Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 11:47

Marlou_ schreef:
Ik ben op gegroeid met een golden retriever maar dat vind ik wat aan de saaie kant. Wel mega lieve gezinshonden!

Nu hebben we een australian sheperd en wil nooit maar anders :D super lieve goed luisterende actieve knuffelkont! Wat wil je nog meer!

[ [url=m/hbWwhR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VaW82F.jpg]Afbeelding[/url] ]

prachtige hond!!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:34

De Akita, past perfect bij mij en ons gezin. Voor mij het ideale karakter.
De shiba vind ik ook leuke honden, maar nog nooit een voor langere tijd in huis gehad.

Mijn reu Daikon
Afbeelding

Mijn teef Gyoko
Afbeelding

Aki, daar begon mijn akitaliefde mee
Afbeelding

Gisteren werd onze oudste akita 11 jaar, hij kreeg natuurlijk een tekening van zijn allergrootste vriend. En daar was hij blij mee :D
Afbeelding

Marlou_

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:03

Wat een bolletjes wol zeg! Schattig.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:58

Absoluut de Beauceron
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb er inmiddels 3, ik vind ze zo bijzonder omdat het echte boeren herders zijn, zonder afhankelijk te zijn. Een eigen mening hebben, werklustig maar zeker niet zenuwachtig, zeer loyaal, je eerst hun respect moet verdienen (en daardoor lijkt de opvoeding ook wat langer te duren en noemt men ze soms "eigenwijs") maar als je dat heb krijg je het 2000% terug. Nooit een seconde zullen ze je in de steek laten, geen berg is ze te hoog ze zullen meer doen dan in hun macht ligt.
Met hun mysterieuze soms wat arrogante blik waan ik mezelf altijd midden in Frankrijk :)

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:52

essiesilly schreef:
Absoluut de Beauceron
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heb er inmiddels 3, ik vind ze zo bijzonder omdat het echte boeren herders zijn, zonder afhankelijk te zijn. Een eigen mening hebben, werklustig maar zeker niet zenuwachtig, zeer loyaal, je eerst hun respect moet verdienen (en daardoor lijkt de opvoeding ook wat langer te duren en noemt men ze soms "eigenwijs") maar als je dat heb krijg je het 2000% terug. Nooit een seconde zullen ze je in de steek laten, geen berg is ze te hoog ze zullen meer doen dan in hun macht ligt.
Met hun mysterieuze soms wat arrogante blik waan ik mezelf altijd midden in Frankrijk :)

Deze beaucerons zijn PRACHTIG!!
Bij welke fokker ben je ze gaan halen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:09

Dank je :)
Mijn oudste komt bij een fokker uit huizen, zij wonen nu in Frankrijk en fokken niet meer, mijn eerste teef (nu 5 jaar) komt uit België, bij du fond des Camps. Een kennel die zeer! Bewust op heel stabiel karakter fokt. En bisou de jongste heb ik zelf gefokt :) nu inmiddels 2 nesten gefokt met Jolie, en bisou (jongste) heeft alle kwalificaties en extra s, mag test, top hd uitslag (HD a norbergwaarde 40) Nederlands jeugd en Nederlands kampioen en hopelijk augustus haar herding working test (proeve om trials met schapen te lopen) dus we zullen zien wanneer zij haar eerste nest krijgt :)