Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vonneke schreef:Wij hebben twee katten en die komen heerlijk buiten in onze eigen tuin.
We hebben de gehele tuin omheind zodat ze niet over de omheining kunnen springen. (overigens ook ideaal om andere katten buiten te houden)
Mooi is het niet maar het is ideaal.
Het zijn MIJN katten en MIJN verantwoordelijkheid dat ze niet in andere tuinen oid komen.
vonneke schreef:Wij hebben twee katten en die komen heerlijk buiten in onze eigen tuin.
We hebben de gehele tuin omheind zodat ze niet over de omheining kunnen springen. (overigens ook ideaal om andere katten buiten te houden)
Mooi is het niet maar het is ideaal.
Het zijn MIJN katten en MIJN verantwoordelijkheid dat ze niet in andere tuinen oid komen.
idinn schreef:TS, wij hebben in de tuin ook zo'n apparaatje. Geeft een hoog piepgeluid (is in te stellen) en flitst mbv bewegingsdetectie. Ik heb zelf een binnenkat en wij hebben dat ding staan tegen andere buurkatten die fijn hun behoeftes kwamen doen op onze tegels. Heeft voor je buurman miss niet groot genoeg bereik dus evt twee neer te zettwn (onze buren hebben er ook staan ivm duiven). Werken op batterijen maar gaan best lang mee. Ze zijn (hier) gewoon te koop bij de dierenwinkels voor +-€50.
Nog nooit een kind of duif van de buren horen klagen over de toon (qua duiven: die vertonen geen afwijkend gedrag). Overigens als wij overdag buiten zijn (of als je je kind of hond in de tuin laat) gewoon kwestie van knop ff op uit te zetten. Scheelt ook een hoop batterij.
VogeltjeM schreef:Maar ik krijg soms wel de neiging om het voor de voeten van de buren te gooien als zij wel komen klagen over onze vuurkorf die sporadisch (echt 1x in de 3 maanden ofzo) aanstaat omdat ze zich ergeren aan de rook.
flappie2 schreef:@vuurneon: ik las schrikdraad i.p.v prikkeldraad mijn fout.
Maar goed het maakt niet uit wat je gebruikt om katten uit je tuin te weren. Je bent gewoon strafbaar als je er een dier letsel mee toebrengt.
Ga eerst eens de GWWD en het wetboek van strafrecht, en de jurisprudentie er op na lezen en dan praten we weer veder. Dingen roepen zonder dat je weet waar je het over hebt slaat nergens op.
Voor de gene die vinden dat spijker en glasscherven oke zijn, hoop ik voor jullie dat de eigenaren va gewonde katten niet weten hoe dit in de wet geregeld is, want er staat gewoon zelf een gevangenisstraf op.
ChristaMoor schreef:VogeltjeM schreef:Maar ik krijg soms wel de neiging om het voor de voeten van de buren te gooien als zij wel komen klagen over onze vuurkorf die sporadisch (echt 1x in de 3 maanden ofzo) aanstaat omdat ze zich ergeren aan de rook.
haha, kun je altijd nog aangeven dat je kattenschijt aan het verbranden bent
ChristaMoor schreef:VogeltjeM schreef:Maar ik krijg soms wel de neiging om het voor de voeten van de buren te gooien als zij wel komen klagen over onze vuurkorf die sporadisch (echt 1x in de 3 maanden ofzo) aanstaat omdat ze zich ergeren aan de rook.
haha, kun je altijd nog aangeven dat je kattenschijt aan het verbranden bent
vuurneon schreef:Heb ik gedaan en ik kom het niet tegen dat het niet is toegestaan als afscheiding, dus als je mij wilt helpen; graag. Anders vroeg ik er niet naar
(En dan doel ik dus niet op aansprakelijkheid op het moment dat een mens/dier zich verwondt)
Alleen artikelen opnoemen is ook prima, ik kan wel lezen.
)
die was al druk bezig met haar versie van de Berlijnse muur, ware het niet dat ie hoger was dan was toegestaan en alsnog een stuk eraf moest
.
.Hele draad was losgetrokken de dag nadat de vos op bezoek was geweest en een paar van onze kippen had geroofd omdat ik stommerd vergeten was het hok dicht te maken. Ik heb meteen wraak genomen, door een schrikdraadje aan de omheining van de paarden te koppelen en dat omlaag te leiden voor het poortje door, waar hij waarschijnlijk net onderdoor kon.
Geryon schreef:Ik snap zulke gedachtes nooit echt. Wel zeiken, maar er niets aan willen doen omdat het de schuld van een ander is. Maar dan blijf je stront houden hoor! Of bedoel je wel iets doen, maar niet het waken?
NathalietjeB schreef:Geryon schreef:Ik snap zulke gedachtes nooit echt. Wel zeiken, maar er niets aan willen doen omdat het de schuld van een ander is. Maar dan blijf je stront houden hoor! Of bedoel je wel iets doen, maar niet het waken?
dus een ander die geen kat in zijn tuin wil en er ook geen 1 heeft moet maar iets ervoor moeten/willen doen?? maar de katten eigenaar zelf hoeft niets te doen aan t probleem van zijn kat??![]()
beetje krom vind je ook niet...
Stel je niet zo aan. Jij wil dat beest niet in je tuin, dus daar kan je best wat voor doen. Natuurlijk is het niet netjes als die katteneigenaar er niets aan doet. Ik zou als katteneigenaar dan ook zelf voor een oplossing zoeken. 
lor1_1984 schreef:Bij een kat is de eigenaar ook gewoon aansprakelijk, maar probeer maar te bewezen dat het daadwerkelijk Poekie van op de hoek was en niet Poekie van de achterburen.
Daarnaast mogen katten geloof ik helemaal niet loslopen, het wordt gedoogd omdat iedereen vasthoudt aan het 'Poekie heeft zijn vrijheid nodig'.
Ook het jagen wat katten doen is tegen de wet, maar wederom: bewijs maar om welke Poekie het gaat.
sorry even flauw.