Hond met gecoupeerde oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:36

xLaraaj schreef:
Kuggur schreef:
Die rassenstandaard heeft helemaal niets met dergelijke functies te maken xLaaray.
Een bordercollie uit de conformatiefok is door de bank genomen onbruikbaar voor schapendrijven ( echt, laat je niets wijs maken).

En dat is fout en zo spijtig. Ik ken heel veel borders uit showlijnen die het super doen op de schapen maar zelf niet mee mogen doen officieel Dat vind ik dan weer zeer fout

Dat klopt dus niet.
De ISDS organiseert open trials dwz dat je met wat voor hond dan ook mee mag doen.Geen showlijnhond die mee kan komen in zulke trials, laat stáán winnen.
De waarheid is dat bordercollies uit showlijnen het niet "super" doen op schapen. Als ze uit puur toeval iets van drijfinstinct hebben behouden , dan doen ze het hóógstens slecht tot matig.
Dat jij beweert heel veel bordercollies uit showlijnen te kennen die het super doen op schapen, zegt mij simpelweg dat je geen idee hebt wat het "super doen op schapen" inhoudt....
"The proof is in the pudding"

xLaraaj

Re: Hond met gecoupeerde oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:56

Maar dan slaat dat dus ook op showaussies. En daar kan ik je er echt verschillende van tonen uit het buitenland die titels hebben in het schapendrijven. Dus ja ...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:06

Als het werkt werkt het. Ik heb vrij uitgebreide ervaring met werkende bordercollies, niet met andere drijfrassen. Ik zou een showbordercollie pup niet eens gratis willen hebben.
Ik hoor vaak dat soort beweringen als de jouwe, hoe fantastisch die showhonden nog zouden kunnen werken ( en je noemt zelf expliciet bordercollies!), waarom zie ik die dan nergens?
Laat me toch eens een filmpje zien van zo'n hond die een groep schapen werkt, en dan heb ik het niet over suf achter een groepje kneeknockers aan sloffen die om de trainer dringen, écht werk....

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:12

Jouw mening in de borders is goed bekend. Maar isds is zelf ook niet zo om naar huis over te schrijven. Maar andere discussie :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:16

Niet een verbazingwekkend type antwoord, en dit zijspoor is sowieso off topic hier, dus ja beter er hier maar een punt achter te zetten.
Laat me al die "super werkende show borders" maar eens bij een andere gelegenheid zien ( pb is wel een mogelijkheid :)* ). Ik wacht het met spanning af.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:17

Als ik dan vergelijk maak met showlijn en werklijn van de Duitse Herder wil ik de showlijn ook niet eens meer gratis krijgen.
Sorry dat ik het hardop zeg, wat een mislukte dieren zijn dat tegenwoordig.
Begrijp me goed, kunnen de beestjes niets aan doen, maar die fokkers moeten zich toch ook achter de oren krabben. Die achterhand is echt niet meer gezond.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:22

Tsja het kan andersom ook net zo goed.. Sommige werklijnen van bepaalde rassen, zijn ook om te janken, zo slecht ze in elkaar zitten. `ja maar ze kunnen werkuuuuh`... Ben blij dat ik een ras heb waar je die deling niet hebt. Maar goed, heeft ook niet echt iets met de beginpost te maken meer allemaal.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:51

Ianthe schreef:
Tsja het kan andersom ook net zo goed.. Sommige werklijnen van bepaalde rassen, zijn ook om te janken, zo slecht ze in elkaar zitten. `ja maar ze kunnen werkuuuuh`... Ben blij dat ik een ras heb waar je die deling niet hebt. Maar goed, heeft ook niet echt iets met de beginpost te maken meer allemaal.

Noem eens zo'n ras, ik ben daar wel benieuwd naar, vooral hoe ze "slecht in elkaar zitten".

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:54

Ik ken er ook genoeg hoor, bij bijvoorbeeld jachthonden zie ik dat ook regelmatig. Die honden hebben ook totaal niets meer met de rasstandaard te maken. Zo steil als het maar kan vaak en ook veel kleiner.

