wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:38

Galexy schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ik heb 10m2 aan ren en zelfs nu moet ik ze af en toe losgooien omdat ze anders hun energie niet goed kwijt kunnen.. Dat zijn 1,5-2,5 kg konijnen, valt dus onder klein. Laat staan twee middelmaat nijnen op 2m2.

Ik vind dat zulke onzinnige vergelijkingen. Een konijn kan dus ook prima in een twee verdiepingenhok, want dat is beter dan een klein hokje van 60 cm lang.

Een paard kan dus best hele dagen in een kleine paddock staan, want dat is beter dan op stal.

Een hond die 1 keer per dag uitgelaten wordt en verder in de tuin z'n behoeftes doet, geeft niets, want er zijn ook honden die nooit buiten komen.

Slaat nergens op. Dan kun je nergens meer advies op geven.

Ja die kun je ook omdraaien :D

Een hondje die 4x per dag uitgelaten wordt heeft het niet goed want er is een hond die 7x per dag uitgelaten wordt.
Een paard met een mooi weiland en schaduw heeft t niet goed want er zijn paarden in kuddes met kilometers land om in te rennen.
Je hond heeft het niet goed want je koopt er geen 1000 euro tuig voor.

Zo, ik kan 't ook *\o/*

Maar 4x per dag uitlaten is OOK goed, en dit hok is NIET goed. Uiteraard kan het altijd beter maar er zit een verschil tussen 'is goed maar kan beter' of 'is niet goed maar kan slechter'

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:46

Danique schreef:
Galexy schreef:

Ja die kun je ook omdraaien :D

Een hondje die 4x per dag uitgelaten wordt heeft het niet goed want er is een hond die 7x per dag uitgelaten wordt.
Een paard met een mooi weiland en schaduw heeft t niet goed want er zijn paarden in kuddes met kilometers land om in te rennen.
Je hond heeft het niet goed want je koopt er geen 1000 euro tuig voor.

Zo, ik kan 't ook *\o/*

Maar 4x per dag uitlaten is OOK goed, en dit hok is NIET goed. Uiteraard kan het altijd beter maar er zit een verschil tussen 'is goed maar kan beter' of 'is niet goed maar kan slechter'

Dit hok is OOK goed, wie ben jij, konijnen inspectie? Omdat jouw konijn het misschien NOG beter heeft, betekend niet dat dit konijn het niet goed heeft. :)

Geryon

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:48

NEE dat is NIET WAAR.

Konijnen zijn heel actief en moeten kunnen RENNEN, kunnen SPRINGEN en GEK DOEN. En dat kan NIET in zo'n hok. Dus het is NIET GOED.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:49

Was ik maar konijneninspectie dan kon ik dit soort kooien laten afschaffen. Dit is te klein, punt. Een konijn heeft hier niks aan, hij kan geen sprintje trekken, hij kan niet goed op zijn achterpoten staan, hij kan niet springen. Ik zeg nergens dat ze het niet goed hebben omdat die van mij beter zit. Ik zeg dat deze het niet goed hebben omdat ze te klein zitten. Dat heeft niks te maken met hoe ik mijn konijnen (wil) houd(en).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:49

Geryon schreef:
NEE dat is NIET WAAR.

Konijnen zijn heel actief en moeten kunnen RENNEN, kunnen SPRINGEN en GEK DOEN. En dat kan NIET in zo'n hok. Dus het is NIET GOED.

Ze heeft OOK EEN KAMER. en met CAPSLOCK krijg je GEEN GELIJK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:50

Op die kamer komen die beestjes dan hooguit 3 uur per dag omdat TS zelf zegt dat ze veel weg is. Deze dieren hebben ook 24/7 in een dag zitten en 21/7 in zo'n verblijf is dieronvriendelijk en zou niet moeten kunnen.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:52

Galexy schreef:
Geryon schreef:
NEE dat is NIET WAAR.

In jouw geval klopt dat inderdaad, want je hebt geen gelijk. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:53

Galexy schreef:
Geryon schreef:
NEE dat is NIET WAAR.

Galexy, je gebruikt zelf juist teveel capslock, vandaar de mijne. Fijn dat het overkomt.

