Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:22

Soit, ik heb trouwens een super leuk idee gekregen om de cadeautjes te verpakken! Ga wel online wat moeten snuffelen hiervoor of ik überhaupt vind wat ik wil :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:24

Moestuin, heel veel sterkte, dat klinkt als de juiste beslissing :(:) Maar wat heftig, zo jong nog!

Ik heb mijn verlanglijstje op de lootjes-site ook nog even ingevuld. Als me nog iets invalt plaats ik het hier in het topic.

Sharani

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:28

Moestuin wat heftig! Sterkte met het verlies Y;(

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:36

Heel veel sterkte Moestuin!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:38

Ach moestuin. Zo heftig.

En dat allemaal door kanker.... hij kon er dus ook nog eens niks aan doen.... pff. Heftig hoor

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:50

Ach moestuin wat verschrikkelijk voor jullie... Maar ook moedig om tot zo'n besluit te komen. Fantastische baas ben je :knuffel:

Onwijs leuk te lezen dat meerdere mensen nu al losgaan en al cadeaus hebben gescoort! :D Ik heb 1001 plannen en moet mezelf echt even temperen. Ik las hier al over de cadeaus 2 keer kopen, ook voor je eigen hond _O- Geweldig haha.

Ik heb nog geen lijstje ingevuld maar zal het eerdaags nog wel even doen. Voor Vesper staat trekken gelijk aan leven dus dat is altijd prijs! Verder krijgt ze hier voornamelijk vlees en niet uit een bak dus voerverijkingsartikelen zijn ook heel leuk.

Vesper is een alles-weter en gaat graag op onderzoek uit. Dingen uit elkaar trekken is ook heel cool. Ze is niet perse een sloper en trekt pluchen knuffels bijvoorbeeld niet kapot maar een wc-rol ofzo trekt ze helemaal uit elkaar. Geniet ze intens van. Ze is echt blij met vanalles, maar hard plastic vind ik zelf wat eng.

Ballen, ja graag, maar dan liefst geen tennisballen.

Qua halsbanden gebruik ik martingale halsbanden met een leuke print voor een blokje om of binnen. Eigenlijk vind ik alle verdere artikelen voor honden fantastisch!

Lief lootje, limiteer jezelf alsjeblieft niet aan de hand van dit lijstje want ik weet zeker dat alles wat je bedenkt in de smaak zal vallen *\o/*

Oh, Qua snacks geef ik haar alleen geen rawhide, van dat gebleekte witte. Voor de rest mag ze van mij alles proberen. Van ons krijgt ze vooral natuurlijke snacks, met of zonder haar maakt ook niks uit. Het enige wat ze niet wilde opeten tot nu toe waren konijnenoren zonder haar. Heb haar verder niet horen klagen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:09

Allemaal super bedankt :(:)

Ik heb al zo veel leuke dingen op mijn lijstje om te kopen. Ga moeten schrappen want tik de €50 al even aan :')

Ik zag hier trouwens een keigoede tip langs komen om te kopen op Werelddierendag. Helemaal niet aan gedacht dus dank je wel!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:16

Flux schreef:
Ach moestuin wat verschrikkelijk voor jullie... Maar ook moedig om tot zo'n besluit te komen. Fantastische baas ben je :knuffel:

Onwijs leuk te lezen dat meerdere mensen nu al losgaan en al cadeaus hebben gescoort! :D Ik heb 1001 plannen en moet mezelf echt even temperen. Ik las hier al over de cadeaus 2 keer kopen, ook voor je eigen hond _O- Geweldig haha.

Ik heb nog geen lijstje ingevuld maar zal het eerdaags nog wel even doen. Voor Vesper staat trekken gelijk aan leven dus dat is altijd prijs! Verder krijgt ze hier voornamelijk vlees en niet uit een bak dus voerverijkingsartikelen zijn ook heel leuk.

Vesper is een alles-weter en gaat graag op onderzoek uit. Dingen uit elkaar trekken is ook heel cool. Ze is niet perse een sloper en trekt pluchen knuffels bijvoorbeeld niet kapot maar een wc-rol ofzo trekt ze helemaal uit elkaar. Geniet ze intens van. Ze is echt blij met vanalles, maar hard plastic vind ik zelf wat eng.

Qua halsbanden gebruik ik martingale halsbanden met een leuke print voor een blokje om of binnen. Eigenlijk vind ik alle verdere artikelen voor honden fantastisch!