Denk trouwens dat je er beter gewoon een eigen topic over moet maken, want dit gaat toch niet meer over de eerste post.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:51

Ik was er al klaar mee hoor. Ik vond die ene opmerking van Ianthe nogal apart. Toevallig ken ik een paar mensen in het jachthondenwereldje en weet iets van de grappige achtergrond van die opmerking van je, Sophie.
En wat betreft het drijfhonden gebeuren, het is altijd vermoeiend te praten met mensen die grote meningen hebben óver, maar geen enige kennis ván het onderwerp, dus een discussietopic dáár over openen, nee bedankt.
Ik probeer (vaak tevergeefs) hoogstens eens wat misverstanden uit de wereld te helpen als die in een topic als deze voorbij komen.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 01:48

Kuggur schreef:
Toevallig ken ik een paar mensen in het jachthondenwereldje en weet iets van de grappige achtergrond van die opmerking van je, Sophie.

Ik zit zelf in het `jachthondenwereldje` dus ik weet er zelf ook genoeg van ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:42

7ofhearts schreef:
Grappig dat hier een vergelijk wordt gemaakt met het couperen van dieren en piercings in het kraakbeen van een mensen oor.
Hallo??!!
Dat is de mens zijn eigen beslissing die hij of zij met het volle (?) verstand laat zetten

Een dier kiest er niet voor om met punt oortjes en een dopje als staart rond te lopen.
Net zo min dat ze er voor kiezen dat bij een niesbuien de ogen uit hun kas ploppen, of er voor kiezen dat ze weinig tot geen adem krijgen omdat zo een klein neusje zo schattig staat.

Een dier in het bezit van het mens kiest doorgaans nergens zelf voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:45

djinnie schreef:
Hoeveel jonge kinderen zie je dan met beugel lopen? Mijn oudste is bijna 9 jaar, die zou dat echt al zelf kunnen kiezen en heeft, dankzij zijn vader en mij, een niet al te net staand gebit. Grote kans dat hij dus wel aangeraden krijgt om een beugel te nemen, maar als hij dat niet wil, houdt het toch echt op....

Dus vergelijk tussen couperen en een beugel lijkt me redelijk vergezocht. Met tapen (zonder gewichtjes) heb ik persoonlijk weinig moeite. Lijkt me niet dieronvriendelijk.
Bij mijn 'eigen' ras zie ik het echter nooit gebeuren.

Serieus? Oh wow, dat zou ik niet in de handen van een 9 jarige leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:54

Kuggur schreef:
Ik probeer (vaak tevergeefs) hoogstens eens wat misverstanden uit de wereld te helpen als die in een topic als deze voorbij komen.

Ja, dat valt op hoor, jij weet altijd alles beter en een ander heeft nooit ergens verstand van. Maar goed dat we altijd kunnen terug vallen op jouw alles omvattende kennis, bedankt +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:56

_/-\o_

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:11

7ofhearts schreef:
Grappig dat hier een vergelijk wordt gemaakt met het couperen van dieren en piercings in het kraakbeen van een mensen oor.
Hallo??!!
Dat is de mens zijn eigen beslissing die hij of zij met het volle (?) verstand laat zetten

Een dier kiest er niet voor om met punt oortjes en een dopje als staart rond te lopen.
Net zo min dat ze er voor kiezen dat bij een niesbuien de ogen uit hun kas ploppen, of er voor kiezen dat ze weinig tot geen adem krijgen omdat zo een klein neusje zo schattig staat.

