BigOne schreef:Ik vind morgenochtend aan de bel trekken al normaal, het gaat slechter ipv beter.
Ruikt/stinkt de hotspot ook?
Ja, de hotspot stinkt ook…
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_xManadisx_ schreef:Dex mag niet samen met corporal, dus denk niet dat dat gegeven is.
Misschien is het een goed idee om een swab af te nemen om een kweek te maken, misschien is er een (resistente) bacterie bij betrokken.
BigOne schreef:Dan heeft hij dus een diepe ontsteking en antibiotica nodig. Deze hotspots zijn vele malen pijnlijker dan een oppervlakkige.
Charaz schreef:_xManadisx_ schreef:Dex mag niet samen met corporal, dus denk niet dat dat gegeven is.
Misschien is het een goed idee om een swab af te nemen om een kweek te maken, misschien is er een (resistente) bacterie bij betrokken.
Ik zie in je profiel staan dat je dierenarts bent, klopt dat?
In de humane geneeskunde wordt dexametason wel gebruikt in combinatie met NSAID's en ik zie dat je eerder aangeeft dat paracetamol ontstekingsremmend werkt.
Als de hotspot stinkt zou ik het ook opnieuw laten beoordelen om te kijken of antibiotica nodig.
Lugea schreef:Ik neem alle adviezen mee in m’n overwegingen. Elvis wilde vanavond even een stukje zelf lopen in het bos, dus ik krijg weer een beetje goede hoop. Zijn temperatuur is ook nog steeds netjes, dus ik geef het nog even de tijd. De sokjes blijven helaas niet zo goed zitten, dus ik houd de medical pet suit voorlopig maar even aan.
Ik kijk morgenochtend even hoe zijn hotspot er dan uit ziet. Vind ik het dan nog onvoldoende verbeterd ga ik contact opnemen met mijn dierenarts voor overleg over orale antibiotica, een kweek afnemen en/of een doorverwijzing naar de dermatoloog. Als ik zelf een afspraak wil maken bij de dermatoloog in Arnhem kan dit pas eind augustus. Utrecht neemt geen nieuwe patiënten meer aan op de afdeling dermatologie. Voor Amsterdam heb ik ook een verwijzing nodig.