facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:24

damian23 schreef:
linnie112 schreef:
Ik heb zelf ook een Stafford, maar ben zeker van mening dat er wat aan het folkbeleid gedaan moet worden. Er zou een verbod moeten komen op het fokken van een Stafford zonder stamboom.
Hierdoor worden er geen honden meer aangeboden voor €300 op marktplaats en zullen de mensen die een Stafford een leuk speeltje vinden wel even nadenken voor ze er een aanschaffen van €1200,-

Daar sluit ik me bij aan. Ik heb een Rottweiler met stamboom. Dan hebben beide ouders een gedragtest ondergaan en worden puppykopers vooraf gescreend. Wat ik dus een goede zaak vindt.
Het probleem is denk ik dat deze honden vaak bij onkundige baasjes terecht komen. Nu kom ik wel vaker onkundige mensen tegen, maar die lopen dan met een hondje van het formaat kat. Meestal zijn dat de hondjes waar je de meeste problemen mee hebt. Asociaal gedrag en dat loopt dan gewoon onaangelijnd. Het meest gekke wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik mijn Rott aangelijnd had (was daar verplicht) er twee grommende kleine hondjes (lipjes omhoog) op haar af kwamen en haar aanvielen. Ze is daar toen bovenop geploft (ze bijt dan gelukkig niet) en dat kleine beestje gillen. En wat denk je dat die eigenaar zegt? Laat ze maar los. Honden lossen dat zelf wel op.

Heerlijk hé die niet op gevoede kleine hondjes.

Ben nu op mijn werk al een aantal keer bijna in mijn hand en gezicht gebeten door die beestjes.
Puur omdat ik alleen maar geld wilde terug geven, en hun wel even dachten dat ze hun baasje moest beschermen.
Op mijn werk zit ik precies op ooghoogte van die hondjes en idem dito wanneer ze in de kar zitten.

Het ligt echt puur aan de baas en niet aan de hond. :j
Daar blijf ik bij, dat de aanstaande eigenaren worden gescreend vind ik echt al top!!

Het is alleen gewoon zo, dat er een aantal rassen nu al een slechte naam hebben gekregen en die dus in het nieuws blijven komen. Maar waarom hebben ze een slechte naam gekregen? Juist omdat ze vanuit "thuis" geen stabiele en goede basis mee krijgen.

desi92 schreef:
Diablo schreef:

Nee. Een Dobermann of Rottweiler is niet te vergelijken met de pitbull of stafford. De laatsten richten zo verschrikkelijk veel schade aan, ze doden zonder pardon soortgenoten. Een Dobermann bijvoorbeeld kan ook lastig zijn, maar ze zijn niet per definitie hondagrressief en dat is het grote verschil met de pitbull en staff. Dat de meeste mensen dit niet inzien is nou net een groot deel van het probleem.

Dan zal ik je maar niet hier in de buurt laten kijken naar de dobbermannrn incl die van mn opa vroeger die waren / zijn net zoals die in de op beschreven bull of staff. Ik loop met een boog om dobbermannen heen maar niet om een staff of bull.
maar goed jij verdedigt nu natuurlijk de dobberman omdat je daar zelf een hond van hebt. Dit doen de mensen met een stafg/ bull hier nu ook :)

Lekker vooroordeel. :+
Ik heb geen enkele hond meer thuis (opgegroeid met mechelaars). Maar toch verdedig ik hier omdat het zo onlogisch wordt beredeneerd.
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 19-12-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:25

Angeliquee18 schreef:
De media aast ook op dit soort verhalen, "pitbull bijt hondje dood"
Want "labrador bijt hondje dood" klinkt veel minder heftig.

als ze al iets met de honden willen aanpassen, vind ik dat alle rassen aangepast moeten worden !
Want mijn cocker spaniël heeft ook eens een kindje gebeten, onbetrouwbaar toch?
De herder van m'n vader heeft 2 katten doodgebeten, wandelend levensgevaar toch?

