Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gekvanfleur schreef:Toevallig zie ik net een stukje op hart van NL waarbij een kind ernstig gewond is door een rottweiler. Die sprong zo over de schutting en het was zo te zien geen kleintje.
Palmera schreef:gekvanfleur schreef:Toevallig zie ik net een stukje op hart van NL waarbij een kind ernstig gewond is door een rottweiler. Die sprong zo over de schutting en het was zo te zien geen kleintje.
En wat wil je hiermee zeggen? Dat de rottweiler van TS hetzelfde doet? Wat is de bijdrage van deze opmerking in dit topic? Voel jij je verder wel goed?
TS en haar familie zijn bezig met een heel verdrietig probleem. Ze vragen hulp en tips om de situatie met deze hond onder controle te krijgen en weer vertrouwen in elkaar te krijgen.
Tevens zitten ze middenin een rouwproces.
Waar haal jij in godsnaam de lompheid vandaan om hier nieuwslezeresje te gaan zitten spelen met een mededeling die in deze situatie niet ter zake doet?
Ik kan alleen maar heel diep buigen voor de manier waarop dit gezin met dit verdrietige probleem omgaat. Ongeacht waar het schip strand kan ik wel zeggen dat alles geprobeerd is/word.
Desiree schreef:Maar de hond van de TS mag nooit met de kat alleen gelaten worden.
Lisitano schreef:Je moet even beter lezen als je zo graag tips geeft. Nu ben je nogal spuit elf.
TS, likken is vaak een uiting van stress. Nu heb ik natuurlijk niet gezien hoe ze naar de kat kijkt en hem volgt dus het hoeft niet zo te zijn. Maar je kunt wel aan de houding wat aflezen. Als de kat op de bank zit en ze staart naar hem, houdt ze haar bek dan gesloten en wat stijfjes? En wat doet haar staart? Ligt ze dan op haar buik met de achterpoten "rechtop", dus als het ware in de starthouding? Het kan zijn dat ze dan jullie of de bank bewaakt of de kat gewoon echt niet mag. Als ze er achteraan loopt, heeft ze dan een hoge, snelle kwispel of juist geen beweging in die staart? En hoe houdt ze haar bek dan? Loopt ze langzaam of juist snel?
Je kunt heel veel intenties aan hun lichaamstaal aflezen en het is ook heel leuk om te leren! Ik zal eens kijken of er een boek of dvd over te koop is.
mvermeulen1 schreef:Als ze weer begint te staren kan je haar ook positief afleiden door bv een spel te doen.. balletje gooien of denk/zoek spel. vooral het denk/zoekspellen zijn voor honden best intensief en vaak vinden ze het ook leuk. leer haar iets simpel nieuwe dingen aan. zit-lig-af-poot noem maar op.
Carliijn schreef:mvermeulen1 schreef:Als ze weer begint te staren kan je haar ook positief afleiden door bv een spel te doen.. balletje gooien of denk/zoek spel. vooral het denk/zoekspellen zijn voor honden best intensief en vaak vinden ze het ook leuk. leer haar iets simpel nieuwe dingen aan. zit-lig-af-poot noem maar op.
Gaat ze dat niet linken? Ik staar en krijg dan wat positiefs terug?
vind het ook goed hoor dat Carlijn het probeert maar ze schrjft zelf...we zien wel waar het schip strand....maar het zal maar net jou kind/hond zijn waar de hond dan op strand...zeg maar
hengstveulen schreef:Ergens begrijp ik de opmerking van Gekvanfleur welvind het ook goed hoor dat Carlijn het probeert maar ze schrjft zelf...we zien wel waar het schip strand....maar het zal maar net jou kind/hond zijn waar de hond dan op strand...zeg maar
hengstveulen schreef:Ergens begrijp ik de opmerking van Gekvanfleur welvind het ook goed hoor dat Carlijn het probeert maar ze schrjft zelf...we zien wel waar het schip strand....maar het zal maar net jou kind/hond zijn waar de hond dan op strand...zeg maar
Lisitano schreef:hengstveulen schreef:Ergens begrijp ik de opmerking van Gekvanfleur welvind het ook goed hoor dat Carlijn het probeert maar ze schrjft zelf...we zien wel waar het schip strand....maar het zal maar net jou kind/hond zijn waar de hond dan op strand...zeg maar
Ja voer haar nog even angst.
