Laat dit een waarschuwing zijn.. Update pag. 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 08:58

Een kleine update:

Het gaat redelijk goed. Vorige week 2 mindere dagen qua ontlasting gehad maar nu is het al weer een week ( voor zijn doen) goed. De Tramadol doet echt zijn werk, hij heeft geen pijn met eten en poepen en eet dus ontzettend veel.. Hij is een kilo aangekomen sinds de Tramadol! Dus helemaal super. Nu de prednisolon zijn werk laten doen en afwachten.

Gister lekker naar het strand geweest met zijn grote vriend ( van Lisitano)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:51

Gelukkig blijft het nog steeds goed gaan! We blijven duimen voor een goede afloop, hoop dat de prednison zijn werk doet :j.

Die fanatieke bekkies ook op die foto's, briljant :')!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:07

Wat fantastisch dat hij het nog steeds goed doet! En dikke complimenten voor jullie om zo door te zetten!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:12

+:)+ super fijn nessah...hopenlijk gaat de prednisolon zijn werk doen en zijn jullie zorgen strakjes helemaal over!sultan is zo knap :+:

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:24

Wat een fijne update !! Hopelijk gaat het zo verder en kunnen jullie binnen een paar maand eindelijk de stress naast jullie neer leggen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:36

Zijn onlasting is al 5 dagen complete drama weer helaas.. Hij eet nog wel goed en is vrolijk, maar de diarree spuit er weer elke dag uit.. Weer met onverteerde stukken erin.. En zo blijft het op en af gaan, elke keer als ik denk zal het dan nu toch... BAM, weer een terug slag. Eten doet hij gelukkig nog goed, maar het poepen doet weer zeer. Verder is hij op en top vrolijk en blij hoor, maar ik zou zo graag willen dat we een beetje blijvende stijgende lijn zouden zien..

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:30

He bah, wat ontzettend balen weer! Heb je al overlegd met de dierenarts? Is het een optie om het crp even te laten prikken? Dan weet je in ieder geval hoe zijn ontstekingswaardes er nu voor staan. Een virusje heeft hij nu natuurlijk ook snel opgepakt door zijn slechte weerstand....
Sterkte ermee!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:33

Nou, klinkt misschien stom hoor, maar ik durf de dierenarts niet echt meer te bellen omdat die continu benadrukken: "Afwachten". Elke keer zeggen dat het normaal is dat zijn ontlasting zo slecht is, omdat hij meer dan een half jaar doodziek was.. Maar ik ben er totaal niet gerust op ..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:59

hé bah, ik had zo gehoopt op een continu stijgende lijn. :( Beterschap voor hem. :(:)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:44

Ook ik had gehoopt dat het nu goed zou blijven gaan :(

Wat denk ik wel belangrijk is, is om ook iets aan supplementen bij te geven die het maag-darmstelsel ondersteund. Zoek evt. in overleg met je DA een goede probiotica (de tegenhanger van antibiotica).
En eventueel een vitamine-supplement erbij. Kan me voorstellen dat hij ondertussen wel wat extra vitamines kan gebruiken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 10:30

Ja, ik ga vanmiddag weer even de dierenarts bellen :) Bedankt allemaal :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:47

Hoe gaat het nu met hem?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:13

We hebben de prednisolon moeten verhogen. We merken nog geen verschil, maar de dierenarts ging er al vanuit dat 4 maanden prednisolon niet genoeg zal zijn, helaas.. Zucht.

Helaas werden we opgeschikt door onze andere hond die ineens bloed begon over te geven.. Snel naar de spoedkliniek maar gelukkig was het maar een buikgriep en is er inmiddels niks meer aan de hand.. Pff zo blijven we bezig, wat een stress elke keer.. Mag nu wel een keer klaar zijn hoor!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:38

:\ ellendig he dat getob met honden...gelukkig was het voor je andere hond maar een buikgriepje,maar daar schrik je ook van zeg....

en toch de pred moeten verhogen,balen .. en het zal wel langer nodig zijn als 4 maanden,misschien wel zo lang hij leeft,je weet het niet,maar per dag leven en bekijken voorlopig denk ik met sultan,je hebt een groot probleem te verhelpen,en meer als je best doen kan je niet....

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:51

Nessah, wat goed dat je dit topic begonnen bent.
Ik hoop dat je wat aan mijn bijdrage hebt, en hoop dat de ellende gauw over is.
Ik weet hoe erg het is en hoe je met je handen in het haar zit. Sterkte ermee.