Lief lootje, limiteer jezelf alsjeblieft niet aan de hand van dit lijstje want ik weet zeker dat alles wat je bedenkt in de smaak zal vallen *\o/*

Oh, Qua snacks geef ik haar alleen geen rawhide, van dat gebleekte witte. Voor de rest mag ze van mij alles proberen. Van ons krijgt ze vooral natuurlijke snacks, met of zonder haar maakt ook niks uit. Het enige wat ze niet wilde opeten tot nu toe waren konijnenoren zonder haar. Heb haar verder niet horen klagen!!
ik moest even zeggen van de meiden dat er hier 3 in de rij staan om die konijnenoren op te eten dat is echt hun favoriet!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:17

candalisa schreef:
Flux schreef:

ik moest even zeggen van de meiden dat er hier 3 in de rij staan om die konijnenoren op te eten dat is echt hun favoriet!

Haha, die met haar is wel verrukkelijk maar zonder haar, meh :o

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:20

Wat leuk dat er al zoveel voorpret is bij de meesten!
Ik ben ook al begonnen met shoppen en rond kijken maar vind de tip om nog even te wachten tot dierendag wel een hele goede!
De voorpret maakt het voor mij nu al helemaal geslaagd

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:20

Voor mijn santa, ik heb geen idee hoe ik een lijstje plaats in lootjes trekken. Misschien is het omdat ik het op m'n mobiel probeer, maar ik plop het maar hier :')

Jarvis is vrij makkelijk. Is blij met speelgoed, zeker knuffels/zacht spul. Heeft een voorliefde voor snacks als buffeloren en nekspier, maar eet alles wel wat ik hem geef.
Dingen ondernemen vind ie leuk, dus of het nou echt fysiek samen iets doen of een hersenwerkje is, meneer is blij. Voel je daarom vrij gewoon te bedenken wat jou leuk lijkt, want Jarvis is al blij met het mogen helpen uitpakken van cadeaus _O- Simpele ziel qua vermaak gelukkig :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:23

Wordt Jarvis nu al grijs of is die altijd zo geweest? :D

Ik merk dat ik het dit jaar 10 keer makkelijker vind om spullen te bedenken. Er is vorig jaar zo veel leuks langs gekomen dat ik nog totaal niet kende waar ik nu lekker inspiratie uit haal :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:34

Moestuin schreef:

Ik merk dat ik het dit jaar 10 keer makkelijker vind om spullen te bedenken. Er is vorig jaar zo veel leuks langs gekomen dat ik nog totaal niet kende waar ik nu lekker inspiratie uit haal :D

Goede tip dus om het oude topic door te spitten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:44

Moestuin schreef:

Beide, en ik vind het maar niks. Ik wil niet inzien dat m'n jonge god een jaartje ouder is geworden :') hier zie je voornamelijk z'n brindle, dus dat valt mee, dat zat er altijd al en is duidelijker geworden naarmate 'ie volwassen werd :D

De mondhoeken daarintegen... :')
Afbeelding

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:48

Ik heb ook al de eerste aankopen gedaan voor mijn lootje. Ik ben ook al aan het bedenken hoe ik de spullen ga versturen en hoe ik dat op een leuke manier kan doen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:01

Ik heb ook leuke ideeen zo gauw ik weer op de been ben ga ik inkopens doen.
Tigress ik vind het z’n geweldig dier! Ik snap wel wat je bedoelt ik had dat mijn mijn rotje dat zag je ook heel snel. Mijn dames zijn nu allemaal wit rondom hun neus dus valt het minder snel op.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:06

Moestuin, veel sterkte. Wat moet dat moeilijk geweest zijn...

Hier zijn de eerste cadeautjes voor mijn lootje al in huis, straks nog even naar een andere winkel.
En nog leuk inpakpapier halen.
Ik wil zo snel mogelijk alles klaar hebben staan omdat ik zit te wachten op een grote operatie (was 3 weken geleden last minute afgezegd ;( ) en dan is het fijn dat ik me daar geen zorgen meer om hoef te maken en mijn lootje het pakket op tijd krijgt.
De hints heb ik straks nog wel tijd voor :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:35

Moestuin niet twijfelen aan jezelf je hebt echt het goede gedaan. Ik heb helaas als gedragsdeskundige een aantal keer de beslissing moeten maken voor de baasjes het blijft een groot verdriet maar er blijft hun een hoop verdriet bespaard. Je hebt hem nu uit liefde losgelaten…

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:53

Jemig Moestuin wat onwijs moeilijk zeg, respect voor je dappere beslissing maar jemig dat doet zeer denk ik.

