Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:37

Misschien dan ook verstandig om eens naar je eigen te kijken voordat je een vinger naar mij wijst. Dit is precies wat jij ook doet.

Ik heb een kat en die mag alles doen en ik hoef niks te doen is precies ook jouw houding en wij die er last van hebben kunnen het bekijken.

Ook een zeer goede houding van jou.

M_D_H

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:40

Sorry hoor :n
Ik heb ook echt een hekel aan de katten die alles onder scheitten en pissen bij ons in de tuin...

Maar toen de buurman mij zijn buks aanbood om zijn kat af te schieten heb ik dat toch echt geweigerd...
Je bent een dierenvriend of niet...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:42

Nee, hoor. Ik vraag alleen maar of jij niet alles en iedereen op een stapel wil gooien. En ik merk ook op dat je niet een hele groep hoeft te veroordelen vanwege het gedrag van een of enkele individidu(en) of hun eigenaar. Vervolgens doe je dat wel of weer . Dus maak je je het jezelf ontzettend lastig en moeilijk. Een situatie waar alleen jij wat aan kan doen, maar dat wil je niet (of zie je nog niet).

Dus dan is het jou sop waar je mee zit en niet dat van een ander :) Ik ben iig niet degene die dieren moedwillig zou slopen, vanwege gedrag van hun eigenaar. Jij suggereert dat wel.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:46

Mee eens Sammie :j.

M_D_H: zoals ik al zei kun je nergens uithalen dat ik ook maar iets in de trant roep dat katten mogen doen en laten wat ze willen overal, dus waar laat ik dan zien dat katteneigenaren bekrompen zijn? Het tegendeel juist. Dat er ook andere manieren zijn om een kat weg te jagen dan ze te laten lijden, lijkt mij juist het tegenovergestelde van bekrompen zijn :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:58

Sammie schreef:
Met zo'n opmerking maak je precies je eigen niveau duidelijk +:)+

Wees er maar ubertrots op :j

Het is misschien wat cru gezegd, maar het is wel zo. Is het niet door een niet zo aardige buurman dat de kat niet meer thuis komt, is het wel een bloeddorstige hond, rattengif of een auto die je kat aan het wegdek vast plakt. En daar stel je je kat bewust aan bloot. Over dierenliefhebbers gesproken.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:58

MariekeB schreef:
Jannepauli schreef:
Katten moeten opgesloten worden in huis, een paard hoort op stal, honden mogen alleen buiten aan de lijn, konijnen in het leuke hokje dat je bij de Intratuin kunt kopen en vogels moeten in een kooitje.. ach, wat houden we toch van de natuur! En wat hebben we toch een zeik-mentaliteit!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ah gelukkig verwoord iemand toch ook nog mijn gedachten.

Een beetje tolerantie alsjeblieft.
We hoeven toch niet te leven in een soort gevangenissen die we voor onszelf creëren , waar niets en niemand die niet gevraagd is aanwezig mag zijn.
Natuurlijk is het lastig . maar misschien ziet de kat er na een weekje de lol niet meer van in en de vogels hebben ook al snel door dat die kat nooit verder komt.
Of idd een schrikdraadje.

Maar het feit dat je we bijna allemaal niets meer kunnen hebben van anderen , zodra het een beetje op overlast lijkt...
Een beetje aanpassen voor en ander , omdat je die ook z'n lol gunt.

Af en toe een kattendrol in je tuin, hoe erg is dat nou ( toxoplasmose verhaal is nog maar de vraag of dat klopt nml ) , een keer lawaai makende kinderen, een keer de radio te hard, of een feestje dat wat uitloopt en idem voor het lawaai van iemands volière.
Gun elkaar toch gewoon wat. en accepteer dat we dicht op elkaar wonen en dat we dus merken dat ook onze buren een leven hebben.

Het gaat toch niet om ernstige overlast, criminaliteit of pesten...

En als het dan echt heel vervelend is, ga praten met elkaar , vriendelijk en rustig. Of los het op , op een prettige manier en niet eentje waarmee je je buren pest ( kat naar asiel brengen is pesten )

Tolerantie en BOKT...Nahhhhhh. :wave:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:13

Diablo schreef:
Het is misschien wat cru gezegd, maar het is wel zo. Is het niet door een niet zo aardige buurman dat de kat niet meer thuis komt, is het wel een bloeddorstige hond, rattengif of een auto die je kat aan het wegdek vast plakt. En daar stel je je kat bewust aan bloot. Over dierenliefhebbers gesproken.....

