Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Penotti schreef:Waarom inslapen?
Ik denk dat dit dier op een andere plek best goed terecht kan komen.
Ik denk dat je deze niet als huishond moet willen. Is ze ook niet gewend.
Maar een boerderij/bewakinshond kan prima.
Op een erf waar ze zich niet opgesloten voelt, de prikkels zo enorm anders zijn dan in een opgesloten huis met tv enz. Waar ze kunnen rennen wanneer ze willen.
En dan komt het dier ook niet op een bank waar hij gelijke of hogere kan worden.
Iemand die al veel dominanter op de hond over komt, ik denk dat ze daar dit gedrag niet laat zien.
Inslapen vind ik voor nu echt een te snelle gedachte.
Maartje1990 schreef:_Penotti schreef:Waarom inslapen?
Ik denk dat dit dier op een andere plek best goed terecht kan komen.
Ik denk dat je deze niet als huishond moet willen. Is ze ook niet gewend.
Maar een boerderij/bewakinshond kan prima.
Op een erf waar ze zich niet opgesloten voelt, de prikkels zo enorm anders zijn dan in een opgesloten huis met tv enz. Waar ze kunnen rennen wanneer ze willen.
En dan komt het dier ook niet op een bank waar hij gelijke of hogere kan worden.
Iemand die al veel dominanter op de hond over komt, ik denk dat ze daar dit gedrag niet laat zien.
Inslapen vind ik voor nu echt een te snelle gedachte.
Wellicht zal die zich daar prima voelen,maar daarvan zitten er helaas meerdere in het asiel. Dat gezever ovet die bank en dominantie is trouwens echt een broodje aap.
_Penotti schreef:Op je edit dat op bankhoogte zever is, dat denk ik dus niet.
Ja als je samen goed overweg kan is dat geen probleem, onze honden liggen ook op de bank.
Maar een hond die dat gedrag laat zien zou ik echt niet op de bank willen.
_Penotti schreef:Op je edit dat op bankhoogte zever is, dat denk ik dus niet.
Ja als je samen goed overweg kan is dat geen probleem, onze honden liggen ook op de bank.

Maartje1990 schreef:_Penotti schreef:Op je edit dat op bankhoogte zever is, dat denk ik dus niet.
Het heeft gewoon niets te maken met dominantie, die hele dominantie theorie waar cesar milan en Aniek winters zich op baseren is achterhaald.
_Penotti schreef:cursebreaker
Ik ken enkele mensen die gaan een hond kijken, als die niet gromt of zelfs wil happen willen ze hem niet.
Een oom van me die had een hond en die is heel wat gewend met honden.
Maar ook die was een maatje te groot voor hem.
Vertrouwde hem dus ook echt niet meer.
Man in de buurt gebeld die er om bekend stond dat hij felle honden wilde.
Bijt hij was de de eerste vraag.
Ja hij bijt.
Mooi, loopt naar de kennel, beest valt direct uit.
Mooi die wil ik.
Mijn oom had zoiets van hoe krijgt hij die in zijn busje, maar pakt hem aan nek en staart op, hond happend om hem heen, busje in, klaar.
Dus dan denk ik dt voor die van ts wel een plaatsje te vinden is.
vergeet niet dat die hond best stabiel kan zijn als hij ruimte heeft.
Wij hebben ook een herder gehad die binnen echt niet op zijn plek was, kon niet rustig zijn.
Was ook 1 jaar toen we hem kochten.
Buiten was hij echt de hele dag aan het rennen. Maar wel lief naar ons omdat hij daar zijn energie kwijt kon.
Die was zeker weten ook verkeerd gedrag gaan tonen als die in huis had moeten wonen met klein tuintje.
Edit, mijn hele post gaat nu nergens meer over omdat je je hele bericht hebt aangepast....
_Penotti schreef:Crusebreaker je had het over dat mensen als bewakings/erfhond ook een stabiele hond willen.
Dat vind ik nergens meer terug.
en die stond er vanaf het eerste moment en heb ik ook niet meer aangepast. Dat was namelijk hetgeen waar ik als eerste op wilde reageren toen ik zag dat een paar mensen dat advies gaven, dat deze hond goed zou zijn voor bewaking. cursebreaker schreef:_Penotti schreef:Crusebreaker je had het over dat mensen als bewakings/erfhond ook een stabiele hond willen.
Dat vind ik nergens meer terug.
Dat is zo ongeveer de eerste zin van mijn geplaatste bericht iets naar boven hier hihien die stond er vanaf het eerste moment en heb ik ook niet meer aangepast. Dat was namelijk hetgeen waar ik als eerste op wilde reageren toen ik zag dat een paar mensen dat advies gaven, dat deze hond goed zou zijn voor bewaking.
_Penotti schreef:Ik denk dat bij die man de honden prima terecht kwamen, hij had namelijk een goede naam.
Maar inderdaad niet als knuffelhond.
Maar als erf hond rondom boerderijen/ grote erven.
En hij keek inderdaad of het klikte waar hij ze plaatste en deed zeker niet moeilijk als mensen die weer terug brachten.
Ik denk dat mening hond die hij plaatste beter terecht kwam dan veel honden bij de werkende mensen die de hele dag in huis moeten liggen en dan een rondje wandelen krijgen en meer niet.
Veel van dit soort honden is daar helemaal niet geschikt voor. Die hebben daar veel te veel energie voor en dat word vaak onderschat.
senna21 schreef:_Penotti schreef:Ik denk dat bij die man de honden prima terecht kwamen, hij had namelijk een goede naam.
Maar inderdaad niet als knuffelhond.
Maar als erf hond rondom boerderijen/ grote erven.
En hij keek inderdaad of het klikte waar hij ze plaatste en deed zeker niet moeilijk als mensen die weer terug brachten.
Ik denk dat mening hond die hij plaatste beter terecht kwam dan veel honden bij de werkende mensen die de hele dag in huis moeten liggen en dan een rondje wandelen krijgen en meer niet.
Veel van dit soort honden is daar helemaal niet geschikt voor. Die hebben daar veel te veel energie voor en dat word vaak onderschat.
Op een boerderij wonen ook mensen, regelmatig ook kinderen, en er komen veel mensen dagelijks langs (bedrijfsmatig dan wel privé). Dus helemaal niet per definitie een goede plaats voor een onbetrouwbare hond; een gemiddelde boerderij. En daarbij hebben ze meestal wel wat anders te doen dan een moeilijke hond te heropvoeden.
Leuk de theorieën dat andere mensen het probleem van deze hond wel kunnen oplossen, omdat eutanasie zo zielig is...