Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:20

Gulpje schreef:
TS: Het is een forum. En toevallig heet het Bokt.nl, niet ikhaatkattenindetuin.nl. Je hebt van sommigen prima suggesties gehad maar daarvoor opende je het topic volgens mij niet eens. Je opende het topic om te klagen over de katten en om medestanders te vinden. Je hebt er best een aantal die er hetzelfde over denken gevonden, zie dat prachtige voorbeeld boven deze reactie. Maar aangezien iedereen een andere mening kan en mag hebben betekent dat ook dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn, die het overdreven vinden en whatnot. Als je alleen ja-knikkers wilt moet je geen topic openen.

Volgens mij als jij even een pagina terug gaat en goed gaat lezen.... en dan bedoel ik goed lezen en alleslezen.

Lees jij dat wij met de buurt een oplossing hebben gevonden!

Jammer dat jij daar weer overheen moet lezen en direct negatief moet doen!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:23

Ik snap heel goed dat ze met gaatjes de tanden van de hond bedoelt. Ik vind dat niet helemaal meer sporend als je er met zoveel haat over denkt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:23

maralyn schreef:
Dan heb jij niet gelezen...
Deze kat schijt wel in mijn voortuin met wél 6 gespotte andere katten.
Die strooimiddelen werken niet.

Ook vind ik het jammer dat mensen over mijn oplossing heen lezen! Want oplossing gevonden!

Zojuist de buurman tegen gekomen en over het onderwerp met dd oplossing gehad. Hij vond het geweldig.
Hij gaat met mij mee het dorp rond en kent de mensen erg goed!
Op dat moment kwam er nog een man bij staan die het gesprek opving. "Hest toch nait last van mien katte hoop ik"

Na de bulten stront in mijn voortuin te hebben laten zien graaide de man direct naar zijn portomonee. Hij wilde graag mee betalen want ook hij snapte hoe vervelend het is.

Ik ben blij dat mijn straat er zo open voor staat. Open voor oplossing van problemen.
In iedergeval zijn zij meedenkender dan de helft van bokt die alleen maar loopt te roepen dat ik me er bij neer moet leggen ipv überhaupt met een meedenkende oplossing komen.

Ik blijf kattenpoep en haren in mijn tuin smerig vinden. En de kans is groot dat als ik de opening alleen oplos andere vitale katten toch over de schutting komen.

Ik heb hier altijd een open houding gehad voor oplossingen en vind het jammer dat er mensen zo gruwelijk naar mee omgaan.
En zo ook het taggen van mijn onderschrift.
Prima dat je dat ironisch of misschien wel hypocriet vind. Maar diegene heeft duidelijk geen last van het probleem.
Ja ik noem het last. Want ik moet de hopen tussen mijn bollen weghalen en er gaat jaarlijks ongeveer 10 euro aan planten in de voortuin verloren.
Dáárom ben ik bang dat mijn, ondertussen 1.80 meter trotse tomatenplant waar ik ontzettend mijn best voor doe verloren gaat.

Die problemen worden dankzij een medelevende buurt opgelost.
En ik ben daar zeer dankbaar voor.

Mijn topic was bedoeld om ideeën op te doen. Niet om een stempel te krijgen als zijkerd.

Ik ben dankbaar voor al het mee denken.
En voor de negatieve reacties.... ach die neem ik met n grote korrel zout.

Mijn mening over katten houden zal nooit veranderen. Tenminste niet zomaar.
Dat mensen hun kat aan gevaren en mogelijke vergiftiging door simpel een vergiftigde muis op te eten... zal ik zelf niet willen.

Nee wij hebben inderdaad geen slakken in mijn trotse tomatenplant. En ook geen muizen. Gezien wij stevig goed gif gebruiken.
Daar kun je, maar hoeft niet... er over vallen... niet mijn zorg. Moeten ze maar niet in mijn schuur de korrelsop eten.

Nogmaals ieder die mee gedacht heeft bedankt.
We zijn tot een haalbare oplossing gekomen.

Hiet dus dr oplossing.

Nogmaals.....

Ik kwam voor oplossingen.
En die heb ik.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:24

Gulpje schreef:
Ik snap heel goed dat ze met gaatjes de tanden van de hond bedoelt. Ik vind dat niet helemaal meer sporend als je er met zoveel haat over denkt.

