Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:33

Reusje0504 schreef:
Azmay schreef:

Ik maak me er schuldig aan in mijn vorige post :o
Het zijn ook echt niet alle labs, maar ALS er een hond met een plaat voor de kop tegenaan knalt is het bijzonder regelmatig een lab of een boxer. :')
Zie van een afstandje meestal al wel of het een fijne hond is of niet.


Haha ik snap het ook wel hoor, er zijn veel beginnende hondenhouders die denken ‘als we een lab kopen kan er niks misgaan’. En dat is jammer!


Dit vooroordeel is inderdaad jammer, want juist bij labradors zie je juist het meest fout gaan. Ivm dat het 'makkelijke honden zijn'. Golden Retrievers net zo, laatst een meneer in de buurt die een nieuwe Golden pup had. Na 3 jaar was de hond toch te sterk, trok alleen maar aan de lijn (trok de eigenaren omver) en was te druk. Dan maar oude naar het asiel en een nieuwe pup, het zal wel aan de hond liggen.. |o

Moet zeggen dat ik zelf ook schuldig ben aan het vooroordeel hoor, was afgelopen weekend bij de World Dog Show voor werk en bij een agility training demo waren er meerdere rassen. Waaronder een labrador. Ik zei nog tegen mijn collega 'ben benieuwd hoe dat gaat'.. (Zag het al helemaal fout gaan) maar de lab was het braafst van allemaal :')

capopjekop

Berichten: 30713
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:46

Wij merken dat ook nu we oppashondjes in huis hebben. Sommige baasjes vinden dat vooraf eng als ze horen pitbull, maar die zijn allemaal om als ze haar in het echt meemaken.

We laten ze sowieso niet zonder toezicht samen en onze pitbull is gewoon heel sociaal. Inmiddels heeft zelfs de onzekere husky kruising die we in huis hebben haar dekentje en bot in gepikt en zina heeft nog niet een keer gegromd. Puppys gebruiken haar als klimtoestel en ze vindt het allemaal prima zolang ze haar eten en knuffels maar krijgt.