Rechten gekochte "doodzieke" hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Rechten gekochte "doodzieke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:23

Gezien de foto hier boven heeft jou hond geen radius curvus syndroom ;) google daar maar eens op en zoek afbeeldingen op.

Zeker draait ze op de foto haar linker voorpoot (op foto voor kijkers rechts) in rare stand maar vermoed dat ze dat eerder doet door bijv. een blessure en zo minder pijnlijk kan lopen.

Lijkt heel zwak in haar pols te zijn wat weer kan komen door op verkeerde manier dat te gebruiken.

Zou je adviseren om grondwerk te doen met deze hond. Dus in zeer rustig tempo laten lopen over balkjes/bezemstelen op de grond en iets boven de grond. Niet er over rennen maar stapvoets lopen. Niet springen maar stappen. Zich bewust worden van 4 poten. Dan wat hoger dan wat lager dan dichtbij elkaar dan wat verder uit elkaar. Zo zal ze haar koppie moeten gebruiken en bewust haar poten gaan gebruiken. Ook een trap plat op de grond kan een leuke oefening zijn om dus tussen de treden door te lopen. Af en toe paar minuutjes doen is lang genoeg. Heeft mijn hond jaren geleden super geholpen om beter te revalideren na LPC operatie aan beide zijden

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:31

Dankje voor de tips dierenfan! Op de hondenschool oefenen we over ronde speciekuipen te lopen zodat ze zich bewust worden van de pootjes, want anders struikelen ze of stappen ze er naast. Ik zal balkjes/bezemstelen proberen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:12

Wat fijn dat het toch 'meevalt! Haar poten vind ik niet raar, ze ontlast de ene idd wat maar dat is ook niet zo gek. Hopen dat de spuit werkt en je verder alleen maar plezier en geen zorgen meer hebt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:21

Kabayo schreef:
Langs gaan kan ook maar dan weet ik niet zo goed wat ik moet. Geld eisen? Maar ik heb geen rechten. Is het dan niet erg brutaal om geld te vragen? Of ben ik gewoon veelste lief? Ik heb zelf ook niet echt het gevoel dat de fokker er iets mee gaat doen, eerlijk gezegd.

Wat denk je van langs gaan, vertellen wat er allemaal mis is met je hond, erbij zeggen dat dit erfelijke issues zijn en vertellen dat je vindt dat hun dat moeten weten omdat ze met de dieren fokken, en verder niets? Als je ergens langs gaat hoef je toch niet perse iets te eisen?

Verder ziet je hond er heerlijk blij uit, pretbekkie staat er op. :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:23

Neonlight schreef:
Kabayo schreef:
Langs gaan kan ook maar dan weet ik niet zo goed wat ik moet. Geld eisen? Maar ik heb geen rechten. Is het dan niet erg brutaal om geld te vragen? Of ben ik gewoon veelste lief? Ik heb zelf ook niet echt het gevoel dat de fokker er iets mee gaat doen, eerlijk gezegd.

Wat denk je van langs gaan, vertellen wat er allemaal mis is met je hond, erbij zeggen dat dit erfelijke issues zijn en vertellen dat je vindt dat hun dat moeten weten omdat ze met de dieren fokken, en verder niets? Als je ergens langs gaat hoef je toch niet perse iets te eisen?

Verder ziet je hond er heerlijk blij uit, pretbekkie staat er op. :))

Dat weet ze dus al :')

Dankje!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:27

Neonlight schreef:
Kabayo schreef:

Waarom zou je daarvoor langsgaan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:29

Weet niet of het ver weg voor je is, maar Sam Turner in Zevenaar geeft lessen balans en coördinatie, zeer geschikt om honden op een goede manier te laten revalideren/sterker worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:32

Ja, maar via een berichtje. Persoonlijk vertellen is anders als een berichtje, zo'n berichtje is ook veel onpersoonlijker en komt minder aan bij mensen, en bij persoonlijk vertellen krijg je ook reactie. Komt meeste kans heel anders over bij de fokkers als een enkel geschreven berichtje.