Haat of mogelijke gevolg van een hond...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:26

Oeps sorry ik had alleen de op gelezen.
Top dat er een oplossing gevonden is.

Netjes ook van de buurt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:26

Ach TS, ga lekker tijd besteden aan je oplossing in plaats van hier zuur te blijven doen. Het is mooi weer, misschien wil je tomatenplant wel wat meer groeien nu de kat er niet meer onder zit.

Succes ermee!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:28

8 katten van 1 eigenaar en het normaal vinden dat je anderen ermee opzadelt.....tssssss.

Hoewel ik helemaal met je eens ben dat mensen hun katten op eigen terrein dienen te houden zal dit zolang er geen verbod komt nooit gaan gebeuren helaas.
Ik ben groot kattenliefhebber, maar niet zo gediend van schijtende en sproeiende katten van een ander in mijn tuin.

Wij hadden voor onze katten de tuin laten afzetten door het bedrijf http://www.nettenlijn.nl/
Voordeel was ook dat er geen andere katten meer in kwamen.
Het is natuurlijk de omgekeerde wereld als je zelf je tuin moet afzetten tegen andere katten, maar in de praktijk is het nou eenmaal niet anders en het zorgt wel voor een heel stuk minder irritatie.

Nadeel als je later een ren hebt voor eventuele eigen kattenn dat de andere katten nog steeds in je tuin komen en dan zelfs de eigen katten gaan lopen uitdagen. Daarom hebben wij toen niet voor een ren gekozen maar hiervoor.

edit: ik had je reacties wel doorgescand maar over het hoofd gezien dat je een oplossing hebt gevonden. Wat fijn.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 23-07-15 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:29

Gulpje schreef:
Ach TS, ga lekker tijd besteden aan je oplossing in plaats van hier zuur te blijven doen. Het is mooi weer, misschien wil je tomatenplant wel wat meer groeien nu de kat er niet meer onder zit.

Succes ermee!

Ga ik zeker doen.
Jammer dst jij blijft hameren over dat ik zeur.
Je kan ook weg blijven uit dit topic.
Niemand vroeg om jou mening!

Ik vroeg enkel voor oplossingen!

Zuur ben ik.zeker niet! Juist erg blij!
Maar dat zuur jou interpretatie is over mijn post kan ik niets aan doen. ;)

maralyn

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:32

Klopt crazycat.

Ben er ook erg blij mee dat de buurt gaat helpen met de omheining.

Als reward van de hulp komt er ook wat tegenover. Als dankbaarheid...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:32

Gulpje schreef:

Succes ermee!

Zo zeg wat een antwoord.

Ts doet niet zuur. ZE zoekt oplossingen.
En gaat nu ook met de buren verder.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:43

Lekker sfeertje hangt hier weer :\

Fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden. Verder dan koffiedrap en apparaatjes met sensoren kwam ik ook niet. Ik herken je probleem maar al te goed. Ik heb zelf een terrasje direct aan de weg grenzend. Leuk volgezet met plantenbakken en potten. Tegenwoordig ga ik niet meer zonder handschoenen iets met de planten doen, de buurkatten gebruiken ze als kattenbak. Koffiedrab helpt gelukkig wel iets, maar moet je wel om de zoveel weken verversen, want de geur gaat er af. Zeker als het veel regent.

De nieuwe mensen in de straat hebben een niet geholpen poes, dat weet inmiddels ook heel de buurt door het janken, een week lang, eens in de 3 weken. Verschrikkelijk.

