Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Snap TS niet dat ze maar een beetje aan blijft modderen met deze tijdbom. Direct naar DA om te kijken of de hond medische reden heeft om zo te reageren. Geen reden? Dan direct spuit erin.
chanel1985 schreef:Juist hetzelfde, een hond mag nooit zo reageren, of het nu een chi is, of een bull dog, of een dobberman of een sint bernard, maakt niet uit .
chanel1985 schreef:Juist hetzelfde, een hond mag nooit zo reageren, of het nu een chi is, of een bull dog, of een dobberman of een sint bernard, maakt niet uit.
Heb zelf een hond en als die uit het niets mij op zo'n manier aanvalt (en dan nog blijft aanvallen), ga ik er dezelfde dag nog mee naar de dierenarts voor een spuitje, ik heb hier nog een kind van nog geen jaar rondrollen, dat risico neem ik niet. Spijtig voor de hond, misschien wel maar dan had hij zo niet moeten reageren. Want ook al heb ik signalen gemist, of wat dan ook, zoiets mag niet punt.
Snuffie: maar dan is er misschien wel iemand levenlang verminkt of nog erger door? Wat heeft die er aan dat de eigenaren in fout zijn? Het is gebeurd.
chanel1985 schreef:Een klap of een duw is niet hetzelfde als een mes pakken en hem neersteken bijvoorbeeld omdat hij niet gezien heeft dat ik slecht gezind ben.
chanel1985 schreef:Juist hetzelfde, een hond mag nooit zo reageren, of het nu een chi is, of een bull dog, of een dobberman of een sint bernard, maakt niet uit.
Heb zelf een hond en als die uit het niets mij op zo'n manier aanvalt (en dan nog blijft aanvallen), ga ik er dezelfde dag nog mee naar de dierenarts voor een spuitje, ik heb hier nog een kind van nog geen jaar rondrollen, dat risico neem ik niet. Spijtig voor de hond, misschien wel maar dan had hij zo niet moeten reageren. Want ook al heb ik signalen gemist, of wat dan ook, zoiets mag niet punt.
Snuffie: maar dan is er misschien wel iemand levenlang verminkt of nog erger door? Wat heeft die er aan dat de eigenaren in fout zijn? Het is gebeurd.
Ayasha schreef:Ik vraag me ook af wat de reacties geweest waren als TS gezegd had dat het een chihuahua was.
Volgens mij kan je voor neutralere reacties beter zeggen dat het om een kleine hond gaat op bokt. Grote hond = groot alarm.
Ayasha schreef:Dus als jij fouten maakt (signalen mist) en de hond reageerd daardoor uit verdediging gaat ie dood....
r.
Ayasha schreef:Ik vraag me ook af wat de reacties geweest waren als TS gezegd had dat het een chihuahua was.
Volgens mij kan je voor neutralere reacties beter zeggen dat het om een kleine hond gaat op bokt. Grote hond = groot alarm.
miesnaom schreef:rapido schreef:aangezien het ook geen makkelijk ras is wat gekruist is en het gewoon levens gevaarlijke situaties op kan leveren zou ik om verdere ellende in de toekomst voor zowel het dier als de mens er voor kiezen hem in te laten slapen.
Wil hier toch op reageren. Ras heeft er niks mee te maken... Kleine hondjes zijn vaak veel agressiever maar omdat ze klein zijn is het grappig en leuk . Een hond kan je net zo agressief of lief maken als je wil. Of het nu een chihuahua is of een pitbull