Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:23

Knap vogeltje dat je dan niet boos wordt! Ik zou bloedlink worden van kattenstront of andermans katten in mijn tuin!!

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:25

vonneke schreef:
Wij hebben twee katten en die komen heerlijk buiten in onze eigen tuin.

We hebben de gehele tuin omheind zodat ze niet over de omheining kunnen springen. (overigens ook ideaal om andere katten buiten te houden)

Mooi is het niet maar het is ideaal.

Het zijn MIJN katten en MIJN verantwoordelijkheid dat ze niet in andere tuinen oid komen.

zo denk ik ook over mijn hond en pony
ik zou niet willen dat andere mensen last hebben van mijn beesten....

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:27

vonneke schreef:
Wij hebben twee katten en die komen heerlijk buiten in onze eigen tuin.

We hebben de gehele tuin omheind zodat ze niet over de omheining kunnen springen. (overigens ook ideaal om andere katten buiten te houden)

Mooi is het niet maar het is ideaal.

Het zijn MIJN katten en MIJN verantwoordelijkheid dat ze niet in andere tuinen oid komen.

Zo denk ik er ook over , mijn katten komen ook buiten maar wel in mijn tuin

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:28

idinn schreef:
TS, wij hebben in de tuin ook zo'n apparaatje. Geeft een hoog piepgeluid (is in te stellen) en flitst mbv bewegingsdetectie. Ik heb zelf een binnenkat en wij hebben dat ding staan tegen andere buurkatten die fijn hun behoeftes kwamen doen op onze tegels. Heeft voor je buurman miss niet groot genoeg bereik dus evt twee neer te zettwn (onze buren hebben er ook staan ivm duiven). Werken op batterijen maar gaan best lang mee. Ze zijn (hier) gewoon te koop bij de dierenwinkels voor +-€50.

Nog nooit een kind of duif van de buren horen klagen over de toon (qua duiven: die vertonen geen afwijkend gedrag). Overigens als wij overdag buiten zijn (of als je je kind of hond in de tuin laat) gewoon kwestie van knop ff op uit te zetten. Scheelt ook een hoop batterij.

Hier hadden mensen wel degelijk last van zo'n ultrasoon lawaai apparaat bij de buren... mijn dochter en haar vriendin konden niet op straat langslopen vanwege de herrie, en als ik bij de buren liep voelde ik een klap op mijn oren... lekker gezond voor je oren...
Dat de vogels niets laten merken zegt niets... als een vogel of ander dier geen kant op kan laat ie alles maar over zich heenkomen. Maar over de stress en de gehoorschade kunnen ze niets vertellen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:30

VogeltjeM schreef:
Maar ik krijg soms wel de neiging om het voor de voeten van de buren te gooien als zij wel komen klagen over onze vuurkorf die sporadisch (echt 1x in de 3 maanden ofzo) aanstaat omdat ze zich ergeren aan de rook. 8)7

haha, kun je altijd nog aangeven dat je kattenschijt aan het verbranden bent :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:30

flappie2 schreef:
@vuurneon: ik las schrikdraad i.p.v prikkeldraad mijn fout.
Maar goed het maakt niet uit wat je gebruikt om katten uit je tuin te weren. Je bent gewoon strafbaar als je er een dier letsel mee toebrengt.
Ga eerst eens de GWWD en het wetboek van strafrecht, en de jurisprudentie er op na lezen en dan praten we weer veder. Dingen roepen zonder dat je weet waar je het over hebt slaat nergens op.

Voor de gene die vinden dat spijker en glasscherven oke zijn, hoop ik voor jullie dat de eigenaren va gewonde katten niet weten hoe dit in de wet geregeld is, want er staat gewoon zelf een gevangenisstraf op.

Mijn buren hebben glasscherven in de voortuin gestort, en nog niemand heeft bij ze geklaagd over beschadigde katten... die beesten hebben ogen en katten zullen zelden ergens op springen of lopen wat ze niet van te voren bekeken hebben. Doen ze dat wel is dat waarschijnlijk doordat ze flink opgejaagd werden door een soortgenoot of hond.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:31

ChristaMoor schreef:
VogeltjeM schreef:
Maar ik krijg soms wel de neiging om het voor de voeten van de buren te gooien als zij wel komen klagen over onze vuurkorf die sporadisch (echt 1x in de 3 maanden ofzo) aanstaat omdat ze zich ergeren aan de rook. 8)7

*\o/* _/-\o_

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 21:32

ChristaMoor schreef:
VogeltjeM schreef:

:')

VogeltjeM

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:35

Goeie tip, bedankt :D

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:35

Vreselijk, dat geschijt en gepies van katten in andermans tuin.
Wij hebben binnenkatten, komen elke dag even buiten in de afgesloten tuin (met droog weer) met toezicht van mij en/of vriend.
Katten in de tuin is op zich geen probleem, maar als ze gaan piesen en schijten en mijn binnenkatten gaan uitdagen ben ik bang dat mijn katten ook territoriaal worden en ook buiten en in huis de boel eronder sproeien. Dat vind ik zoooo ranzig.
Dus wanneer ik ook maar iets overlast zou hebben, zou ik ook geen halve maatregelen nemen.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:41

vuurneon schreef:
Heb ik gedaan en ik kom het niet tegen dat het niet is toegestaan als afscheiding, dus als je mij wilt helpen; graag. Anders vroeg ik er niet naar ;)
(En dan doel ik dus niet op aansprakelijkheid op het moment dat een mens/dier zich verwondt)

Alleen artikelen opnoemen is ook prima, ik kan wel lezen.