En jij wil dat men hier nog serieus op wil gaat? Dat je de acties van die moedwillige niet zo aardige buurman goed wil praten omdat een kat per ongeluk onder een auto kan komen? Iemand mag dus echt bewust katten gaan vergiftigen, want anders bestaat de kans dat ie onder een auto was gekomen..

En dan nog de opmerking over dierenliefhebbers gesproken er achter durven te zetten?

Laten we dan idd onze kinderen en bejaarden en alle dieren opsluiten. Dan zou we goed bezig :j

Serieus :\ Op dit niveau ga ik niet verder..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:23

Dat hoeft ook niet Sammie, je hoeft het ook niet met me eens te zijn.
Ik praat acties van buurmannen niet goed, dat weet je volgens mij ook wel. Maar ik praat ook niet goed dat je dat als eigenaar weet en je dus je dier bewust aan gevaar bloot stelt.
Dat kan een onaardige buurman zijn (en nee, daarmee keur ik het niet goed), of een auto waar je kat per ongeluk onder komt. Of...weet ik het, er zijn zoveel gevaren waar je je geliefde huisdier aan bloot stelt, gewoon moedwillig. En dat begrijp ik met de beste wil van de wereld niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:25

Heerlijk hoe 'mijn kat moet los kunnen' alles om praten naar dat anderen haters zijn. :D

Betreffende het kul-argument van paard op stal en hond in de kooi. Mijn paarden staan in MIJN weide en mogen niet naar de buren, mijn honden lopen in MIJN tuin.
Katten in de tuin houden duur ? Vast, heb je het geld niet had je geen kat moeten nemen. Heb ik geen geld voor stalling en weide voor mijn paard moet in 'm ook niet kopen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:28

Diablo schreef:
Ik praat acties van buurmannen niet goed, dat weet je volgens mij ook wel. Maar ik praat ook niet goed dat je dat als eigenaar weet en je dus je dier bewust aan gevaar bloot stelt.
Dat kan een onaardige buurman zijn (en nee, daarmee keur ik het niet goed), of een auto waar je kat per ongeluk onder komt. Of...weet ik het, er zijn zoveel gevaren waar je je geliefde huisdier aan bloot stelt, gewoon moedwillig. En dat begrijp ik met de beste wil van de wereld niet.

Zo zie ik het inderdaad ook.

Als je zegt dat ze niet meer thuis komen staan ze acuut op de achterste benen maar als ze vermist zijn hangen ze overal flyers op en zijn ze bedroeft dat de poes weg is.

Of hij komt onder een auto waarbij hij meestal nog leeft en sterf in de berm aan ernstige verwondingen en dan vraag ik mij af wat zieliger is.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:38

ardo_iggy schreef:
Diablo schreef:

Zo zie ik het inderdaad ook.

Als je zegt dat ze niet meer thuis komen staan ze acuut op de achterste benen maar als ze vermist zijn hangen ze overal flyers op en zijn ze bedroeft dat de poes weg is.

Of hij komt onder een auto waarbij hij meestal nog leeft en sterf in de berm aan ernstige verwondingen en dan vraag ik mij af wat zieliger is.

Dan heb jij nog niet het recht om mijn kat iets aan te doen, het is niet aan jou om te bepalen dat het zielig is als een kat onder de auto komt en hem dan maar vergiftigd.

Als ik naar school fiets kan ik ool onder een auto komen maar mijn moeder houdt me ook niet binnen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:43

En jij hebt niet het recht me te dwingen de hond binnen te houden zodat poessiemouw niets zou overkomen. Dus als jij willens en wetens poessiemouw blootstelt aan dergelijke gevaren heb ik het recht jouw geen dierenvriend te noemen en me ook absoluut niet aangesproken te voelen als jij me een "hater" vindt. Want wie is de werkelijke hater. Degene die bewust zijn dier bloot stelt aan zulke gevaren omdat ie de moeite niet wil doen 'm in de tuin te houden, of degene die gewoon zijn eigen beesten in de wel afgezette tuin laat lopen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:44

