Staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:45

maar dat bedoel ik ook met correct getraind, dat je er wedstrijden of wat dan ook mee zou kunnen lopen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:52

Dan nog vind ik zo'n bedrag onterecht.
Je wilt toch een goed huisje voor zo'n dier...
Je kiest er zelf voor om hem weg te doen... terwijl als je een hond aanschaft vind ik dat je dat doet voor het leven....
En doe je alleen weg in geval van overlijden en of ernstige ziekte of zo...
Je doet je hond niet weg omdat er een baby komt... bedoel dat bedenk je toch ook vooraf voor je een hond aanschaft...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:59

niene dat kun je niet voorspellen wat het gedrag kan zijn, en soms moeten mensen idd hun hun wegdoen om wat voor reden dan ook. en als een hond goed getraind is en goede papieren etc en al heeft mag je vind ik daar best wat geld voor vragen.
veel gaan er zonder 'goede ' reden weg dat klopt maar er zitten er ook die helaas echt weg moeten.

maar niet een pup aanschaffen, amper iets aanleren, en dan verkopen voor de volle mep.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:32

Dat klopt Stalnollie.. maar die groep die jou noemt is wel zeldzaam...
over het algemeen is het aanschaffen oliebol kost tijd weg wezen..
of aanschaffen en ach hij is oud en saai weg er mee...
of mensen die zeggen dat kind allergisch is.. tuurlijk is sommige gevallen waar maar in veel gevallen onzin..

maar ben er mee eens dat als je een pup met stamboom koopt voor 900 euro en hem dan verkoopt omdat je het te veel tijd kost dan ga je geen 400 euro vragen ja sorry.. maar daar kies je toch zelf voor om hem weg te doen neem dan lekker je verlies. had je er vooraf maar over moeten denken..
(dan doel ik op de baasjes die zomaar kopen alsof het een auto is)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:12

Zal ik me ook maar eens melden? Ik heb een zwart (met een blauwe inslag, haar vader was blauw) am. stafford teefje van 2,5 jaar jong.
Heb met haar 4 gehoorzaamheidscursussen gedaan (pup, jonge honden en 2x vervolgcursus) en ook behendigheidslessen gevolgd. Helaas moest ik die opgeven, omdat ik op die avond zelf naar school moet.

Moet zeggen dat ze nog behoorlijk eigenwijs kan zijn en regelmatig bananen in haar oren lijkt te hebben, maar verder is het een heerlijke hond! Met de meeste andere honden hier in de buurt kan ze fijn spelen, alleen bij de kleinere keffers en een aantal grotere, dominante teven moet ik haar wel vasthouden.

Tijdens de cursus heb ik zelf erg veel gehad aan clickertraining trouwens, schijnt ook vaak goed te werken bij de wat eigenwijzere rassen :)

Inderdaad maf om een hond weg te doen op het moment dat er een kind verwacht wordt. Ik denk dat staffords die een goede opvoeding hebben genoten juist erg fijne kameraden kunnen zijn voor kinderen! Over het algemeen tolereren ze toch vrij veel...

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:45

Welkom westernfreak. Ik vind Staffords tolerante en lieve honden. Jazz is ook eigenwijs en indd de bananen in z'n oren, maar hij is zo lief. Dat maakt een hoop goed.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:51

Niene87 schreef:
maar ben er mee eens dat als je een pup met stamboom koopt voor 900 euro en hem dan verkoopt omdat je het te veel tijd kost dan ga je geen 400 euro vragen ja sorry..

(dan doel ik op de baasjes die zomaar kopen alsof het een auto is)

Een auto die je koopt voor €1000 probeer je 2 maanden later te verkopen voor €1000, een paard dat je koopt voor €8000 ga je ook niet door tijdgebrek verkopen voor €2500 maar gewoon voor zijn €8000 of misschien €1000 minder als je er snel vanaf wilt.

Hier hebben we overigens een Stafford gehad die begon te grommen zodra de baby begon te kruipen, liet zijn tanden zien, die is dus die zelfde dag nog weggegaan naar mensen zonder kleine kinderen. Terwijl 'mijn' stafje, die ik heb gekregen voor mijn 6e verjaardag, nooit baby's gewend is toch super lief naar baby's, althans, ze besteed er weinig aandacht aan.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:00

snap ook niet dat mensen zomaar hun hond ongeacht welk ras weg kan doen, neem aan dat wanneer je er aan begint wel goed aan gedacht heb dat je een hond niet voor even hebt maar voor het leven, en dat als je kijkt naar de toekomst weet je echt wel of je de bedoeling had een gezin te stichten...en als je hem dan toch weg doet omdat je dan zogenaamd het best voor je hond wilt dan vraag je er inderdaad geen hoofdprijs voor maar wil je dat je hond gewoon goed terecht komt, zo een prijs snap ik overgens wel weer om het volk weg te houden die er bv slechte bedoelingen mee zouden hebben, maar goed die kan je alsnog wel filteren denk ik zomaar...

Heb je een foto van je hond westernfreak? leuk filpmje trouwen had ff gespiekt ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:00

Bedankt MarjonRebel, niet misselijk geworden? ;)

Zal eens kijken of de foto's het doen.