Ik ben zelf ook in het bezit van een hond die van een broodfokker af komt.
Ondanks de waarschuwingen toch deze hond gekocht, met de nodige ellende.
Hij heeft 6 maanden last gehad van diarree door Giardia.
Ik heb allerlei kuren mee gekregen van de DA maar het hielp even en na een paar weken begon het weer opnieuw. Tot ik op BOKT een verhaal las van iemand die goede resultaten had van het geven van vers vlees. Ik ben begonnen met Lotgering en dat werkte goed!
Na een paar maanden vers vlees (de diarree bleef weg) ben ik op advies van een border collie fokker (http://www.bordercollieevents.nl/) begonnen met Royal Canin junior. Dit gaat nog steeds goed. Hij blijft wel gevoelig op andere soorten voer.
Als hij de voerbak van mijn andere hond leeg eet heeft hij gelijk weer diarree.

De fokker vertelde mij dat hij alle pups als ze een paar weken oud waren, standaard een paar weken rauw vlees gaf icm Royal Canin puppyvoer. Hij was ervan overtuigd dat deze combinatie de reden was waarom hij nooit problemen had met Giardia.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:16

pennie17 schreef:
Nessah, wat goed dat je dit topic begonnen bent.
Ik hoop dat je wat aan mijn bijdrage hebt, en hoop dat de ellende gauw over is.
Ik weet hoe erg het is en hoe je met je handen in het haar zit. Sterkte ermee.

Ik ben zelf ook in het bezit van een hond die van een broodfokker af komt.
Ondanks de waarschuwingen toch deze hond gekocht, met de nodige ellende.
Hij heeft 6 maanden last gehad van diarree door Giardia.
Ik heb allerlei kuren mee gekregen van de DA maar het hielp even en na een paar weken begon het weer opnieuw. Tot ik op BOKT een verhaal las van iemand die goede resultaten had van het geven van vers vlees. Ik ben begonnen met Lotgering en dat werkte goed!
Na een paar maanden vers vlees (de diarree bleef weg) ben ik op advies van een border collie fokker (http://www.bordercollieevents.nl/) begonnen met Royal Canin junior. Dit gaat nog steeds goed. Hij blijft wel gevoelig op andere soorten voer.
Als hij de voerbak van mijn andere hond leeg eet heeft hij gelijk weer diarree.

De fokker vertelde mij dat hij alle pups als ze een paar weken oud waren, standaard een paar weken rauw vlees gaf icm Royal Canin puppyvoer. Hij was ervan overtuigd dat deze combinatie de reden was waarom hij nooit problemen had met Giardia.

Hier bijna dezelfde ervaring met een pup die meer dan 6 maanden gesukkeld heeft met Giardia en die na de overstap op vers vlees en de juiste medicatie goed opknapte.
Vier jaar later krijgt hij nog steeds vers vlees en doet het keigoed, maar zodra hij per ongeluk brok eet gaat het weer mis. Daar reageren zijn darmen gelijk op.

Hoop dat jullie hond toch snel mag opknappen met de prednison en misschien i.c.m. met ander voer.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:25

Bedankt voor jullie reacties en ik snap ook dat 12 pagina's doorlezen een beetje veel van het goede is. Maar helaas is er bij Sultan al het nodige beschadigd waardoor hij vers vlees op dit moment niet kan verteren.. We hebben hem een tijd op vers vlees gezet, maar het werd erger en de pijn heftiger. Na de scopie bleek dat te komen omdat zijn maag en darm stelsel zoveel ontstekingen had, dat hij op dit moment alleen makkelijk voer kon verteren. Daarnaast eet hij vers vlees echt heel slecht en moet hij nog vele kilo's aankomen. Hij is vrij van Giardia, het probleem zit in zijn imuumsysteem.

De prednisolon hebben we na 1 dag alweer verlaagd, want dit was dus drama. Dit heb ik op eigen houtje gedaan gister, ik ga straks de dierenarts bellen. Het was maar met 5 mg verhoogd, om zijn grens op de zoeken maar dit was al te veel. Na 5 minuten lopen dood en dood moe, niet meer willen rennen.. hele dag hijgen en de hele dag pissen en pissen. Hij heeft eergisteren gewoon de hele dag geslapen, precies zoals toen. Baknijd deze keer niet.

Zo ga ik écht niet 4 maanden ( of langer) aansukkelen, geen haar op mijn hoofd. En raad eens.. prednisolon weer verlaagd en meneer was súper vrolijk op het strand gister.

