Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jasy schreef:Waarom mijn hond met genoeg schaduwplekken languit in de zon gaat liggen.
beert schreef:Jasy schreef:Waarom mijn hond met genoeg schaduwplekken languit in de zon gaat liggen.
http://www.allesoverhondentrimmen.nl/tr ... ikke-vacht
Interessant stukje over de isolerende vacht van een hond
Boompje1985 schreef:Waarom honden graag in stinkende ganzen poep of op dooie dieren gaan rollen?
Echt sommige honden maken er serieus werk van en zijn dan enigszins teleurgesteld als het baasje al kokhalzend het luchtje er af probeert te wassen.
Koper schreef:purny schreef:Waarom gaat m'n kat iedere avond weer aan m'n lattenbodem nagelen waarbij ik haar iedere keer weer erop moet wijzen dat ze dat niet mag doen...
Omdat katten op die manier hun territorium afbakenen. Heb je een krabpaal op een overzichtelijke plek staan?
Duhelo schreef:hier is het ook telkens van dat, aan bed, de stoelen, de muren, etc.
Hier staan er twee krabpalen die de hele living overzien, een krabpaal in de gang, een kleine krabpaal naast het bed en een grote krabpaal in het tweede gedeelte van de slaapkamer met overzicht...
Koper schreef:Duhelo schreef:hier is het ook telkens van dat, aan bed, de stoelen, de muren, etc.
Hier staan er twee krabpalen die de hele living overzien, een krabpaal in de gang, een kleine krabpaal naast het bed en een grote krabpaal in het tweede gedeelte van de slaapkamer met overzicht...
Apart... gebruiken ze de palen wel? Hebben ze misschien een voorkeur voor horizontaal krabmateriaal?
Willl65 schreef:Waarom mijn gecastreerde kater die al 12 jaar bij ons is alles steeds blijft onder sproeien. Kotsziek word ik van dat gedrag . Iedere dag moet ik tientallen plekken opzoeken om schoon te maken.
Sproeien dus niet plassen. Echt tis dat ik nooit een dier wat ik eenmaal in huis heb zal wegdoen maar wat ben ik dit gedrag beu
_CS_ schreef:Willl65 schreef:Waarom mijn gecastreerde kater die al 12 jaar bij ons is alles steeds blijft onder sproeien. Kotsziek word ik van dat gedrag . Iedere dag moet ik tientallen plekken opzoeken om schoon te maken.
Sproeien dus niet plassen. Echt tis dat ik nooit een dier wat ik eenmaal in huis heb zal wegdoen maar wat ben ik dit gedrag beu
Wellicht heeft je kater last van stress?
Ik heb er ook zo 1, tot grote ergernis van mijn man (die kan daar sowieso al minder goed tegen).
Sinds ik de stress probeer te reduderen met supplementen is het gesproei echt drastisch afgenomen.
_CS_ schreef:Een kat heeft heel snel last van stress.
Een nieuw ding in huis of iets in huis verplaatsen kan het al triggeren.
Zijn aparte beesten soms.
Dioxide schreef:1 van de katten heeft een plastic fetisj ofzo. Alles wat plastic is moet gelikt worden! Ik gok dat ze dat van haar opvoedkatmaatje geleerd heeft, maar waarom... Geen idee
De ander is gewoon aandachtsgeil en moet overal zijn waar jij bent. Maar hij is ook een ster in random tegen dingen miauwen, alsof hij tegen het meubulair praat