Als reactie op GDG, waarom moet alles onpersoonlijk via geschreven berichten, zeker als je vlak bij elkaar woont? Face to face komt nog altijd veel beter aan.
In dit tijdperk is het o zo makkelijk, ik stam nog uit een ander tijdperk en zo veel mensen met mij, die meer waarde hechten aan face to face dan een appje of wat dan ook.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:38

@Neonlight, daar ga ik even over nadenken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:48

Neonlight schreef:
Ja, maar via een berichtje. Persoonlijk vertellen is anders als een berichtje, zo'n berichtje is ook veel onpersoonlijker en komt minder aan bij mensen, en bij persoonlijk vertellen krijg je ook reactie. Komt meeste kans heel anders over bij de fokkers als een enkel geschreven berichtje.

Als reactie op GDG, waarom moet alles onpersoonlijk via geschreven berichten, zeker als je vlak bij elkaar woont? Face to face komt nog altijd veel beter aan.
In dit tijdperk is het o zo makkelijk, ik stam nog uit een ander tijdperk en zo veel mensen met mij, die meer waarde hechten aan face to face dan een appje of wat dan ook.

Ben het met je eens. Een berichtje is alleen wel makkelijker; je kunt even rustig formuleren zonder onderbroken te worden en zonder dat je t in één keer "goed" moet zeggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 04:26

Maar de ander kan het ook verkeerd opvatten, juist door een berichtje. Wie weet het de fokster het bericht als boos opgevat terwijl dat helemaal niet de intentie was van TS.
Juist daarom zou ik langs gaan. Nu blijft het 'hangen' en als je elkaar dan tegen komt zorgt het wel voor onnodige spanning.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:49

Mag de "fokker" misschien ook even bedenktijd om te bedenken hoe en wat ze hiermee doet/hierop reageert?
Ikzelf ben persoonlijk ook iemand die eerst zelf ook alles zal uitzoeken, dan nadenken hoe te verwoorden of wat ik kan en wil doen en dan pas reageren... Ik lees hier dat het nog maar 2 dagen geleden is dat het bericht verstuurd werd, immers toch?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:28

Als je iemand bent die zo over alle handelingen nadenkt was deze oudercommissie zonder enige testen nooit gedaan. Dan was er toen ook al nagedacht geweest

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:03

Zoe_97 schreef:
Als je iemand bent die zo over alle handelingen nadenkt was deze oudercommissie zonder enige testen nooit gedaan. Dan was er toen ook al nagedacht geweest

Klopt maar voor nu is het wel mosterd na de maaltijd. Er is wel gefokt met een combi die niet geweldig is en de pups lopen nu eenmaal rond en daar moet wel een oplossing voor komen, dat de fokker dan een beetje verantwoording toont zou wel zo netjes en fijn zijn.
Little_Gift schreef:
Mag de "fokker" misschien ook even bedenktijd om te bedenken hoe en wat ze hiermee doet/hierop reageert?
Ikzelf ben persoonlijk ook iemand die eerst zelf ook alles zal uitzoeken, dan nadenken hoe te verwoorden of wat ik kan en wil doen en dan pas reageren... Ik lees hier dat het nog maar 2 dagen geleden is dat het bericht verstuurd werd, immers toch?

Ben het grotendeels wel met je eens, maar met 2 dagen had de fokker toch wel kunnen reageren omdat deze van alles wel op de hoogte is, dan had je ondertussen wel voor je zelf kunnen bedenken hoe of wat je wilt/kunt doen. Niet reageren is ook niet netjes, je kunt op zijn minst laten weten dat je het bericht hebt gelezen en dat je er later op terug komt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:57

Als de fokker in al die maanden niets gehoord heeft, is het toch niet gek dat ze nu ook niet onmiddellijk antwoorden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:00

Hoe moeilijk is het dan om als fokker even iets te laten weten als: 'Goh, wat vervelend voor je. Ik ga er over nadenken en kom er nog op terug'. :?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:34

Een goede fokker zou dat doen.
Een goede fokker zou zijn ouderdieren vooraf laten testen.
Een goede fokker zou met stamboom fokken.
Een goede fokker zou zelf informeren hoe het met de pups gaat.
Een goede fokker zou pups waarschijnlijk dubbel zo duur verkopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:34

Sclimpre schreef:
Als de fokker in al die maanden niets gehoord heeft, is het toch niet gek dat ze nu ook niet onmiddellijk antwoorden.

