Schuur_ schreef:Er is nog altijd niemand aan het beweren dat het eigen schuld dikke bult is.
Maar omdat er zo een dramatisch post + oproep op Facebook is geplaatst is het toch niet raar dat mensen zich vragen gaan stellen? De dierenarts is basically alle andere hondeneigenaars die in haar praktijk komen aan het beschuldigen dat ze onverantwoord zijn en eindelijk eens hun hond moeten leren kennen. Terwijl in die situatie
a het oude hondje los en alleen achter de balie zat
b de dierenarts zelf bij de Mastiff stond toen die opstond en rustig wegwandelde.
Nogmaals: de eigenaar van de Mastiff treft 100% schuld. Dit is een situatie die niemand ooit wil meemaken maar het is nog iets anders om zo hoog van de toren te blazen en net te doen alsof hun nooit fouten maken. Het kan geen kwaad om soms de hand in eigen boezem steken en te zeggen: oliebol, dit had nooit moeten gebeuren en zowel de klanten als het personeel hier van te laten leren. Nee, in de plaats wordt er een publieke outcry gedaan op social media met een hoop bombarie naar 'al die hondeneigenaars' en ook nog eens specifiek de Mastiff ipv 'grote hond'.
Ik ben absoluut geen fan van HR honden. Pitbull, Mastiff, maakt me niet uit, ik loop ver en ver uit de buurt omdat ik het niet te vertrouwen vindt maar komop. Dit alles samen maakt het hele bericht onprofessioneel.
Professioneel was geweest om medewerkers te briefen, eigenaar Mastiff aan te geven en voortaan heel strikt toezien op de nieuwe regels die overal uithangen en dit ook als dusdanig te communiceren.
'Door een recente gebeurtenis in onze praktijk zien wij ons genoodzaakt om nogmaals te benadrukken dat het verplicht is om uw hond aan te lijnen en/of te muilkorven bij een bezoek. Indien u zich niet aan deze voorwaarde houdt weigeren wij u verder te helpen of toe te laten' oid had al heel anders overgekomen
Dat zeg ik ook niet, ik reageer alleen op dat sommige mensen de DA mede schuldig vinden.
Het is ook een drama. Ik begrijp haar bericht wel, of dat dan niet professioneel is maakt mij niet uit eigenlijk. Mensen hoeven zich toch niet aangesproken te voelen door dat bericht als zij wel wel weten wat ze in huis hebben en wel muilkorven als dat nodig is.
Ongelooflijk dat de DA de schuld krijgt dat die gevaarlijke hond los liep, misschien waarschuwde de DA nog, dat weten we ook niet.
Hou 70 kilo maar eens tegen als het al onderweg is, en zijn zinnen gezet heeft op...