Er zijn regels met betrekking tot erf afscheiding daar staat vermeld wat wel en niet mag. Er is dan nog onderscheid in het soort erf, zoals bedrijfsmatig of particulier. Het kan zelf per gemeente bepaald zijn. Welk artikel precies moet ik ff nazoeken, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Maar dat gaat nu niet lukken me nachtdienst begind nu, moet aan het werk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:43

Man heeft imo groot gelijk. Voor een vogelliefhebber zijn katten monsters. Mensen met volieres hebben nu eenmaal last van andere mensen die hun dieren maar laten lopen. Zijn ook zeker niet alleen katten van TS waar hij zijn maatregelen voor neemt. En steeds de tuin in moeten rennen met een bak met water is ook zo wat. De ene kat heeft er ontzag voor maar lang niet allemaal. Een kat is een slim dier. Schat zo in dat er geen enkele kat zich verwond maar een omweg maakt.... Maar ben wel bang dat buurman er met deze oplossing nog niet is.

Is zo iets als iemand die kippen in buitengebied heeft die steeds aangevreten worden door vossen.... dan ga je ook ineens heel anders tegen vossen aan kijken....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:43

flappie2:
Ben toch heel benieuwd of jij het ondertussen wel hebt gevonden. Als ik het door jouw genoemde artikel 36 erbij pak dan kan ik er niet gelijk uithalen dat zichtbaar prikkeldraad op eigen erf bv onder het mom van inbraakpreventie verkeerd is. Voorkomen van inbraak kun je zien als redelijk doel. Leuke van het wetboek dat interpretatie zeer belangrijk is. Dus ik ben echt oprecht benieuwd of jij het kan vinden en mij daarin wilt onderwijzen. Want het kan ook voor de ts van belang zijn immers, mocht poekie wel zere pootjes eraan overhouden of buurman dan aansprakelijk kan worden gesteld.
(En natuurlijk snap ik ook wel dat je daar absoluut geen concreet antwoord kan op vraag kan geven)

Het staat namelijk niet in de regels voor erfafscheiding mbt schrikdraad, prikkeldraad en ook niet in de strekking ervan.

Het kan in de apv bepaalt zijn maar het ging mij puur om het wetboek. Zover ik weet, kan het alleen in de Apv staan.

In ieder geval bedankt dat je het wilt nazoeken als je tijd hebt :)
(Ook in eigen belang, want wij hebben ook prikkeldraad O:) )

Heb mijn eigen APV bekeken en ik mag zelfs mijn hele tuin met prikkeldraad omheinen, als het maar op 0.25 meter van de weg af zit; geldt ook voor overige scherpe afscheidingen of schrikdraad. Ik zal mijn buurvrouw maar niet op ideeën brengen :') die was al druk bezig met haar versie van de Berlijnse muur, ware het niet dat ie hoger was dan was toegestaan en alsnog een stuk eraf moest :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:08

Mijn ouders hebben nieuwe buren met 4 katten.
Het begon met 2, maar inmiddels zijn het er dus al 4.
Ze hebben schrikdraad aan de muren en omheining van hun tuin gemaakt en nog weten die beesten eroverheen te springen.
Vervolgens lopen ze dan bij mijn ouders over het tuinterras, graven de bloempotten soms uit en lopen zelfs naar binnen als de schuifpui open is.
Vaak genoeg zitten ze gewoon voor de schuifpui naar binnen te kijken hoe wij aan tafel zitten :P .

Mijn ouders zijn geen dierenmensen, maar vinden het op zich niet zo erg. Alleen het uitgraven van de bloempotten vinden ze natuurlijk minder.
Van de buurvrouw mogen ze de katten natspuiten, wat mijn vader dan ook al een keer met de tuinslang heeft gedaan.

Maar ja, katten trekken dus katten aan en nu komen dus via de andere buren allemaal vreemde katten op bezoek via het dakterras van mijn ouders.
En dan wordt het toch enigszins overlast wat die beesten veroorzaken.

