Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:51

Nikass schreef:
Lekker tolerant weer Antje-vip. :n
Als het restaurant honden welkom heet heb jij daar niet over te zeuren vind ik.

De vraag van dit topic is: wat vind jij ervan als een hond in een restaurant komt. Daar geef ik antwoord op.

liedje89 schreef:
[
Onze hond is ook heel asociaal dat ze zomaar een hond is geworden ~~}> , dat we dan ook nog denken dat ze op plekken mag komen, schandalig. In de tuin opsluiten dat vieze kwijlbeest :O

Dit slaat helemaal nergens op. Ik heb echt geen hekel aan honden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:53

Shirley schreef:
Wat mij oprecht verbaast, is dat de voorstanders onderscheid maken in de "duurte" van het restaurant...

Je kunt nooit op andermans bankrekening kijken immers, en wat voor de ene gast een goedkope eettent is, kan voor de andere wel nèt dat ene luxe uitstapje zijn wat ze eens per jaar kan maken...

Moet ook eerlijk bekennen dat het in mijn hoofd nooit zou opkomen om te vragen of er honden binnen mogen als ik ergens zou reserveren, domweg omdat ik eigenlijk verwachtte dat dat niet gebruikelijk was en ze ook niet zou verwachten :o

Daarin heb je gelijk natuurlijk, nooit echt over nagedacht. Als ik in duurdere restaurants kom, dan kleed ik me er ook echt op, maken we er echt een uitstapje van. Dan vind ik een hond mee niet prettig, in zo'n restaurant, waar iedereen zich lekker opdoft... Maarja, voor anderen is een 'goedkoper' restaurant inderdaad al een uitje. Je hebt gelijk dat misschien sommigen een duurder restaurant niet veroorloven, of dat niet willen uitgeven (wat ook logisch is), maar wel graag hondloos uit eten willen. Tja, dan zit er niets anders op, dan bellen van te voren of honden zijn toegestaan of niet, zodat je het zeker weet..

ZoZenn

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:58

De mac is niet hondloos, honden toegestaan :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:05

Dan is dat verschillend, bij die van ons zit gewoon een bordje op de deur met een dikke streep door de hond? Ik dacht trouwens dat honden sowieso niet toegestaan waren in restaurants met open keukens? Bij de mac zit er toch alleen een balie tussen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:09

Waarom moet je een hekel aan honden hebben als je vindt dat honden niet in een restaurant horen?

Ik ben absoluut voor meer tolerantie. Maar dat geldt dan wel voor 2 kanten ;)

Ik ben gek op honden, maar wat ik al zei, zou ik alleen mijn hond niet meenemen naar een restaurant.
Op zich heb ik zelf niks tegen een hond die netjes en braaf onder de tafel ligt te slapen.
Nu ga ik er ook vanuit dat je je hond meeneemt als die zich gedraagt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:09

Als wij op vakantie zijn nemen we de hond overal mee naar toe, en als we dan ergens gaan eten (koffie/thee of lunch of avondeten daar gelaten) vragen we altijd als eerste of de hond mee naar binnen kan. Nog nooit nee gehoord. Onze hond is ook heel blij dat wij even gaan zitten, kan hij gaan slapen :Y)

1 keer ruzie gehad met een stel die ook een hondje (volgens mij dan, was maatje rat) mee hadden, ze droegen hem. Die gaan zitten aan de tafel naast ons en hadden onze hond niet gezien. Vervolgens zetten ze die wandelende rat (sorry, hou nu eenmaal van grote honden) op de grond en die viel gelijk onze hond aan. En ja, dan gaat hij tekeer met zijn +80 kg. Lunchroom eigenaar boos, rat eigenaren boos, wij geïrriteerd. En dan was het onze schuld want wij hadden een grote hond en die kan je niet onder controle houden 8)7 Uiteindelijk viel er met de lunchroom eigenaar te praten en zijn die andere mensen vertrokken.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:11

Nou zeg, je mag best kleine honden niet leuk vinden, maar om ze nu uit te schelden voor rat...

Ik heb liever dat er iemand met een chihuahua in een restaurant zit, dan een herder..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:13

Ik vind het vervelend.
Ben zelf hartstikke allergisch voor honden, als ik zit te eten en er loopt een hond langs die met z'n staart aan het zwiepen is richting mijn eten, kan ik straks weer mijn pillen gaan zoeken omdat ik een allergie aanval heb. :=
Buiten dat om vind ik het ook gewoon smerig en overlast veroorzaken (behalve die honden die onder de tafel slapen, maarja straks heb je 2 tafels met honden naast elkaar die weer gaan keffen).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:24

ZoZenn schreef:
Nou zeg, je mag best kleine honden niet leuk vinden, maar om ze nu uit te schelden voor rat...