Kijk eens in alle asielen in Nederland, bij hoeveel honden rassen staat er wel niet, kan niet met kinderen, kan niet met honden, kan niet met katten.
Die ook allemaal maar een spuitje geven dan? Zijn ze gelijk leeg de asielen !

Een pitbull is niet levensgevaarlijk, dat zijn de mensen !!

Maar deze vooroordeel zal altijd blijven, net zoals vele andere voooordelen!
Uitkeringtrekkers zijn tokkies.
Een marokaan met een fiets is een gejatte fiets,
En ahg zo kunnen we nog wel even doorgaan..

inderdaad...pittbulls bijten niet en marokkanen stelen niet :+

minikatje

Ach ik heb liever dat er met een waterpistool op mijn kat wordt geschoten dan met een luchtbuks :)

Thesserd

Beetje Google maakt het leven makkelijk :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States

Wat ik zelf opvallend vind, waarom steeds vaker het ras 'pit bull', hoe dichter we bij 2014 komen? Juist tegenwoordig worden ze officieel niet meer als vechthond gefokt, aangezien dit verboden is. In de jaren rond 2000 etc, waarom kwamen ze toen zo weinig voor in bijt incidenten? Ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken :j Wellicht omdat het ras aan populariteit toegenomen is? Overigens gebeuren er volgens mij nog veel illegale hondengevechten in de VS :( Ik denk dus dat ze daar wel degelijk nog steeds voor dezelfde doeleinden gebruikt worden, zoals vroeger bedoeld was.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:28

Ik zou het fokken niet verbieden, maar ik vind wel dat je zo'n hond moet "verdienen".
Volgens mij was het ook al zo bij Wolfshonden? Dat je daar ook echt voor gekeurd wordt? (Of iets wat daar op lijkt)

Daar zou ik geen problemen mee hebben, want ik geloof wel dat het lieve honden kunnen zijn, maar dat ze ook wel een gebruikershandleiding hebben.
Consequent opvoeden moet sowieso met elke hond vind ik.. Hier in de buurt loopt een grote hond die in mijn arm hapte. Niet doorgebeten maar ben sindsdien wel bang voor hem. Als ik mijn BC x Whippet uitlaat en kom hem tegen loop ik een stukje om..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:30

Thesserd schreef:

Wat ik zelf opvallend vind, waarom steeds vaker het ras 'pit bull', hoe dichter we bij 2014 komen? Juist tegenwoordig worden ze officieel niet meer als vechthond gefokt, aangezien dit verboden is. In de jaren rond 2000 etc, waarom kwamen ze toen zo weinig voor in bijt incidenten? Ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken :j Wellicht omdat het ras aan populariteit toegenomen is? Overigens gebeuren er volgens mij nog veel illegale hondengevechten in de VS :( Ik denk dus dat ze daar wel degelijk nog steeds voor dezelfde doeleinden gebruikt worden, zoals vroeger bedoeld was.

In de VS vinden nog heel veel illegale gevechten plaats.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:31

Die gevechten wil ik niet zien..
Ooit stukje gezien en werd er misselijk van..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:33

Thesserd schreef:

Ik heb het idee dat het ook een beetje ''trends'' zijn.
Een aantal jaren en keren achter elkaar zie je de Duitse Herder terug komen, dan weer de Rottweiler, dan weer de Dobermann.
Ik durf voorzichtig te zeggen dat het ook te maken heeft met trends.

Echt helemaal bewijzen kan ik niet, maar er zullen heus een aantal mensen honden nemen als in "kijk mij nou! Ik heb een hond" om gewoon te pochen naar anderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:34

Cchanny schreef:
Thesserd schreef:

Een aantal jaren en keren achter elkaar zie je de Duitse Herder terug komen, dan weer de Rottweiler, dan weer de Dobermann.

Echt helemaal bewijzen kan ik niet, maar er zullen heus een aantal mensen honden nemen als in "kijk mij nou! Ik heb een hond" om gewoon te pochen naar anderen.

