Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 20:29

Mag je vinden maar adviseer dan om een discussie topic te openen! Dit is een foto topic en dat wil ik zo houden!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:31

Het is geen foto topic dat was wellicht jou opzet ts maar in bb is het gewoon een praat en discussie forum. Dan had je bij in the picture een topic moeten openen ;)

Ik vind het ook interessant om allerlei kanten te lezen, doe er mee wat je wil denk ik dan.
Hoewel het niet echt meer over het ras specifiek gaat, valt er wel veel van op te steken waar men wil

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:41

Seven schreef:
Het is geen foto topic dat was wellicht jou opzet ts maar in bb is het gewoon een praat en discussie forum. Dan had je bij in the picture een topic moeten openen ;)

Ik vind het ook interessant om allerlei kanten te lezen, doe er mee wat je wil denk ik dan.
Hoewel het niet echt meer over het ras specifiek gaat, valt er wel veel van op te steken waar men wil

Dus dat. Open dan zelf een foto topic in itp zoals jouw insteek was..

Nogmaals ik vind het zeer leerzaam.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 20:46

Vergeet niet dat het mijn topic is! Dus open zelf even een discussie topic! Er staat niet in de titel en omschrijving we gaan discusseren!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:50

Jeetje wat doe jij onaardig zeg. Jouw topic ? Zitten hier op een forum, waar ruimte is voor discussie.

Dus zie niet in waarom er een ander topic geopend moet worden

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 20:52

Getemd! Mijn insteek is een foto topic en heb geen behoefte aan discussies dat is niet de insteek waarom ik een topic open! Dus vandaar de vriendelijke vraag of jullie zelf een discussie topic kunnen open kan je me onaardig vinden maar ik vraag het nu best netjes hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:54

Zo werkt dat niet ts, je bent de starter maar het deel van Bokt waar je deze hebt geopend is een discussie deel van dit forum.

Maar als jij enkel foto's wil wellicht een mod pben van hoe en wat.
Edit dat heb je gedaan

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:59

Dan hoor t je topic hier simpelweg niet thuis.

Snap serieus niet te er mis Is met een gezonde discussie

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 21:01

Ik had al keer met mod gesproken erover en die zei dat ik jullie vriendelijk moest verzoeken een discussie in eigen geopende topic te doen! En dan doe ik dat vriendelijk omdat ik een foto topic leuk vind en daarom geopend heb! Kunnen jullie toch een discussie topic openen! En nee niet heel bokt opent een topic voor discussies in op staat ook leuke fotos zou fijn vinden als jullie me keuze respecteren

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:07

EJJ ik ben geen extreem goede honden trainer en ik kan echt niet elk honden gedrag direct vertalen, maar CM die zet een hond onder druk, neemt hem in de houdgreep en zegt dan "kijk, hij ontspant" (dit ging over een hond die zijn nagels niet wilde laten knippen). Ik kan nog wel zien dat de hond verstijfd is van angst en totaal blokkeert. Ontspanning was echt ver te zoeken. En dit is maar 1 van de vele voorbeelden.
En waarom zit CM onder de bijtwonden? Ik leerde van mijn instructeur "een goede instructeur wordt niet gebeten" want een goede instructeur leest gedrag en weet hoe daar op te anticiperen en escalatie te voorkomen. CM zoekt voortdurend het conflict en probeert zijn leiderschap af te dwingen.
Hoe vaak staat er niet in beeld "don't try this at home". Daar heb je dan lekker veel aan!