Nynke1122, ik zal geen enkel dier moedwillig wat aan doen. Eigenaren van katten doen dat echter wel. Auto's zijn niet het enige gevaar, maar omdat je dat noemt zal ik er hier op in gaan. Mijn kinderen mochten pas alleen naar buiten toen ze wisten hoe ze zich in het verkeer moesten gedragen. Dat kun je kinderen leren. Bij katten gaat dat niet, dus het risico dat ze wat overkomt is vele malen groter. De vergelijking met kinderen gaat dus mank.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:47

Nou mijn katten weten maar al te goed dat ze niet bij rijdende auto's in de buurt moeten komen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:47

Als ik straks in de auto stap kan ik plat worden gereden door een andere auto. Sterker nog vorige maand was dat haast zo omdat een druiloor niet uitkeek. Moet ik dan maar thuis blijven zitten. Ik snap echt de vergelijkingen niet met een dier dat in een tuin loopt. En om dan maar goed te praten iemand een dier kan vergiftigen. Dat die kans dus bestaat..

Dat laatste doe je gewoon niet. Punt. Daar hoef je wat mij betreft ook echt niet over te discusseren. De rest, aanbellen, doppen, stroomdraadjes, waterspuiters, een grote hond in de tuin of weet ik het wat... prima.. Een dier moedwillig vergiften, dan ben je niet goed in je hoofd.

En als katteneigenaar heb je ook je verantwoording te nemen. Het is idem net zo kul om te zeggen 'is niet mijn probleem'. Je bent samen op de wereld. Houd t gezellig. Een kat heb je niet om 'm buiten te mikken en af en toe te aaien als ie binnenkomt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:49

nynke1122 schreef:
Nou mijn katten weten maar al te goed dat ze niet bij rijdende auto's in de buurt moeten komen..

Ja dat hebben meer mensen gezegd. Dat verklaart ook alle dood gereden katten. En wat ik al zei; auto's zijn niet het enige gevaar. Denk aan de boze buurman, een afgesloten schuur, rattengif wat al in een muis zit, etc. Ik noem maar een paar zijstraten en daar stel je je kat allemaal aan bloot.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:52

Jij hebt inzicht in het aantal doodgereden katten op jaar of maandbasis neem ik aan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:05

Sammie: Veel mensen zetten muizen of rattenvergif. Dat staat dan vaak onbereikbaar voor de meeste dieren maar katten zijn 1. wat leniger en IK heb geen katten dus om eerlijk te zijn; als mijn hond er niet aan zou kunnen zou ik het prima vinden. 2. vergiftigde muizen kunnen ook zomaar gevangen worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:14

Sammie schreef:
Jij hebt inzicht in het aantal doodgereden katten op jaar of maandbasis neem ik aan?

Nee, hoezo?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:22

Ik vind dat als je vind dat je kat per se los moet lopen je dat maar lekker moet doen. Maar koop dan wel een huis achteraf waar niemand last heeft van die 'schijt'beesten.
'Maar dat is de natuur' is zo'n onzinexcuus want er is NIKS natuurlijks aan een woonwijk met ANDERE mensen.

Wij wonen zelf in het bos en houden onze beesten netjes op eigen erf.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:23

Zucht....... Altijd lopen dit soort topics uit op naar elkaar wijzen.......lijn recht tegenover elkaar staan.
Jammer.......
Nu ben ik wel iemand die vind dat katten gewoon binnen horen, of in een afgesloten tuin.
Ja ik heb ook 2 grote voilieres en zeer regelmatig last van de katten van de buren (die de kattenbak zelfs buiten hebben staan......waarom heb je dan in vredesnaam katten) die in het gaas hangen.
Al meerdere dood gevlogen vogels, nesten die overhoop zijn door de stress en dit jaar zelfs helemaal niets.
mijn buren hebben een stuk of 6 (misschien zelfs nog wel meer, er komen er steeds meer bij) die heeeeeeerlijk bij ons in de tuin zitten, liggen, schijten, graven en noem het maar op.
Van onze lieve buren kreeg ik te horen dat ik zelf maar maatregelen moest treffen om de katten te weren, zij kunnen er niets aan doen, ofwel wordt er binnenkort weer voor rond de 100 euro aan materiaal geplaatst (schrikdraad en weet ik het allemaal) om de huisdieren van mijn buren uit MIJN tuin te houden.

