slipketting (hond) zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:54

Omdat Mindim dingen beweert die niet waar zijn :)
En nee, als het één vriendelijker is, door het materiaal, vind ik dat niet vallen onder dezelfde uitwerking. :)

Vind het een beetje ordinair om je dan dom voor te doen en te blijven beweren dat er geen verschil zit in een ketting of een nylonlijn, en zo een ander te beschuldigen van ongelijk.

En Mindim, zoek ook even het verschil op tussen een showlijn, jachtlijn en een sliplijn. Daar maak je jezelf wat geloofwaardiger mee dan door net te doen alsof het hetzelfde is, met hetzelfde doel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:57

Air schreef:
Omdat Mindim dingen beweert die niet waar zijn :)
En nee, als het één vriendelijker is, door het materiaal, vind ik dat niet vallen onder dezelfde uitwerking. :)

Vind het een beetje ordinair om je dan dom voor te doen en te blijven beweren dat er geen verschil zit in een ketting of een nylonlijn, en zo een ander te beschuldigen van ongelijk.

En Mindim, zoek ook even het verschil op tussen een showlijn, jachtlijn en een sliplijn. Daar maak je jezelf wat geloofwaardiger mee dan door net te doen alsof het hetzelfde is, met hetzelfde doel.

Ik wel. Beide wurgen namelijk. Wurgen = zelfde uitwerking. Alleen berokkent de ene net iets meer schade dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:58

Ik heb net gevraagd waar een sliplijn voor dient en hoe dat werkt en heb eens gekeken in de jachthondenwinkel en daar staat alles onder jachtlijn.

Verder heb ik eenmaal genoemd dat touwen mij scherp lijken inwerken en dat vergeleken met een touwhalster van een paard. Qua inwerking.

Verder heb ik alleen genoemd dat beide lijnen als basisuitgang het wurgprincipe hebben, de een misschien met een scherpere inwerking dan de andere. En dat in de Cesar Milan band een slipketting zit, nou corrrectie een wurgsysteem.
Dus wat is nu helemaal jouw probleem. En ga fijn een ander dom en ordinair noem.

Air

Re: slipketting (hond) zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:03

Ik vind het verschil dus niet 'iets', maar veel. En die mening is gebaseerd op praktijk, niet alleen maar 'ik denk'.

Mindim het probleem is dat je het verschil niet snapt tussen een ketting en een nylon lijn en dat je dus gewoon iets beweert wat niet klopt. Ik heb daardoor ook het idee dat je alleen maar zo doet om te sarren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:06

Waar zit dat grote verschil in dan :)?

Anoniem

Bij een jachtlijn is het ook helemaal niet de bedoeling om het te gebruiken als een slip/wurg ketting. Als je de riem goed afstelt dan kan het niet slippen.

MyWishMax

Tja, ik vind er wel iets verschil in zitten, maar niet veel. Ja, een dikke gladde lijn en een ketting is een groter verschil. Dan is de dikke gladde fijner. Maar een dunne gladde lijn en een ketting vind ik allebei vervelend.

En ik heb ze allemaal bij mijn hond omgehad, omdat ze het op de training nodig vonden. De dikke gladde waren voor de hond prettiger dan de ketting, maar de ketting werkte minder in dan de dunne gladde lijntjes.

love_western schreef:
Bij een jachtlijn is het ook helemaal niet de bedoeling om het te gebruiken als een slip/wurg ketting. Als je de riem goed afstelt dan kan het niet slippen.

Idd, dat zei ik ook al.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:07

Mindim schreef:
Ik heb net gevraagd waar een sliplijn voor dient en hoe dat werkt en heb eens gekeken in de jachthondenwinkel en daar staat alles onder jachtlijn.

Verder heb ik eenmaal genoemd dat touwen mij scherp lijken inwerken en dat vergeleken met een touwhalster van een paard. Qua inwerking.

Verder heb ik alleen genoemd dat beide lijnen als basisuitgang het wurgprincipe hebben, de een misschien met een scherpere inwerking dan de andere. En dat in de Cesar Milan band een slipketting zit, nou corrrectie een wurgsysteem.
Dus wat is nu helemaal jouw probleem. En ga fijn een ander dom en ordinair noem.

Heb je ervaring met de lijnen?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:08

_San87_ schreef:
Waar zit dat grote verschil in dan :)?

MyWishMax schreef:
Tja, ik vind er wel iets verschil in zitten, maar niet veel. Ja, een dikke gladde lijn en een ketting is een groter verschil. Dan is de dikke gladde fijner. Maar een dunne gladde lijn en een ketting vind ik allebei vervelend.

En ik heb ze allemaal bij mijn hond omgehad, omdat ze het op de training nodig vonden. De dikke gladde waren voor de hond prettiger dan de ketting, maar de ketting werkte minder in dan de dunne gladde lijntjes.

love_western schreef:

Idd, dat zei ik ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:08

En is toch logisch dat je verschillende diktes hebt bij de jachtlijnen. Bij een klein hondje zal ik die van 10 mm breed er niet opknopen. Maar gewoon een dunnere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:09

Air schreef:
Ik vind het verschil dus niet 'iets', maar veel. En die mening is gebaseerd op praktijk, niet alleen maar 'ik denk'.

Mindim het probleem is dat je het verschil niet snapt tussen een ketting en een nylon lijn en dat je dus gewoon iets beweert wat niet klopt. Ik heb daardoor ook het idee dat je alleen maar zo doet om te sarren.