LinsxDot wat jammer dat je je zo stoort aan de discussie. Je hebt problemen met het gedrag van je hond, misschien vindt je hier nog iets wat je kunt gebruiken. Het is toch niet tegen jou gekeerd?
Ik denk dat het ras Amstaff in combinatie met probleemgedrag automatisch een discussie oproept.
Lijkt mij niet erg. En tussendoor worden er alsnog leuke foto's geplaatst :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:15

Over de banden: ik heb vroeger ook een keer gewerkt met een stroomband bij een hond, om een bepaald gevaarlijk gedrag te doorbreken om vervolgens op een positieve manier verder te kunnen trainen. Dit was onder begeleiding van een MG instructeur. Ik weet echt hoe het werkt en stop maar te zeggen dat het om een schrikreactie gaat. Het is een PIJN reactie en ja, dat veroorzaakt angst. En ik vond het afschuwelijk om te doen maar we wisten toen geen andere oplossing.
Met de nieuwe inzichten van tegenwoordig kun je veel meer en had ik het anders gedaan.
En daarbij was dit dus een herplaatser met ingesleten gevaarlijk gedrag. Geen keurig voor de sport gefokt hondje wat je van het begin af aan op een positieve manier de regels van het spel kunt leren.
Het is toch idioot dat mensen hun hond op die manier "onder controle" moeten houden? (Het is imo alles behalve controle, het is onmacht)

Terecht dat die banden verboden worden, ik hoop ook de blafbanden?
Op n gegeven moment liepen zoveel mensen met zo'n stroomband, nog steeds niet gehinderd door enige kennis van honden gedrag, maar wel lekker makkelijk zo'n hond met afstandsbediening.

EJJ een hond voelt die tik op zijn kont wel degelijk, waarom geef je m anders?
Het zal niet in alle gevallen pijnlijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat het echt een stukje onkunde is van de begeleider om op die manier de aandacht te moeten krijgen van de hond.
En ik begrijp heel goed dat mensen wel eens iets kunnen doen uit onmacht of frustratie, we zijn allemaal mensen. Maar geef dat dan gewoon toe ipv te verkondigen dat dit een opvoedkundig juiste "methode " is.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-11-16 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:22

Waarom geen discussie? Ik ben van mening dat je hiervan kan leren, zolang er gewoon met respect gereageerd word en goed blijft nadenken...

Even mijn laatste reactie:

Iedereen maakt wel eens fouten, ik heb dan denk ik de 'goede' dingen van hem gezien.

Ik denk btw dat de herders die tegenwoordig gefokt worden voor de KNPV/IPO sport niet helemaal meer 'keurig' zijn. Ik wil zelf graag een herder en hier de sport mee in, maar het enige wat je vaak ziet is dat ze een goede 'beet' hebben.... Sta nu bij 1 iemand op de lijst waar ik wel een goed gevoel bij had en naast dat ze gefokt zijn voor de sport ook prima in huis kunnen en goed worden opgevoed. Persoonlijk zou ik zelf geen hond in huis nemen met een goede 'beet'....

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 21:30

Stipje weg succes met jullie topic!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:33

Wat kan een mens zich onnodig ergeren zeg ipv je open te stellen. En dat terwijl je zelf problemen ervaart en dit schijnbaar met druk/macht oplost en kennelijk niet helpt.
Succes met je hond. Hopelijk lees je nog eens de reacties door en leer je er wat van ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:40

Ja sorry ts ik ga hierin met Brittje mee. De dingen die jij hier in dit topic en ook via Pb hebt verteld over jouw hond doen bij mij alarmbellen rinkelen. Zeker vanwege het ras. De discussie hier wordt volgens mij gevoerd door mensen met enige opvoedervaring, en juist door te discussiëren wordt je aan het denken gezet over je eigen visie en kun je dieen bijstellen of juist nog duidelijker onderbouwd profileren. Maar je kunt er iig van leren!
Ik hoop echt dat het goed komt met je hond, maar sta dan svp open voor advies. Als jouw hond de zoveelste Amstaff in het asiel wordt die moeilijk te plaatsen is wegens probleemgedrag zou ik dat erg sneu vinden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:47

Een goede beet bij de ouders zegt niet over wat een pup gaat laten zien ejj. Genoeg mechelaars uit knpv lijnen die het in de doggiedance en agility ook geweldig doen en gewoon huishond zijn. Dat is puur opvoeding en zorgen dat een hond de juiste uitlaatklep heeft.
Hier dus 2 zeer goede bijters in huis die beide een zware duwbeet hebben en zeer goed stellen. Maar gewoon huishonden zijn waar iedereen gewoon bij naar binnen loopt als ze in de kamer liggen ze kijken niet eens op. Want dat is de andere kant van de africhting appèl is nr 1 get bijten is puur spel en beloning ook in de knpv.