Ik heb liever dat er iemand met een chihuahua in een restaurant zit, dan een herder..

Ik niet. Mijn ervaring is dat het merendeel van de herders beter opgevoed is dan de meerderheid van de chihuahua's

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:26

xLoki schreef:
Ik vind het vervelend.
Ben zelf hartstikke allergisch voor honden, als ik zit te eten en er loopt een hond langs die met z'n staart aan het zwiepen is richting mijn eten, kan ik straks weer mijn pillen gaan zoeken omdat ik een allergie aanval heb. :=

Gelukkig zijn de rassen die het formaat hebben op met hun staart in de richting van jouw eten te kunnen komen op 1 hand te tellen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:27

bij alle macs waar ik nu geweest ben mocht de hond gewoon naar binnen,nu mac driven we altijd,maar heel vroeger nam ik mijn eerste rottie wel mee naar binnen,kreeg dan ook braaf een bakje water van het personeel :j ( en van mij een nuggets 6 en een ijsje :D )

en ook wel handig,die had geen staart,in die tijd coupeerde ze nog,dus nooit een zwaaiende staart in iemands eten :roll:
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 18-01-15 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:27

Een klein hondje rat noemen is toch niet zo aardig.

of er nou een herder of chihuahua ligt, als ze.goed opgevoed zijn maakt t mij niet uit

ik moet zeggen dat ik t weinig meemaak trouwens, een hond in een restaurant

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:28

Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat het asociaal is om je hond ergens mee naartoe te nemen waar hij gewoon mag komen omdat een ander te dom of te lui is om even te controleren of er hij op een hondvrije plek komt en er dan misschien last van heeft. Dan moet ie maar slimmer of minder lui worden en even de telefoon oppakken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:31

T wordt steeds vriendelijker hier....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:32

Vond ik ook al. Beetje jammer...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:32

Douraque schreef:
Ik snap even niet waarom mensen het smerig vinden? Grote honden ok, maar kleine honden die rustig onder de tafel liggen te slapen?

Nou, ik heb zelf wel eens een dikke vette kattenvlo (en die zitten tegenwoordig ook op honden) op mijn been gekregen in een snackbar, en ik ben nooit meer naar die snackbar toegegaan. Dus ja, ik kan het me voorstellen dat een restaurant niet op een vlooientaxi zit te wachten.
Daarvoor kon het me zelf niets schelen dat mensen een hond meenamen in een restaurant, maar die vlo heeft me toch wel aan het denken gezet. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:33

LadyMadonna schreef:
En deze keer ligt het dus echt niet aan mij :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:33

LadyMadonna schreef:

Voor- en tegenstanders staan als kat en hond tegenover elkaar. _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:34

antje_vip schreef:
Nikass schreef:
Lekker tolerant weer Antje-vip. :n
Als het restaurant honden welkom heet heb jij daar niet over te zeuren vind ik.

De vraag van dit topic is: wat vind jij ervan als een hond in een restaurant komt. Daar geef ik antwoord op.

Ja en "asociaal" is een heel raar antwoord als het restaurant bepaald dat de hond welkom is. Wat is er dan asociaal aan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:36

Kleine honden en rustig onder een tafel, dat is meestal een onmogelijke combi :)

Weetje, laat je hondje lekker thuis. Dat is over het algemeen de beste oplossing voor iedereen.
Overdag tijdens wandeltochten bij een restaurantje is het totaal niet erg, maar in een sjiek restaurant vind ik het persoonlijk een beetje vervelend.

En ik ben supergek op honden, van enkelbijtertjes tot wandelende bijzettafels.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:37

Ben met mijn hond naar een restaurant geweest waar ze zelfs een menu voor de hond hebben.
Was een hele goede ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:38

LadyMadonna schreef:
ZoZenn schreef:

Ik niet. Mijn ervaring is dat het merendeel van de herders beter opgevoed is dan de meerderheid van de chihuahua's

Ik heb een rat én een herder, beide hetzelfde opgevoed..
Het gezeur over kleine hondjes/ grote hondjes snap ik sowieso al niet, elke hond kan een etter zijn als je niet opvoed, heeft niks met de hond te maken maar met de eigenaar.

Afbeelding

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:39

eldango schreef:
Ben met mijn hond naar een restaurant geweest waar ze zelfs een menu voor de hond hebben.
Was een hele goede ervaring!

Wat gaaf, waar was dat?

We hebben hier voor de weide meestal wel een emmer water staan voor de honden van langskomende fietsers.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:39

*\o/* Ik heb gevaarlijke vechthonden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:40

Ik schaam me kapot, bedacht me net dat ik weleens een kat heb meegenomen het restaurant in.
Die kreeg nog een stukje kipfilet ook :D