MyWishMax schreef:Ik reflecteer geen correct opgevoede honden aan de honden waar hij mee werkt hoor. Mijn ene hond is verre van correct opgevoed, angst agressief en reactief naar mensen. En dat is maar één van de voorbeelden die ik meegemaakt op van honden die absoluut niet correct opgevoede honden zijn.
Ik vind de manier van Cesar een kunstje, hoewel dat nodig is om de mensen te helpen om normaal de deur uit te gaan. Het is de bedoeling dat de hond uit respect niet voor je de deur uit gaat, maar dat respect moet je verdienen. Dat verdien je niet door te oefenen dat de hond de deur niet uit mag. Dan leert de hond alleen dat hij de deur niet uit mag. Respect verdien je in de hele omgang. En ja, bij de mensen waar hij komt is het al fout gegaan, maar dat heeft niet te maken met die deur, maar met het onbetrouwbaar zijn. Cesar zelf heeft gewoon een hele goede houding/uitstraling/energie/hoe je het wilt noemen. Dat ben ik zeker eens, alleen de manier waarop hij het anderen aan probeert te leren vind ik te weinig de kern aanpakken. Net als baknijd, de hond valt uit, omdat hij degene die langsloopt niet vertrouwt.
Meen je dit serieus? Als er iemand is die alles meeneemt in de rehabilitatie dan is het Cesar wel, dat houd niet op bij de deur, hij neemt alles mee, beweging uitdagingen, alles.. Rugzak op als de hond een taak nodig heeft.
Dus dat laatste stuk klopt niet..