De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:55

Waarom mijn kat met dit weer zo graag bovenop of tegen me komt liggen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:43

waarom mijn kat met dit weer in onze bloedhete veranda gaat liggen, terwijl het binnenshuis zalig 23 graden is...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:05

Omdat katten hittezoekende raketten zijn: het warmste plekje is het fijnst. :+ :')

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:45

Waarom mijn hond met genoeg schaduwplekken languit in de zon gaat liggen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:42

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:43

beert schreef:
Jasy schreef:
Waarom mijn hond met genoeg schaduwplekken languit in de zon gaat liggen.

http://www.allesoverhondentrimmen.nl/tr ... ikke-vacht

Interessant stukje over de isolerende vacht van een hond :-)

Gelezen was zeer interessant en leerzaam.
Toch blijf ik hem wel steeds de schaduw insturen
Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:58

Boompje1985 schreef:
Waarom honden graag in stinkende ganzen poep of op dooie dieren gaan rollen?

Echt sommige honden maken er serieus werk van en zijn dan enigszins teleurgesteld als het baasje al kokhalzend het luchtje er af probeert te wassen.

Om van de voor hun nare lucht af te komen en/of als camouflage.. ik laat doe van mij altijd zwemmen als hij zoiets doet, nu doet hij het nog nauwelijks omdat hij geen shampoo geurtje heeft

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:32

purny schreef:
Waarom gaat m'n kat iedere avond weer aan m'n lattenbodem nagelen waarbij ik haar iedere keer weer erop moet wijzen dat ze dat niet mag doen...

Omdat katten op die manier hun territorium afbakenen. Heb je een krabpaal op een overzichtelijke plek staan?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:35

Koper schreef:
purny schreef:
Waarom gaat m'n kat iedere avond weer aan m'n lattenbodem nagelen waarbij ik haar iedere keer weer erop moet wijzen dat ze dat niet mag doen...

Omdat katten op die manier hun territorium afbakenen. Heb je een krabpaal op een overzichtelijke plek staan?

hier is het ook telkens van dat, aan bed, de stoelen, de muren, etc.
Hier staan er twee krabpalen die de hele living overzien, een krabpaal in de gang, een kleine krabpaal naast het bed en een grote krabpaal in het tweede gedeelte van de slaapkamer met overzicht...

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:29

Duhelo schreef:
waarom mijn kat met dit weer in onze bloedhete veranda gaat liggen, terwijl het binnenshuis zalig 23 graden is...

Hier ook, beneden is het nu 24 graden, boven is het 28 graden ( platdak) en 1 van mijn sphynxen ligt in de slaapkamer onder het dekbed te slapen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:50

Duhelo schreef:
Hier staan er twee krabpalen die de hele living overzien, een krabpaal in de gang, een kleine krabpaal naast het bed en een grote krabpaal in het tweede gedeelte van de slaapkamer met overzicht...

Apart... gebruiken ze de palen wel? Hebben ze misschien een voorkeur voor horizontaal krabmateriaal?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:57

Koper schreef:
Duhelo schreef:

Apart... gebruiken ze de palen wel? Hebben ze misschien een voorkeur voor horizontaal krabmateriaal?

Horizontaal krabmateriaal kijken ze niet naar, de palen zelf worden veelvuldig gebruikt. Ik denk dat het vooral reactie uitlokken is. Als ik dan eens "pssshhhg"zeg vliegen ze weg en gaan dan heel heftig aan de krabpaal hangen of ander ongein uithalen :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:34

Mijn paard staat met dit weer in de zon, terwijl ze een weiland met heel veel schaduw en een heerlijk windje heeft :roll:

Ze zal Spanje wel missen, ofzo...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:44

Waarom mijn gecastreerde kater die al 12 jaar bij ons is alles steeds blijft onder sproeien. Kotsziek word ik van dat gedrag . Iedere dag moet ik tientallen plekken opzoeken om schoon te maken.
Sproeien dus niet plassen. Echt tis dat ik nooit een dier wat ik eenmaal in huis heb zal wegdoen maar wat ben ik dit gedrag beu

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:24

Willl65 schreef:
Waarom mijn gecastreerde kater die al 12 jaar bij ons is alles steeds blijft onder sproeien. Kotsziek word ik van dat gedrag . Iedere dag moet ik tientallen plekken opzoeken om schoon te maken.
Sproeien dus niet plassen. Echt tis dat ik nooit een dier wat ik eenmaal in huis heb zal wegdoen maar wat ben ik dit gedrag beu

Wellicht heeft je kater last van stress?
Ik heb er ook zo 1, tot grote ergernis van mijn man (die kan daar sowieso al minder goed tegen).
Sinds ik de stress probeer te reduderen met supplementen is het gesproei echt drastisch afgenomen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:28

Waarom mijn kat met deze snikhitte zich verstopt in de dekens...

