Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_YJarig

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:42

Hier ook weer een show op de planning.
Met 22 mnd is ze een beetje uitgegroeid en goed in model.
Maandag naar de trimmer en dan 1 en 2 maart in de tussenklasse in Groningen.

Haar broer komt ook.

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:41

wat leuk!! knappe hond.

wij zijn klaar voor de hond van het jaar show, ik denk dat ik hem onder controle heb die gekke puber haha, ben wel minder zenuwachtig als voor een ''normale'' show merk ik ( dat zeg ik nu ) omdat je het toch niet weet waar keurmeester voor gaat, met mijn eigen ras ben ik bloedje fanatiek.

wij hebben groningen nu ook 2 dagen ingeschreven, hebben lekker huisje kunnen huren op 10 minuten afstand , dus ideaal en wel gezellig weekend er van maken. hopelijk kan ik mijn laatste puntje voor NL jeugdkampioen binnen halen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 08:28

Niet geplaatst wel super tevreden *\o/*

Leuke complimenten gehad <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:15

Wel fijn dat je alsnog een leuke tijd hebt gehad! En heerlijk ook die laatste foto _O-

Hier ons debuut gehad in de open klasse. Parker is nu ruim 2 jaar, en ik besloot mee te gaan met een vriendin van ons en haar cardigan.
1U en BOS *\o/*

Wel moeten we nog echt even goed oefenen op zijn stil staan op tafel voor crufts. Zelf oefenen lukt prima! Maar het "probleem" is dat hij erg blij is andere mensen te zien -zoals de keurmeester _O- - en dat ie dan ineens even alles vergeet qua in stand staan :') Zijn vrolijke karakter laat ie daarmee doorschijnen, wat erg gewaardeerd wordt. Ik waardeer het daarintegen ook als ie dat kan doen icm weer goed in stand gaan staan erna :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halfzusje Fleur werd 1U in de jeugdklasse en beste jeugd. Heeft daarmee haar laatste puntje voor het Duitse jeugdkampioenschap gepakt. We hadden een geslaagde dag :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:52

Gefeliciteerd!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:12

@Tigress, gefeliciteerd, super goed!! *\o/* dat enthousiaste herken ik wel, het wordt inderdaad vaak wel gewaardeerd. Butcher gaat dan niet op zijn rug liggen gelukkig :+ :Y) alleen als hij lang moet liggen maakt hij het zichzelf gemakkelijk.

volgend weekend Groningen, heb er zin in.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:08

gingen er nou nog meer naar Groningen dit weekend? vrijdag middag rijden we op ons gemak die kant op, zaterdag om 10 uur zijn we aan de beurt. Ik heb er zin in *\o/*

geven jullie je honden supplementen? wat krijgen ze überhaupt te eten? vind ik altijd interessant.

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:20

Wij gaan naar Groningen.
Maar ik woon 15min van de hal vandaan.
Zaterdag starten de aussies om 9.44 en zondag om 10.26. En er zijn weinig aussies en Senna is alleen in haar klasse. Beide broers, half zus en half broer lopen ook mee. Dus familiefeestje!

Senna is allergisch en krijgt hypoallergeen voer. Verder voer en div groentes en fruit bij.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:13

Bo_Y schreef:
Wij gaan naar Groningen.
Zaterdag starten de aussies om 9.44 en zondag om 10.26. En er zijn weinig aussies en Senna is alleen in haar klasse. Beide broers, half zus en half broer lopen ook mee. Dus familiefeestje!

Senna is allergisch en krijgt hypoallergeen voer. Verder voer en div groentes en fruit bij.

ideaal lekkere thuis wedstrijd dus! en wat gezellig heel de familie aanwezig! <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:10

Ik heb ons last minute toch ook nog ingeschreven omdat ik dat weekend vrij ben :D

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:12

Leuk Drico!

Ik heb me ook last-minute ingeschreven. Gewacht op de statistieken en gekeken wat er in de tussenklasse stond. En we zijn de enige, dus dat is fijn

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:12

Onze klasse is best druk, 4 totaal, dus ik vermoed dat we weinig gaan halen dit weekend

En Charlie is daarnaast ook nog een beetje een klein propje geworden _O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:08

Wij gaan beide dagen met drie honden. Zin in weer een keer een show.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:24

wat leuk toch nog veel mensen naar groningen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:53

Ik ga heen als handler voor de jeugdreu van een vriendin van me. Mijn eigen blijven thuis deze keer :D

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:31

Hallo, ik mag hier ook eindelijk meepraten. Ik ga voor de eerste keer met mijn wetterhoun op show dit weekend. Super spannend natuurlijk!

