Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:41

maar een hond kan wel ernstigere wonden aanbrengen.

Suuskipje

Amandavd schreef:
WiancaR schreef:
Tuurlijk kan een kat wel iemand verwonden, maar niet levensbedreigend. Tenzij je een kat in het formaat van een tijger hebt. Ik weet niet wat voor hybride katten jullie hebben maar ik heb al genoeg woeste/agressieve katten gezien en je hebt ze zo van je af.

Keep on dreaming, Fa maar eens een tijd bij een DA werken, dan zie je pas woeste en pissed of katten die echt leip zijn.

En zo zijn er ook genoeg honden die zich zo bij een dierenarts gedragen, of konijnen, fretten, hamsters, geiten, schapen, paarden, koeien etc ;)

Ayasha
Blogger

femo schreef:

En DAT is gewoon kul. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:42

Suuskipje schreef:
Amandavd schreef:

Keep on dreaming, Fa maar eens een tijd bij een DA werken, dan zie je pas woeste en pissed of katten die echt leip zijn.

En zo zijn er ook genoeg honden die zich zo bij een dierenarts gedragen, of konijnen, fretten, hamsters, geiten, schapen, paarden, koeien etc ;)

ZO kun je over elke zin wel vallen he.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:43

love_western schreef:
Ik heb die kat nog 5 maanden in huis gehad. Echt alles er aan gedaan. Maar hielp niks. Dus ze heeft nog een kans gekregen bij kennissen die allemaal probleem katten hebben.

Nou respect.

Een helleveeg die een persoon 3 kwartier aanvalt had bij mij minder kansen gekregen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:43

nou, dat denk ik toch zeker niet. kom op zeg. een kat heeft niet dezelfe grootte tanden, en al helemaal neit dezelfde bijtkracht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:44

In normale omstandigheden zal een hond net zo min aanvallen als een kat dat doet. :) En als de omstandigheden abnormaal zijn, reken dan maar dat een kat net zoveel schade kan aanrichten als een hond. :)

Femo; en een hond heeft geen 20 messcherpe nagels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:44

NatasjavE schreef:
love_western schreef:
Dat krijg je als je denkt dat labjes makkelijk op te voeden zijn. En dat iedereen denkt dat het lieve honden zijn.

Absoluut mee eens. Heel veel mensen denken over dat opvoeden niet eens....pas als er problemen ontstaan.

Klopt. De meeste van de onopgevoede honden die ik ken, zijn labradors. Meestal ook tonnetje rond. Krijg wel eens te horen dat labradors niet op te voeden zijn. Dus volgens mij is mijn labrador nep :j _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:45

Ayasha schreef:
femo schreef:

En DAT is gewoon kul. :)

He kom op. Eeven fair blijven. Er zijn dodelijke bijtincidenten van honden. Een aantal hebben het journaal gehaald,

Dat noem ik ernstiger dan armen of benen die tot bloedens toe open liggen.

Dat krijgt een kat doorgaans niet voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:47

NatasjavE schreef:
love_western schreef:
Ik heb die kat nog 5 maanden in huis gehad. Echt alles er aan gedaan. Maar hielp niks. Dus ze heeft nog een kans gekregen bij kennissen die allemaal probleem katten hebben.

Nou respect.

Een helleveeg die een persoon 3 kwartier aanvalt had bij mij minder kansen gekregen.

Dank je. Begin er ook nooit weer aan. Maar ik vind het wel enorm fijn om te zien hoe blij mijn oma is met mijn kat (hebben de katten geruild) ze praat de hele dag tegen haar. En de kat miauwt nog terug ook. En ze voelt zich ook niet meer alleen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:47

love_western schreef:
. Krijg wel eens te horen dat labradors niet op te voeden zijn. Dus volgens mij is mijn labrador nep :j _O-

Ik heb een Jack russel gehad.....die zijn pas een opvoedkundige uitdaging :')

Ja, hier ook veel dikke labradors...zo zielig.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:48

SAKKIA schreef:
Ik heb het dan ook niet over de mensen die bij jou in het dorp wonen, maar over de mensen die hier de discussie voeren ;)

wat als je honden en katten hebt maar nog steeds vind dat en katteneigenaar zelf verantwoordelijkheid moet nemen voor diens kat?