Als je van gecoupeerde staartjes houd koop een ras dat zo geboren word. Ja oren is natuurlijk ander verhaal.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:29

Mindim schreef:
Kuggur schreef:

Ja, dat valt op hoor, jij weet altijd alles beter en een ander heeft nooit ergens verstand van. Maar goed dat we altijd kunnen terug vallen op jouw alles omvattende kennis, bedankt +:)+

:D :j

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:44

Mindim schreef:
Kuggur schreef:

Deze opmerking heb ik geTEMd. Op de man spelen is niet nodig in deze discussie.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:55

Serieus? Dan mag je echt veel temmen in dit topic :+

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:59

Moderatoropmerking:
Een andere moderator heeft het eerder in dit topic ook al genoemd, maar hierbij nogmaals het verzoek om ver uit de buurt te blijven van persoonlijke aanvallen. Die zijn namelijk niet toegestaan op Bokt. Je kunt het uiteraard oneens zijn met een ander, maar blijf op de bal spelen en niet op de man.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:02

xLaraaj schreef:

Haha ja ongeloofelijk

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:06

xLaraaj schreef:

:Y) idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:47

HopeMyDay schreef:
Deze opmerking heb ik geTEMd. Op de man spelen is niet nodig in deze discussie.

Tem een eind weg hoor, ik zit er niet mee, dus als jou dat een fijn gevoel geeft, helemaal prima.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:30

Mindim schreef:
djinnie schreef:
Hoeveel jonge kinderen zie je dan met beugel lopen? Mijn oudste is bijna 9 jaar, die zou dat echt al zelf kunnen kiezen en heeft, dankzij zijn vader en mij, een niet al te net staand gebit. Grote kans dat hij dus wel aangeraden krijgt om een beugel te nemen, maar als hij dat niet wil, houdt het toch echt op....

Dus vergelijk tussen couperen en een beugel lijkt me redelijk vergezocht. Met tapen (zonder gewichtjes) heb ik persoonlijk weinig moeite. Lijkt me niet dieronvriendelijk.
Bij mijn 'eigen' ras zie ik het echter nooit gebeuren.

Serieus? Oh wow, dat zou ik niet in de handen van een 9 jarige leggen.

Hij heeft gelukkig ook nog geen beugel, maar het ging me er meer om dat er werd gereageerd dat kinderen ook niet kunnen kiezen. Mijn 9 jarige kan ik echt al het nodige uitleggen en dus is daarbij echt wel een vorm van kiezen, die een dier waarbij je oren of staart coupeert niet heeft.
Jij zou dus liever een 9 jarige dwingen een beugel te nemen, terwijl je met die leeftijd ook prima eerst een aantal gesprekken zou kunnen voeren? Ik denk dat de meeste tieners uiteindelijk toch liever die beugel hebben dan dat scheve gebit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:41

djinnie schreef:
Hij heeft gelukkig ook nog geen beugel, maar het ging me er meer om dat er werd gereageerd dat kinderen ook niet kunnen kiezen. Mijn 9 jarige kan ik echt al het nodige uitleggen en dus is daarbij echt wel een vorm van kiezen, die een dier waarbij je oren of staart coupeert niet heeft.
Jij zou dus liever een 9 jarige dwingen een beugel te nemen, terwijl je met die leeftijd ook prima eerst een aantal gesprekken zou kunnen voeren? Ik denk dat de meeste tieners uiteindelijk toch liever die beugel hebben dan dat scheve gebit...

Ik kon mijn kind prima uitleggen van waarom hij een beugel kreeg, een keuze gaf ik hem echter niet, omdat ik vind dat je op die leeftijd gewoon geen weloverwogen keuze kunt maken. Maar goed, ieder doet dat op zijn manier, bij mij was de beugel gewoon niet bespreekbaar, die kreeg hij gewoon :D Ik ben de ouder en voor sommige keuzes zijn kinderen op een bepaalde leeftijd gewoon nog te jong in mijn optiek. Dus ik leg uit waarom, maar de keuze ligt bij mij.

Weet je, wanneer heeft het dier in ons bezit wel iets te zeggen, wat heeft een dier uberhaupt te kiezen. Of ie gecastreerd of gesteriliseerd wordt, wat voor voer hij krijgt en hoeveel, hoe vaak hij naar buiten mag of met een paard of hij wel zin heeft om te trainen, welk zadel......alles wordt voor dieren bepaald, die hebben geen keuze. Dus waarom in deze discussie een punt maken of de hond wel of niet een keuze heeft.