Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 10:45

joyce83 schreef:
poepen gaat ondertussen weer normaal. Bij uitrekken is het wel van neuuhhh tot hier is ver genoeg. Ze eet goed, pillen gaan er goed in en ze liep met wandelen (korter rondje) goed mee. Wel veel geslapen maar is ook omdat ze niet naar buiten mag en ik gewoon blijf zitten. Nu ligt ze lekker tegen mij aan op de bank.


Lekker laten slapen, rust doet veel voor het lichaam.

Met Neel gaat alles goed, ik moet alleen met een van onze katten naar de DA. Die wordt verdacht van een hartziekte en zit nu met een pompende ademhaling.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:53

Oh gaat weer lekker dan Amanda :(

Hier Bullet ook weer op de pijnstiller en ontstekingsremmer gezet.. Hij was tam vanochtend en zn temperatuur weer hoger. :( Dus gelijk de tandheelkundige gemaild, daar kunnen we dinsdag heen en tot die tijd op de pijnstillers/ontstekingsremmers..

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 10:59

kiwiwitje schreef:
Oh gaat weer lekker dan Amanda :(

Hier Bullet ook weer op de pijnstiller en ontstekingsremmer gezet.. Hij was tam vanochtend en zn temperatuur weer hoger. :( Dus gelijk de tandheelkundige gemaild, daar kunnen we dinsdag heen en tot die tijd op de pijnstillers/ontstekingsremmers..


He bah, dus toch iets in zijn mond wat het veroorzaakt. Ik duim voor hem!

Ja ik maak mij zorgen om die kleine kat.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:01

Ja toch iets spannenders waarschijnlijk. Maar wel fijn dat we zo snel bij de tandheelkundige terecht komen. Medicatie lijkt aan te slaan voor nu want zn temperatuur begint te zakken en meneer krijgt weer wat praatjes (handig een loopse dame in huis :P )

Snap t wel dat je je zorgen maakt :( wanneer kun je terecht?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 13:03

We zijn er nu. Foto's gemaakt, ziet er niet goed uit. Lever is flink vergroot en er zit iets bij de longen. Vocht of tumor. Gaan zo een echo maken van de lever en buik.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:06

Amandavd schreef:
We zijn er nu. Foto's gemaakt, ziet er niet goed uit. Lever is flink vergroot en er zit iets bij de longen. Vocht of tumor. Gaan zo een echo maken van de lever en buik.

Oh gatver zeg :(

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:11

Amandavd schreef:
We zijn er nu. Foto's gemaakt, ziet er niet goed uit. Lever is flink vergroot en er zit iets bij de longen. Vocht of tumor. Gaan zo een echo maken van de lever en buik.


Oh nee Amanda wat naar dit ;( Y;( Succes en sterkte!

kiwi
Ah kak, bij jullie dus ook alweer een terugval?! :( Ik ga je even appen <3

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 13:37

Dankjewel beiden!

Er zit veel vocht in de buik. Leverstructuur was oke maar kan nog steeds tumor zijn. Kan ook met hartfalen te maken hebben. Ze krijgt nu medicatie en daar moet het beter mee gaan.
Dan controle echo.

Als met medicatie betert dan moet ze daar op blijven en kan ze nog een tijdje mee.

Zo niet dan houdt het vrij snel op.....

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:45

he gatver wat ruk zeg :(

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 06:49

kiwiwitje schreef:
he gatver wat ruk zeg :(


Behoorlijk ruk idd. Maar ds ademhaling was een stuk beter vanmorgen en flink geplast dus de medicatie doet zijn werk! Heel blij mee, mijn kleine poezenkind :knuffel:

Met Neel gaat het ook goed. Ik doe vandaag geen vetramil smeren. De wond lijkt volledig genezen maar ik controleer het wel nog de komende dagen.


Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:05

Kijk dat is positief met neel.


Goed dat de medicatie werkt hopelijk knapt ze snel op!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 08:36

kiwiwitje schreef:
Kijk dat is positief met neel.


Goed dat de medicatie werkt hopelijk knapt ze snel op!


Wat zei de tandheelkundige van Boellie?

