ZoZenn schreef:Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!
De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.
Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.
Er is toch niemand die je dwingt een hond daarvandaan te nemen???
Bovendien, je steunt ze wel als je dat doet. Er zal beslist een (klein) gedeelte besteed worden voor sterilisatie daar. En de hond die hierheen komt is dat ook, of je wordt er toe verplicht volgens je contract.
Voor mensen; er gaat genoeg ontwikkelingsgeld naar het buitenland. Zaak is wat er mee gedaan wordt, wordt de directeur er van betaald? Worden er wapens van gekocht? Willen die mensen hierheen? Nee die willen eten en gewoon in hun eigen land een beter leven. Maar nee hoor, het meeste blijft aan de strijkstok hangen en anderen worden er rijk van.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.