Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:BeFunny schreef:Goede fokkers zijn ook trots hoor. Daar hoef je er ook niet eens om te vragen.
Maar juist als er meerdere advertenties van een fokker op marktplaats staan met meerdere rassen (een druk op je muis of toetsenbord bij bekijk andere advertenties en je ziet het) Dan is het toch wel meteen duidelijk en daar wordt echt al jaren over gesproken. Mensen die daar toch intrappen die vragen er naar mijn mening echt om.
Een heel enkel keertje komt er wel iets leuks op marktplaats dus het is niet allemaal slecht.
Erom vragen, ben ik het niet mee eens.
Ik ken in mijn omgeving zát mensen die dat benul helemaal niet hebben. (en prima hondenbaas kunnen zijn)
kiwiwitje schreef:Dat ben ik met je eens femke. Veel hebben echt geen flauw idee maar zijn zeker geen slechte baasjes.
Hier zijn de honden ook door embark gegaan trouwens. Puur voor nieuwsgierigheid. Dat dan weer wel![]()
Maar voor testen die buiten de raad van beheer gaan is zover ik weet geen openbare database. Maar dat is ook niet echt mijn wereld moet ik eerlijk toegeven. Ik heb 1 reu niet via de raad getest. Omdat de mensen bij wie hij woonde hem wilden gebruiken en dat mocht als ie maar getest was. Dus hun de keuze gegeven via de raad of bij de kliniek in putten.
En ik ga hem niet opnieuw testen om t perse vi de raad te hebben. De andere 3 hier in huis zijn wel via de raad gedaan.
En dan krijg je bijv dit
https://www.dutchdogdata.nl/Home/Details/1722027
MyWishMax schreef:Het verschil zit er, voor mij, wel in of iemand bij een telefoon of wasmachine en noem maar op wel alles uit kan zoeken, maar bij een dier ineens diezelfde vergelijkingen niet doet. Dan ben je dus handig genoeg, maar interesseert het je blijkbaar niet genoeg. Er is zo veel aandacht aan besteed in de laatste jaren. Als je dan alsnog in die typische broodfokker trapt is het echt eigen schuld. (Dus die grote, geen ouders, meerdere rassen en noem.maar ip)
Femke_Tweety schreef:kiwiwitje schreef:Dat ben ik met je eens femke. Veel hebben echt geen flauw idee maar zijn zeker geen slechte baasjes.
Hier zijn de honden ook door embark gegaan trouwens. Puur voor nieuwsgierigheid. Dat dan weer wel![]()
Maar voor testen die buiten de raad van beheer gaan is zover ik weet geen openbare database. Maar dat is ook niet echt mijn wereld moet ik eerlijk toegeven. Ik heb 1 reu niet via de raad getest. Omdat de mensen bij wie hij woonde hem wilden gebruiken en dat mocht als ie maar getest was. Dus hun de keuze gegeven via de raad of bij de kliniek in putten.
En ik ga hem niet opnieuw testen om t perse vi de raad te hebben. De andere 3 hier in huis zijn wel via de raad gedaan.
En dan krijg je bijv dit
https://www.dutchdogdata.nl/Home/Details/1722027
Als ik alleen al naar mijn vader kijk, of een oom.
Die bedoelen alles prima. Weten ook huis dat broodfok een nog go is, en menen dat. Maar die zijn niet handig genoeg op marktplaats, en niet gehaaid genoeg ook, om bij 'andere advertenties' te kijken.
Die zouden hier echt maar zo invliegen. En de eerstvolgende keer dat ik er op een verjaardag kom, loopt daar een schattige jonge hond die toch bij nader inzien waarschijnlijk wel uit de broodfok komt.
De meeste mensen zitten er helemaal niet zo dicht bovenop. Die kopen misschien eens in de 10 jaar een hond. Als de andere oud begint te worden. Of overleden is.
Op hondenscholen, specifieke hondengroepen op faecesbook, hondenforum, mensen die daar regelmatig lezen weten het allemaal wel.
Maar de mensen die dat niet doen (en ik denk dat dat er meer zijn dan die wel op dat soort media komen) die missen dit soort dingen.
Die zijn bij broodfok die filmpjes van onder andere radar met allemaal smerige teven in heel kleine draadkooitjes in het buitenland voor zich.
Die missen echt dat het dichter bij huis ook gebeurt. En dat dat zelfs kan terwijl het er schoon is....
Citaat:Beschrijving
Prachtige Franse Bulldog pups beschikbaar.
Prijs: vanaf 1000 euro.
