Wat voor spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Wat voor spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:17

Dat zijn toch die grote die een tunneltje als web hebben.Ze liggen dan echt op de loer.In de stal zitten mega grote.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:01

Britta31 schreef:
Dat zijn toch die grote die een tunneltje als web hebben.Ze liggen dan echt op de loer.In de stal zitten mega grote.

Ja die ja :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:37

Jemig dat jullie daar gefascineerd door zijn. Ik heb een spinnenfobie, heftig ook, dus ik kan daar met m'n hoofd niet bij. :oo Kreeg laatst bijna een hartverzakking toen ik merkte dat er een spin was onder het kussen waar ik m'n hoofd op had gelegd. Gegild heb ik, jemig! :brr: Doodsbang voor die mormels.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:38

xBerber schreef:
fjordje schreef:
Ze komen meestal met z'n tweeën... Maar idd dat worden van die joekels die keihard door je huis rennen... Brrr...

Bedankt voor de info. :')

Als jullie me zoeken, ik ben naar de noordpool :evaw:

:') ik blijf maar lachen :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:42

Haha hoe is het daar op de noordpool? :')

Die koffieboonspin had vanmiddag ruzie met de muur. Hij kwam er niet op. Arme jongen :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:48

Nou mn wespensteek goed last van gehad wondje van de steekplek zit er nog en een zwelling gehad meer dan 20 cm 4cm onder mn elleboog tot 2/3 van mn bovenarm. fikse allergische reactie. dus ja laat ze maar lekker de spinnen opruimen volgende keer.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 10:22

Nou ik heb er weer 1 hoor. Was TV aan het kijken kruipt deze spin omhoog op de muur ernaast.

Is nu druk bezig met draadjes te spinnen in het mooie Heineken glad waarmee ik m gevangen heb, en de pootjes lijken wel doorzichtig. Iemand enig idee? Lijfje is zo'n 0.5 cm en met poten rond de 2cm.

Afbeelding

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:29

poes schreef:
xBerber schreef:

zou ze gehoord hebben van de zeer giftige noordpoolvosbeerquinspin? O:)
nah ja, te laat nu om nog te roepen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:49

Hikarii schreef:
Nou ik heb er weer 1 hoor. Was TV aan het kijken kruipt deze spin omhoog op de muur ernaast.

Is nu druk bezig met draadjes te spinnen in het mooie Heineken glad waarmee ik m gevangen heb, en de pootjes lijken wel doorzichtig. Iemand enig idee? Lijfje is zo'n 0.5 cm en met poten rond de 2cm.

[ [url=m/4FdMs4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V9iZSt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat dat gewoon een techterspinnetje is. Opletten, die kunnen bijten. Maar als ze bijten doet het maximaal zoveel pijn als een bijensteek. En snel bijten doen ze niet. Dan moet je in het achterlijf knijpen of hem opsluiten in je hand. Als je die gewoon over je hand laat lopen gebeurt er niets

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:10

Hikarii schreef:

[ [url=m/4FdMs4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V9iZSt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Soepspin, denk ik... :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:14

Een mooie spin.Wel vrijlaten hoor,spin zoekt zijn weg wel weer in huis.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:33

Britta31 schreef:
Een mooie spin.Wel vrijlaten hoor,spin zoekt zijn weg wel weer in huis.

Jammer genoeg wel ja......

Wat een griezels in dit topic... Vanavond voor ik ga slapen eerst mijn dekens en kussens uitschudden :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:40

drawerlover schreef:
Ik denk dat dat gewoon een techterspinnetje is. Opletten, die kunnen bijten. Maar als ze bijten doet het maximaal zoveel pijn als een bijensteek. En snel bijten doen ze niet. Dan moet je in het achterlijf knijpen of hem opsluiten in je hand. Als je die gewoon over je hand laat lopen gebeurt er niets

Natúúrlijk! We laten enge, smerige bijtende spin gewoon over ons handje lopen en dan gebeurd er niets :')

*Krijgt al een zenuwaanval met bijbehorende hysterische jankbui bij de gedachte* :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:41

Dat heeft geen zin om te doen hoor.Ze kruipen gewoon weer terug in je bed.Lekker warm.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:52

Palmera schreef:
drawerlover schreef:

Natúúrlijk! We laten enge, smerige bijtende spin gewoon over ons handje lopen en dan gebeurd er niets :')

*Krijgt al een zenuwaanval met bijbehorende hysterische jankbui bij de gedachte* :+

Ik zweer je. Als je ze gewoon over je arm laten lopen doen ze niets. Denk nou niet meteen dat je een spin die kan bijten niet meer kan vastpakken ofzo :')
Hallo vogelspinnen bijten ook hoor. Maar die Kun je ook gewoon over je hand heen laten lopen. Pas als ze in de aanvalspositie gaan staan moet je opletten
Dat is dus hoe deze spin staat:http://bramenkelly.reismee.nl/fotos/81938/rurrenabaque-regenwoud-en-pampas/1286899/
Oftewel met de voorste pootjes en het kopstuk omhoog gaan staan. Deze spin is btw wel heel giftig geloof ik maar die kom je hier niet tegen. Die zie je in het regenwoud

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:41

}> }> }> <<) Kwam deze net tegen op FB :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:31

Ach,die arme spin.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:36

_/-\o_ :') _/-\o_
een spin pinata..

ben ik nu en sadist als ik denk 'wat hadden sommigen op dit topic gedaan, en jammer dat we die niet op film zien'?

meppen op die babies is niet eens nodig.. heen en weer vegen killt ze al gemakkelijk..
jonge spinnen zijn extreem kwetsbaar.

maar volgens mij heb je daarmee dit topic vermoord..
want vermoed dat de helft van de spinnofoben zojuist naar het toilet gerend is om over te geven
en de andere helft een hartaanval heeft gekregen na dat filmpje ;D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:32

Grijnzzz ik dacht hetzelfde Elena :D Iedereen bovenop de kast en durft nu geen spin meer dood te slaan :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:51

Spin van gister is volgens mij geen trechterspin. Maar beestje zit gewoon buiten, net zoals die van de beginpost.
Alleen op mijn kamer gaan ze plat of de stofzuiger in, daar heb ik geen glas bij de hand en wil ze liever niet uit het oog verliezen.

Heb wel medelijden met die spin van het filmpje.. Maar een wolfspin, is die niet hardstikke giftig? Wang die kleintjes gaan niet dood zo, had er eerder een plens kokend water over gegooid..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:59

Hikarii schreef:
Spin van gister is volgens mij geen trechterspin. Maar beestje zit gewoon buiten, net zoals die van de beginpost.
Alleen op mijn kamer gaan ze plat of de stofzuiger in, daar heb ik geen glas bij de hand en wil ze liever niet uit het oog verliezen.

Heb wel medelijden met die spin van het filmpje.. Maar een wolfspin, is die niet hardstikke giftig? Wang die kleintjes gaan niet dood zo, had er eerder een plens kokend water over gegooid..

Ligt er aan waar. Er zijn soorten wolfspinnen die wel echt heel giftig zijn. Maar hier in Nederland niet :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:04

oh wat vreselijk mijn reactie oh neeeee waaaaaalgelijk.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 06:13

Mijn reactie: woooooow :oo
Hahaahahahahahahaahahahahaha _O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 01:26

hahahaha ja echt brrrrrrrrrrr :brr:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 01:27

poes schreef:
xBerber schreef:
["fjordje"]
Ze komen meestal met z'n tweeën... Maar idd dat worden van die joekels die keihard door je huis rennen... Brrr...

Daar zitten beren wolven en ander gespuis