En dan zou ik er niet over mogen klagen, want katten horen vrij te lopen? Ja prima, maar ik hoef er geen last van te hebben. Ik ben echt een kattenliefhebber en als de kat van de buren lekker op mijn terras ligt te zonnen, dan geef ik haar een aai over haar kop. Maar in mijn plantenbakken poepen word ik echt niet blij van.
De kat van de buren gebruikt overigens gewoon haar kattenbak en is ook vaak binnen. En zo zijn er meer. Helemaal prima, daar heb ik dus ook geen overlast van.
Maar er zijn er ook die de kat buiten gooien en een kattenbak maar lastig vinden. Die hebben er zelfs geeneen staan, want hun kat doet toch alles buiten. Ja, in mijn plantenbak :\
Maar als ik dat zeg dan ben ik nog die zeikerd ook en houd ik niet van katten, want katten horen buiten, niet binnen.
Tot ik ze liet zien dat mijn 4 katten binnen een prima leven hebben met een eigen kattenzolder vol met krabpalen, klimplanken en speeltjes. 3 verdiepingen waar ze op en af kunnen rennen. Plaatseqn en mandjes waar ze heerlijk kunnen slapen. En zodra ik thuis ben kiezen ze er zelf voor om alle 4 heerlijk bij mij te komen liggen. Zelfs mijn opgevangen zwerfkat doet totaal geen moeite om naar buiten te gaan. Omdat ze het zo slecht heeft binnen denk ik :D

Mijn mening: neem je verantwoordelijkheid als je een dier hebt en zorg dat een ander geen last heeft van jouw keuze, jouw dier, jouw hobby. Dat geldt voor ieder dier overigens.
En ja, ik heb mijn pony geleerd in de berm te mesten, want ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan de hopen op het fietspad. En is er geen berm, dan veeg ik het in de goot of ik rijd na de rit met de auto en schep en zak even terug en gooi het thuis in de container. Mijn hobby, daar hoeft niemand last van te hebben.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:45

Gulpje schreef:

Succes ermee!

Wat een naar bericht. Zegt meer over jou dan over TS. :\

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:47

Citaat:
Maar in het asiel stoppen of wat dan ook? Dat vind ik not done, mensen moeten met hun poten van andermans zijn dieren af blijven.

Ben ik helemaal met je eens. Maar geldt dat dan ook niet andersom? Dat andere mensen (of in dit geval dieren die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun daden dus moeten hun eigenaren dat doen) van andermans tuin af moeten blijven?

En als je al meerdere pogingen hebt gedaan om met de eigenaren tot een oplossing te komen en het lukt niet? Dan kan ik mij voorstellen dat je uiteindelijk drastischer maatregelen gaat nemen. Sneu voor het diertje, dat absoluut. Maar grotendeels de eigenaar aan te rekenen mijn inziens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:50

Wat is er zielig aan voor de kat dat hij naar een asiel gebracht wordt?
Als het goed is zal de eigenaar zijn kat snel missen. En haalt hem er dan ook weer uit. Lijdt de kat niks van.
Maar eigenaar mag betalen.
Dat helpt misschien.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:53

Netjes van de buurtjes dat ze je helpen bij een oplossing! Succes :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:55

sigrid1182 schreef:
Nou katten kunnen vaak voor overlast zorgen als ze een baas heeft , die t fijn vind zelf geen kattebak te verschonen, en katten schijten vaak niet in eigen tuin maar bij een ander...ik vind dat ene kat best vrij mag rondlopen maar geen overlast moet veroorzaken, indien wel dan zal de eigenaar dr wat aan moeten doen.

En als je zwanger bent, is t nog gevaarlijk ook..kattenpis en poep.

Ik liep ooit met mn hond op een pad, huis die bij t pad stond, waar dit pad niet van was overgens.

Eigenaresse Riep nog, onze kat is daar.....ik zei ja en? Nou dan mocht mn hond niet los....

Nou ik zei dan moet je nu je kat roepen, maar ik hou mn hond niet aangelijnd om jou kat..survival of the fittest...beide dieren los, das wel zo normaal en natuurlijk..... Nou ze riep dr kat niet....dus ik doe mn dober los en die ziet de kat, en jaagt dr zo de sloot in, mn hond weer verder met mij mee gelopen, en de kat stinkend naar sloot en onder de vieze modder in sloot, zo bij de mensen t huis in...die hadden de ellende van hun kat nu in hun eigen huis...het hielp wel, want als ik dr aan kwam dan riep ze dr kat en ik gaf ze de tijd om hem ff binnen te krijgen...en de kat als die me ze aankomen, was niet fan van mn dober, liep dan gelijk naar het huis...

Van die kattenmensen die belangrijk vinden dat hun kat los rondloopt, maar anderen moeten dan hond aangelijnd houden? Want stel je voor dat ze kat doodbijten...? Dat zijn geen liefhebbers van dieren..