Heb je gelijk in :). In Nederland zie je dat heel erg aan het soort honden dat asiels binnenkomen. Ten tijde van 101 Dalmatians beleefden de dalmatiërs een piek. Een jaar of wat later, zat het asiel vol met... Raad eens :+. Dalmatiërs.

Nu zijn het vooral Amerikaanse Buldoggen en staffords.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:36

Dus over 2 jaar is het asiel vol met Staffords?
Wordt leuk uitlaten dan, vooral als ze geen beste opvoeding hebben gehad..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:37

De asiels zitten nu al vol met staffords/stafford kruisingen.

Cchanny

_San87_ schreef:
Cchanny schreef:

Heb je gelijk in :). In Nederland zie je dat heel erg aan het soort honden dat asiels binnenkomen. Ten tijde van 101 Dalmatians beleefden de dalmatiërs een piek. Een jaar of wat later, zat het asiel vol met... Raad eens :+. Dalmatiërs.

Nu zijn het vooral Amerikaanse Buldoggen en staffords.

Ja, en omdat het er op dat moment meer zijn, is het logisch dat er dan ook meerdere bijtincidenten zijn.

Echter keek ik wel vol verbazing naar de redenen die er achter stonden.
Bijvoorbeeld een jong kind die zijn benen er zijn afgeknaagd door de tekkel, omdat zijn moeder lag te slapen.
Daar kom ik echt niet bij, waarom laat je je hond bij zo'n jong kindje.. :=

M_D_H

yentl2010 schreef:
Al die site.s van bijt incidenten stammen uit het jaar 2000
We zijn inmiddels bijna 15 jaar verder
Zou nu de resultaten wel eens willen weten

Yentl2010, ik vraag mij eigenlijk af wat jou doel is met dit topic...
Naar mijn idee ben jij namelijk een reltopic aan het creëren...

Waarom?
Je plaatst loze opmerkingen, onderbouwt niks.
Daarnaast ben jij heel agressief in je manier van plaatsen en dat doe je om reactie uit te lokken.
Verder geef jij de honden een naam waarmee jij bewust mensen wilt kwetsen.

Als het niet de bedoeling van je is om een reltopic te creëren, dan is het misschien wijsheid om naar jou manier van discussiëren te kijken :).
Je discussieert namelijk niet, je verkondigd jou mening op een manier doe niet erg vriendelijk over komt...

mika11

Als ik de kans heb, vermijd ik contact met stafford (achtigen), loop liever een straat om.
Het kan best waar zijn wat de stafford liefhebbers erover vertellen, maar ik vertrouw ze niet verder dan dat ik ze zie.
Ik zie zo aan de buitenkant niet zien, of de eigenaar de hond onder controle heeft.
Je leest elke keer, als de stafford/pitbull een goede eigenaar heeft, dan is er niks aan de hand.
Maar ik kan zo niet zien of de hond wel of niet een goede eigenaar heeft.

Maar ja, bij grote herdershonden, bulldog achtige honden heb ik precies hetzelfde. :+

Ons kleine hondje die aan de riem liep is 2x gebeten door een loslopende hond, een Duitse herder en een dalmatiër. En beide keren had hij bijtwondjes en helemaal een gekneusd en stijf lichaam.

Nu hebben we ook nog een grotere hond, labrador formaat. Een hele sociale hond, dat wil ik graag zo houden. Dus ik vermijd zoveel mogelijk contact met vechtlustige honden of die een vechtlustig uiterlijk hebben.

Nu hebben we wel het voordeel dat het hier rustig en landelijk is, dan is dit ook prima te doen zo.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 12:40

Ess_Ramona schreef:
Dus over 2 jaar is het asiel vol met Staffords?
Wordt leuk uitlaten dan, vooral als ze geen beste opvoeding hebben gehad..

