Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PenP2014 schreef:M_D_H schreef:
Ja eigenlijk wel...
Misschien zou er in mijn familie wat minder mensen ernstig ziek moeten zijn en in jou familie wat meer?
hoe voorkom je dat je zwanger raakt?
Niet door middelen die op dieren zijn getest. Misschien ben ik wel onvruchtbaar. Weet jij veel? En wat gaat het je ook aan? Helemaal niks.
Maar misschien als je zulke grote oogkleppen draagt moet je niet in dit soort topics lezen. Je doet het jezelf een beetje aan dan hè
EskeGirl schreef:PenP2014 schreef:@Crazycat.. dat is al besproken. Maar om je 11 paginas gebler te besparen: het is een onderzoek voor pacemakers. Een onnodig onderzoek die al tig keer is gedaan.
de pacemakers worden geplaatst en expres op hol geslagen zodat de dieren zonder verdoving pijnlijk en langzaam worden vermoord.
Bron dat het compleet onnodig is? Dat het zo gaat?
Ben je erbij?
arabella2000 schreef:Ik teken de petitie niet.
Er gaat een groot onderzoek aan de testen vooraf. Dit inclusief de geopperde computermodellen. Echter kan een computermodel niet receptoren nadoen die nog niet gevonden zijn. Ik heb tijdens mijn stage gewerkt met proefdieren en die dieren zagen er super uit. Van een proefdier wordt ook niet maar 1 orgaan gebruikt, maar zoveel mogelijk organen om de dood van het dier zo nuttig mogelijk te maken. Een dier doden voor onderzoek vind niemand fijn, maar het is een verplichting bij het goedkeuren van een medicijn of een hulpmiddel (zoals pacemakers). Na de dierentesten worden pas de testen op mensen doorlopen. Zonder die dierenstap zouden er al heel veel mensen dood zijn aan bv een pacemaker die volgens computermodellen wel werkt, maar in het menselijk lichaam anders werkt door omgevingsinvloeden.
Ook het aantal honden is logisch. Er moeten meerdere honden getest worden voordat het veilig is. Net zoals een medicijn niet op elk mens hetzelfde werkt werkt een medicijn ook niet hetzelfde bij elk dier. Door dus een groter aantal dieren te nemen wordt dit (zoveel als mogelijk) geprobeerd uit te zoeken.
M_aaike schreef:Dus omdat mensen zo nodig zo oud willen worden moeten de dieren daar onder lijden?
Ik kan gewoonweg niet geloven hoe hypocriet mensen zijn..
Áls mensen dan zo graag de wereld willen over bevolken, neem dan inderdaad zware criminelen als proefdier, zoals hier al eerder gesuggereerd werd.
PenP2014 schreef:M_H_D,
Ik verplaats mij graag in andermans gevoel. Namelijk in het gevoel van weerloze onschuldige dieren die mishandeld worden omdat de mens denkt dat hij 120 moet worden. Omdat de mens zo egoistisch is dat we er nu met ontelbare miljoenen van leven. Onnodig.. ten koste van alles..
M_aaike schreef:Dus omdat mensen zo nodig zo oud willen worden moeten de dieren daar onder lijden?
Áls mensen dan zo graag de wereld willen over bevolken, neem dan inderdaad zware criminelen als proefdier, zoals hier al eerder gesuggereerd werd.
PenP2014 schreef:M_H_D,
Ik verplaats mij graag in andermans gevoel. Namelijk in het gevoel van weerloze onschuldige dieren die mishandeld worden omdat de mens denkt dat hij 120 moet worden. Omdat de mens zo egoistisch is dat we er nu met ontelbare miljoenen van leven. Onnodig.. ten koste van alles..
M_D_H schreef:M_aaike schreef:Dus omdat mensen zo nodig zo oud willen worden moeten de dieren daar onder lijden?
Etisch onverantwoord...
En het gaat niet om mensen die zo nodig oud willen worden...