Afbeelding

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 14:06

Afbeelding

Dag 1 zit erop! We zijn weer lekker thuis.

1ZG gehaald. Dus jammer, maar met een reëel keuringsrapport. Ze is wat smal en jeugdig. En volgens de keurmeester niet genoeg haar..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 05:53

Bo_Y schreef:
Wij gaan naar Groningen.

Ik ben ook nog last minute naar Groningen getogen. Gisteren pas aangekomen om straks even een rondje mee te lopen met lage verwachtingen. Heb Norah in de tussenklasse ingeschreven. Heb niet gewassen, niet extra geborsteld, probeer zo nog wel even te fatsoeneren maar maak er vooral een gezellige en ontspannen dag van. Hoop ik, haha.

Hier krijgen ze Edgard & Cooper zalm variant en ik geef ze veel vis en schapenvet als extra. En elke dag wel een handje trainers en soms rodi worst of van die vitakraft sticks. Ze zijn op dit moment alle drie mooi dun en netjes bespierd.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:10

Tegen alle verwachtingen in hadden wij gisteren een 1U in de jeugdklasse :D

Vandaag een iets mindere dag, Charlie was geschrokken van de speaker (we moesten al om 9u) en daarna bleef eigenlijk de spanning een beetje bij haar aanwezig.. Ook ben ik sinds een paar dagen ziek en voelde mij vandaag ook echt niet lekker :brr: Dus het showen ging niet heel geweldig van beide kanten, vandaag hadden we dus een 3ZG met wel een heel mooi uitgebreid keurverslag

Bo_YJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:04

Fijn Drico!

Hier vandaag 1u en reserveCAC en een goed keurrapport. Dus een goed weekend en trots op mijn aussie!

Nu lekker op de bank bijkomen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:21

Gefeliciteerd allemaal!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:33

Gisteren werd onze reu BOS, beide minor puppen kregen een VB en tweede plaats.

Vandaag werd onze reu 2U in zijn klasse. Onze minor puppy teef werd 2VB. Ster van de dag was vandaag de minor puppy reu, 1VB, beste minor pup en BIS3 minor puppy.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 06:50

Wij hadden lol, laten we het daar maar op houden haha. Norah had een prima rapport en 1U maar ze was nogal aan het stuiteren. Ze heeft top gangwerk maar dat kwam niet tot zijn recht in de kleine ring. Ik had langzamer moeten lopen maar dat is ook zo zonde als je hond juist mooi kan uitgrijpen. Ach ik had me ook niet echt druk gemaakt voor deze show. Was echt voor erbij en voor de gezelligheid. En dat was het :D

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:29

Gefeliciteerd iedereen!! Super goed gedaan! En leuk om te lezen dat iedereen plezier heeft gehad.

Zaterdag was een succesvolle dag. Beste jeugd hond en daarmee zijn laatste punt gehaald dus nu met 13 maanden Nederlands en Belgisch jeugd kampioen *\o/*

Zondag deed hij wederom zijn best alleen toen werden we 3e geplaatst met een uitmuntend. Raar keuringsrapport , met dingen wat ik nog nooit heb gehoord en de keurmeester zat hele tijd op haar telefoon om dingen te vertalen en zelfs de ras standaarden te bekijken. Heel apart. Maar buiten dat een super weekend gehad en nu lekker onderweg naar huis .

Volgende is Rijnland de diamond editie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:34

Gefeliciteerd allen, toch onverwachts goede weekenden. Altijd leuk :D

Wat apart rockey van je tweede dag :oo Gefeliciteerd met de succesvolle eerste dag!

Hier Abel mogen showen. Met maar 3 showlessen lessen van tevoren en een toch wel spannende eerste keer in de ring, heeft hij met een 2U zijn eerste show gelopen :D Lang niet gek voor een jonge hond van 11 maanden die onder de indruk was van van alles om hem heen <3
Afbeelding