Met onze kat lijkt het iets beter te gaan. Maandag even bellen voor een controle afspraak.

Ik heb wel zo mijn twijfels over Neel's wondje. Ik vind het er niet zo mooi uitzien en het plekje bij mijn vinger op de foto is wat roder en donker midden.


Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:52

T lijkt inderdaad wat geirriteerd. Misschien likt ze er aan?

Bij de tandheelkundige was t lichtelijk schokkend..
Bij de controle nog voor t roesje was al duidelijk dat 1 kies gewoon kapot was. Toen onder narcose gebracht, en van die kant (waar ook de ontsteking dus eerst zat) rontgenfoto's gemaakt. Waaruit bleek dat de kies goed aangetast was van binnen en ook t kaakbot gaf al aantasting.. Konden een wortelkanaalbehandeling doen maar besloten dat eruit halen de meest diervriendelijke optie was. Dan heeft ie er nooit gezeur meer mee terwijl een wortelkanaalbehandeling vroeg of laat gezeik geeft.
toen 3 snijtandjes die los stonden verwijderd (die stonden 1,5 jr geleden bij de controle na t ongeluk ook los maar de arts vond t niet nodig om ze te verwijderen ondanks dat ik zei; wat eruit moet, moet eruit. Hij miste er al 1 van sinds enkele maanden. maar nu de overige 3 ook.
Hierna een reiniging van het gehele gebit. Waar ze een rare vorm kies aan trof (wat ik wist maar dacht dat door viezigheid kwam). Die heeft ze schoongemaakt en daar mistte gewoon een flink stuk.

Afbeelding

Hier ook een rontgenfoto van gemaakt. Buiten het stuk wat mistte was ook hier de tand van binnen aangetast en was er ook schade aan de kaak te zien. Maar misschien wel t ''ergste'' ondanks de medicatie vonden we hier nog een abces..
(zie een soort donker rondje)
Afbeelding

Dus uiteraard besloten deze kies ook te trekken. Hij is met heel veel pijn wakker geworden en ze heeft hem extra pijnstillers bij gespoten om hem te kalmeren en comfortabeler te maken.
Hij heeft wel heel de avond last gehad. Onrustig en piepen (tot ie eten kreeg :+ )
Maar woensdag voelde hij zich wel veeeeel beter gelukkig en hij heeft volop praatjes.
Wel nog een ontsteking op zn schouder. Ik vermoed, omdat ie moeilijk reageert op medicatie, dat zn lichaam t allemaal een beetje teveel rommel vond. Die geneest gelukkig goed tot nu toe.
Vandaag de laatste dag medicatie (pijnstiller en ontstekingsremmer) ik mag weer aan zn bek komen. Voorzichtig dan.
Maar praatjes voor 10. Nu ook een dekrijpe teef. Dus dat is extra pech voor hem _O-
We zien al dingen die we lang niet gezien hadden van hem..

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 09:34

Wat heftig Kiwiwitje!

Maar hopelijk voelt hij zich straks weer topfit. Zal voor jullie schrikken zijn geweest. Maar zo te lezen gaat het al een stuk beter.

Ik zie haar er niet aan likken, misschien toch maar een afspraak maken.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:44

Amandavd schreef:
Wat heftig Kiwiwitje!

Maar hopelijk voelt hij zich straks weer topfit. Zal voor jullie schrikken zijn geweest. Maar zo te lezen gaat het al een stuk beter.

Ik zie haar er niet aan likken, misschien toch maar een afspraak maken.

Hij heeft praatjes zat. Chick staat nu “dekrijp” en hij weet nog steeds wat ie moet doen haha. Dus die zit veilig opgesloten als chick in de buurt is :')

Misschien likt ze snachts?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 09:07

Het is een tijdje geleden dat ik hier postte. Wat gedrag betreft merk ik helemaap niks aan Neel dus dat is fijn.

Ze lag echter net op de bank langs mij en ik zag dat er wat vuiligheid op haar wond zat. Bij het er af halen kwam ik een ieniminie gaatje tegen waar een klein beetje pus uit kwam. Ik heb het schoongemaakt en wat zalf er op gesmeerd.

Zou ik daar even naar moeten laten kijken?