Wat betreft overlast van vossen Slimmerik, dat is toch iets anders: die komen meestal alleen s'nachts en piesen en poepen je niet de boel vol en het enige wat ik daartegen hoef te doen, is mijn kippenhok s'avonds dicht maken of....een laag schrikdraadje spannen. Dat heeft bij ons ook een keer goed geholpen }:) .Hele draad was losgetrokken de dag nadat de vos op bezoek was geweest en een paar van onze kippen had geroofd omdat ik stommerd vergeten was het hok dicht te maken. Ik heb meteen wraak genomen, door een schrikdraadje aan de omheining van de paarden te koppelen en dat omlaag te leiden voor het poortje door, waar hij waarschijnlijk net onderdoor kon.
Ik vermoed dat hij voor de rest van de kippen terugkwam...maar ja, dat bezorgde hem de schok van zijn leven....letterlijk ~~}>

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:12

Geryon schreef:
Ik snap zulke gedachtes nooit echt. Wel zeiken, maar er niets aan willen doen omdat het de schuld van een ander is. Maar dan blijf je stront houden hoor! Of bedoel je wel iets doen, maar niet het waken?

dus een ander die geen kat in zijn tuin wil en er ook geen 1 heeft moet maar iets ervoor moeten/willen doen??geld uit moeten geven aan spullen om de kat maar uit de tuin te houden? maar de katten eigenaar zelf hoeft niets te doen aan t probleem van zijn kat?? >;)
beetje krom vind je ook niet...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:20

NathalietjeB schreef:
Geryon schreef:
Ik snap zulke gedachtes nooit echt. Wel zeiken, maar er niets aan willen doen omdat het de schuld van een ander is. Maar dan blijf je stront houden hoor! Of bedoel je wel iets doen, maar niet het waken?

dus een ander die geen kat in zijn tuin wil en er ook geen 1 heeft moet maar iets ervoor moeten/willen doen?? maar de katten eigenaar zelf hoeft niets te doen aan t probleem van zijn kat?? >;)
beetje krom vind je ook niet...

Is het een erekwestie ofzo ?! :') Stel je niet zo aan. Jij wil dat beest niet in je tuin, dus daar kan je best wat voor doen. Natuurlijk is het niet netjes als die katteneigenaar er niets aan doet. Ik zou als katteneigenaar dan ook zelf voor een oplossing zoeken.

Maar ga niet janken en zeiken om vervolgens je probleem (het is immers jouw probleem en (nog (wettelijk)) niet die van de katteneigenaar hoe erg dat ook klinkt) totaal zelf niet eens op willen lossen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:23

waar halen jullie zo concreet die wetten vandaan, als mijn paard iets vernield van een anders ben ik aansprakelijk.
dus vraag me af waarom dit bij een kat niet zo is.

en de buurman heeft voor zichzelf toch een oplossing gevonden, tja daar is de katteneigenaar het niet mee eens, wiens probleem is het nu? de katteneigenaar lijkt me zo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:30

Bij een kat is de eigenaar ook gewoon aansprakelijk, maar probeer maar te bewezen dat het daadwerkelijk Poekie van op de hoek was en niet Poekie van de achterburen. ;)
Daarnaast mogen katten geloof ik helemaal niet loslopen, het wordt gedoogd omdat iedereen vasthoudt aan het 'Poekie heeft zijn vrijheid nodig'.
Ook het jagen wat katten doen is tegen de wet, maar wederom: bewijs maar om welke Poekie het gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:32

Poekie mag loslopen, behalve als de apv wat anders zegt. Staat gewoon in mijn apv niets over gemeld, dus het mag gewoon. Heeft niets met gedogen te maken, daarvoor zou iets niet mogen officieel immers.

En als in de apv ook niets staat dat scherpe afscheidingen of afscheidingen met schrikdraad of staaldraad niet mogen (en je kan het immers gewoon op anti inbraak gooien bij wijze van), dan vrees ik dat poekie gewoon pech heeft als ie erin komt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-14 22:36, in het totaal 3 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:33

lor1_1984 schreef:
Bij een kat is de eigenaar ook gewoon aansprakelijk, maar probeer maar te bewezen dat het daadwerkelijk Poekie van op de hoek was en niet Poekie van de achterburen. ;)
Daarnaast mogen katten geloof ik helemaal niet loslopen, het wordt gedoogd omdat iedereen vasthoudt aan het 'Poekie heeft zijn vrijheid nodig'.
Ook het jagen wat katten doen is tegen de wet, maar wederom: bewijs maar om welke Poekie het gaat.

makkelijk te bewijzen als hij in de spijkers hangt :+ sorry even flauw.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:35

Als 'ie gechipt is of een apart kleurtje heeft wel ja, StalNollie.
Maar als het om een standaard kleurtje gaat zonder chip kan 'ie van iedereen zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:36

lor1_1984 schreef:
Als 'ie gechipt is of een apart kleurtje heeft wel ja, StalNollie.
Maar als het om een standaard kleurtje gaat zonder chip kan 'ie van iedereen zijn.

Of lastiger; van niemand.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:36

op straat mag mijn hond ook geen katten aanvallen
maar hier in de tuin geldt voor mij toch echt: WEG = PECH!

dat is nog niet gebeurt (geluk voor de poekies) maar het heeft meerdere keren ook niet veel gescheeld....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 22:37

nou, gelukkig hebben de mijne alle drie een standaard kleur en geen chip :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:37

Incognito poekie 8-)