De asiels zitten nu al overvol met dit ras en mixjes ervan

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:42

Ik heb een vraag voor de mensen die wél veel van honden weten (ik weet er zelf namelijk niet zoveel van).
Op de foto van de honden die hebben aangevallen, viel me op dat ze heel erg op elkaar lijken. Ooit stond er een stuk in de krant n.a.v. een man die door zijn eigen honden is aangevallen en daaraan is overleden. Volgens de deskundigen zou het veel minder uit de hand gelopen zijn als die honden niet uit hetzelfde nest waren geweest. Dat had te maken met de familieband tussen honden, waardoor ze als het er echt op aankomt voor hun moeder/kind/broer/zus kiezen en niet voor hun mens.

Als dat echt zo werkt bij honden, is het misschien wel haalbaar om alleen aan (erkende) fokkers toe te staan om meer dan 2 honden die directe familie zijn te hebben. In dat geval zouden de aanvallende honden 'slechts' met z'n tweeën zijn geweest en dan had de labrador met hulp van z'n eigenaresse en omstanders misschien wel een kans gehad.

Verder hoop ik dat de eigenaren van de overleden hond goede begeleiding krijgen om dit hele gebeuren te kunnen verwerken. Ik heb geen idee hoe ik zelf zou reageren op zo'n gebeurtenis. Maar het zou toch wel even duren voordat ik weer een beetje normaal zou kunnen functioneren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:43

Ik heb trouwens een artikel gelezen van de hondentrainer/gedragsdeskundige die met deze 6 staffies op de foto heeft gestaan voor de krant.
Er zat volgens hem 1 onzekere hond in de roedel en daar heeft hij de eigenaar voor gewaarschuwd.
Als die hond zich bedreigt zou voelen en naar een andere hond zou happen zou de hele roedel mee gaan...
Iets wat logisch is overigens.

Deze honden verbieden is niet de oplossing.
Een beter beleid ten opzichte van de aanschaf van elke willekeurige hond zou wel een oplossing kunnen zijn...

Ik vind het heel verdrietig voor de eigenaresse van de labrador die verscheurd is, echter had dit met elke grote roedel kunnen gebeuren.
Dit ligt namelijk echt aan de eigenaar en de samenstelling van de roedel en niet aan het ras.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 12:44

Mdh kan me niks schelen wat jij van mij vind of hoe jij over mij denk
Ik heb mijn mening en jij de jouwe
Prima toch

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:46

Ik geloof wel dat een familieband met die honden een rol kan spelen hoor.
Zoals gezegd was er 1 hond onzeker, dus gaan die andere honden "hem beschermen".

Dus hond is onzeker, broertje, zusje voelt dat en beschermt hem.. En tja, hou maar eens 6 van die honden tegen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:47

Werd gepbt dat ik mijn honden moet verdedigen ;)

Wij hebben dus stafford, dober, boxer en x pincher

En nee ik ga ze niet verdedigen, mijn honden zijn sociaal weten wat wel en niet mag maar er zijn te veel die dat niet kunnen-geleerd hebben.

Ik ben voor strakkere regels voor bepaalde rassen, een hobd agressieve hond van welk ras dan ook hoort niet in een woonwijk. Het verschil tussen in dit geval de lab en staff is niet zo zeer de kaakkracht maar meer de gefokte karakters. Daarin gaat het fout al jaren accepteren staffie fokkers de hond-hond agressie en waarom het hoord bij de hond, bullshit dat is puur in gefokte eigenschappen die toen van toepassing waren dut is zeker aan te passen. Bij de showlijnen is dit al grotendeels verminderd he hebt niets aan een bloeddorstige hond in de ring. Dit mag echter nog wel meer aangepakt worden, met daarbij strengere regels wie dit soort rassen bezit.

Het probleem ligt dus zeker bij de eigenaren maar begint bij de fokkers en dan vooral de wild fokkers die enkel zo grof en groot en fel willen met dikke kettingen etc heeft niets meer met de hond te maken
Laatst bijgewerkt door Seven op 19-12-14 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:48

Ik geloof nogmaals niet dat iedere roedel dit zou kunnen veroorzaken - deze ellende. Het hangt imo echt wel van de aard van het ras af. Opvoeding is natuurlijk een grote tweede.
Je hebt nu eenmaal te maken met rasgebonden karakters. Een herder kan je qua karakter over het algemeen niet vergelijken met een golden retriever o.i.d. Waarom denk je dat zoveel gezinnen een labrador hebben?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:48

Seven schreef:
Werd gepbt dat ik mijn honden moet verdedigen ;)

Wij hebben dus stafford, dober boxer en x pincher

En nee ik ga ze niet verdedigen, mijn honden zijn sociaal weten wat wel en niet mag maar er zijn te veel die dat niet kunnen-geleerd hebben.