In welk "kamp" plaats je me dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:49

mwah, hier een jack, echt, nooit zo'n fijne hond gezien of gehad als die... :) Dat is een schát van een beest.. :)
De dag dat die hond iemand bijt, is de kans vrij groot dat die persoon er eigenlijk nog een klap bij verdient.... Volgens mij weet dat ding niet eens dat bijten ook een optie is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:49

NatasjavE schreef:
love_western schreef:
. Krijg wel eens te horen dat labradors niet op te voeden zijn. Dus volgens mij is mijn labrador nep :j _O-

Ik heb een Jack russel gehad.....die zijn pas een opvoedkundige uitdaging :')

Ja, hier ook veel dikke labradors...zo zielig.

Idd zielig. En dan krijg ik te horen dat mijn lab veelste mager is :+

Nu je het zegt, ik ken weinig opgevoede jack russels. Maar een paar die goed luisteren.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:50

Hier ook binnenkatten. Heb een groot huis en de poezen vermaken zich prima binnen.

Heb hier 2 aanlopers die voorheen waarschijnlijk wel buiten kwamen, maar ze springen niet de ramen op en zijn heel content.

Wij wonen aan een doorgaande weg, waar aso gereden wordt. Daarnaast wil ik niet dat mijn kat problemen geeft aan een andere. Ik wil ook geen katten van iemand anders in mijn tuin en die jaag ik rustig weg.

Vind het idee dat een kat buiten hoort heel ouderwets en makkelijk en het ergste vind ik nog dat sommige mensen hun kat ongeholpen buiten laten. Dan moet ik me inhouden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:51

Ayasha schreef:
mwah, hier een jack, echt, nooit zo'n fijne hond gezien of gehad als die... :) Dat is een schát van een beest.. :)
De dag dat die hond iemand bijt, is de kans vrij groot dat die persoon er eigenlijk nog een klap bij verdient.... Volgens mij weet dat ding niet eens dat bijten ook een optie is. :')

Die van mij was ook heel lief. Kon er alles mee.

Maar echt goed luisteren mwoh :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:51

Om maar even op de vraag van het topic terug te komen :')

Mijn katten lopen buiten. Reden? Ze zijn intens blij met het feit dat ze buiten kunnen zijn: spelen met grassprieten, achter vlindertjes aan, in het zonnetje liggen op de trampoline, lekker de ruimte hebben om te kunnen rennen en in bomen te kunnen klimmen..

Ik weet dat dit een veelbesproken discussie is op bokt, en dat er veel mensen zijn die het asociaal vinden om je kat naar buiten te doen.. Hier in ons dorp is het echter de normaalste zaak van de wereld.. Als ik mijn katten niet de mogelijkheid zou kunnen bieden om naar buiten te gaan, zou ik ze een hele hoop minder gelukkig hebben..

Ps: :') Ik heb een slanke labrador die best goed luistert en altijd lief is. :))

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:52

Amanda, Ik val helemaal nergens over, maar weerleg je argumenten.
Als je daar niet zo goed tegen kan dan vraag ik me af wat je in deze discussie doet, zeker omdat jouw reacties best hard zijn ;)

Die kat had ik in laten slapen overigens love_western. een kat die zo aanvalt voelt zich ook gewoon nergens echt fijn vermoed ik, zal iets niet goed in dat koppie gezeten hebben..

Een kat kan absoluut grote schade aanbrengen hoor ;) mijn vader had een een flink gat in zn arm nadat hij onze kat had uitgedaagd (eigen schuld, dikke bult).
Wel vind ik dat een hond (en dan met name de grotere rassen) makkelijker een grotere wond kan veroorzaken. Honden heb nu eenmaal meer bijtkracht en grotere tanden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:53

Sodeletuut schreef:
Om maar even op de vraag van het topic terug te komen :')

Mijn katten lopen buiten. Reden? Ze zijn intens blij met het feit dat ze buiten kunnen zijn: spelen met grassprieten, achter vlindertjes aan, in het zonnetje liggen op de trampoline, lekker de ruimte hebben om te kunnen rennen en in bomen te kunnen klimmen..

Ik weet dat dit een veelbesproken discussie is op bokt, en dat er veel mensen zijn die het asociaal vinden om je kat naar buiten te doen.. Hier in ons dorp is het echter de normaalste zaak van de wereld.. Als ik mijn katten niet de mogelijkheid zou kunnen bieden om naar buiten te gaan, zou ik ze een hele hoop minder gelukkig hebben..

