Och hemel TS, Ik had van t eerste poesje gezien...sneu dat die t niet gered heeft. En nu nog een paar broertjes en zusjes... Wat bezielt mensen toch zeg....
Cowgirl
Geplaatst: 25-05-14 08:30
CarinaR schreef:
Och hemel TS, Ik had van t eerste poesje gezien...sneu dat die t niet gered heeft. En nu nog een paar broertjes en zusjes... Wat bezielt mensen toch zeg....
Is er al bewezen dan dat het om een dump actie gaat?
Het komt echt zo veel voor, dat kittens gedumpt worden. Wij hebben het ook meerdere keren gehad, inclusief doos. Dus als er verder geen moederkat rondloopt kan je er imo best van uitgaan dat ze gedumpt zijn. Zeker als er eentje voor de deur lag.
Als ik zo kijk heb je deze 3 kittens 2 dagen later gevonden dan de eerste, zou er dan toch niet een moeder poes zijn want het lijkt mij sterk dat ze 2 dagen geen eten of drinken hebben gehad
Hoe gaat het nu met de kittens? Misschien heeft moederpoes die ene expres van het nest afgelegd omdat ze het wist dat ze niet ging overleven. Heb het zelf bij onze poes gezien die kreeg een nest van 6kittens, 3 ervan legde ze een dag later uit de doos. Ze zagen er toen redelijk goed uit eigenlijk. Maar uiteindelijk hebben alle 3 het niet overleeft.(ondanks alle bijvoeding enzo) deze werden snel zwakker en 1 is binnen een week alsnog overleden..
Sterkte met de jonkies..
Ik denk dat moeder het zelf heel goed weet welke zwak zijn.
Idd als het nest niet meer voldoet....gaat de moederpoes de kittens verslepen...ze heeft ze niet meer goed kunnen verzorgen. ...en geeft dan de kittens op.
Droppen gebeurt erg vaak. Hier worden elk jaar bij elke boerderij een kitten uitgezet van meestal 5 weken oud. Heb er meerdere opgevangen of geplaatst. Allemaal met wormen, vlooien, mijten enz. Vaak zie je dan weken later opeens nestbroertjes en zusjes bij de buren. Eigenlijk te gek voor woorden maar vind diegene maar eens.