er is wel degelijk contact op een normale manier tussen de eigenaresse van de hond en de fokker.
De fokker wist ook dat ze met de hond onderzoeken had ingepland dus het komt niet zo maar uit de lucht vallen. Maar even een kleine reactie is toch geen grote moeite?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:37

Sclimpre schreef:

Ben ik niet met je eens.
Onze jongste hond (inmiddels al weer 6) komt ook bij een erkende fokker vandaan. Beide ouderdieren zijn getest maar vanwege een beslissing van de raad van beheer kan zij de honden in NL niet met stamboom verkopen. Dus heeft zij de keuze gemaakt om toch door te fokken maar dan zonder stamboom.
Beide ouders zijn getest en hebben stamboom, alleen de pups ervan dus niet.
Voor mij maakt een stamboom niets uit. Voor een ander weer wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:42

meggiemeg schreef:
Sclimpre schreef:

Ben ik niet met je eens.
Onze jongste hond (inmiddels al weer 6) komt ook bij een erkende fokker vandaan. Beide ouderdieren zijn getest maar vanwege een beslissing van de raad van beheer kan zij de honden in NL niet met stamboom verkopen. Dus heeft zij de keuze gemaakt om toch door te fokken maar dan zonder stamboom.
Beide ouders zijn getest en hebben stamboom, alleen de pups ervan dus niet.
Voor mij maakt een stamboom niets uit. Voor een ander weer wel.

Maar ze fokt dus wel degelijk met stamboom als de ouders een stamboom hebben.
Al ben ik wel benieuwd waarom de RvB Stambomen weigert uit te geven aan haar. Meestal hebben ze daar goede redenen voor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:44

Omdat zij fokt met een harlekijnpoedel en die kleurslag wordt in NL niet meer herkent voor het stamboek, eerder wel maar nu niet meer.
Inmiddels fokt zij niet meer, de teef is op leeftijd en ze vindt het goed geweest voor de teef. Zij fokte om het jaar een nest en is gestopt na 3 of 4 nesten met de teef. Zeker omdat ze grote nesten gaf is dat best zwaar voor de teef als ze ouder worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:51

meggiemeg schreef:
Omdat zij fokt met een harlekijnpoedel en die kleurslag wordt in NL niet meer herkent voor het stamboek, eerder wel maar nu niet meer.
Inmiddels fokt zij niet meer, de teef is op leeftijd en ze vindt het goed geweest voor de teef. Zij fokte om het jaar een nest en is gestopt na 3 of 4 nesten met de teef. Zeker omdat ze grote nesten gaf is dat best zwaar voor de teef als ze ouder worden.

Er zal vast een reden zijn dat de kleur niet (meer) erkend word. Als je je als rasfokker niet aan de richtlijnen van t ras houd is dat natuurlijk wel wat apart.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:33

kiwiwitje schreef:
meggiemeg schreef:

Er zal vast een reden zijn dat de kleur niet (meer) erkend word. Als je je als rasfokker niet aan de richtlijnen van t ras houd is dat natuurlijk wel wat apart.

In Duitsland worden ze nog wel erkend, waarom dat is weet ik ook niet.
Er is veel vraag naar, zij is heel duidelijk in haar verhaal dat er geen stamboom bij zit en verstrekt verder wel alle overige info die van belang is. Ik zou niet weten waarom je dan niet een nest kunt fokken bij zo'n teef.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:39

Mijns inziens gaat het niet om de goede kleur, maar om de gezondheid :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:44

meggiemeg schreef:
In Duitsland worden ze nog wel erkend, waarom dat is weet ik ook niet.
Er is veel vraag naar, zij is heel duidelijk in haar verhaal dat er geen stamboom bij zit en verstrekt verder wel alle overige info die van belang is. Ik zou niet weten waarom je dan niet een nest kunt fokken bij zo'n teef.

Nou, zoals ik zei; er zal vast een reden zijn waarom t niet erkend word. Als je je dan niet aan de regels houd is t niet gek dat je geen stambomen krijgt.

Antje. Kleur staat in sommige rassen gelijk met gezondheid. Sommige kleuren geven bijvoorbeeld grotere kansen op bepaalde aandoeningen. Dus kleur kan wel degelijk van belang zijn.