Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idinn schreef:@Woogy, dat direct moeten betalen hebben we te danken aan al die wanbetalers die zeiden dat ze het echt in termijnen gingen betalen. En nooit meer terugkwamen. Een DA kan helaas niet aan iemand zien of die wel of niet eerlijk is. Als er teveel mensen al rekeningen open hebben laten staan.. dan zeg je niet meer makkelijk: oh betaal maar later/in termijnen. En dat is vervelend, maar ik begrijp ze daar wel in.
Leffroi schreef:Maar dat een snackbar zo verschrikkelijk duur is lijkt iedereen te begrijpen. Bij de ene snackbar betaal ik 1,60 voor een eierbal en bij de andere snackbar soms zelfs 3 euro. Precies dezelfde fabrikant, vergelijkbare ruimte, zelfde plaats. (Daarbij is de snackbar die iets groter is nog goedkoper ook).
Maar een dierenarts die te duur is is raar..
idinn schreef:@Woogy, dat direct moeten betalen hebben we te danken aan al die wanbetalers die zeiden dat ze het echt in termijnen gingen betalen. En nooit meer terugkwamen. Een DA kan helaas niet aan iemand zien of die wel of niet eerlijk is. Als er teveel mensen al rekeningen open hebben laten staan.. dan zeg je niet meer makkelijk: oh betaal maar later/in termijnen. En dat is vervelend, maar ik begrijp ze daar wel in.
Wilawander schreef:Mensen zijn in de laatste jaren erg veranderd, toen ik begon in de dierenarts praktijk kwam het weinig voor maar de laatste jaren juist opvallend vaak. Zielige verhalen van kapotte auto tot geen geld voor eten enz. Het komt allemaal voorbij. Vind dat een dierenarts niet op rekening hoeft te werken. Als je naar de kapper gaat moet je ook betalen. En doet hij het wel dan heb je geluk. Ik verwacht het niet en vind het zelfs vervelend. Betaal het liever meteen. Heeft overigens niks te maken met hogere prijzen maar was een reactie op een bovenstaande post.
MyWishMax schreef:Het slecht betalen is niet alleen bij de DA, het komt overal voor op het moment. Ook een stukje mentaliteit, volgens mij. Alles willen hebben, maar er niet het geld voor hebben.
Kuggur schreef:MyWishMax schreef:Het slecht betalen is niet alleen bij de DA, het komt overal voor op het moment. Ook een stukje mentaliteit, volgens mij. Alles willen hebben, maar er niet het geld voor hebben.
Inderdaad, ik zie ook niet zo in waarom de dierenarts een morele verplichting zou hebben aan jan en alleman geld te lenen (neem aan zonder rente?). Want dáár komt later betalen voor geleverde diensten op neer.
Kuggur schreef:MyWishMax schreef:Het slecht betalen is niet alleen bij de DA, het komt overal voor op het moment. Ook een stukje mentaliteit, volgens mij. Alles willen hebben, maar er niet het geld voor hebben.
Inderdaad, ik zie ook niet zo in waarom de dierenarts een morele verplichting zou hebben aan jan en alleman geld te lenen (neem aan zonder rente?). Want dáár komt later betalen voor geleverde diensten op neer.
beert schreef:Google is your friend: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 127933.ece
http://www.google.nl/#newwindow=1&q=die ... anbetalers
Al snap ik het nut en noodzaak van cijfers niet, maar goed.
En als je dieren houdt, moet je nu eenmaal rekening houden met kosten. Bij de garage of winkel moet ik ook betalen als ik iets koop. Uitstel van betaling is een service van de dierenarts, geen plicht.