Ik weet het ook niet meer.. De pijn gaat goed, ook zonder Tramadol inmiddels, maar zijn ontlasting is drama. Ik denk bij mijzelf, misschien dat hij gewoon chronisch diarree houdt ofzo. Geen idee..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:37

Dierenarts gebeld en die gaat het even overleggen. Ze snapte mijn keuze dat ik weer minder prednison geef. Maar ja, ze weten het zelf ook niet dus ik schiet er weinig mee op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:48

Maar zou je geen grote kans lopen op resistentie tegen prednison als je blijft schommelen met de dosering?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:58

Ik blijf toch niet schommelen? Het is zoeken naar de juiste dosering. Hij begon naar een dosering gebasseerd op zijn gewicht, dat ging helemaal niet goed. Overgestapt naar een andere medicatie, ging ook niet.
Toen scopie laten maken en een lage dosering prednison gaan geven ( 10mg per dag) dat ging goed qua bijwerkingen maar zijn ziektebeeld is nog steeds niet veranderd. Daarom proberen het iets op te voeren ( 15mg) en dat ging meteen mis dus na 2 dagen weer terug naar 10mg. Je moet wat.. Want 10mg is gewoonweg veel te weinig voor een hond zo groot als Sultan en dat in combinatie met het feit dat zijn maag-darm stelsel zo slecht is.. Zorgt er voor dat het dus waarschijnlijk te weinig is om hem beter te maken.

Een hond zoals Sultan krijgt normaal gesproken 40mg voorgeschreven, zeker met zijn ziektebeeld, in meerdere keren per dag verdeeld hoor.

Het is kiezen tussen 10 kwaden. geloof me, ik zou het liefst van alle troep af willen.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:06

Niet vervelend bedoeld maar zit er niet nog een andere oorzaak onder alles?
Want de bijwerkingen van de prednisolon herken ik nog van mens nog van dier.
Wat ik aan mezelf merk als ik een hoge dosering prednison gebruik of wanneer onze kat dat krijgt we juist heel hyper/druk worden. het lijkt dan net of we energie te veel hebben. Ook het hijgen (bij de kat dan) en het vele plassen zijn geen bijwerkingen die ik ken van prednison. Prednison lijkt juist een boost te geven.
Als ik kijk naar het moe zijn, het warm hebben (veel drinken ook?), het vele plassen dan zou ik eerder denken aan ontregelde suikers. Dit kan sosm wel ontstaan na het langdurig gebruik (jaren en jaren) van prednison maar ook spontaan.
Ik heb toen der tijd wel zo'n beetje alles gelezen en weet echt niet meer of hij hier ooit op getest is, sorry als ik dus iets debbels aandraag. Het viel me alleen op van die prednison.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 11:38

ja, er zitten ook iets onder alles. Wat wij door middel van de scopie te weten zijn gekomen ( en bloed en poep etc etc) te maken met zijn immuunsysteem, waardoor hij dus gevoelig reageert op prednison.
Even kort uitgelegd ( het staat ergens hier wel uitgebreid) zijn lichaam vecht nog tegen giardia, maar er is geen giardia meer. oftewel een immuumsysteem stoornis. Dat en ontstekingen in maag-darm en littekenweefsel in de dunne darm. Hij heeft al 8 maanden geen giardia meer, maar giardia heeft zijn lichaam ziek gemaakt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:23

Hoe gaat het nu met hem Nessah? Hopelijk weer wat verbetering in de situatie nu?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 10:53

Er is een hoop gebeurd en helaas heeft hij echt de zwaarste bijwerking van de prednison gekregen. Vorige week een soort aanvallen dat hij serieus dood leek, geen epilepsie, en bleek toen hart ritme stoornissen te hebben. We laten nu zijn bloed onderzoeken om te kijken hoe hoog de ontstekingwaarden zijn. Wanneer deze even hoog zijn gebleven halen we hem van de prednison af hebben wij besloten. Want dan doet dit verder niks voor hem, behalve dat hij veel nare bijwerkingen krijgt. Hij krijgt natuurlijk maar 10mg, en normaal met zijn gewicht zou 40mg goed zijn. Maar hij verdraagt niet meer dan 10mg.

En dan is het maar afwachten denk ik? Hij eet nu super goed nog steeds en is heel vrolijk en vol energie. Nog wel steeds ontzettende diarree hoor, maar buiten dat gedraagt hij zich gewoon als een gezonde jonge hond. Wat er gaat gebeuren als we hem van de prednison halen weet ik niet.

Wanneer de ontsteking waarden wel lager zijn gaan wij door op deze manier en hopen wij dat die aanval eenmalig was.

Hij is elk geval véél te vrolijk om nu te laten gaan, dus dat doen we absoluut niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 10:55

Waar ik wel naar van word is dat ook onze eigen dierenarts zegt dat we blij moeten zijn met elke dag extra voor hem. Ik zie dat gewoon niet, ik leef dagelijks met hem en ik zie gewoon een hele vrolijke lieve hond, met diarree. Maar de tijd van piepen en zielig zijn, die is al maanden niet meer. ( met 1 terug slag van 2 dagen.)