Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:28

Leuke foto's weer , hier kletsen ze de oren van je hoofd en ik heb altijd schoot te kort ...........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:28

mijnes ook veel haren... Snoesje mag daarom ook niet in bed, de slaapkamer blijft Snoesje-vrij, ook omdat ik eigenlijk nogal allergisch ben.

Dat is mn enige twijfel of ik hierna weer een BK wil (dan wil ik er ook twee). De haren....

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:01

Onze poes verhaart ook niet veel, maar......wil helaas ook niet in bed.

Overigens in Mietse `s winters altijd veel donkerder dan `s zomers.
Op de foto`s is ze ook in "wintervacht".

Ik las een stukje terug over "praten" dat doet onze poes ook , die klets de oren van je hoofd.
En.......het laatste woord willen hebben ! :D

Vandaag was het dolle pret in de sneeuw.
Helaas geen foto`s zodra ik de camera pak meent ze die kopjes te moeten gaan geven en staan er alleen neuzen op de foto ! :')

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:28

Vanaf welke leeftijd begint dat verharen? Bibi heeft er nog geen last van.
Bibi is echt een knuffel. Zo schattig. Ik ben dol op dat knuffelen en zij gelukkig ook.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:30

oh dat filmpje! <3 Zo deed Xipper ook altijd! Zoooo verschrikkelijk herkenbaar, ik werd er helemaal blij van. :D Ze mauwt ook hetzelfde als Xipper, zo'n schorre halve mismaakte mauw.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:47

Ik denk dat het deels met voeding te maken heeft hoor dat verharen en deels zal het ook in de genen zitten de een heeft er meer last van dan de ander

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:03

Heb jij veel last van haren dan Jiperdepip? Onze brit verhaart ook erg veel, constant. Onze blauwe rus nauwelijks. Ben wel benieuwd wat voor voer je dan hebt/of je verschil hebt gemerkt in voer

Ik weet overigens ook nooit zo goed of ik nou die ondervacht moet proberen te bereiken of juist niet. Die ondervacht is echter wel de vacht die door het huis zweeft en mijn neus irriteert.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:17

Die van mij krijgen vers vlees , ze verhalen wel maar niet opvallend veel en eigenlijk alleen in het voor en najaar.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:11

Wat geef jij voor een vers vlees? Ik geef veel vers vlees en vis, eigenlijk heel verschillend: rund, kip, vis en dan allerlei verschillende soorten, kwartel, schaap. Zijn vaak ook de dingen die we dan zelf eten.
Daarnaast voer ik Royal canin speciaal voor Britten.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:29

RC zit echt vol middelen die je niet in voer zou moeten willen ook de RC BrSh.
Ik voer veel merken vlees barfmenu , naturis , degomeat, haaksbarf , en ze krijgen ook wel eens eigen gemalen prooi dieren.(konijn is favoriet)
Mijn kittens eten met 5 weken al eendagskuikens
Als ik al eens een brok voer dan geef ik iets met een hoog percentage aan vlees.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:24

Snoetje kan echt vlees niet zo goed eten met dr platte gezichtje. Bij een ev volgende Brit ga ik daar op letten: iets meer neus.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:50

Ik zie best veel dikkertjes langs komen. Laten jullie je Britjes ook naar buiten?
De mijne heeft geen behoefte om buiten onze tuin te gaan, onze andere poes nodigt haar wel uit.
Ik laat haar dus gewoon naar vrij buiten (kattenluikje met chiplezer), hoe doen jullie dat?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:39

Die van ons mag gewoon de tuin uit, maar het verste wat ie gaat is in ons bloemenperkje liggen in de voortuin :')

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 07:15

Wij wonen zo vrij dat ze hier ook naar buiten mag. Maar ze blijft dan toch veel bij ons in de buurt. Ben ik bij de paarden, Bibi ook. Ben ik was aan t ophangen, Bibi zit onder de waslijn. Ze volgt me overal. De honden en zij gaan ook goed samen.
Gister had ik zo'n geluksmoment; ik was bezig met m'n paarden en Bibi was net buiten het hek aan t klieren met Aliz mijn komondor. Al mijn favoriete dieren om me heen, zooooo genieten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:13

Wat blijven hier prachtige foto's voorbij komen!
Ik ga binnenkort verhuizen. Mijn tuin ga ik afwerken met gaas aan de bovenkant zodat mijn halve Brit, mijn straatkatje en hopelijk ooit mijn volle Brit lekker buiten kunnen maar alleen in de tuin.

