Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:48

Ik vind het vooral vreemd dat je dit 11:44 op Bokt zet en om 18:44, 7 uur later, nog je kat niet bent gaan halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:49

Meggiemeg:
Als je er afstand van wil doen, moet je ook dokken he. Dus hoe dan ook vangt het asiel geld.
Sowieso is het nut van chippen dat zon beest niet naar het asiel hoeft maar ze gelijk weten dat het geen straatkat is. Alleen daarom al vind ik het nergens op slaan dat ts moet betalen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-18 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:49

VivaLaVida schreef:
Als alle loslopende katten van straat gehaald mogen worden en er dan voor betaald moet worden bij het ophalen....zie ik een gat in de markt!

Dat bedoel ik. Er zijn in mijn buurt heel veel mensen met katten. Die katten lopen ook allemaal buiten. 1 van mijn katten ook. Zou idd een gat in de markt zijn als ze al deze katten vangen en er geld voor vragen

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:50

Dorine92 schreef:
Dorien66 schreef:
Wat is er vaag aan het verhaal? We schrijven niet allemaal perfect Nederlands. Ik begrijp het prima. Ook het ophangen en niet meteen in de auto stappen snap ik wel. Ik kan me voorstellen dat je zo verbaasd bent... en er direct naartoe rijden moet maar kunnen, als je geen auto hebt, of kleine kinderen, of aan het werk bent, of wat dan ook.

Met mijn Nederlands is niks mis hoor ik ben universitair geschoold ;)

Je openingspost was best een beetje rommelig, maar daar kan ik me heel veel bij voorstellen. Mijn reactie was dan ook aardig bedoeld, voor jou :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:50

Jildau schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat je dit 11:44 op Bokt zet en om 18:44, 7 uur later, nog je kat niet bent gaan halen..

Misschien werkt ts wel en is na werktijd het asiel dicht?

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:51

In principe is je kat dus gewoon gestolen en wordt deze nu achtergehouden tot jij met geld komt. Is dit niet gewoon illegaal? Kun je de kat niet als gestolen opgeven? Katnapping en chantage. >;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:51

Jeetje wat een knullige situatie zeg. Hopelijk krijg je hem toch zo mee.

Typisch ook weer dat half bokt zegt dat je je kat op je erf moet houden... uhhh succes :+ In de stad prima, maar in het buitengebied is het toch volkomen normaal dat er katten op en rond je erf lopen. Wel heel jammer als mensen dan menen dat ze ze moeten vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:52

bruintje123 schreef:
Jildau schreef:

Ze schrijft dat ze nachtdienst werkt, een mens moet ook slapen :D plus dat ze erover na ging denken hoe ze het gaat aanpakken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:52

meggiemeg schreef:
VivaLaVida schreef:
Als alle loslopende katten van straat gehaald mogen worden en er dan voor betaald moet worden bij het ophalen....zie ik een gat in de markt!

en dan zijn er ineens heel veel katten zonder baasje

En dan kun je in je jaarverslag zetten dat je heel veel katten hebt opgevangen en geld gaan ophalen met collectes :j

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:53

De kat is gechipt en gecastreerd. Dat ze er minder binding mee heeft, doet hier niet ter zake. Feit is dat de dierenambulance de kat niet zomaar mee had moeten nemen. En in ieder geval ter plaatse of op de eerste dag de chip hadden moeten controleren.
Maar als ik zo lees wat het karakter van de kat is ("Je mag blij zijn als je niet heel flink gegrepen wordt als je probeert naar zo'n kat te wijzen") dan zou het nog wel eens lastig kunnen zijn geweest om de chip uit te lezen bij dit dier.

meggiemeg

VivaLaVida schreef:
Meggiemeg:
Als je er afstand van wil doen, moet je ook dokken he. Dus hoe dan ook vangt het asiel geld.
Sowieso is het nut van chippen dat zon beest niet naar het asiel hoeft maar ze gelijk weten dat het geen straatkat is. Alleen daarom al vind ik het nergens op slaan dat ts moet betalen

Klopt dan moet je ook betalen. Maar dan doe je vrijwillig afstand door wat voor omstandigheden ook.
TS wil helemaal geen afstand doen maar gewoon haar kat terug zonder er voor te betalen, dat snap ik heel goed. Zij heeft er niet om gevraagd dat deze is mee genomen.

Jildau

bruintje123 schreef:
Jildau schreef:

TS zegt dat ze uit de nachtdienst kwam en al zou ze werken overdag, dan nog wil je je kat toch halen en ga je iets eerder weg of weet ik wat. Ik zou alles op alles zetten om mijn dier terug te krijgen in plaats van de hele dag op Bokt zitten.

bruintje123

VivaLaVida schreef:

Ze schrijft dat ze nachtdienst werkt, een mens moet ook slapen :D plus dat ze erover na ging denken hoe ze het gaat aanpakken.[/quote]
Nachtdienst heb ik gemist.
Maar dan hoor je overdag een uurtje of 8 te slapen. Dan ga je ook niets ophalen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:54

Wat vervelend, ik ben zo 2 katten kwijt geraakt omdat de buren ze ook voerden en blijkbaar wat lekkerders... (misschien ook gevangen/binnengezet?)