Mijn Lowie heeft hersenbeschadiging als gevolg van dat ie overreden is als pup. Dat kenmerkt zich voornamelijk als dat ie gewoon bijster slecht leert en onthoudt maar dat is meestla gewoon grappig, dat geeft niets, hij is mijn ZMLH, zeer moeilijk lerende hond, een MDBtje (minimal brain damage) maar.....recentelijk zijn er twee voorvallen gebeurd waarbij ik me wel afvraag hoe dat verder gaat.

Hij is vreselijk overprikkeld geraakt en dan blijkt dat ie dan toch echt ook in staat is om te bijten. Dat ie dat bij mij deed, was verklaarbaar achteraf maar ik was er niet blij mee. Tot die tijd vond ik m volledig betrouwbaar en liet m ook altijd door alles en iedereen aaien. Dit doe ik dus niet meer en zeker als ie moe is of in drukke omgevingen, hou ik dat behoorlijk in de gaten.

Hersenaandoeningen, aangeboren of niet, geven onvoorspelbare reacties en het lijkt mij de allermoeilijkste beslissing om te moeten maken.......

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:59

Tigress schreef:
Beide, en ik vind het maar niks. Ik wil niet inzien dat m'n jonge god een jaartje ouder is geworden :') hier zie je voornamelijk z'n brindle, dus dat valt mee, dat zat er altijd al en is duidelijker geworden naarmate 'ie volwassen werd :D

De mondhoeken daarintegen... :')
[ [url=m/aZVr27.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh dat herken ik, Eve krijgt ook grijze mondhoeken sinds afgelopen half jaar, maar ze blijven kleine puppy's :j

Moestuin, droevig nieuws maar het lijkt aan de hand van jouw verhaal de beste keuze voor iedereen, neemt niet weg dat het een enorm gemis is.

Eerste aankoop is binnen *\o/*

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:14

Ik had niet mee moeten doen, ben al losgeslagen met spulletjes :')

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:29

Wat grappig dat iedereen nu al cadeautjes aan het kopen is. Ik heb wel al wat dingetjes opgezocht en bekeken maar nog geen dingen gekocht. Ik ken mezelf, kom iedere week in een dierenwinkel en het is wel de bedoeling dat het straks allemaal nog in een doos past [&]

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:37

WendyShet schreef:
Wat grappig dat iedereen nu al cadeautjes aan het kopen is. Ik heb wel al wat dingetjes opgezocht en bekeken maar nog geen dingen gekocht. Ik ken mezelf, kom iedere week in een dierenwinkel en het is wel de bedoeling dat het straks allemaal nog in een doos past [&]

Smaken we de doos toch gewoon wat groter :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:04

Ik heb wel al een ideeënlijstje in ieder geval :))

Voor Fitz zijn Santa: ik heb ruzie met het verlanglijstje maar heb bij Hobby's en interesses de uitgebreide versie van onze tops en flops gezet. :D
Zie het als een richtlijn, Fitz is ontzettend blij met alles :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:09

Mijn lijstje met ideetjes is ook wel zo goed als af. Eerste ding dan gister al gekocht lokaal en het tweede item kocht ik gisteravond nog snel online, waarvan ik heel blij ben dat ik het heb gevonden - was nog even een zoektocht hihi.

--

En ik zag dat het hier nog over grijs worden ging van honden haha. Daar kunnen we over mee kletsen: Arya van ons had al een grijs snoetje tussen de 12-18 maanden - en 1 van haar broertjes heeft hetzelfde :'). Zal het zilver zijn in haar kleuren dna, lol... Maar ze heeft met nu 3 jaar dus al een mega grijze snoet :')

Ik bedoel maar... :=

Afbeelding

moestuin
Hele pittige beslissing, maar denk ook wel de enige juiste in die situatie zo. Wat verdrietig wel. Nogmaals veel sterkte - en da's wel echt een prachtige tekening zeg!

Het topic gaat even wat te snel om overal op te reageren ivm drukke dagen voor me, sorry :')