Bon_charmeur schreef:De duiven staan daar vlak bij, vanmiddag begon mijn hond te blaffen toen ik even op bed lag om te rusten, vanuit de bavy kamer gekeken, buurman op zn knieën met een vegertje onder de rand van de schutting, dus ja dat maakt lawaai, hb de hond geroepen en buurman doet steeds kssst ksssst waarop mijn hond Weer gaat blaffen, buurman aangesproken liep weg deed achter deur dicht,... Schroeven zijn inmiddels afgezaagd, nu kom ik vanavond thuis staat achterbuurman er en vroeg hoe hrt met mij ging, mijn allerliefste buurman had geklaagd over mijn kat die over de schutting loopt met haar belletjes aan haar bandje waar de duiven van schrikken, waardoor ze niet terug komen ik ga hier serieus geeen energie meer insteken haha om te huilen dit
Dat dus.
Hij zal het misschien niet eens verkeerd bedoelen, maar gewoon wat bangig zijn voor je hond en de hond oprecht tot stilte proberen te manen, niet door hebbende dat het daar alleen maar erger van wordt. Het gerommel vlak naast/onder de schutting zal ook triggeren en je hond heeft wel door dat hij dat steeds doet. Vicieuze cirkel.
Ik zou de buurman eens rustig uitleggen dat hij beter niet op de hond kan reageren, dus helemaal niets zeggen. En hou je hond een paar dagen wat meer in de gaten en laat hem even merken dat het niet de bedoeling is dat hij zo op de buurman reageert.
De combi van beide kan al genoeg zijn, slapen jullie allemaal weer lekker.
De haren van jou hond zouden zijn duiven wleens ziek kunnen maken en jou poezenkind.......wow de grootste schrik van elke postduivenhouder en dan heeft die van jou ook nog een belletje om. Verdorie, die halve seconde.
Postduivenhouders