Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Scharrelt hij zelf zijn kostje bij elkaar, trekt die dat als kant en klaar maal uit het vuilnis of krijgt hij wellicht gewoon goed te eten een paar straten verderop?
Laurora schreef:En als je een kind van jongs af aan niet in zijn natuurlijke behoeften voorziet (sociaal contact, frisse lucht, gezond voedsel) zal hij die ook niet missen. Maar dat betekend nog niet dat het ethisch verantwoord is.
Laurora schreef:Palmera schreef:Scharrelt hij zelf zijn kostje bij elkaar, trekt die dat als kant en klaar maal uit het vuilnis of krijgt hij wellicht gewoon goed te eten een paar straten verderop?
Iedereen bij ons in de buurt is zo verstandig zn eigen katten binnen te voeren, en aangezien we in een doodlopende straat wonen en de kat bang is voor de weg heeft ie geen andere keuze dan de boomgaard achter ons huis in gaan voor zn voedsel.
(wanneer hij niet thuis wil komen. Als hij wel thuiskomt krijgt hij natuurlijk gewoon eten van ons)
En als je een kind van jongs af aan niet in zijn natuurlijke behoeften voorziet (sociaal contact, frisse lucht, gezond voedsel) zal hij die ook niet missen. Maar dat betekend nog niet dat het ethisch verantwoord is.
Palmera schreef:Hou nou toch op met die onzin. Katten zijn al eeuwenlang niet wild meer. Als je al die zgn buitenkatten geen eten geeft als ze thuiskomen gaat het leeuwendeel gewoon dood.
Esirene schreef:Ik ben 'egoistisch' (hah, echt niet) en mijn twee prinsesjes mogen de hele dag naar buiten. Gelukkig weet ik dat ze de weg niet over steken maar ik weet ook dat vooral 1 het naar buiten gaan echt fantastisch vindt. En dat wil ik haar niet ontnemen.
danzzz schreef:Ik ben een kattenliefhebber en mijn katten kunnen erin en eruit wanneer ze blieven. Als ooit een buur bij mij zou komen klagen over mijn katten dan zorg ik ervoor dat mijn katten niet meer uit mijn tuin kunnen. Het zijn mijn katten, mijn verantwoordelijkheid dat ze geen overlast verzorgen voor mijn buren.
Tot nu toe heeft nog nooit iemand geklaagd, maar als dat morgen zou gebeuren, dan is overmorgen mijn tuin catproof.
maralyn schreef:Hier op straal van 100 meter 17 katten. Heel leuk! Ahum