Een konijn moet 24/7 moeten kunnen rennen. Niet maar een paar uurtjes. Je hebt duidelijk geen weet van konijnen (of weet niet hoe een gelukkig konijn eruit ziet) als je denkt dat dit goed te noemen is voor ze. Geen probleem, maar ga dan niet zeggen dat dit goed is.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:55

Galexy, wat heb jij een vervelende manier van discussiëren zeg. Een brutaal blikje in je berichten vertelde me dat je volgend jaar gaat beginnen aan de studie Diergeneeskunde. Hopelijk kom je daar te weten hoe belangrijk (voldoende!!) ruimte is voor dieren, en te kleine ruimtes (zoals in dit topic) de fysieke en mentale condities van dieren belemmeren.

Ik snap dat je eerste gedachte bij het zien van dit hok is 'lekker ruim', omdat het verdiepingen heeft. Een korte deskresearch kan echter zelfs de onervaren konijnenhouder vertellen dat konijnen weinig hebben aan hoogtes, meer aan lengtes en rennen in de kamer. De kamer van TS is rond de 15 m2. Zelf geeft ze in haar OP aan dat het laten loslopen een klein probleempje is vanwege de bedrading. Daarnaast geeft ze aan vaak weg te zijn, ze heeft het druk, de konijnen zijn erbij voor de gezelligheid. Konijnen los laten lopen in een kamer die ook dient als vaste woonruimte (en waar dus veel spullen staan) is niet geschikt om konijnen zonder toezicht los te laten lopen. Als TS hier over heeft nagedacht en dit niet doet, betekent dat dat de konijnen vrij weinig buiten de ren zullen komen. Tevens is het altijd warm op haar kamer. Lekker hoor.

Ook heeft iedereen haar vanaf het begint vriendelijk geadviseerd geen konijnen te nemen met goed onderbouwde argumenten. Ondanks dit alles doet ze toch wat ze zelf wilt. Dat kan en mag, maar dan moet ze niet gaan zeuren dat mensen hier niet lief doen, terwijl ze doodleuk nog foto's plaatst van het te kleine hok, niet luisterend naar alle goed bedoelde adviezen.

Hopelijk leer je hier ook wat van :)
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 03-07-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:57

Precies wat Jennifuur zegt, bedankt voor het plaatsen want je neemt me de woorden uit de mond.

En nogmaals, want het lijkt niet door te dringen: we 'zeuren' niet omdat we TS geen dieren gunnen maar we 'zeuren' omdat er al zo veel konijnen slecht zitten en ieder konijn is er een. Omdat er heel veel konijnen slecht zitten betekent niet dat die van TS dan ook maar slecht kunnen zitten.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:05

Geryon schreef:
Galexy schreef:

Galexy, je gebruikt zelf juist teveel capslock, vandaar de mijne. Fijn dat het overkomt.

Een konijn moet 24/7 moeten kunnen rennen. Niet maar een paar uurtjes. Je hebt duidelijk geen weet van konijnen (of weet niet hoe een gelukkig konijn eruit ziet) als je denkt dat dit goed te noemen is voor ze. Geen probleem, maar ga dan niet zeggen dat dit goed is.

Omdat ik OOK zei? Grappig hoor. Jij hebt duidelijk een verdraaide kijk op de wereld als jij denkt dat dit reel is voor konijnen in gevangenschap. -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:09

Als mensen niet zo egoïstisch zijn, is het hartstikke reeël. :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:13

Vind dat idd ook een behoorlijk vreemd argument!
Omdat er konijnen zijn die het slechter hebben is het okay om deze konijnen iets minder slecht te laten zitten??
Beetje vreemd.

Als je konijnen neemt ga je je toch inlezen in het diertje? Dan leer je snel genoeg dat ze niks hebben aan hoogte maar juist oppervlakte moeten hebben.
Daarnaast vraagt TS advies, wat ze meer dan krijgt en trekt vervolgens lekker haar eigen plan en stopt haar kop in het zand.
Sorry hoor maar dat vind ik zielig.
Diertjes hebben eronder te lijden en dat maakt dat ik TS egoïstisch vind en niet handelt in belang van het dier....

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:14

Kan ik hier trouwens (voor een vriendin) met een foto vragen of een bepaalde ruimte groot genoeg is? :)
Want misschien zou ik bij een nieuw topic worden doorgewezen naar hier, dat weet ik niet zeker.
Laatst bijgewerkt door Fearlien op 03-07-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:14

Jennifuur schreef:
Galexy, wat heb jij een vervelende manier van discussiëren zeg. Een brutaal blikje in je berichten vertelde me dat je volgend jaar gaat beginnen aan de studie Diergeneeskunde. Hopelijk kom je daar te weten hoe belangrijk (voldoende!!) ruimte is voor dieren, en te kleine ruimtes (zoals in dit topic) de fysieke en mentale condities van dieren belemmeren.