Wil het risico verder niet lopen.

En voor in huis heb ik een cat temple van dierenvilla aangeschaft :)

Afgelopen week als test eens een paar keer Naturis vlees gevoerd. Simba was er helemaal weg van :))
Dat gaan we tegen die tijd dus ook maar vaker doen

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:33

Onze poes komt wel buiten maar aan de lijn.
Niet omdat ik in een poes gevaarlijke omgeving woon maar omdat ik graag vrienden met mijn buren blijf.
Er zijn hier heel veel katten. Eigenlijk te veel.

Als ik `s ochtends naar de auto loop dan kom ik er zo al 8 tegen op 30 meter.
En er zijn er een paar uit die er niet al te fris uit zien.

Mietse is mijn poes en ik wil niet dat anderen daar last van hebben.
Dus aan de lijn.

Eigenlijk dus meer een principe kwestie !

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:37

Heb je gelijk in hoor, mijn broer heeft ook zo'n overlast van andermans katten. Poep in zandbak, etc etc.
Dat is ook een goede reden om je kat niet vrij los te laten.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:27

Buiten dat ik ook vind dat anderen geen last horen te hebben van mijn dieren staan Britskortharen er echt om bekend dat ze niet goed met de vrije buitenwereld om kunnen gaan voor velen is een veilige omgeving ook een must.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:42

Bij ons werkt dat andersom, we hebben de grootste tuin uit de buurt en als mijn katten niet buiten komen dan gebruiken de buurt-katten onze tuin graag als toilet.

Nicky gaat de tuin niet uit, onze andere poes verdedigt het erf en haar britse vriendin zo goed als ze kan.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:54

jiperdepip schreef:
Buiten dat ik ook vind dat anderen geen last horen te hebben van mijn dieren staan Britskortharen er echt om bekend dat ze niet goed met de vrije buitenwereld om kunnen gaan voor velen is een veilige omgeving ook een must.

Ik denk ook dat dit de reden is dat ze altijd bij me in de buurt blijft of dichtbij het huis.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:44

Mijn katten mogen ook aan de lijn naar buiten. Ik zou graag mijn tuin zo maken dat ze er los in kunnen, maar niet kunnen ontsnappen. Daarbij heb ik hele brutale buurkatten die tegen mijn ramen gaan opkrabben om aandacht te trekken bij mijn katten. Erg vervelend dus.

Iemand tips om mijn tuin zo dicht te maken dat er geen kat in komt en mijn katten veilig buiten kunnen?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:33

Mijn katten komen niet buiten. Ik woon op een flatje in het centrum met drukke wegen in de buurt. Dus liever niet.

@ Tuhan als je je katten in de tuin wil houden kun je je schutting verlengen zodat hij een stukje naar binnen staat (in een hoek van 45 graden), dan zullen katten er niet snel uit klimmen. Maar dat houdt de buren helaas niet buiten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:55

@tuhan
Ik ga voor betongaas overkapping. Aan de zijkanten/schutting kant de grote mazen dicht gemaakt met gaas.
Met een deur erin naar niet overdekt stukje als sluis de tuin uit :)
Maar ik heb geen grote tuin.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:59

Wij hebben onze Brit ook binnen, soms aan een tuigje naar buiten. Ze zou ook echt niet overleven buiten, die is gelijk plat door de eerste de beste fietser of auto :')
Als wij verhuizen hoop ik ook een buitenstukje af te zetten zodat ze vrij naar buiten kunnen via het raam oid :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:17

Ik heb ook een tuigje! Maar ik maak er weinig gebruik van. Meneer kan echt helemaal gek worden als er een raam open staat waar hij niet doorheen kan/mag want hij MOET naar buiten. En als je hem dan eenmaal zijn tuigje omdoet en naar buiten stapt wil hij niks meer want alles is toch wel eng. :+