Het kan ook gaan om kinderen...
Of om te zorgen dat mensen een dragelijk leven krijgen...
Of om een moeder die net een kind heeft gekregen dat kind nog te zien opgroeien...
Het gaat om zoveel meer dat de fanatiekelingen in hun fanatisme vergeten...
Zoolgangster schreef:M_aaike schreef:Dus omdat mensen zo nodig zo oud willen worden moeten de dieren daar onder lijden?
Er zijn ook kinderen van 15 die ineens op het voetbalveld in elkaar zakken maar dankzij een pacemaker volwassen kunnen worden.
M_D_H schreef:PenP2014 schreef:M_H_D,
Nee...
Omdat een moeder haar zoon graag 7 had willen zien worden...
Omdat een kind zijn vader graag 66 had willen zien worden.
Om een moeder die graag met haar kinderen op pad wilt... zonder een zuurstoftank achter zich te moeten aanslepen...
Om iemand die graag wilt werken zonder de hele dag te stuiteren en alles te vergeten...
Om een moeder of vader die hun kind hadden willen zien opgroeien... maar die nu sterven omdat ze ziek zijn...
Het gaat niet om die 120 jaar...
Ik snap werkelijk waar niet waarom je dat niet kunt inzien...
120 jaar is belachelijk en dat zal iedereen beamen...
Maar bovenstaande is niet belachelijk...
Maar jij ziet alleen maar die fluïde labradors...
Als het ratten waren geweest had je waarschijnlijk niet zo hard geschreeuwd... Aangezien iedereen dat ongedierte vind...
M_aaike schreef:M_D_H schreef:Etisch onverantwoord...
En het gaat niet om mensen die zo nodig oud willen worden...
Het kan ook gaan om kinderen...
Of om te zorgen dat mensen een dragelijk leven krijgen...
Of om een moeder die net een kind heeft gekregen dat kind nog te zien opgroeien...
Het gaat om zoveel meer dat de fanatiekelingen in hun fanatisme vergeten...
Ja én om overbevolking. Het klinkt misschien hard maar er zijn niet voor niets ziektes op deze wereld. Wij mensen ruïneren de aarde door dat tegen te willen gaan. Ik vraag mij sterk af waar de grens hierbij ligt. Hoever willen we gaan?
PenP2014 schreef:En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?
M_aaike schreef:M_D_H schreef:
Nee...
Omdat een moeder haar zoon graag 7 had willen zien worden...
Omdat een kind zijn vader graag 66 had willen zien worden.
Om een moeder die graag met haar kinderen op pad wilt... zonder een zuurstoftank achter zich te moeten aanslepen...
Om iemand die graag wilt werken zonder de hele dag te stuiteren en alles te vergeten...
Om een moeder of vader die hun kind hadden willen zien opgroeien... maar die nu sterven omdat ze ziek zijn...
Het gaat niet om die 120 jaar...
Ik snap werkelijk waar niet waarom je dat niet kunt inzien...
120 jaar is belachelijk en dat zal iedereen beamen...
Maar bovenstaande is niet belachelijk...
Maar jij ziet alleen maar die fluïde labradors...
Als het ratten waren geweest had je waarschijnlijk niet zo hard geschreeuwd... Aangezien iedereen dat ongedierte vind...
En wie bepaalt dat de mens meer recht op leven heeft dan enig ander dier? Waarom gaan mensen altijd boven alles, dát is iets wat ik absoluut niet snap.
PenP2014 schreef:@Eskegirl ik quote mezelf maar evenPenP2014 schreef:En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?
Waarom wil je zonodig nog 70 jaar rondlopen?
PenP2014 schreef:@Eskegirl ik quote mezelf maar evenPenP2014 schreef:En wat is er mis met een natuurlijke dood? Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd van de mens 40! Wat is daar mis mee? Waarom moeten er daar 60 bij?
Waarom wil je zonodig nog 70 jaar rondlopen?