Ik ben voor strakkere regels voor bepaalde rassen, een hobd agressieve hond van welk ras dan ook hoort in een woonwijk. Het verschil tussen in dit geval de lab en staff is niet zo zeer de kaakkracht maar meer de gefokte karakters. Daarin gaat het fout al jaren accepteren staffie fokkers de hond-hond agressie en waarom het hoord bij de hond, bullshit dat is puur in gefokte eigenschappen die toen van toepassing waren dut is zeker aan te passen. Bij de showlijnen is dit al grotendeels verminderd he hebt niets aan een bloeddorstige hond in de ring. Dit mag echter nog wel meer aangepakt worden, met daarbij strengere regels wie dit soort rassen bezit.

Het probleem ligt dus zeker bij de eigenaren maar begint bij de fokkers en dan vooral de wild fokkers die enkel zo grof en groot en fel willen met dikke kettingen etc heeft niets meer met de hond te maken

Dit is de eerste fijne reactie die ik lees over iemand met dit soort honden :)

Seven

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:51

Bedankt :D

Ik heb al jaren staffies pitts en andere heftige rassen, deze vooral ter hertraining en daarin veel agressie gezien en om grbogen naar iets positiefs maar juist dat kunnen veel eigenaren niet. Dan word het lopen met een geladen wapen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:51

M_D_H schreef:
Ik heb trouwens een artikel gelezen van de hondentrainer/gedragsdeskundige die met deze 6 staffies op de foto heeft gestaan voor de krant.
Er zat volgens hem 1 onzekere hond in de roedel en daar heeft hij de eigenaar voor gewaarschuwd.
Als die hond zich bedreigt zou voelen en naar een andere hond zou happen zou de hele roedel mee gaan...
Iets wat logisch is overigens.

Deze honden verbieden is niet de oplossing.
Een beter beleid ten opzichte van de aanschaf van elke willekeurige hond zou wel een oplossing kunnen zijn...

Ik vind het heel verdrietig voor de eigenaresse van de labrador die verscheurd is, echter had dit met elke grote roedel kunnen gebeuren.
Dit ligt namelijk echt aan de eigenaar en de samenstelling van de roedel en niet aan het ras.

ben ik niet met je eens...het verscheuren van een levend wezen...hond,kat,konijn enzo...zit vaak in het karakter van een hond.Het ene ras heeft dat veel sterker in zich dan het andere.
Ik heb vijf honden,waarvan twee killers.Alles moet dood.Dat zijn trouwens kruisingen.Bernersennen/labrador en een groenendaler/labrador.Vermoedelijk slecht gesocialiseerd.Maar dat weet ik niet want ik heb ze nu twee jaar en ze waren toen al drie.
Het zit er gewoon in.Alhoewel het al veel beter word.Ze kunnen nu in het kippenhok lopen zonder een kip te grijpen ;)

Mijn pyreneese berghond is totaal geen killer maar juist erg beschermend voor alles wat leeft.
Het zit dus wel degelijk in de geaardheid van een hond.En dan komt de opvoeding om de hoek kijken.Er zijn namelijk veel mensen die het geweldig vinden als hun hond achter katten aangaat.Die mensen hebben niets met katten dus het zal hun een worst zijn of hun hond hem doodbijt of niet.Lekker de hond opfokken daar gaat het om.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:52

Ik weet inmiddels wie de eigenaar was van deze honden.

Ze heeft niet eens de voogdij over haar eigen kind kunnen behouden....

Precies het slag mensen dat voor dit soort honden kiest.