Bijten kan elke hond dan ook goed leren, lossen net zo veel trainers kunnen get alleen niet. De reden dat wij in de knpv gestopt zijn waar de trainings kunde ophoud begint slaan, ophangen etc.

@ nikas
Over het gebeten worden dat ligt er ook maar net aan wat voor honden je helpt ;)
Ik ben door eigen honden nog nooit echt gebeten maar dit jaar wel door een hond die ik hielp. Deze mechelaar is volledig verpest door zijn baas en toen hij voor mijn hond ging had hij mij in de handen. Flink wat hechtingen en revalidatie verder. Wist ik dat hij zou bijten ja zeker maar dat is een keuze die he maakt. De hond is gelukkig bij iemand terecht gekomen die wel weer wat hij doet en is een fijne werkhond geworden. Opvoeding heeft daarin dus en verpest en verbeterd

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:06

Seven ik bedoelde niet dat er geen incidenten kunnen voorkomen, maar ik doelde op een trainingsituatie. Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij hebt ingegrepen om je hond te beschermen. Maar ik bedoel dus als een CM of MG of wie dan ook een hond in training krijgt. Dan ben je dus op die hond gericht en weet je wat je gaat doen. En als je dan door jouw eigen handelen de agressie over je heen krijgt, is dat toch een (inschattings)foutje van de trainer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:08

EJJ waarom neem je geen kruising? Een Duitse herder x mechelaar bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:21

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij inderdaad beter, dat als TS er een fotoverzameltopic van wilt maken, zij hier in haar nieuwe topic verder gaat [BB-ITP] [FOTO] Staffords en pitbulls foto verzameltopic! en de discussie omtrent deze honden hier in dit topic plaats mag vinden. Dus de discussie niet in het andere topic maar hier. Zo is het voor iedereen het fijnste, probeer dus de discussie algemeen te houden aangezien TS heeft aangeven het topic te ontstippen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:39

Ik trainde de hond of beter gezegd ik hielp deze eigenaar met trainen.
Mijn reu gebruikte we als stabiele factor want die blijft altijd liggen op commando hoe gek de andere hond ook doet.
Deze mechelaar greep werkelijk alles wat los en vast zat omdat hij niet uit de drift kwam, met onze stabiele hond erbij waren we hem met rust aan het trainen zonder de drift op te wekken en hem dus re laten focussen op de baas zonder zich te verliezen in drukte en gebijt. Dit ging heel goed rot op het moment dat hij richting mijn hond aanstalten maakte met langs wandelen en de baas niet ingreep ik kwam er dus tussen door hem aan zijn halsband te pakken, hij draaide echter toen zijn drift op mijn andere hand waarmee ik hem blokte. Ja dat was een inschattingsfout maar ook een instinctieve handeling en zo ben ik vaker gebeten door honden in de drift. Nu werkte ik ook voornamelijk met de zogenoemde redzone honden, hoe goed je een hond ook kan lezen en weet wat er gaat gebeuren instinctief reageer je nog wel eens anders dan dat je naar over denken zou doen. Je gaat letterlijk op de automatische piloot zeker als je een ander probeert te beschermen, nu zie ik dat bij caesar niet die doet alles met 1 doel overgave. Lastige daarvan vind ik dat je dat in veel gevallen niet kan afdwingen en dan juist het fight gedeelte kan activeren bij honden en ja dan word je gebeten omdat je te ver ging. Dat heb ik zelf nog niet gehad gelukkig. Ik begrijp dus daarin wat je bedoeld :D

Bedankt [***]

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:36

Nikasss High Five! Hoe jij alles omschrijft is voor mij zo ontzettend herkenbaar!