Ps: :') Ik heb een slanke labrador die best goed luistert en altijd lief is. :))

Mijn lab zal het ook geweldig vinden als hij de hele dag buiten kan spelen. Met takken slepen. Zo vaak het water in plonsen als hij zelf wilt. Maar een hond moet ik wel achter het hek houden. Dus waarom mogen katten wel vrij los lopen.

ps. Ik vind jou lab echt gaaf :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:54

Ik mag met mijn ene kat niet meer bij een Da komen, zoals een Da zegt ik heb liever een boze hond dan een boze kat want bij de hond doe je korf om

De kat kan alles ze zo lenig, snel ze hebben 10 nagels en 4 sterke hoektanden.
Boze kat is gevaarlijk

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:55

Ik vind dat katten gewoon buiten moeten kunnen lopen. Als de kat er zelf voor kiest om binnen te blijven ok. Wij hebben een Britse Korthaar en die mag naar buiten wanneer ze wil alleen ze is er niet zo dol op om buiten te zijn alleen wanneer wij met zijn allen in de tuin zitten of ik met de hond ga lopen. Als ze dan buiten is roepen we al; Pien ( koosnaampje, ze heet officeel Mininos Sientje ), je maakt een vergissing kom snel weer naar binnen :+.

Maar goed, een kat moet toch een katten leven hebben en niet geforceerd binnen blijven. Ik heb liever dat mijn kat onder de auto komt en een vrij gelukkig leven heeft gehad dan dat hij altijd maar binnen moet zitten want ik vind dat geen waardig katten leven.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:55

Je kan dezelfde vraag nog wel 80x herhale love_western, maar niemand kan je een antwoord daarop geven. Het is 'gewoon' zo en totdat er een wet komt zal dat ook zo blijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:56

NatasjavE schreef:
Ayasha schreef:

Die van mij was ook heel lief. Kon er alles mee.

Maar echt goed luisteren mwoh :')

:D Zij luisterd ook nog eens goed. :j
Ze is alleen een beetje dom. Dus echt kunstjes leren is moeilijk, maar ze kent de basis, "dicht" "zit" "af" "kussen" en "wachten" (wat eigenlijk blijven is, maar wachten pakte ze op een of andere manier beter aan als comando dan "blijf" :?) . :+: En dat is eigenlijk genoeg. "pootje" snapt ze maar niet. :')

However zelfs een onopgevoede normale hond zal, indien niet geprovoceerd, net zo min aanvallen als een normale kat die zich niet bedreigd voelt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:56

Suuskipje schreef:
Amanda, Ik val helemaal nergens over, maar weerleg je argumenten.
Als je daar niet zo goed tegen kan dan vraag ik me af wat je in deze discussie doet, zeker omdat jouw reacties best hard zijn ;)

Die kat had ik in laten slapen overigens love_western. een kat die zo aanvalt voelt zich ook gewoon nergens echt fijn vermoed ik, zal iets niet goed in dat koppie gezeten hebben..

Een kat kan absoluut grote schade aanbrengen hoor ;) mijn vader had een een flink gat in zn arm nadat hij onze kat had uitgedaagd (eigen schuld, dikke bult).
Wel vind ik dat een hond (en dan met name de grotere rassen) makkelijker een grotere wond kan veroorzaken. Honden heb nu eenmaal meer bijtkracht en grotere tanden ;)

Je was niet aan het weerleggen maar aan het 'zeuren' over een voorbeeld dat ik aandroeg. Een echt door het lint geslagen kat, die echt doorgedraaid is zie je in het dagelijkse leven bijna niet, maar wel regelmatig bij een DA, omdat ze daar niet fijne dingen meemaken en sneller door het lint gaan. Dat was mijn voorbeeld, en jij had er weinig op te zeggen behalve dat andere dieren dat ook doen bij de DA. Jij snapte mijn voorbeeld niet. Dat heeft niks te maken met wat ik in deze discussie doe of niet tegen het weerleggen van argumenten kan.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:57

Gydja schreef:
Ik vind dat katten gewoon buiten moeten kunnen lopen. Als de kat er zelf voor kiest om binnen te blijven ok. Wij hebben een Britse Korthaar en die mag naar buiten wanneer ze wil alleen ze is er niet zo dol op om buiten te zijn alleen wanneer wij met zijn allen in de tuin zitten of ik met de hond ga lopen. Als ze dan buiten is roepen we al; Pien ( koosnaampje, ze heet officeel Mininos Sientje ), je maakt een vergissing kom snel weer naar binnen :+.

Maar goed, een kat moet toch een katten leven hebben en niet geforceerd binnen blijven. Ik heb liever dat mijn kat onder de auto komt en een vrij gelukkig leven heeft gehad dan dat hij altijd maar binnen moet zitten want ik vind dat geen waardig katten leven.

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Heb je wel is eerder je eigen kat onder auto doodgereden zien worden?