Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:12

KVV rollen laat ik in een plastic bak ontdooien in de koelkast. Als het zo goed als ontdooid is ga ik het snijden en verdeel ik de afgewogen porties in kleine afgesloten bakjes in de koelkast. Per rol doe ik 1,5 dag dus na snijden gaat de volgende rol in de bak in de koelkast.

Nyaleti schreef:
Prima verzameling Bo :D succes met de show morgen!

Ik heb weer wat vragen O:)
Hoe bewaren jullie het vlees in de koelkast? De kvv worsten dus.

En heeft iemand tips voor calorie arme snacks? Max moet de komende weken echt nog rust houden en minimaal wandelen -O-
Spelen doet hij eigenlijk niet dus trektrouwen of een piep eend doet hem niks. Heel soms vind hij een knuffel slopen wel leuk.

Smoothie (met water of yogurt) is denk ik wel een goede? En een stuk kophuid is hij lang mee bezig maar ik weet niet of dat nu handig is om veel te geven?
Ik heb een olijfboom-stok gekocht en die vind hij wel erg leuk :)
Snuffelmat heb ik, dat is in verhouding ook niet zoveel eten natuurlijk. En wat brokjes in een doos met lege wc rollen en wat papier.
Hersen spelletjes, dus die Trixie puzzels, doet hem niet zoveel.

Misschien kleine trainers van long of puur kalkoenfilet oid kopen voor in een snuffelmat? Idd lapjes van fleece of gewoon stoffen vaatdoekjes oprollen en in een keukenrol stoppen kan ook een leuke puzzel zijn. Gewoon brokjes op een handdoek en dan plooien maken kan ook de maaltijd al wat meer vertragen en uitdagend maken misschien? Lastig hoor, hopelijk kun je wat dingetjes vinden om hem te vermaken!

Century schreef:
Ik zit te denken om veendrenkstof te kopen, het promoot betere stoelgang en aangezien Meeko nog wel eens iets eet wat niet moet (en hij recent al een darminfectie had daardoor), lijkt me dat wel fijn. 't Zou ook de cavia's kunnen helpen met de overgang naar buiten in de zomer.
Iemand er goede ervaringen mee?

Ja goede ervaringen met veendrenk hier :j als pup heb ik het gegeven in combinatie met groentebokashi na een giardia besmetting en dat ondersteunde hem heel fijn. Nu geef ik nog periodiek een weekje veendrenk bij zijn voeding ter ondersteuning. Vind het een fijne toevoeging voor de darmen!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:58

Nyaleti schreef:
Prima verzameling Bo :D succes met de show morgen!

Ik heb weer wat vragen O:)
Hoe bewaren jullie het vlees in de koelkast? De kvv worsten dus.

En heeft iemand tips voor calorie arme snacks? Max moet de komende weken echt nog rust houden en minimaal wandelen -O-
Spelen doet hij eigenlijk niet dus trektrouwen of een piep eend doet hem niks. Heel soms vind hij een knuffel slopen wel leuk.

Smoothie (met water of yogurt) is denk ik wel een goede? En een stuk kophuid is hij lang mee bezig maar ik weet niet of dat nu handig is om veel te geven?
Ik heb een olijfboom-stok gekocht en die vind hij wel erg leuk :)
Snuffelmat heb ik, dat is in verhouding ook niet zoveel eten natuurlijk. En wat brokjes in een doos met lege wc rollen en wat papier.
Hersen spelletjes, dus die Trixie puzzels, doet hem niet zoveel.

Ik bewaar mijn KVV in voorgesneden porties in bakken in de koelkast.
Ik laat de rol meestal 1,5 uur buiten de vriezer ontdooien en dan snijd ik het in porties voor in de koelkast. Dan doe ik het andere deel van de rol weer in de vriezer.

Veel natuurlijke snacks bevatten sowieso al weinig calorieën. Dingen als kophuid, oren, rollen vacht etc kun je gewoon allemaal geven. Je zou nog extra in de gaten kunnen houden dat het weinig vet bevat maar inprincipe moet dat geen probleem worden.
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 02-03-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:59

Dagahra

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:20

Ik laat kvv buiten de koelkast ontdooien, na 12 uur is het vaak dooi en voer ik meteen. Gaat zo'n 2 kilo per dag vlees doorheen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:21

Ik heb ook even een foto gemaakt van onze verzameling.
Ik wil er ooit nog een betere/andere plek voor vinden maar voor nu werkt dit.
Afbeelding
Afbeelding

En dat van de katten:

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:56

Hier ontdooi ik het ook in een plastic bak, van Curver. Past precies mooi een kilo in. Wij voeren een kilo per dag + een los worstje van 150 gram.

Veendrenkstof hier ook goede ervaringen mee :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:37

Ah goed om te horen, dan ga ik veendrenkstof kopen.
Ik vind het echt superleuk, heb stiekem toch nog wat extra dingetjes besteld... niet goed voor mijn portemonnee, dit topic.