Mijn huidige erfpoes (overigens ook echt van schuwe binnenkat naar knuffelkont erfkat ontpopt) is er territoriaal en kun je niet ergens anders heen krijgen.

Persoonlijk zou ik ook niet betalen, zijn ze nu helemaal mal. Ik zou tegen ze zeggen (in geval van jullie schuwe erfkat) probeer hem maar te laten plaatsen en als dat niet lukt mag je hem gratis hierheen brengen en breng ik geen kosten in rekening voor muizen en rattengif... :Y)

Blijven ze moeilijk doen zou ik een andere kat nemen. Komen dan wel de kosten van castratie ed bij, maar ja, maar een kat die niet erfgetrouw is is niet handig. Overigens jaagt die van ons nog steeds goed ondanks dat ze ook haar portie voer krijgt.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 10-01-18 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:55

Jildau schreef:
TS zegt dat ze uit de nachtdienst kwam en al zou ze werken overdag, dan nog wil je je kat toch halen en ga je iets eerder weg of weet ik wat. Ik zou alles op alles zetten om mijn dier terug te krijgen in plaats van de hele dag op Bokt zitten.

Iets eerder weg
wat een fijn beroep heb jij zeg. :j
Veel mensen kunnen dat helemaal niet.
Ik kan ook echt niet eerder uit mijn dienst weg.

nachtdienst betekend overdag slapen, niet achter je kat aanlopen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:55

bruintje123 schreef:
VivaLaVida schreef:

Ze schrijft dat ze nachtdienst werkt, een mens moet ook slapen :D plus dat ze erover na ging denken hoe ze het gaat aanpakken.

Nachtdienst heb ik gemist.
Maar dan hoor je overdag een uurtje of 8 te slapen. Dan ga je ook niets ophalen.[/quote]

Nouja dat vind ik dus wel. Dan maar wat minder slaap maar mijn dieren gaan dan wel voor.. Sowieso zou ik toch te boos zijn om te slapen en eerst mijn kat terug eisen bij het asiel. :D Maar goed begrijp dat dat niet voor iedereen geldt.

bruintje123

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:57

Nou als ik nachtdienst heb zou ik dat niet trekken nee.
Dan moet ik echt wel opletten wat ik overdag doe om de volgende dienst weer te kunnen draaien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:57

miccamaaike schreef:
maar in het buitengebied is het toch volkomen normaal dat er katten op en rond je erf lopen.

Klopt mee eens, hier lopen de katten van onze buurman ook op ons terrein, prima. Ben ik heel blij mee, ze vangen muizen, ratten en mollen. Het zijn absoluut geen tamme katten en zodra ze je maar denken te horen zijn ze al weer buiten bereik. Mijn buurman voert ze ook en heeft er verder ook geen echte band mee, ook bij hem hebben alle katten een functie. Prima, moet de beste man zelf weten, het zijn zijn dieren. Dat ik er anders mee om zou gaan is mijn ding.
Zolang een dier goed verzorgd wordt is het prima toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:01

Jeetje wat een belachelijke reacties van sommige bokkers zeg!

Ts heeft de kat netjes laten chippen en op naam gezet en het is nog niet goed.
Het is nou eenmaal een boerderijkat en die zijn per definitie niet altijd even lief, natuurlijk kan dat wel, maar in deze situatie dus niet.

Zo heb ik zelf eens een kat overgenomen van iemand, zou in het begin schuw zijn maar moest wennen.
Nou heb dat beestje weken lang in mijn huis gehad en het beestje liet zich niet eens zien zo schuw, zat constant onder de bank verstopt waar ik niet bij kon en at en dronk pas als ik lag te slapen.
Heb dat beestje uiteindelijk los gelaten op de boerderij en hij loopt er nog steeds maar nog steeds absoluut niet benaderbaar.
Ging ook om een oudere kat, maar die heeft het beste leven wat ze zich kan wensen, ruimte zat om mensen te ontwijken en muizen en ratten vangen.

TS, ik zou hun eens terug bellen en zeggen dat je het van de zotte vind om te moeten betalen om je kat op te halen, helemaal omdat jij gewoon netjes je kat hebt gechipt.
En als ze over kosten beginnen die ze hebben gemaakt moet jij ook maar zeggen dat je extra kosten heb moeten maken om de muizen/ratten van je erf weg te houden omdat hun jou kat hebben weggelokt.
En als ze dan nog zo stug doen lekker zeggen dat ze het maar moeten uitzoeken en geen cent gaat betalen.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:02

Je kan inderdaad ook zeggen; Jullie stelen mijn kat en eisen dan geld? Jullie vinden er vast een leuk huis voor, ajuus! en dan een nieuwe muizenvanger regelen als je niet zo gehecht bent aan deze kat.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:03

bruintje123 schreef:
Nou als ik nachtdienst heb zou ik dat niet trekken nee.
Dan moet ik echt wel opletten wat ik overdag doe om de volgende dienst weer te kunnen draaien.