Je had een punt gehad als die katten ook jouw hond zouden aanvallen. Echt, mijn mond valt open hier, survival of the fittest, laat de hond maar gewoon los(buiten!) terwijl je weet dat er een kat zit en je hond die kat doodbijt als hij die kat te pakken krijgt.

Denk je ook nog zo als ik dan als reactie mijn hond los gooi die dan zijn kat beschermt? Want ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn hond sterker is dan die van jou, is het dan ook survival of the fittest? Of is het dan ineens anders als jouw hond moet rennen voor zijn leven en dat met een beetje pech niet red op een goede dag?
Zeg je dan ook wel zo normaal en natuurlijk? Nee he, dat zeg je dan niet, dan ben ik een onverantwoordelijke eigenaar die andere dieren in gevaar brengt, jouw arme hond gedood door zo'n reus van een hond die het echt op jouw hond voorzien had. En weet je, daar zou je nog gelijk in hebben ook.

Denk hier maar eens goed over na

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:57

bruintje123 schreef:
Als het goed is zal de eigenaar zijn kat snel missen. En haalt hem er dan ook weer uit. Lijdt de kat niks van.
Dat helpt misschien.

Daar ben ik het wel mee eens.
En als katten gechipt zouden zijn, dan werd de eigenaar ook gewoon achterhaald.

Maar, dit is voor ons nu niet nodig! Want wij hebben de oplossing gevonden.

De schuttingdeur is zojuist 10 minnuten geleden gerepareerd/aangepast.
Sta je prima je haar te doen, gaat de bel. "Kom er aan!!"

Staat de buurman met planken, schroeven en hele meute voor de deur.
"Ik zag net toen ik met de hond eruit ging, dat mijn oude wéér langs jou schutting kroop. Dit kan niet meer hoor! Ik ga het voor je fixen."

Nou super! Als je even wacht, zet ik een bak koffie voor je en doen we het samen!!

*\o/* I love mijn buren *\o/*
Maar... dat is ook wederzijds. Als er wat bij hun moet gebeuren, zoals laatst, met de wasmachine, staan wij ook paraat.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

maralyn schreef:
Dan heb jij niet gelezen...
Deze kat schijt wel in mijn voortuin met wél 6 gespotte andere katten.
Die strooimiddelen werken niet.

Ook vind ik het jammer dat mensen over mijn oplossing heen lezen! Want oplossing gevonden!

Zojuist de buurman tegen gekomen en over het onderwerp met dd oplossing gehad. Hij vond het geweldig.
Hij gaat met mij mee het dorp rond en kent de mensen erg goed!
Op dat moment kwam er nog een man bij staan die het gesprek opving. "Hest toch nait last van mien katte hoop ik"

Na de bulten stront in mijn voortuin te hebben laten zien graaide de man direct naar zijn portomonee. Hij wilde graag mee betalen want ook hij snapte hoe vervelend het is.

Ik ben blij dat mijn straat er zo open voor staat. Open voor oplossing van problemen.
In iedergeval zijn zij meedenkender dan de helft van bokt die alleen maar loopt te roepen dat ik me er bij neer moet leggen ipv überhaupt met een meedenkende oplossing komen.

Ik blijf kattenpoep en haren in mijn tuin smerig vinden. En de kans is groot dat als ik de opening alleen oplos andere vitale katten toch over de schutting komen.

Ik heb hier altijd een open houding gehad voor oplossingen en vind het jammer dat er mensen zo gruwelijk naar mee omgaan.
En zo ook het taggen van mijn onderschrift.
Prima dat je dat ironisch of misschien wel hypocriet vind. Maar diegene heeft duidelijk geen last van het probleem.
Ja ik noem het last. Want ik moet de hopen tussen mijn bollen weghalen en er gaat jaarlijks ongeveer 10 euro aan planten in de voortuin verloren.
Dáárom ben ik bang dat mijn, ondertussen 1.80 meter trotse tomatenplant waar ik ontzettend mijn best voor doe verloren gaat.

Die problemen worden dankzij een medelevende buurt opgelost.
En ik ben daar zeer dankbaar voor.

Mijn topic was bedoeld om ideeën op te doen. Niet om een stempel te krijgen als zijkerd.

