SnuitjeLove schreef:Weet iemand ook hoe de korrels worden gemaakt. Het produceren van soya is over het algemeen niet heel milieu vriendelijk.
Ze worden gemaakt van restproducten van sojaproductie.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SnuitjeLove schreef:Ja heb nu 5 merken vergeleken, de tigerino, versapet, hoopo, petmates en mpets. Ik vind het wel erg duur spul.
We hebben nu klonterend grit van het merk Linda. Maar ik vind het erg stoffig. Wel weinig uitloop, maar overal in huis stoffige kattenpootjes.
Daarnaast wonen wij in een appartement en gooien we nu de poep en plas in een litterlocker en als die vol is bij het restafval. Maar ook dat kost veel geld, we betalen hier per zak voor restafval en de cassettes voor de litterlocker zijn ook duur.
Het liefst heb ik dus iets wat ik door de wc kan spoelen en bij het gft kan gooien.
Hannanas schreef:Houtkorrels nooit zonder dubbele peewee bak gebruiken. Wordt natte snot. Dat kun je dan na een dag echt helemaal vervangen. Als nood en voor 1 dag prima, zoals bij dierenartsen in een laag bakje. Maar je kunt het niet laten liggen omdat alle korrels langzaam vochtig worden en uiteenvallen als er geplast wordt.
Hier bevalt versapet tofu prima. Geen geur en klont goed. Petsmates vond ik ook fijn maar daar zit een groene thee geur aan en ik wilde graag zonder geur. De klonten plasjes gooi ik gewoon in de wc. Poep doen we natuurlijk nog steeds in een poepzakje weggooien bij het restafval.
Amber_anne schreef:Met 4 katten vind ik de tofu (versapet) ook veel voordeliger. Ik gebruik het nu een aantal maanden en heb het nog nooit helemaal vervangen. Het blijft heel mooi schoon omdat het zo goed klontert
Ik heb ook van visite gehoord dat ze het helemaal niet vinden ruiken. Het normale steen grit heeft een bepaalde geur
Hannanas schreef:Kun jij overdreven vinden maar ik val jou toch ook niet persoonlijk aan. Beetje raar dat je daar in vervalt. Je had inderdaad voordat je je mening van iemand overdreven noemen ook kunnen vragen of mijn katten toevallig meer plassen omdat jij er geen last van hebt.
cissy schreef:Amber_anne schreef:Met 4 katten vind ik de tofu (versapet) ook veel voordeliger. Ik gebruik het nu een aantal maanden en heb het nog nooit helemaal vervangen. Het blijft heel mooi schoon omdat het zo goed klontert
Ik heb ook van visite gehoord dat ze het helemaal niet vinden ruiken. Het normale steen grit heeft een bepaalde geur
Hoe groot is zo'n zak en hoe lang doe je er dan mee?
Ik heb 5 katten en er gaan hier 5 zkn per maand doorheen van gewoon klontvormend fijn grit.
AnsjePansje1 schreef:Ik heb op jullie advies de tofu korrels geprobeerd en snap waar de positiviteit vandaan komt. Klontert super en nauwelijks uitloop.
Echter blijft de bips van mijn kat nat. Als hij een zogezegd meer plast, dan droogt de tofu niet snel genoeg in waardoor hij (hoewel minder dan met cats best) wel nat blijft en stempelt.
Flink balen, want klei grit brokkelt zo snel uit elkaar met scheppen + er hangt continue zo'n typische kattenbak Lucht.
Ik heb verschillende biokat geprobeerd, iemand de gouden tip voor klei grit?