Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben iig niet degene die dieren moedwillig zou slopen, vanwege gedrag van hun eigenaar. Jij suggereert dat wel.
.
Sammie schreef:Met zo'n opmerking maak je precies je eigen niveau duidelijk![]()
Wees er maar ubertrots op

MariekeB schreef:Jannepauli schreef:Katten moeten opgesloten worden in huis, een paard hoort op stal, honden mogen alleen buiten aan de lijn, konijnen in het leuke hokje dat je bij de Intratuin kunt kopen en vogels moeten in een kooitje.. ach, wat houden we toch van de natuur! En wat hebben we toch een zeik-mentaliteit!
![]()
![]()
![]()
Ah gelukkig verwoord iemand toch ook nog mijn gedachten.
Een beetje tolerantie alsjeblieft.
We hoeven toch niet te leven in een soort gevangenissen die we voor onszelf creëren , waar niets en niemand die niet gevraagd is aanwezig mag zijn.
Natuurlijk is het lastig . maar misschien ziet de kat er na een weekje de lol niet meer van in en de vogels hebben ook al snel door dat die kat nooit verder komt.
Of idd een schrikdraadje.
Maar het feit dat je we bijna allemaal niets meer kunnen hebben van anderen , zodra het een beetje op overlast lijkt...
Een beetje aanpassen voor en ander , omdat je die ook z'n lol gunt.
Af en toe een kattendrol in je tuin, hoe erg is dat nou ( toxoplasmose verhaal is nog maar de vraag of dat klopt nml ) , een keer lawaai makende kinderen, een keer de radio te hard, of een feestje dat wat uitloopt en idem voor het lawaai van iemands volière.
Gun elkaar toch gewoon wat. en accepteer dat we dicht op elkaar wonen en dat we dus merken dat ook onze buren een leven hebben.
Het gaat toch niet om ernstige overlast, criminaliteit of pesten...
En als het dan echt heel vervelend is, ga praten met elkaar , vriendelijk en rustig. Of los het op , op een prettige manier en niet eentje waarmee je je buren pest ( kat naar asiel brengen is pesten )
Diablo schreef:Het is misschien wat cru gezegd, maar het is wel zo. Is het niet door een niet zo aardige buurman dat de kat niet meer thuis komt, is het wel een bloeddorstige hond, rattengif of een auto die je kat aan het wegdek vast plakt. En daar stel je je kat bewust aan bloot. Over dierenliefhebbers gesproken.....

Op dit niveau ga ik niet verder.. 
Diablo schreef:Dat hoeft ook niet Sammie, je hoeft het ook niet met me eens te zijn.
Ik praat acties van buurmannen niet goed, dat weet je volgens mij ook wel. Maar ik praat ook niet goed dat je dat als eigenaar weet en je dus je dier bewust aan gevaar bloot stelt.
Dat kan een onaardige buurman zijn (en nee, daarmee keur ik het niet goed), of een auto waar je kat per ongeluk onder komt. Of...weet ik het, er zijn zoveel gevaren waar je je geliefde huisdier aan bloot stelt, gewoon moedwillig. En dat begrijp ik met de beste wil van de wereld niet.
ardo_iggy schreef:Diablo schreef:Dat hoeft ook niet Sammie, je hoeft het ook niet met me eens te zijn.
Ik praat acties van buurmannen niet goed, dat weet je volgens mij ook wel. Maar ik praat ook niet goed dat je dat als eigenaar weet en je dus je dier bewust aan gevaar bloot stelt.
Dat kan een onaardige buurman zijn (en nee, daarmee keur ik het niet goed), of een auto waar je kat per ongeluk onder komt. Of...weet ik het, er zijn zoveel gevaren waar je je geliefde huisdier aan bloot stelt, gewoon moedwillig. En dat begrijp ik met de beste wil van de wereld niet.
Zo zie ik het inderdaad ook.
Als je zegt dat ze niet meer thuis komen staan ze acuut op de achterste benen maar als ze vermist zijn hangen ze overal flyers op en zijn ze bedroeft dat de poes weg is.
Of hij komt onder een auto waarbij hij meestal nog leeft en sterf in de berm aan ernstige verwondingen en dan vraag ik mij af wat zieliger is.
nynke1122 schreef:Nou mijn katten weten maar al te goed dat ze niet bij rijdende auto's in de buurt moeten komen..
Ayasha schreef:Sammie: Veel mensen zetten muizen of rattenvergif. Dat staat dan vaak onbereikbaar voor de meeste dieren maar katten zijn 1. wat leniger en IK heb geen katten dus om eerlijk te zijn; als mijn hond er niet aan zou kunnen zou ik het prima vinden. 2. vergiftigde muizen kunnen ook zomaar gevangen worden.
Je komt nl. Geen steek verder met dit soort wat als'sen.Diablo schreef:Omdat jouw bericht overkomt alsof het risico enorm groot en aanwezig is dat een kat wordt doodgereden. "vandaar alle doodgereden katten". Dat moet ergens op gebaseerd zijn? Want als ik mijn eigen ervaringen, echter niet objectief voor heel Nederland, er op napluis kom ik uit op nog geen 1 procent. Ik acht die kans dan dus klein. Wel sneu voor die 1 procent. Dat wel, maar de kans blijft klein en is het gevaar van aangereden katten niet zo groot zoals jij het doet overkomen.Sammie schreef:Jij hebt inzicht in het aantal doodgereden katten op jaar of maandbasis neem ik aan?
Nee, hoezo?
Wie doet nou in hemelsnaam een vogel in een kooi? Ze krijgen ook alleen maar ruzie met hun buren..