Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:WiancaR schreef:Tuurlijk kan een kat wel iemand verwonden, maar niet levensbedreigend. Tenzij je een kat in het formaat van een tijger hebt. Ik weet niet wat voor hybride katten jullie hebben maar ik heb al genoeg woeste/agressieve katten gezien en je hebt ze zo van je af.
Keep on dreaming, Fa maar eens een tijd bij een DA werken, dan zie je pas woeste en pissed of katten die echt leip zijn.
Suuskipje schreef:Amandavd schreef:
Keep on dreaming, Fa maar eens een tijd bij een DA werken, dan zie je pas woeste en pissed of katten die echt leip zijn.
En zo zijn er ook genoeg honden die zich zo bij een dierenarts gedragen, of konijnen, fretten, hamsters, geiten, schapen, paarden, koeien etc
NatasjavE schreef:love_western schreef:Dat krijg je als je denkt dat labjes makkelijk op te voeden zijn. En dat iedereen denkt dat het lieve honden zijn.
Absoluut mee eens. Heel veel mensen denken over dat opvoeden niet eens....pas als er problemen ontstaan.
Ayasha schreef:femo schreef:maar een hond kan wel ernstigere wonden aanbrengen.
En DAT is gewoon kul.
NatasjavE schreef:love_western schreef:Ik heb die kat nog 5 maanden in huis gehad. Echt alles er aan gedaan. Maar hielp niks. Dus ze heeft nog een kans gekregen bij kennissen die allemaal probleem katten hebben.
Nou respect.
Een helleveeg die een persoon 3 kwartier aanvalt had bij mij minder kansen gekregen.
NatasjavE schreef:love_western schreef:. Krijg wel eens te horen dat labradors niet op te voeden zijn. Dus volgens mij is mijn labrador nep![]()
Ik heb een Jack russel gehad.....die zijn pas een opvoedkundige uitdaging![]()
Ja, hier ook veel dikke labradors...zo zielig.

Ayasha schreef:mwah, hier een jack, echt, nooit zo'n fijne hond gezien of gehad als die...Dat is een schát van een beest..
De dag dat die hond iemand bijt, is de kans vrij groot dat die persoon er eigenlijk nog een klap bij verdient.... Volgens mij weet dat ding niet eens dat bijten ook een optie is.

Ik heb een slanke labrador die best goed luistert en altijd lief is.

mijn vader had een een flink gat in zn arm nadat hij onze kat had uitgedaagd (eigen schuld, dikke bult).
Sodeletuut schreef:Om maar even op de vraag van het topic terug te komen
Mijn katten lopen buiten. Reden? Ze zijn intens blij met het feit dat ze buiten kunnen zijn: spelen met grassprieten, achter vlindertjes aan, in het zonnetje liggen op de trampoline, lekker de ruimte hebben om te kunnen rennen en in bomen te kunnen klimmen..
Ik weet dat dit een veelbesproken discussie is op bokt, en dat er veel mensen zijn die het asociaal vinden om je kat naar buiten te doen.. Hier in ons dorp is het echter de normaalste zaak van de wereld.. Als ik mijn katten niet de mogelijkheid zou kunnen bieden om naar buiten te gaan, zou ik ze een hele hoop minder gelukkig hebben..
Ps:Ik heb een slanke labrador die best goed luistert en altijd lief is.
. NatasjavE schreef:Ayasha schreef:mwah, hier een jack, echt, nooit zo'n fijne hond gezien of gehad als die...Dat is een schát van een beest..
De dag dat die hond iemand bijt, is de kans vrij groot dat die persoon er eigenlijk nog een klap bij verdient.... Volgens mij weet dat ding niet eens dat bijten ook een optie is.
Die van mij was ook heel lief. Kon er alles mee.
Maar echt goed luisteren mwoh
Zij luisterd ook nog eens goed.
) .
En dat is eigenlijk genoeg. "pootje" snapt ze maar niet. 
Suuskipje schreef:Amanda, Ik val helemaal nergens over, maar weerleg je argumenten.
Als je daar niet zo goed tegen kan dan vraag ik me af wat je in deze discussie doet, zeker omdat jouw reacties best hard zijn
Die kat had ik in laten slapen overigens love_western. een kat die zo aanvalt voelt zich ook gewoon nergens echt fijn vermoed ik, zal iets niet goed in dat koppie gezeten hebben..
Een kat kan absoluut grote schade aanbrengen hoormijn vader had een een flink gat in zn arm nadat hij onze kat had uitgedaagd (eigen schuld, dikke bult).
Wel vind ik dat een hond (en dan met name de grotere rassen) makkelijker een grotere wond kan veroorzaken. Honden heb nu eenmaal meer bijtkracht en grotere tanden
Gydja schreef:Ik vind dat katten gewoon buiten moeten kunnen lopen. Als de kat er zelf voor kiest om binnen te blijven ok. Wij hebben een Britse Korthaar en die mag naar buiten wanneer ze wil alleen ze is er niet zo dol op om buiten te zijn alleen wanneer wij met zijn allen in de tuin zitten of ik met de hond ga lopen. Als ze dan buiten is roepen we al; Pien ( koosnaampje, ze heet officeel Mininos Sientje ), je maakt een vergissing kom snel weer naar binnen.
Maar goed, een kat moet toch een katten leven hebben en niet geforceerd binnen blijven. Ik heb liever dat mijn kat onder de auto komt en een vrij gelukkig leven heeft gehad dan dat hij altijd maar binnen moet zitten want ik vind dat geen waardig katten leven.