Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tarzan schreef:Seraphia, na 2 weken zijn ze niet meer vruchtbaar. Maar benieuwd wat je dierenarts zegt!
Anoniem, ik zou geen 2 rammen adviseren, dat geeft zeker weten problemen, beter is een gecastreerde ram en voedster.
Verder geen ervaring met het ras.
Anomien schreef:tamary schreef:Rammen zijn knuffeliger vaak, 2 broertjes kan goed gaan, maar garantie valt er niet op te geven.
Dus ik loop echt minder risico met een koppel. Dus man-vrouw.
En het ras?
Anomien schreef:tamary schreef:Rammen zijn knuffeliger vaak, 2 broertjes kan goed gaan, maar garantie valt er niet op te geven.
Dus ik loop echt minder risico met een koppel. Dus man-vrouw.
En het ras?
JackieT schreef:Konijnen zijn sowieso niet echt knuffeldieren toch? Ik heb een vlaamse reus en die komt gezellig kijken als ik voer, maar wil niet echt aangeraakt worden.
Merkte wel dat het mannetje wel meer aanhankelijk was dan het vrouwtje, en hoorde van de dierenarts dat dat vaak zo is.
Lukasje schreef:“Dat men mij de Belgische haas dan afraad komt dan ook voort uit dat het geen knuffeldier is? Of geen 0,5 m2 konijn is? Of toch door wat anders?”
Beide. Ik raadde hem af omdat het geen 0,5m2 konijn is (maar dat is bij jou geen probleem) maar ook omdat ze agressief uit de hoek kunnen komen en dat lijkt me icm een kind minder leuk.
Mijn plusdochter heeft duitse reuzen en die zij heeft, zijn toffe konijnen. Uiteraard hebben ze ook aardig wat ruimte nodig, maar ze zijn rustig en zacht van karakter.