Afbeelding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:41

_CS_ schreef:
Willl65 schreef:

Wellicht heeft je kater last van stress?
Ik heb er ook zo 1, tot grote ergernis van mijn man (die kan daar sowieso al minder goed tegen).
Sinds ik de stress probeer te reduderen met supplementen is het gesproei echt drastisch afgenomen.

Zou niet weten waarvan. Hij slaapt veel ivm hartstoornis .

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:43

Een kat heeft heel snel last van stress.
Een nieuw ding in huis of iets in huis verplaatsen kan het al triggeren.
Zijn aparte beesten soms.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:43

Waarom m'n hond altijd minstens drie rondjes draait voordat hij keihard op de tegels neerploft.

Net alsof hij een holletje maakt in een stapel bladeren, maar dan dus op de kale tegels

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:45

_CS_ schreef:
Een kat heeft heel snel last van stress.
Een nieuw ding in huis of iets in huis verplaatsen kan het al triggeren.
Zijn aparte beesten soms.

We wonen hier al 13 jaar en hij doet het sinds 2 jaar. Hij is hier geboren. Hij is wel heel territoriaal en we hebben veel katten in de buurt die vaak in onze tuin bivakkeren. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Dank voor mee denken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:48

1 van de katten heeft een plastic fetisj ofzo. Alles wat plastic is moet gelikt worden! Ik gok dat ze dat van haar opvoedkatmaatje geleerd heeft, maar waarom... Geen idee :')

De ander is gewoon aandachtsgeil en moet overal zijn waar jij bent. Maar hij is ook een ster in random tegen dingen miauwen, alsof hij tegen het meubulair praat :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:01

Dioxide schreef:
1 van de katten heeft een plastic fetisj ofzo. Alles wat plastic is moet gelikt worden! Ik gok dat ze dat van haar opvoedkatmaatje geleerd heeft, maar waarom... Geen idee :')

De ander is gewoon aandachtsgeil en moet overal zijn waar jij bent. Maar hij is ook een ster in random tegen dingen miauwen, alsof hij tegen het meubulair praat :+

Opvallend veel katten likken of kauwen op plastic. De grote vraag is waarom ze dit doen. Er zijn veel hypotheses in omloop.
De meest voor de hand liggende lijken:
1. er zitten stoffen in het plastic die de kat onweerstaanbaar vindt. Dat kunnen chemische stoffen zijn, maar ook dierlijk vet dat in sommige plastics verwerkt zit.
2. er zitten nog geurtjes in van de producten die er in vervoerd zijn. Plastic houdt geur goed vast, een reden om nooit plastic voer- of drinkbakken te nemen!
Sommige katten plassen graag op plastic tassen. Ook dat kan het gevolg zijn van deze geuren.
Wetenschappelijk bewijs is er echter niet voor.

Bron: https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... rpen-eten/

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:40

Waarom de hond van de buren (waar we regelmatig op passen) het allerliefst bij mijn moeder gaat zitten (en haar achterna loopt)die niet van honden houdt en niks met het beestje heeft. Terwijl ik en mijn vader echt gek op het beestje zijn en er regelmatig mee gaan wandelen. :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:41

Dat is dier eigen denk ik :+

Een van mijn katten gaat echt niet bij mij op schoot. Maar wacht maar tot er iemand op visite komt die niet van katten houd ~~}>

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:33

Onze border collie slaapt wegens omstandigheden boven bij ons. Als vriendlief en ik aan het fietsen ( :+ <<) ) zijn gaat ze altijd alle knuffelberen van de kast halen en komt ze netjes tegen me aan leggen :')

(Ja, ze kan ook gewoon naar de gang of een andere kamer maar dat wil ze niet :+ )