We hebben mooie Franse Bulldog pupjes. De pups zijn in orde met vaccinaties, gechipt, ontwormd en hebben een geldig Europees paspoort. Ook al gewend aan andere honden, katten en kinderen. Kom snel eens kijken na afspraak. Je kunt ons ook bereiken via Whatsapp. _________
sevke schreef:@imaudy: op epilepsie kun je niet testen. Wel op episodic falling, maar dat is een heel andere ziekte.
Wij hebben een super mooi leopard labs,
Onze Dara ,de moeder van de pups ,hebben wij in Duitsland laten dekken door een blue merle leopard labrador reu
Er zijn 2 merle reutjes en een tricolor blauw reutje beschikbaar
Beide ouders zijn gecontroleerd op alle mogelijke erfelijke gebreken
De pups zijn nu 8 weken oud en mogen het nest dus verlaten
Natuurlijk zijn ze ingeent ,gechipt en hebben een paspoort Voor meer informatie over deze fantastische pups verzoek ik u om te bellen 0651629489 Mail word zelden gelezen Ik ben liever met mn honden bezig
sevke schreef:@imaudy: op epilepsie kun je niet testen. Wel op episodic falling, maar dat is een heel andere ziekte.
nuscaniels schreef:Vaak haal ik de broodfokkers er juist uit aan de hand van de foto's.
Die schattige foto's van samen in een mandje of bij bloemetjes is zo typisch voor dat soort advertenties.
Verder doordat ik vorig jaar veel zocht op marktplaats en nu nog af en toe kijk ( wil er een tweede bij, maar eerst Akka volwassen en stabiel krijgen) vallen sommige op doordat ik de foto's herken en de plaatsen van vorig jaar.
Daarnaast zitten er bij mij op de vereniging een aantal die al jaren meedraaien in de hondenwereld en zo al kunnen vertellen welk ras uit welke plaats je moet mijden gezien ze daar de afgelopen jaren telkens problemen mee hadden qua gezondheid e.d.
superpony schreef:Tja, kleur is helemaal een ding. Je hebt gewoon mazzel als er een gewilde kleur uit komt, dat is geen verdienste van goed fokken in principe. Wel fouten voorkomen.
Maar ik zou al niet verkopen aan mensen die speciaal op zoek zijn naar ene bepaalde kleur.
Op fb is een BC gedeeld die herplaatst moest, maar wat beschermend was naar gehandicapte baas en gedrag zou wat uit de hand lopen.
Staat erbij; kruizing BC en blue merle.......Tja, dat is geen ras, dat is ene kleur. Maar ze zullen het wel goed bedoelen allemaal.
Esplendido schreef:Het gros van de goede fokkers hoeven niet op mp of soortgelijke websites te adverteren. Die raken hun pups via via of middels de rasvereniging/ contacten in de sport wel kwijt. Er zal tussen alle advertenties op mp best een enkeling zijn waar wel een goede fokker achter zit, maar dat zijn de uitzonderingen op de regel.
We hebben nog wat leuke boomer pups op het moment. Teefjes en reutjes, verschillende kleuren. Klein blijvend, langharig of ruwharig.
Allemaal ingeënt, ontwormd, nagekeken door de dierenarts, gechipt, met een europees paspoort en geregistreerd.
We verkopen onze pups met garantie volgens het koopcontract van de VBK. Ook krijgen ze een puppypakket mee.
Heb je interesse, bel dan even. _______
Pinnen is mogelijk.
Kabayo schreef:Femke_Tweety schreef:Ik ben vandeweek ergens wezen kijken.
Teef aanwezig.
Reu aanwezig.
Toch echt broodfok in mijn ogen.
Kleinschalig, wél broodfok.
Je trapt er sneller in dan je denkt.
Ik ken trouwens een echt grote broodfokker in Nederland die ook altijd zowel de teven als de reuen heeft.
Die is zo groot dat hij gewoon een heel zwikkie teven zelf heeft, plus van 5 rassen reuen.
Op ieder moment tussen de 10 en 15 nesten.
Maar wél netjes teef erbij, entingen en correcte paspoorten.
Dat zegt echt helemaal niets.
Puur interesse hoor want ik zit niet zo in de honden fokkerij
Hoezo zou je niet meerdere honden en nesten per jaar mogen hebben als je verder echt alles keurig in orde hebt. Huiselijke kring opvoeden, entingen, paspoorten, alles getest, pups komen buiten, keuringen gelopen en via raad van beheer in orde. En wanneer je bijvoorbeeld "klanten" weigerd als het niet goed voeld. Dan lijk je mij wel een goede fokker? Of ben je altijd een broodfokker als je meerdere honden/nesten hebt?
Want hele andere wereld natuurlijk... als je 50 fok merries hebt staan die volgens stamboek richtlijnen fokt , keuringen gelopen hebben en alles , dan noem je zo iemand toch ook geen (negatief beladen) broodfokker?
Sorry voor het evt verpesten van je topic