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:19

He stom. Kan t niet gewoon een soort puistje zijn? Zou t even in de gaten houden maar geen reden om gelijk naar de DA te rennen.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:22

Voor je het insmeert met zalf, zou je het ook nog even met wat afgekookt water kunnen schoonmaken bv. omdat je zegt er komt wat pus uit. Maar wat kiwi zegt; ik zou het voor nu even in de gaten houden en kijken of het verergert en in welke mate en als dat zo is even bellen voor overleg bv.

Typisch ook dat zoiets met het weekend weer is he -O-
Ze blijft er verder wel vanaf met likken enz nog?

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 09:26

Puistje zou kunnen, ik weet niet zo goed wat het is.

Ik zie haar zelden likken daar dus denk niet dat het daarvan is. Was ook totaal niet geirriteerd. Ik dacht eerst dat gewoon vuiligheid op zat omdat madame graag in de zand ligt en rolt maar het bleek een korstje te zijn.

Ik zal vanavond wat water koken en het daarmee schoonmaken en weer zalf erop. Het was echt een ienieminie wondje maar toch even in de gaten houden.

Het is wat met die beesten. Ben twee weken terug met madame op zondag in de spoeddienst geweest omdat ze een ontstoken oog had. :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:42

Oh hier ook hoor. Boellie had een bult na de operatie op zn schouder. waarschijnlijk een reactie op alle zooi in zn lijf. Die is inmiddels open gegaan maarja voordat dat hersteld is...
Toen van de week door een misstap een spierblessure incl gezwollen poot. maar hij doet er echt alles mee dus even aankijken..

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 10:03

kiwiwitje schreef:
Oh hier ook hoor. Boellie had een bult na de operatie op zn schouder. waarschijnlijk een reactie op alle zooi in zn lijf. Die is inmiddels open gegaan maarja voordat dat hersteld is...
Toen van de week door een misstap een spierblessure incl gezwollen poot. maar hij doet er echt alles mee dus even aankijken..


Pffff beestjes toch. Hoe gaat het met zijn tandrn?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:24

Amandavd schreef:
kiwiwitje schreef:
Oh hier ook hoor. Boellie had een bult na de operatie op zn schouder. waarschijnlijk een reactie op alle zooi in zn lijf. Die is inmiddels open gegaan maarja voordat dat hersteld is...
Toen van de week door een misstap een spierblessure incl gezwollen poot. maar hij doet er echt alles mee dus even aankijken..


Pffff beestjes toch. Hoe gaat het met zijn tandrn?

Dat gaat gelukkig heel goed. Hij weet nog niet altijd wat ie moet met kauwen. Hij mist die kiezen blijkbaar nog best. En dat terwijl ze zo zeer gedaan hebben. Gekke hond

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 06:45

kiwiwitje schreef:
Amandavd schreef:

Pffff beestjes toch. Hoe gaat het met zijn tandrn?

Dat gaat gelukkig heel goed. Hij weet nog niet altijd wat ie moet met kauwen. Hij mist die kiezen blijkbaar nog best. En dat terwijl ze zo zeer gedaan hebben. Gekke hond


Zal wel net als met mensen zijn denk ik. Even een nieuwe weg er in vinden.

Ons Neel de stumperd heeft ook een wondje op de binnenkant van haar achterpoot. Die ook maar schoongemaakt, straks het wondje op de wond van de sterilisatie nog schoonmaken maar dat doe ik bij meer licht.

Ik wil haar eigenlijk in bad doen vanmiddag maar vraag mij af of dat handig is.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:14

Ja joh kan prima. Boellie heeft gisteren een hele dag een poot in de groene leem gehad en pootje weer dun. Vandaag helaas iets meer in de bench dus hij zal nog wel iets oplopen maar als t goed is een groot deel van de middag en dan de hele avond weer los.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 14:08

kiwiwitje schreef:
Ja joh kan prima. Boellie heeft gisteren een hele dag een poot in de groene leem gehad en pootje weer dun. Vandaag helaas iets meer in de bench dus hij zal nog wel iets oplopen maar als t goed is een groot deel van de middag en dan de hele avond weer los.


Ik duim voor Boellie!