Ik ben dankbaar voor al het mee denken.
En voor de negatieve reacties.... ach die neem ik met n grote korrel zout.

Mijn mening over katten houden zal nooit veranderen. Tenminste niet zomaar.
Dat mensen hun kat aan gevaren en mogelijke vergiftiging door simpel een vergiftigde muis op te eten... zal ik zelf niet willen.

Nee wij hebben inderdaad geen slakken in mijn trotse tomatenplant. En ook geen muizen. Gezien wij stevig goed gif gebruiken.
Daar kun je, maar hoeft niet... er over vallen... niet mijn zorg. Moeten ze maar niet in mijn schuur de korrelsop eten.

Nogmaals ieder die mee gedacht heeft bedankt.
We zijn tot een haalbare oplossing gekomen.

Fijn dat er een oplossing is en dat je niet hebt gegrepen naar agressieve oplossingen, maar in samenspraak met de eigenaren van de katten. Zo kan het dus ook!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

Kunnen heel veel 'kattenliefhebbers' uit dit topic een voorbeeld aan nemen, aan jouw buurman.
Top dat het geregeld is!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:59

Ik weet dat het voor jou niet nodig is.
Was gewoon een reactie op dat bericht.

Gelukkig heb jij fijne buren.
Daar mogen er wel meer een voorbeeld aan nemen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:00

Beter een goede buur dan een verre vriend is bij jou wel van toepassing ts.Geweldig hoe jou buren/straat met je mee denkt en de boel oplost! respect voor die mensen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:01

bruintje123 schreef:
Dat helpt misschien.

Het ks dat mijn katten de tuin niet uit willen.. Maar ik zou de persoon die mijn kat naar het asiel brengt en weet dat de kat van mij is, in mijn gedachten een mep verkopen...

Niet in het echt.. Krijg je alleen maar ruzies mee

Maar fijn dat er een oplossing is!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:02

Super opgelost Maralyn +:)+

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:02

CrazyCat schreef:
8 katten van 1 eigenaar en het normaal vinden dat je anderen ermee opzadelt.....tssssss.

Hoewel ik helemaal met je eens ben dat mensen hun katten op eigen terrein dienen te houden zal dit zolang er geen verbod komt nooit gaan gebeuren helaas.
Ik ben groot kattenliefhebber, maar niet zo gediend van schijtende en sproeiende katten van een ander in mijn tuin.

Wij hadden voor onze katten de tuin laten afzetten door het bedrijf http://www.nettenlijn.nl/
Voordeel was ook dat er geen andere katten meer in kwamen.
Het is natuurlijk de omgekeerde wereld als je zelf je tuin moet afzetten tegen andere katten, maar in de praktijk is het nou eenmaal niet anders en het zorgt wel voor een heel stuk minder irritatie.

Nadeel als je later een ren hebt voor eventuele eigen kattenn dat de andere katten nog steeds in je tuin komen en dan zelfs de eigen katten gaan lopen uitdagen. Daarom hebben wij toen niet voor een ren gekozen maar hiervoor.

edit: ik had je reacties wel doorgescand maar over het hoofd gezien dat je een oplossing hebt gevonden. Wat fijn.

Als je op mij doelt, toen ik 8 katten had woonde ik nog ergens anders en had ik een afgezette tuin ivm revalidatie katten (had wel 1 kat die zelfs daaruit kon komen, maar dat was de enige). Nu heb ik er maar 1 nog en die loopt wel los, tot tevredenheid van de buren trouwens die het al ontzettend raar vonden dat ik hem binnen heb gehouden tot hij gecastreerd was.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:04

Ja... Wij vinden het ook een fijne buurt.

En wij zeggen altijd met zn allen, onder een goede kop koffie, of een krat bier. (A)
"We zijn er op de wereld om elkaar te helpen, nietwaar." En daar doen wij met zijn allen aan mee.

Dit topic, was ook eigenlijk alleen bedoeld, om tips binnen te krijgen, wat je er tegen kan doen.
En dat dit er uit is gerold is super!

Nogmaals (ik blijf jullie geloof ik wel bedanken!! ) bedankt voor het mee denken :D

@ bowen, nee er is hier een vrouw die 8 loslopende katten heeft... (een alleen staande vrouw zonder kinderen)