Ik snap dat je eerste gedachte bij het zien van dit hok is 'lekker ruim', omdat het verdiepingen heeft. Een korte deskresearch kan echter zelfs de onervaren konijnenhouder vertellen dat konijnen weinig hebben aan hoogtes, meer aan lengtes en rennen in de kamer. De kamer van TS is rond de 15 m2. Zelf geeft ze in haar OP aan dat het laten loslopen een klein probleempje is vanwege de bedrading. Daarnaast geeft ze aan vaak weg te zijn, ze heeft het druk, de konijnen zijn erbij voor de gezelligheid. Konijnen los laten lopen in een kamer die ook dient als vaste woonruimte (en waar dus veel spullen staan) is niet geschikt om konijnen zonder toezicht los te laten lopen. Als TS hier over heeft nagedacht en dit niet doet, betekent dat dat de konijnen vrij weinig buiten de ren zullen komen. Tevens is het altijd warm op haar kamer. Lekker hoor.

Ook heeft iedereen haar vanaf het begint vriendelijk geadviseerd geen konijnen te nemen met goed onderbouwde argumenten. Ondanks dit alles doet ze toch wat ze zelf wilt. Dat kan en mag, maar dan moet ze niet gaan zeuren dat mensen hier niet lief doen, terwijl ze doodleuk nog foto's plaatst van het te kleine hok, niet luisterend naar alle goed bedoelde adviezen.

Hopelijk leer je hier ook wat van :)

Ik heb een vervelende manier van discussieren? Ik reageer alleen op.. tja.. stukjes als de laatste zin in jouw verhaal. Dit vind ik ook een vervelende manier van discussieren, en ook van communiceren trouwens.

Ik ben er helemaal van om te discussieren zonder dat daar een ruzie uit voort komt hoor, we kunnen het eens zijn of niet eens, er veranderd toch niks aan de situatie want TS heeft de konijntjes al.

Als Dierenarts en eigenlijk mens, begrijp je dat een heel perfecte omgeving voor een konijn bij ieder mens niet reeel is. Je kunt niet eissen dat iedereen het allemaal perfect heeft, alleen dat ze doen wat ze kunnen. TS heeft haar best gedaan, was trots op hoe ze het had, en werd totaal afgemaakt in dit topic. Ik vind niet dat ze het slecht heeft gedaan, ja de konijntjes kunnen niet 24/7 rondrennen, dat klopt, maar betekend dit dat ze het slecht hebben? Ze kan ze wel een paar uren per dag in haar huis loslaten, en het ventileren/koel houden is niet een hele zware taak. Als je hier dierenbescherming op af zou sturen zouden jou echt niet begrijpen.

TS wilde gewoon de konijnen al maar wilde graag wat meningen en waarschijnlijk wat leuke praatjes over haar nieuwe konijntjes, ik vind het erg jammer dat het zo gaat want zo demotiveer je mensen ontzettend om zelf nieuwe leuke topics aan te maken.

Zoals ik al eerder zei ik wil er best mee instemmen dat het beter kan, maar dit is geen slechte omgeving voor een konijn. Ik begrijp dat je veel hart voor konijntjes hebt, maar ik vind dit wel wat overdreven.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:16

Fearlien schreef:
Kan ik hier trouwens (voor een vriendin) met een foto vragen of een bepaalde ruimte groot genoeg is? :)
Want misschien zou ik bij een nieuw topic worden doorgewezen naar hier, dat weet ik niet zeker.

1 hectare land zal ongeveer wel goed genoeg zijn *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:20

Galexy schreef:
Fearlien schreef:

1 hectare land zal ongeveer wel goed genoeg zijn *\o/*

Wat een rare reactie dit.

Kom maar door hoor!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:28

Maar dat TS haar best heeft gedaan en er trots op is, betekent toch niet dat het dan maar goed moet zijn?
Welzijn van het dier gaat toch voor het plezier van de eigenaar, die misschien alleen slaapt in die kamer, terwijl de konijnen er 24/7 zitten.

Perfecte omstandigheden zijn inderdaad niet mogelijk, enkel de 'vrije natuur' is daar perfect voor. Maar daar heb ik het ook niet over, ik hoop enkel dat TS op een of andere manier tot inkeer komt en de konijnen wel de ruimte geeft die ze verdienen.