Nee, dat doe ik niet om te sarren. Ik zal het 'nogmaals' duidelijk voor je uitleggen. Beide banden zijn op het wurgprincipe gebaseerd, wat klopt daar volgens jou niet aan.
En ik heb welgeteld 2 keer genoemd in al mijn posts dat naar mijn idee touwen ook een erg scherpe inwerking hebben en jij blijft daar maar over struikelen. Ik heb zelfs nog info gevraagd over jachtlijnen, ook niet gezien zeker. De rest van mijn posts heb je niet gelezen volgens mij. Ik zou zo zeggen zet een nieuwe plaat op, deze wordt grijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:10

Ik wil anders vanavond wel een foto maken van hoe een jachtlijn correct hoort te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:11

PrimaDonna_ schreef:

Nee, daarom vroeg ik er ook naar ;) Maar ik zie wel dat zowel de slipketting als de sliplijn op het zelfde principe gebaseerd zijn, namelijk het slippen. En slippen betekent niet per definitie wurgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:12

een goede jachtlijn corrigeerd idd niet als deze goed afgesteld is. Ik gebruik voor mijn honden ook een jachtlijn zonder correctie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:13

PrimaDonna_ schreef:

Zo'n groot verschil is dat dus niet :).

No offence, hoor. Ik vind jachtlijnen fijne riemen. En ik zou zelf ook eerder voor een nylon slipband kiezen dan voor een slipketting, maar ik zie nog steeds niet waarin nou dat grote verschil zit qua schade.

dierenfan

Afbeelding

alstu een goede jachtlijn heeft 2 stoppen. Dag wurgen :D

MyWishMax

Mindim schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Nee, daarom vroeg ik er ook naar ;) Maar ik zie wel dat zowel de slipketting als de sliplijn op het zelfde principe gebaseerd zijn, namelijk het slippen. En slippen betekent niet per definitie wurgen.

Je moet een jachtlijn niet vergelijken met de sliphalsbanden. Dus niet met de slipketting en niet met een sliplijn/halsband. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:14

dierenfan schreef:
[ Afbeelding ]

Dit zijn echt zulke fijne riemen :+:.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:16

_San87_ schreef:
dierenfan schreef:
[ Afbeelding ]

Dit zijn echt zulke fijne riemen :+:.

Echt wel :j vind dit veel makkelijker dan prutsen met die musketon haak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:17

MyWishMax schreef:
Je moet een jachtlijn niet vergelijken met de sliphalsbanden. Dus niet met de slipketting en niet met een sliplijn/halsband. ;)

Wat is dan het verschil tussen een jachtlijn en een sliplijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:18

Mindim schreef:
MyWishMax schreef:

Wat is dan het verschil tussen een jachtlijn en een sliplijn?

Goede jachtlijn heeft dubbele stop en als je dat goed afsteld dan is het geen sliplijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:20

Mindim schreef:
Air schreef:

Nee, dat doe ik niet om te sarren. Ik zal het 'nogmaals' duidelijk voor je uitleggen. Beide banden zijn op het wurgprincipe gebaseerd, wat klopt daar volgens jou niet aan.
En ik heb welgeteld 2 keer genoemd in al mijn posts dat naar mijn idee touwen ook een erg scherpe inwerking hebben en jij blijft daar maar over struikelen. Ik heb zelfs nog info gevraagd over jachtlijnen, ook niet gezien zeker. De rest van mijn posts heb je niet gelezen volgens mij. Ik zou zo zeggen zet een nieuwe plaat op, deze wordt grijs.

Misschien even je eigen posts teruglezen? Je beweerde namelijk, door een feit tegen te spreken, dat er een slipketting in de halsband van Cesar te vinden is.
Ik snap ook niet wat er moeilijk is aan het verschil te zien tussen een ketting en een touw?

Daarnaast haal je iedere keer een showlijn, jachtlijn en sliplijn door elkaar. Meer info opzoeken voor je beweringen doet is dan wel handig.

_San87_ Dat verschil in schade heb je toch zelf ook al genoemd in je posts? :)
Ik denk iig niet dat het met een nylon lijn lukt om gewrichtschade te krijgen, wat met een ketting(hard op hard) veel sneller gebeurt.

Anoniem

Mindim schreef:
http://www.chesapeakebayretrieverclubne ... 0intro.pdf

Niet iedereen gebruikt schijnbaar de stoppen en dan is het gewoon een slipriem.

En als je een gewone halsband te strak doet kan je je hond er ook mee wurgen..
Er zit wel degelijk verschil tussen een jachtlijn, slipketting, martingale, halve check, nylon choker (die je ook niet helemaal als slip gebruikt maar meer als halve check) de halsband van Cesar, en andere choke/sliphalsbanden.

dierenfan

Mindim schreef:
http://www.chesapeakebayretrieverclubne ... 0intro.pdf

Niet iedereen gebruikt schijnbaar de stoppen en dan is het gewoon een slipriem.

dat snapt iedere gek wel dat niet iedereen die gebruikt echter degene die hier allemaal zeggen dat een jachtlijn helemaal niet hoeft te slippen gebruikt die 2de stop wel en heeft dus een gewone riem zonder musketon haak. Ideaal bij wat moeilijkere honden bijv. Je kan ze ook zo zetten dat ze een beetje slippen bijv. bij een hond die bang is van vuurwerk is dat helemaal niet erg dan kan deze niet weg maar je kan ook niet oneindig die keel dicht trekken.

Voor mij heeft het het voordeel dat ik alle honden aan kan lijnen met deze riemen als ik die 2de stop niet gebuik (dus als ik asiel en pensionhonden op de weiden en pleinen zet kan ik dat met 1 riem af die ik voor allemaal kan gebruiken) en als ik die stop wel gebruik heb ik gewoon een normale riem met normale halsband zonder een musketon haak die kapot kan gaan. Vind ik veel veiliger en als mijn honden los lopen hebben ze niets aan wat ik ook een voordeel vind en ik heb niets extra's om mijn nek bungelen.