Als jouw paard een ander paard een paar knallen geeft ben je dan ook bang dat hij dat bij een mens zal doen? Communicatie en gedrag tussen soortgenoten is toch iets heel anders dan tegenover een mens?
Mijn hond heeft wel eens een heel kippenhok uitgemoord, ik voelde me verschrikkelijk en ben als een idioot aan de slag gegaan met dit vertoonde gedrag. Ook toen zei iemand dat hij nu bloed geproefd had en alles op zijn pad zou gaan aanvallen. Nou, het is een schoothond van 32 kg.
Het is (helaas) iets dat bij honden hoort, sommigen tonen het, sommigen niet, je moet erop bedacht zijn. Zodra de hond zo gaat reageren op mensen als dat ze op honden zou doen buiten zou ik het al een ander verhaal vinden na zo'n voorval. Dan nog kun je maatregelen treffen maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar tijd en energie en vooral het (zelf)vertrouwen voor heeft.
Ik ben groot voorstander van veel beweging.
De Rottweiler die de peuter heeft verwond, kwam nooit de tuin uit volgens buurtbewoners. Geen beweging, geen taken = frustratie. En frustratie leidt ook bij mensen tot vreselijke dingen. Een hond heeft ook prikkels en uitdaging nodig. Ik vind het heel fijn dat TS daar mee aan de slag is gegaan.
gekvanfleur schreef:De reden van mijn vorige post is heel simpel. Niemand hier kent de hond in het echt, maar iedereen weet zeker dat kindjea geen gevaar lopen! Dat is dikke onzin en zonde om ts mee voor de gek te houden. Of de hond enkel hondsagressief is blijkt helemaal niet. De oorzaak is ook helemaal nog niet duidelijk en wat in het nieuwsbericht benoemd wordt gebeurd helaas te vaak. Afhankelijk van de oorzaak kunnen honden wel degelijl zeer agressief op kinderen reageren. vooral de hele jonhe kids.. Dus ik snap niet waarom we allemaal zo graag willen dat dit een ongelukje was, ipv dat ts er hopelijk achter gaat komen waar dit vandaan komt en dan bepalen hoe en wat. Agressie heeft duizend verschillende oorzaken en dat zorgt ervoor dat de uitkomst ook altijd anders is..
Ipv ts aan te sturen op: het is niets, de kleine hond zou hem wel uitgedaagd hebben enz. En dat aan iemand die, met alle respect, niet weet dat 4 keer tien minuten voor een rottie echt geen uitlatem genoemd mag worden, doet mijn nekharen overeind staan. Die hond heeft een probleem, een baas die nog wel wat moet leren..en ik hoop vooral dat dit niet iemand anders probleem wordt.
gekvanfleur schreef:De reden van mijn vorige post is heel simpel. Niemand hier kent de hond in het echt, maar iedereen weet zeker dat kindjea geen gevaar lopen! Dat is dikke onzin en zonde om ts mee voor de gek te houden. Of de hond enkel hondsagressief is blijkt helemaal niet. De oorzaak is ook helemaal nog niet duidelijk en wat in het nieuwsbericht benoemd wordt gebeurd helaas te vaak. Afhankelijk van de oorzaak kunnen honden wel degelijl zeer agressief op kinderen reageren. vooral de hele jonhe kids.. Dus ik snap niet waarom we allemaal zo graag willen dat dit een ongelukje was, ipv dat ts er hopelijk achter gaat komen waar dit vandaan komt en dan bepalen hoe en wat. Agressie heeft duizend verschillende oorzaken en dat zorgt ervoor dat de uitkomst ook altijd anders is..
Ipv ts aan te sturen op: het is niets, de kleine hond zou hem wel uitgedaagd hebben enz. En dat aan iemand die, met alle respect, niet weet dat 4 keer tien minuten voor een rottie echt geen uitlatem genoemd mag worden, doet mijn nekharen overeind staan. Die hond heeft een probleem, een baas die nog wel wat moet leren..en ik hoop vooral dat dit niet iemand anders probleem wordt.