(Moet stiekem toegeven dat ik je manier van discussiëren toch wel mag :') :D )

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:29

Geen goede kwaliteit qua foto's maar deze heeft zij in de nacht gemaakt.
De opvang die zit te vol en wilt graag weer een paar nijntjes verkopen, zij wou graag weer nijntjes (ouders staan erachter), nu vroeg ze zich af hoeveel konijntjes hier ongeveer in konden. Ze hebben 2 tuinen en dit is de kleine.

http://boktimg.nl/img/m/xVusns.jpg
Nog een hokje dat ze hebben.

http://boktimg.nl/img/m/5omQlU.jpg
Foto van tuin

http://boktimg.nl/img/m/pCnFQY.jpg
Foto van de tuin

http://boktimg.nl/img/m/SDYgdE.jpg
In het schuurtje kan evt een 'speelparadijsje' of andere hokken (die dus niet buiten staan)

http://boktimg.nl/img/m/Zcq3Vv.jpg
Hier hebben ze er al 2 van van vorige konijnen.

Ze hebben ook nog 2 van die veel te kleine binnenhokken, gekregen van iemand. Maar die kunnen dus ook gebruikt worden.
Natuurlijk worden hokjes gewoon netjes verschoond, er komt toevallig deze week ook een tuinman dus dat zit ook wel goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:34

Als ze altijd in dat hok kunnen + in de ren er omheen dan zie ik het probleem niet hoor Fearlien! Als ze kunnen rennen/springen/sprinten en uit de zon en wind kunnen zitten dan zitten ze daar vast goed!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:36

Als de konijnen 24/7 los in de tuin mogen, moeten enkel de hokken meer winddicht gemaakt worden. Als ze dan allemaal ter beschikking zijn, zou ik er zelf 7 nemen (of minder natuurlijk).

Mogen ze niet los, dan moeten er rennen om de hokken gemaakt worden.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:38

Jennifuur schreef:
Maar dat TS haar best heeft gedaan en er trots op is, betekent toch niet dat het dan maar goed moet zijn?
Welzijn van het dier gaat toch voor het plezier van de eigenaar, die misschien alleen slaapt in die kamer, terwijl de konijnen er 24/7 zitten.

Perfecte omstandigheden zijn inderdaad niet mogelijk, enkel de 'vrije natuur' is daar perfect voor. Maar daar heb ik het ook niet over, ik hoop enkel dat TS op een of andere manier tot inkeer komt en de konijnen wel de ruimte geeft die ze verdienen.

(Moet stiekem toegeven dat ik je manier van discussiëren toch wel mag :') :D )

Ik vind het geen slecht hok, en het is absoluut geen dierenmishandeling, dus waar ik mij het meest aan irriteerde waren al die keiharde gemene reacties tegenover TS over dat ze beter een cavia kan nemen en dat dit mishandeling is e.d.

Ik wens TS alleen wel veel succes met het schoonhouden van die gehele constructie. Lijkt me een heel werk. Veel plezier met de konijntjes verder TS en jammer dat dit zo uit de hand is gelopen :P, geef je konijntjes maar gewoon veel liefde en een wortel <3

Enne vond het ook erg leuk om met jou in discussie te gaan :9 :j Heb nou mijn punt ook wel gemaakt denk ik *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:40

Nou, voor een cavia (altijd twee natuurlijk) is het ook niet goed hoor eigenlijk. :+ Die moeten ook gewoon kunnen rennen! Maar de meeste mensen weten niet eens wat voor actieve beestjes het zijn omdat ze zo slecht gehouden worden :n

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:44

Geryon schreef:
Nou, voor een cavia (altijd twee natuurlijk) is het ook niet goed hoor eigenlijk. :+ Die moeten ook gewoon kunnen rennen! Maar de meeste mensen weten niet eens wat voor actieve beestjes het zijn omdat ze zo slecht gehouden worden :n

Dat laatste ben ik inderdaad met je eens. Ik ken genoeg mensen die konijnen in zo'n klein buitenhokje houden, en als ze dan mijn ren zien zeggen ze dat ik gek ben... 'Want hun konijnen rennen nooit'. (Dat kan natuurlijk ook niet in zo'n klein hokje)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:45

Ik word al voor gek verklaard met een ren van 1.70x2m, terwijl dat echt minimaal is...