Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pmarena schreef:Ik zo'n geval als dit kan dat misschien nog wel een geluk zijn.
Moet je je voorstellen dat je straks zelf bij je paard op stal komt, en je verzorgster / bijrijder / stalgenoot / toevallig langslopende penny vindt dat jij je paard slecht verzorgd, weet ergens iets te vinden van iets dat jij doet dat niet mag volgens de wet, en besluit vervolgens dat zij daarom meer recht heeft op jouw paard dan jij en neemt het dier mee
Waarna vervolgens half Bokt zegt dat die troela groot gelijk heeft. Dan sta je toch ook mooi even te kijken

Leslie90 schreef:Pmarena,
Ik zou de hond inderdaad ook daar kunnen laten en het heel makkelijk aanpakken, overal van afzien dus. Maar, dan is de hond er de dupe van. Ik heb het hier op bokt nog niet neer gezet maar misschien schetst dat meer een beeld van de situatie. Ten eerste, word moeders letterlijk weggerukt van de pups, en word mams >40km verderop weer bij ons gebracht. Niet alleen richt dat schade aan en wellicht latere gedragsproblemen aan bij de pups, maar ook de moeder kan zich ellendig voelen.
Citaat:Als er geen schriftelijke koopovereenkomst is, dan kun je het bewijs van je eigenaarschap ook langs andere wegen wel leveren, mocht dat ter discussie staan: je kunt laten zien dat je de koopsom hebt voldaan, dat je maandelijks huur voor je stalling hebt betaald, dat je je paard verzekerd hebt enzovoort.
Nimfee schreef:Ik begrijp niet dat je als nog je hond daar laat... Als je al weet wat voor ellende die fokker geeft aan die honden.
Ik zou je hond gewoon houden en daarna pas echt actie ondernemen met raad van beheer, politie e.d. je hebt bewijs dat de fokker de hond niet meer bij de pups wilde houden (toch? via berichtjes?). Gewoon van alles inschakelen zodat de fokker op z'n donder krijgt.
Alsnog ben jij juridisch eigenaar, jij onderhoudt de hond, niet de fokker. Volgens de wet bestaat er niet zoiets als een kynologische eigenaar en juridisch eigenaar wint het vaak met dit soort zaken.
ruitje schreef:Lijkt mij dat honden met doorlig plekken en huidproblemen het niet zo goed doen op shows?
En dit alles was je trouwens nog niet opgevallen toen je de hond net had/overnam? Je ziet pas sinds kort dat het broodfok is?