Ik kan mij voorstellen dat niet iedere kat binnen kan leven, maar er zijn helaas veel mensen die niet eens maatregelen treffen om hun kat zo dicht mogelijk bij huis te houden (ofwel afgesloten tuin, kattenren etc)
Dat is jammer.........
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik vind katten ook heeeeerlijke dieren, en het liefst had ik er zelf ook 1, maar ik vergelijk het wel met mijn honden......
(ofwel nadat ik van de week voor de zoveelste keer in de kattenstront zat te graaien, en ik weer naar de buren was gegaan die wéér riepen er niets aan te doen, heb ik zelf ook even een koekje van eigen deeg gegeven *misschien heel slecht.......* ik zeg hond en schepje.......)

TS, zolang ik schrikdraad rond mijn voiliere heb, heb ik weinig last van katten...... (laatst was de stop eruit geslagen en hebben de katten toch weer draad eraf getrokken.......)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:28

Ayasha schreef:
Sammie: Veel mensen zetten muizen of rattenvergif. Dat staat dan vaak onbereikbaar voor de meeste dieren maar katten zijn 1. wat leniger en IK heb geen katten dus om eerlijk te zijn; als mijn hond er niet aan zou kunnen zou ik het prima vinden. 2. vergiftigde muizen kunnen ook zomaar gevangen worden.

Daar heb ik geen cijfers van en kan ze ook niet zo snel vinden, maar ook daar denk ik dat de soep heter wordt opgediend dan gegeten wordt.. Het meeste gif is onaantrekkelijk voor katten. Zit je alleen nog met de dieren die zo'n kat vangt. Dan heb je een situatie waarin de meeste katten geen dode dieren vangen (dus moet de muis het ook nét gegeten hebben) en dan zit je nog met dat de hoeveelheid van 1 muis dat te weinig is voor de kat. Dus moet de kat meerdere vergiftige muizen eten wil hij er last van krijgen. Dat zou ontzettend sneu zijn voor het dier, maar het is wel ergens het (kleine) risico van het vak áls je er voor kiest dat je 'm buiten laat. Hier zit echter geen (direct) bewust menselijk handelen tussen. Dat wordt het wel als de buurman een stuk vette spons neerlegt of vergiftigd vlees dat direct dodelijk is voor een kat. Dan doe je moedwillig zo'n dier kwaad. En dan spoort je imo gewoon niet. En dat werd er gesuggereerd. (overigens geheel terzijde kun je ook ratten en muizen vangen, zonder gif neer te strooien)

Overigens kan dat ook bij honden buiten (onder de struiken) of bij de honden in de tuin gegooid worden, dus ik vind dit soort opmerkingen compleet afdwalen van het oorspronkelijke onderwerp ;) Je komt nl. Geen steek verder met dit soort wat als'sen.
Diablo schreef:
Sammie schreef:

Nee, hoezo?
Omdat jouw bericht overkomt alsof het risico enorm groot en aanwezig is dat een kat wordt doodgereden. "vandaar alle doodgereden katten". Dat moet ergens op gebaseerd zijn? Want als ik mijn eigen ervaringen, echter niet objectief voor heel Nederland, er op napluis kom ik uit op nog geen 1 procent. Ik acht die kans dan dus klein. Wel sneu voor die 1 procent. Dat wel, maar de kans blijft klein en is het gevaar van aangereden katten niet zo groot zoals jij het doet overkomen.

En ik denk dat trouwens dat het ook per regio/straat verschilt. Woon je aan of vlakbij een autosnelweg ben je dom bezig als je je kat onbeschermend buiten je tuin laat komen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:30

Ik kom hier toch minstens 3 keer per week voorbij een platte kat... En nee, zo veel zit ik niet op de baan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:35

Aan het eind van al deze onzin kan ik maar één conclusie trekken: vogel liefhebbers zijn eigenlijk dierenhaters. :)) Wie doet nou in hemelsnaam een vogel in een kooi? Ze krijgen ook alleen maar ruzie met hun buren..
Als je echt van vogels houdt, ga dan op je buik in het gras liggen in de Oostvaardersplassen met een verrekijkertje en observeer vogels zoals die zich het fijnst voelen: in de vrije natuur!
En terwijl ik dit schrijf schrijdt er door ons weiland heel statig een prachtige zwart-witte ooievaar, op zoek naar kikkertjes en ander gespuis. Mooi!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:36

Ayasha schreef:
Ik kom hier toch minstens 3 keer per week voorbij een platte kat... En nee, zo veel zit ik niet op de baan.
Kijk dat bedoel ik dus :)