Even een vraag:
Nu is het het schoolplein en is het dus logisch dat daar kinderen lopen.
Maar wat als dit in bijvoorbeeld een restaurant gebeurt? Of bij een zwemplas (waar honden dus toegestaan zijn)
Want ik heb het dus regelmatig dat ik loslopende kinderen bij mijn hond weg moet plukken. De mijne houdt dus niet van kinderen dus aaien is een no-go.
Krijg regelmatig te horen dat ik dan maar niet dáár moet komen met mijn hond, want kinderen. Maar tegenwoordig zijn kinderen echt overal! Zelfs in de dierenwinkel.....
Zolang kinderen niet in de buurt komen van mijn hond, gebeurt er niets. Ik houd hem kort aan de lijn en probeer in bijvoorbeeld een restaurant een rustige plek op te zoeken. Maar toch moet ik regelmatig kinderen aanspreken dat ze niet mogen aaien.
Ik hoop dus dat ooit het kwartje bij ouders gaat vallen dat honden géén openbaar bezit zijn, maar dieren met een eigen wil én dat benaderen dus eerst gevraagd moet worden ipv er met z'n alle bovenop te vliegen
Kleine mvdende was trouwens vroeger óók niet te houden bij honden, maar uiteindelijk geleerd om eerst te vragen. Al zat dat er bij een 2 jarige mvdende nog niet helemaal in en eindigde aapje aaien in een reddingsactie van m'n vader, want aapje in de Apenheul wilde niet geaaid worden

kan me er niets van herinneren trouwens dat de aap m'n pols gebeten had.