Meeko likte net eerst de geitenmelk op, blijkbaar vindt ie dat lekkerder dan vlees. Grappig!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:26

Wauw Bo_Y wat een prachtige verzameling! Daar ben ik erg jaloers op :o welke zijn favoriet?

Wolf kreeg WoW ruby midnight, beetje zeewierpoeder, bananengranulaat een kippenpoot en gevriesdroogde bramen :D de bramen at hij als eerste op! Had ik niet verwacht haha, ik dacht de kippenpoot
Afbeelding

Ik moet even kijken of ik de camera van mijn telefoon anders in kan stellen. Het middelpunt is scherp maar alles daaromheen wordt steeds zo trippy -O-

En dit topic is idd niet goed voor de portemonnee maar wel erg leuk :+ m’n dieren eten beter dan ik

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:34

De honeycone van sodapup en great outdoors van sodapup worden het meest gebruikt. De echte likmatten het minst.

Ik verzamel ze na het eten, spoel ze af en als ik een vaatwasser vol heb, gaat alles erin. Zo moet ik afwisselen.. haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:00

Verrassend is dat toch, Tribunals en Century? Vind bekijken hoe de volgordes van eten zijn zo interessant en leuk.

Hier waren vanavond de Sodapup Honey Pot en Flower Pot samen met de Westpaw Zogoflex Toppl in gebruik :D Er in Tammenga geit/rund/kip, sprotjes, spinaziepoeder en moerbeibessen. De laatste drie van ODE. Ik was vooral benieuwd wat Elmo (de poedel) van alles zou vinden, hij is nooit dol geweest op visjes en als we KVV vis voeren of visolie geven gaat hij daar helaas van overgeven dus we zijn er voorzichtig mee. Hij pakte de moerbeibessen en sprotjes met de voortanden eruit :'). Heeft al zijn vlees gegeten en toen de sprotjes toch gegeten :):). Moerbeibessen in eerste instantie niet, maar later uit de hand wel. Bandhu en Halo aten alles.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:27

Ik kijk ook altijd graag hoe hij eet en in welke volgorde :))

Mooie potjes! Zag ze op insta voorbij komen, heel leuk!

Fitz heeft een nieuwe feeder gekregen in de surprisebox voor zijn verjaardag dus die was mee voor ons nachtje weg. Vind het een heel leuk ding!
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:35

Leuk die potjes Hilde, daar komt er hier ook nog wel eentje van ben ik bang.

Hier vanavond kvv, Canumi sardines, kefir, kwartelei, gevriesdroogd kippenhart, banaan, groenlipmossel topping, veendrenkstof en supplementen.

Afbeelding

Tal begint met het vlees maar eet alles door elkaar, ook als laatste zat er nog vlees in.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:37

Ziet er goed uit allemaal!

Ik lees graag mee ter inspiratie want bij mij komt er in april mijn 1e eigen puppy :)
Een Whippet! En ik zou ook graag brok willen afwisselen met KVV.

Welke bakken raden jullie aan voor puppy langneus?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 21:42

Dank weer voor de tips! :)
Ohja, in een doek rollen is ook een goede!

Mag dat ja? 1,5 uur uitliggen en dan nog terug in de vriezer? Dat zou wel heel handig zijn!

Leuk dat hij eerst de bramen pakt Tribunals! Dat motiveert toch weer om zulke dingen er lekker bij te blijven geven denk ik :Q

Leo die bak lijkt me ook zo leuk! Dat lipje altijd _O-

Hier een gekookt eitje, smoothie met mango, aardbei en bramen, pompoen/wortelsoepje, beetje makreel en kalkoen/zalm burgers (note: dit zijn geen hele maaltijden). Ik wordt er in iedergeval helemaal happy van :+
Max ook maar die is net zo blij met een kattendrol dus hè... Hij begon met de wortel/pompoen, leuk :D

De katten mochten ook proeven maar die lusten het niet. Die hebben liever goedkope gourmet, ook goed :+

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:53

@nyaleti ja die kilo rollen zijn dan nog niet ontdooit maar wel ‘zacht’ genoeg om redelijk oké door te kunnen snijden. Je kunt ze er denk ik ook uithalen en meten zagen met een zaag ofzo. Met kleinere rollen zou ik het niet/korter doen. Maar voor die kilo rollen is 1,5 uur prima.

