damian23 schreef:linnie112 schreef:Ik heb zelf ook een Stafford, maar ben zeker van mening dat er wat aan het folkbeleid gedaan moet worden. Er zou een verbod moeten komen op het fokken van een Stafford zonder stamboom.
Hierdoor worden er geen honden meer aangeboden voor €300 op marktplaats en zullen de mensen die een Stafford een leuk speeltje vinden wel even nadenken voor ze er een aanschaffen van €1200,-
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb een Rottweiler met stamboom. Dan hebben beide ouders een gedragtest ondergaan en worden puppykopers vooraf gescreend. Wat ik dus een goede zaak vindt.
Het probleem is denk ik dat deze honden vaak bij onkundige baasjes terecht komen. Nu kom ik wel vaker onkundige mensen tegen, maar die lopen dan met een hondje van het formaat kat. Meestal zijn dat de hondjes waar je de meeste problemen mee hebt. Asociaal gedrag en dat loopt dan gewoon onaangelijnd. Het meest gekke wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik mijn Rott aangelijnd had (was daar verplicht) er twee grommende kleine hondjes (lipjes omhoog) op haar af kwamen en haar aanvielen. Ze is daar toen bovenop geploft (ze bijt dan gelukkig niet) en dat kleine beestje gillen. En wat denk je dat die eigenaar zegt? Laat ze maar los. Honden lossen dat zelf wel op.
Heerlijk hé die niet op gevoede kleine hondjes.
Ben nu op mijn werk al een aantal keer bijna in mijn hand en gezicht gebeten door die beestjes.
Puur omdat ik alleen maar geld wilde terug geven, en hun wel even dachten dat ze hun baasje moest beschermen.
Op mijn werk zit ik precies op ooghoogte van die hondjes en idem dito wanneer ze in de kar zitten.
Het ligt echt puur aan de baas en niet aan de hond.
Daar blijf ik bij, dat de aanstaande eigenaren worden gescreend vind ik echt al top!!
Het is alleen gewoon zo, dat er een aantal rassen nu al een slechte naam hebben gekregen en die dus in het nieuws blijven komen. Maar waarom hebben ze een slechte naam gekregen? Juist omdat ze vanuit "thuis" geen stabiele en goede basis mee krijgen.
desi92 schreef:Diablo schreef:
Nee. Een Dobermann of Rottweiler is niet te vergelijken met de pitbull of stafford. De laatsten richten zo verschrikkelijk veel schade aan, ze doden zonder pardon soortgenoten. Een Dobermann bijvoorbeeld kan ook lastig zijn, maar ze zijn niet per definitie hondagrressief en dat is het grote verschil met de pitbull en staff. Dat de meeste mensen dit niet inzien is nou net een groot deel van het probleem.
Dan zal ik je maar niet hier in de buurt laten kijken naar de dobbermannrn incl die van mn opa vroeger die waren / zijn net zoals die in de op beschreven bull of staff. Ik loop met een boog om dobbermannen heen maar niet om een staff of bull.
maar goed jij verdedigt nu natuurlijk de dobberman omdat je daar zelf een hond van hebt. Dit doen de mensen met een stafg/ bull hier nu ook
Lekker vooroordeel.

Ik heb geen enkele hond meer thuis (opgegroeid met mechelaars). Maar toch verdedig ik hier omdat het zo onlogisch wordt beredeneerd.

Ik denk dus dat ze daar wel degelijk nog steeds voor dezelfde doeleinden gebruikt worden, zoals vroeger bedoeld was.