sigrid1182 schreef:Nou katten kunnen vaak voor overlast zorgen als ze een baas heeft , die t fijn vind zelf geen kattebak te verschonen, en katten schijten vaak niet in eigen tuin maar bij een ander...ik vind dat ene kat best vrij mag rondlopen maar geen overlast moet veroorzaken, indien wel dan zal de eigenaar dr wat aan moeten doen.
En als je zwanger bent, is t nog gevaarlijk ook..kattenpis en poep.
Ik liep ooit met mn hond op een pad, huis die bij t pad stond, waar dit pad niet van was overgens.
Eigenaresse Riep nog, onze kat is daar.....ik zei ja en? Nou dan mocht mn hond niet los....
Nou ik zei dan moet je nu je kat roepen, maar ik hou mn hond niet aangelijnd om jou kat..survival of the fittest...beide dieren los, das wel zo normaal en natuurlijk..... Nou ze riep dr kat niet....dus ik doe mn dober los en die ziet de kat, en jaagt dr zo de sloot in, mn hond weer verder met mij mee gelopen, en de kat stinkend naar sloot en onder de vieze modder in sloot, zo bij de mensen t huis in...die hadden de ellende van hun kat nu in hun eigen huis...het hielp wel, want als ik dr aan kwam dan riep ze dr kat en ik gaf ze de tijd om hem ff binnen te krijgen...en de kat als die me ze aankomen, was niet fan van mn dober, liep dan gelijk naar het huis...
Van die kattenmensen die belangrijk vinden dat hun kat los rondloopt, maar anderen moeten dan hond aangelijnd houden? Want stel je voor dat ze kat doodbijten...? Dat zijn geen liefhebbers van dieren..
Je had een punt gehad als die katten ook jouw hond zouden aanvallen. Echt, mijn mond valt open hier, survival of the fittest, laat de hond maar gewoon los(buiten!) terwijl je weet dat er een kat zit en je hond die kat doodbijt als hij die kat te pakken krijgt.
Denk je ook nog zo als ik dan als reactie mijn hond los gooi die dan zijn kat beschermt? Want ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn hond sterker is dan die van jou, is het dan ook survival of the fittest? Of is het dan ineens anders als jouw hond moet rennen voor zijn leven en dat met een beetje pech niet red op een goede dag?
Zeg je dan ook wel zo normaal en natuurlijk? Nee he, dat zeg je dan niet, dan ben ik een onverantwoordelijke eigenaar die andere dieren in gevaar brengt, jouw arme hond gedood door zo'n reus van een hond die het echt op jouw hond voorzien had. En weet je, daar zou je nog gelijk in hebben ook.
Denk hier maar eens goed over na