Hier als pup:
Afbeelding

En dit was een paar maandjes geleden tijdens een herfstwandeling in het bos:
Afbeelding

Ook een erg atletisch type! Lijkt wat dat betreft niet heel erg op haar ouders. Maar ze deed het mede daardoor wel erg goed met springen. Nam de A-schutting zelfs een keer in 2 sprongen en sprong zelfs een keer over de afzetting van het trainingsveld heen :') Dat was ook tijdens een 'banaan-momentje'.

Nog met betrekking tot kinderen en honden: ik verbaas me er ook nog wel over hoeveel mensen hun (kleine) kind alleen laten met de hond(en). Mij is geleerd dat er dan altijd toezicht moet zijn?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:34

dit was mijn laatste Stafford:
Afbeelding
Afbeelding
foto's zijn denk van een jaar voor zijn overlijden.
Hij woog in die tijd 42kg, was iets chubby, verder wel goed op gewicht en gewoon aan de maat (Amerikaanse lijnen, (groot)ouders waren import).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:21

Die is nogal zwaar mijn dober weegt dat :=
Onze staff is 22 kg geen vet aan dr lijfje :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:25

Je hebt de Engelse Stafford en de Amerikaanse. Die laatste is meestal een stuk flinker.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:32

Sorry maar ik weet dat er Engelse en Amerikanen zijn heb ze beide gehad

Dan nog is 40 kg voor een hond van die grote flink onze Amerikaan is precies de standaard maat teef en weegt dus 22 onze reu woog op zn top 32 en dat was al flink zwaar

Onze dobermann is 72 cm en 45 kg

Een staffie hoord zeker niet tot die hoogte te gaan hoe wel je ze steeds groter ziet worden. Jammer dat de standaard geen vaste grote's heeft

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:33

Die van ons is 30 kilo en liever heb ik m nog wat dikker, maar goed Basco is een kruising dus toch wel een andere bouw hij is eerder smal dan breed.

@westernfreak, ik laat mijn kinderen van 4 en 6 eigenlijk ook wel eens alleen met de honden, ik moet toch ook soms naar de wc of de was doen oid....eigenlijk vertrouw ik hem daarin gewoon net zoals ik met mijn andere hond doe...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:36

Seven schreef:
Die is nogal zwaar mijn dober weegt dat :=
Onze staff is 22 kg geen vet aan dr lijfje :D

voordat hij Addison had woog hij ook met gemak 36kg, maar met de Addison is hij wat vocht gaan vasthouden en wat aangekomen, dus vandaar de 6kg extra.
Zie je wel vaker bij bijnierproblemen. :)
Maar het was een flinke jongen, hij kwam met z'n rug bij mijn knieën en hij was behoorlijk breed, zonder echt blokkerig/propperig te worden.
Ik begreep dat zijn formaat ook wel wegkwam bij zijn ouders, paps was een Amerikaanse import reu en mams was uit Amerikaanse import ouders.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:43

Onze teef heeft ook veel buitenlandse lijnen ze is een brede doch atletische hond
36 is best een normaal gewicht voor een echt grote reu dus boven de gewenste 49 cm :j

Heb ze ook op shows veel vaker groter gezien, zuci is 44,5 cm en was toch bijna altijd de kleinste teef in de ring. Ze word nog steeds vaak als Engelse staff aangezien o dat mensen steeds grotere staffies fokken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:49

groter vind ik niet altijd mooier, wil ik groter dan zou ik eerder uitwijken naar een atletische American Bulldog. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:59

Dat zijn ook leuke honden heb zelf 2 am bullen gehad waren lieve honden actief maar toch layback

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:32

Mijn hond woog een maand geleden 27 kg. Zij krijgt 2x daags kenner brokken adult. 'S morgens zonder vlees en 's avonds met vers vlees. Zij krijgt zelden "mensen eten" en geen vlees uit blik. Dat laatste lijkt mij erg ongezond en vol troep.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:00

ThreeFingers schreef:
Je hebt de Engelse Stafford en de Amerikaanse. Die laatste is meestal een stuk flinker.

even lezen maar dit is een topic waar de kenners onder elkaar zittten met eigen am/en honden.
dus voordat je interessant wil doen :list:

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:43

Reno weegt 25 kilo ( laatst gewogen op 1 maart ) misschien nu wat minder. Maar hij heeft ook geen grammetje vet. Als mensen hem zien vinden ze hem meestal te mager, maar hij staat droog. Nog niet heel erg droog, maar zo vind ik hem goed. Alleen spieren heeft hij :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:48

Met zuci net zo ik vind dat mooier dan het hele volle door vet
Afbeelding
Afbeelding

3 jaar geleden toen ze 3 was was ze nog droger
Afbeelding

Krijg altijd commentaar dat ze te dun is al 6 jaar lang :=

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:55

wauw die hals band is vet! en mooie hond ook trouwens ;0

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:56

Bedankt, halsband is voor dr speciaal gemaakt :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:09

Mooi hoor! Mooie bespiering ook! Ja bij mij is al 2x dierenpolitie aan de deur gekomen omdat reno te dun zou zijn := maar nu komen ze niet meer, heb ze even goed uitgelegd waarom hij er zo bij staat ^_^ de dierenarts vond hem er super bij staan, ze zei de meeste honden zijn te dik ;)