CM ben ik ook geen fan van. Toevallig vanochtend nog een stukje zitten kijken en zelfs ik zag aankomen dat hij ging bijten.. En wie was te laat... CM :') Volle pin gebeten...
Hij traint inderdaad behoorlijk onder druk. Zo viel Zenna inderdaad niet meer uit naar andere honden. Ze had geen keus. Of stroomband, of niet uitvallen... Ik denk dat dat er zelfs voor gezorgd heeft dat haar gedrag uiteindelijk juist heftiger werd... Dat is de andere kant ervan.

Ondertussen trainen we in een prikkelarme omgeving en zoeken we andere honden nog niet op. Áls ze nu uitvalt, is dit al in vele minder heftige mate dan voorheen, omdat zij nu nooit die stress/prikkels/drift ervaart als voorheen. Voorheen stond zij zo onder spanning dat elk klein dingetje ervoor zorgde dat ze ontplofte.

Mensen bijvoorbeeld passeren in het donker ging ook al niet meer zonder uit te vallen...
En nu? Een jaar later liep ik precies op een route voor de hardloopclub.... We hebben er wel 50 gepasseerd denk ik. Zonder trekken, grommen, blaffen of anders uitvallen! *\o/*
Wel alert, maar dat mag en verder vooral nieuwsgierig!

Afbeelding

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:22

Nikass schreef:
EJJ waarom neem je geen kruising? Een Duitse herder x mechelaar bijvoorbeeld?

Misschien komt die er ook wel, maar ik wil hoe dan ook geteste ouders. Daar hangt het een beetje van af..

Het hondje waar ik ooit verliefd op werd waar ik stage liep was geloof ik ook een mechelaar x duits super lief hondje!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:26

Citaat:
Een goede beet bij de ouders zegt niet over wat een pup gaat laten zien ejj. Genoeg mechelaars uit knpv lijnen die het in de doggiedance en agility ook geweldig doen en gewoon huishond zijn. Dat is puur opvoeding en zorgen dat een hond de juiste uitlaatklep heeft.
Hier dus 2 zeer goede bijters in huis die beide een zware duwbeet hebben en zeer goed stellen. Maar gewoon huishonden zijn waar iedereen gewoon bij naar binnen loopt als ze in de kamer liggen ze kijken niet eens op. Want dat is de andere kant van de africhting appèl is nr 1 get bijten is puur spel en beloning ook in de knpv.

Bijten kan elke hond dan ook goed leren, lossen net zo veel trainers kunnen get alleen niet. De reden dat wij in de knpv gestopt zijn waar de trainings kunde ophoud begint slaan, ophangen etc.

Dat zeg ik ook niet.. Maar hoe die gene een advertentie maakt en de titel van de advertentie spreekt mij al niet aan. Ik wil me wel echt goed voelen bij alles. Een groot deel is natuurlijk opvoeding, maar karakter doe je niet veel aan. KNPV/IPO moet ik nog even zien ook hier wil ik me gewoon goed bij voelen. Speuren wil ik wel zeker gaan doen. Alles is afhankelijk van wat er op me af komt, je kan de toekomst natuurlijk niet voorspellen :P . Mijn vriend wil graag een aussie dus word er eerder gemeld dat de fokker waar ik ingeschreven sta een netjes krijgt met aussie's dan komt die er waarschijnlijk eerder, daarna maar kijken of er geld is voor nog 1 erbij. Ik moet eerst nog 20 maanden wachten totdat mijn eigen appartement af is.. |( Tot die tijd lekker trainen met mijn staff.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:59

Loez wat goed dat het nu veel beter gaat!

EJJ: ja vind ik een leuke combi.
Benieuwd of je straks een Aussie + een herder hebt ;)
(Oja én je Stafford natuurlijk!!)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:17

Nikass schreef:
Loez wat goed dat het nu veel beter gaat!

EJJ: ja vind ik een leuke combi.
Benieuwd of je straks een Aussie + een herder hebt ;)
(Oja én je Stafford natuurlijk!!)

Staff blijft lekker bij mijn ouders haha. We will see wat er eerder op ons pad komt. Staan nu bij 3 fokkers ingeschreven, maar zal nog een aardige tijd moeten wachten...