@eloya Odin vond als puppy de Wobble en de toppl heel erg leuk! De great outdoors is nog best wel pittig door de bomen en die hele kleine vakjes dus voor een (echt jonge) pup zou ik die denk ik niet zo snel aanraden want ik denk dat je dan frustratie gaat krijgen. Als ze wat ouder zijn is die wel echt top! Als ze het ‘spelletje’ ook een beetje doorhebben zeg maar.
Ik denk dat die 4 seizoenen bak wel weer leuk zou zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

@Leo zo jaloers op die bowl, ik wil hem zooo graag haha.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:03

Leuk een puppy!!! De sodapup mandala was als pup favoriet en dat grote bot op mijn foto ook. Ook een simpele likmat vond ze leuk. Nu raakt Senna niet snel gefrusteerd en blijft ze heel kalm eten/likken

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 23:07

Wat een leuk vooruitzicht Eloya! Vooral bakjes die niet te hoog zijn en niet te kleine vakken hebben en bijvoorbeeld dingen als de Sodapup Flowerpot of Zogoflex Toppl zijn ook heel leuk. Ook een beetje afhankelijk of je er vlees of brok in doet. Vooral rustig beginnen en nog niet te hard aandrukken en dergelijke helpt :j

Wat een gave bakken komen er weer voorbij, iedereen is zo lekker creatief met ingrediënten :D

Ondanks dat het Max niet uitmaakt Nyaleti is het ook wel altijd dankbaar werk :D Beter dan een kwartier bezig zijn met een prachtige bak en dat hij dan zijn neus optrekt :')

Oooh Leo die is ook leuk! En lekker veel smaken in zijn bak :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 00:18

Ik heb natuurlijk net pas de slow feeder bakken binnen, daarvoor kende hij het wel van een likmat. Maar ik zie hem elke keer nu even ruiken of een likje nemen van alles, zovan hmmm wat hebben we hier allemaal :9 voordat hij iets kiest. Heel lief!

Nadeel is dat hij nu staat te schooien als wij iets uit de vriezer pakken haha :') bodemloze put.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 00:32

Puppy <3 zo'n leuk vooruitzicht!
Ik vond de wobble perfect. Vrij snel kwam de ufo ook en de Sodapup mandala en honeypot. De Westpaw Toppl klein en middel hebben we ook vanaf het begin met succes ingezet, vooral met brokjes omdat hij vlees te diep aandrukte tussen de pinnen met likken.

Mooie creaties hierboven! Jullie zijn echt super bezig!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 08:02

Ahw, een Whippet pup <3

Windhonden zijn vaak best lastige eters.
Die van mij vind de mandala prima zo lang ik het eten niet te hard aanduw in de hoekjes, want dan blijft het gewoon liggen. Een likmat is hier sowieso een flop, ze eet wat er bovenop ligt en gaat echt geen moeite doen voor de rest :+
Zelfs uit de gewone voerbak kan ik altijd een restje weggooien haha

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:05

Wij zijn de ochtend begonnen met gekookte een bevroren toppl met gekookte Renske en blauwe bessen die nog in de vriezer lagen. Tot dusver vindt de pup het ook nog leuk, maar misschien dat ik het laatste beetje eruit moet tikken. Ik gok dat dit nog iets te lastig is.

Ik vergat de foto en degene die ik even snel probeerde te maken is wazig, maar het geeft een beeld _O-
Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:17

Wat ik hier niet zo voorbij zie komen, is de klassieke Kong. Is die zo’n beetje passé of hebben jullie daar mindere ervaringen mee? De pupversie en later de gewone heb ik vroeger vaak gebruikt (Eloya, ook bij een italiaans windhondje).

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:22

Lukasje schreef:
Wat ik hier niet zo voorbij zie komen, is de klassieke Kong. Is die zo’n beetje passé of hebben jullie daar mindere ervaringen mee? De pupversie en later de gewone heb ik vroeger vaak gebruikt (Eloya, ook bij een italiaans windhondje).

De kong is vrij diep en het gat is zo klein dat ze er niet echt alles uit krijgen. Ik wil ze mentaal uitdagen, maar niet frustreren.

Daarom kies ik liever voor de toppl of flower pot. Die hebben een grote bovenkant en helemaal als ze bevroren zijn moeten ze echt wel goed hun best doen :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:39

Lukasje schreef:

Ik gebruik wel regelmatig een Kong! Maar mijn hond gooit er mee dus die heeft hem zo leeg :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:02

Voor Odin had ik een puppy kong maar hij is daar nu veel te groot voor. Heb geen nieuwe gekocht omdat ik de mening deel van mavantos, ik zou het evt alleen inzetten voor snoepjes of brokjes. Zo werd zijn vorige kong ook meestal gebruikt.

Hier was het tijd voor een zondags ontbijtje
De katten hadden:
Churu liquid snack
Haarbalpasta
Bf pets knoflook snoepjes
Kleine stukjes haring (dit hadden ze nog nooit gehad, een heeft het wel gegeten de ander niet)
Gevriesdroogde kippen hart
En KVV (Alaska turkey)

Afbeelding

Voor Odin had ik:
Kb mix quail
Darf gestoomde zalm
Stukje haring
Een snack van happy tails, maar ik weet niet meer wat
Schapenvet knoflook bonbon van bf pets
Tera carnis groente en fruit mix
En hartjes komkommer

Afbeelding

Hij krijgt nu tijdelijk een mix van gestoomd en KVV omdat we een weekendje weg gaan en we geen KVV kunnen geven dan, dus we laten hem zo rustig even ‘wennen’