Ik ook want ik heb echt veel slaap nodig maar als ik wakker gebelt word dat mijn dier meegenomen is zit ik toch echt rechtop in bed. Draai ik me niet om en slaap lekker verder.

Desnoods haal je hem op na je slapen dat maakt ook niet uit maar ik kan me niet voorstellen dat je je dier in een asiel laat zitten. En nee ook de boerderijkatten van mijn vriend niet.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 10-01-18 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:03

Jildau schreef:
Sowieso zou ik toch te boos zijn om te slapen en eerst mijn kat terug eisen bij het asiel. :D Maar goed begrijp dat dat niet voor iedereen geldt.

Ik begrijp je reactie heel goed, mijn man heeft er erg veel moeite mee hoe onze meeste buren met hun dieren om gaan, dat zijn allemaal boeren. Bij een boer heeft een dier een functie, voldoet deze daar niet aan is het dier ook niet meer gewenst. Ze worden wel goed verzorgt en krijgen alle zorg (o.a. dierenarts) als dat nodig is maar het is toch anders als onze dieren die wij (niet boeren) in huis hebben.
Ze kijken bij ons in de buurt ook maar raar op dat ik onze honden in huis heb. Had ik een kat gehad was dat ook zo geweest, mijn man haat ze dus die hebben we niet en ben blij met de katten van de buurman die bij ons rondscharrelen op jacht naar muizen-ratten-mollen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:04

Ik zit op de dierenambulance. dus voordat kan ik het van de andere kant belichten. Al moet ik zeggen dat iedere dierenambulance anders werkt. Iedere gemeente zelfs nog andere regels heeft. Dus dat ik niet voor iedere gemeente precies kan zeggen hoe de vork in de steel zit!

Bij ons hebben we wel eens vang acties. Dan voeren wij de katten. Dan zetten we een vangkooi neer. En dan blijven we bij de vangkooi. (vaak in de avond, omdat wilde katten dan acties worden!) De andere kant is wel, bij iedere kat die we ophalen ergens, met of zonder bandje, moeten we kijken of die een chip heeft. En we hebben een app waarin we kunnen zien of de chip geregistreerd is, en zo ja waar die geregistreerd is onder welke naam en met welk telefoon nummer.

Zo zie je dat als je huisdier een chip heeft, dat die nog niet gelijk geregistreerd is. Dit moet je zelf doen. Of in ieder geval zelf na kijken of het gedaan is. Een dierenarts mag dat niet zomaar. Omdat dit om privé gegevens zijn!

Mochten we contact hebben met de eigenaar dan kan die gelijk terug naar de eigenaar gebracht worden. Maar ook hier word vaak een bedrag voor betaald. de benzine is gewoon niet voor niks. En het word een schamele bedrag van de gemeente gekregen. Bij ons leunt de hele dierenambulance alleen op vrijwilligers. Zijn er op dat tijdstip geen vrijwilligers dan word er niet gereden!

Ook het asiel maakt kosten. Voer, schoonmaak, grit, kittenbrokken, kittenbrokken zonder kleurstof. Gewone brokken, volwassen brokken zonder kleurstof, speciaal voer bv voor de nieren. Dierenartskosten. enzv. Dus daarom word er gewoon geld gevraagd als ze een kat hebben opgehaald.

hoe het bij TS is gegaan weet ik niet. Dus hier kan ik niet over oordelen!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:06

Heb niet alles gelezen maar hier iets soortgelijks meegemaakt. Onze kat (gechipt en Goed geregistreerd en alles) was opgehaald door de dierenambulance omdat hij er verwaarloosd uit ziet. Als er 1 kat is die genoeg vetjes heeft is hij het wel zegmaar :+ . Meegenomen omdat hij geen chip had, in het asiel nog een keer gekeken en toen toch gevonden. Werden we gebeld en geacht om +/- €60 te betalen. Nu zijn wij niet arm, maar ook zeker niet rijk en vonden het zonde dat geld te betalen. De dierenambulance had ook meteen goed kunnen kijken zegmaar..
uiteindelijk volgehouden en het asiel was het er mee eens dat het vreemd was dat we kosten moesten betalen terwijl we hem ook gewoon gechipt hadden. Later nog een brief gekregen dat de dierenambulance het niet prettig vond dat wij het niet eens waren met hun manier van werken :n
Was er al ergens gevraagd of beantwoord hoeveel het kostte en waar dit vandaan kwam?

@pubelia: dat snap ik, en een kleine bijdrage voor de onkosten kan ik ook nog inkomen. Maar als het in dit geval ook €60 is terwijl de kat gechipt en alles is..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:06

bruintje123 schreef:
magda_90 schreef:
Kokend van woede? Wees even volwassen zeg. :=

Ben ik al een paar jaar :j
Die bij de DB zo te lezen nog niet.

Maar ja ik zou echt woest zijn als mijn eigendom word meegenomen en mag er ook nog eens naartoe rijden en dan nog voor betalen ook.

Tja dan moet je je eigendom op je erf houden. Beter voorkomen dan genezen.

Ik vind het ook knap dat jij en vele anderen zo kunnen afgeven op de DB terwijl TS nogal vaag in de feiten blijft.