Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 10:34

Ik kan niet zomaar iemands tuin in lopen, helaas. Alle buren weten wel dat ze vermist is. In de tuinen van de leegstaande huizen ben ik wel zelf geweest, maar daar was ze niet. Voortuinen hebben we natuurlijk wel allemaal gehad, die kan je vanaf de straat goed bekijken. Op de flyers die de buurt heeft gekregen staat wel dat ze goed in de tuin en schuur moeten kijken (en in huis), of ze dat doen weet ik natuurlijk niet, maar ik hoop het wel. De tuinen van mijn naaste buren kan ik vanuit het huis zien, volgens mij zit ze daar niet.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:31

Wat vervelend en zenuwslopend voor jou zeg! Ik zou denk ik gewoon bij je buren aanbellen en vragen of je in de achtertuin mag kijken. Dat je het vermoeden hebt dat ze daar ergens zit.
Het zou mij namelijk ook niet verbazen als ze in de buurt zit. Een poes (ookal komt ze niet buiten) weet wel waar haar huis is na al die tijd.

Ik hoop dat je haar snel weer terug vind!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:01

Ik volg dit topic ook al een tijden en vind het heel sneu dat je de kat nog steeds niet gevonden hebt. Ik ben er ook eens eentje een poosje kwijt geweest die bleek bij de buren in het schuurtje te zitten.
Eigenlijk denk ik ook dat ze wel dichtbij zit maar ja, dan zou je haar onderhand wel een keer gevonden moeten hebben. Ik hoop dat je haar alsnog gaat vinden.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:45

Wat rot zeg dat hij nog niet terug is. Wel super dat je zo fanatiek zoekt! Een collega van mij was ook haar kat kwijt. Beestje was nog nooit buiten geweest. Hij is 2 weken weggeweest en zojuist teruggevonden! Dus geef de moed niet op! Heel veel sterkte en succes..

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:54

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Jullie zijn echt een grote steun voor mij :)

Ik moet nog even mijn wiskunde en scheikunde doen, dan ga ik weer flyeren. Ik heb ook net mijn nichtje gemaild die een krantenwijk heeft in een deel van de wijk waar ik nog niet geflyerd heb. Het idee is dus dat zij dan (tegen betaling natuurlijk) flyers tegelijk rondbrengt met de kranten. Dat zou mij heel veel tijd schelen, dan heb ik nog een aantal uurtjes om voor mijn tentamens te leren. Ik hoop dat ze snel terug mailt en dat ze het doet! Hoe meer mensen een flyer krijgen hoe beter!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:25

Wat bij mijn kat hielp was rond een uur of 2/3 's nachts door de straat te lopen. Rammelen met brokjes etc. Wij hebben toen ook wat oud kattengrit voor de deur gelegd zodat ze haar geur kon herkennen. Uiteindelijk lag ik in bed en om 4 uur 's ochtends stond ze ineens voor de deur, omdat ik niet kon slapen hoorde ik haar gelukkig en heb haar snel de deur open gedaan. s nachts bewegen ze zich makkelijker en zijn ze niet zo bang. Ik hoop voor je dat ze snel terug komt. Kijk al vanaf het begin mee.. verschrikkelijk, moet er niet aan denken!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:26

Zou je haar wel horen mauwen als ze 's nachts voor de deur zit? Aangezien je beschrijft dat ze niet zo hard mauwt...
De tip van het kattengrit vind ik trouwens wel een goeie!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 15:31

Kattengrit hadden we meteen de eerste dag al gedaan, ik zal straks wel weer wat neerleggen.
Als ze voor de deur zou zitten zou of mijn hond of de andere kat wel wat merken denk ik. Maar als we haar niet horen 's nachts, dan wacht ze toch wel tot de volgende ochtend? Dat ze niet denkt van 'laat maar ik ga weer'.
Nichtje wil gelukkig ook flyeren! Scheelt mij een hoop werk en tijd. Wel doet ze dat pas op woensdag, maar ja, ik zou het toch niet redden om die hele wijk voor woensdag te doen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:37

Die van mij was zo bang buiten van de auto's en schreeuwende kinderen etc. dat ze bij het eerste beste geluidje weer ergens in de bosjes verstopte. 1 nacht zag ik haar lopen ik heb bijna jankend op m'n knieën gezeten, gesmeekt dat ze terug kwam... ze rende net zo hard voor mij weg. Kon haar daarna ook niet meer vinden. Andere nacht kwam ik aan rijden, zat ze op de oprit.. kop lampen van de auto schenen op haar en meteen was ze weer weg. Dus het zou best kunnen dat ze 's nachts om het huis heen loopt of in de buurt zit, maar zich vervolgens weer verstopt omdat ze bang is.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:58

Heb je Abbey ook bij dierenmeldpunt.com en dierencentrale.nl aangemeld?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:40

Ik zou misschien ook wel, als je er tijd voor hebt, in een winkelstraat gaan staan en gewoon iedereen een flyer in de hand drukken. In 2 uur tijd heb je best veel mensen te pakken hiermee.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:59

N0a schreef:
Wat bij mijn kat hielp was rond een uur of 2/3 's nachts door de straat te lopen. Rammelen met brokjes etc. Wij hebben toen ook wat oud kattengrit voor de deur gelegd zodat ze haar geur kon herkennen. Uiteindelijk lag ik in bed en om 4 uur 's ochtends stond ze ineens voor de deur, omdat ik niet kon slapen hoorde ik haar gelukkig en heb haar snel de deur open gedaan. s nachts bewegen ze zich makkelijker en zijn ze niet zo bang. Ik hoop voor je dat ze snel terug komt. Kijk al vanaf het begin mee.. verschrikkelijk, moet er niet aan denken!

Goed idee!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 19:35

's Nachts zoeken hebben we al heel veel gedaan. Nu zoeken we vooral 's avonds in het donker. Iedere nacht zoeken breekt je uiteindelijk.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:28

Gewoon aanbellen bij de buren en brutaal vragen of je mag kijken. Ik heb toen zo'n spijt gehad dat ik dat niet gedaan heb. Dan had Ik hem waarschijnlijk veel eerder gevonden

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:10

Ik ben vanavond in Noordwijk en ga nu een rondje door jou wijk om uit te kijken of ok dr zie!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:13

Wat ontzettend lief moyra...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 00:27

moyra schreef:
Ik ben vanavond in Noordwijk en ga nu een rondje door jou wijk om uit te kijken of ok dr zie!

Dit vind ik echt geweldig! Super zeg, dat je dat wil doen +:)+
Sowieso ben ik jullie enorm dankbaar voor alle steun, tips en hulp die ik van jullie krijg :+:

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:33

Oh wat een nachtmerrie!!

Ik hoop zo dat je haar terug vind! Helaas woon ik zo ver uit de buurt.
Heel veel sterkte!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:55

Ik heb de alk/hoogtij/wantij/alk gehad maar helaas geen poes gespot.
Had het ook niet verwacht maar was er toch en dan is het een kleine moeite om even een rondje te maken.

ik hoop dat ze gauw thuis komt :(:)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:01

moyra schreef:
Had het ook niet verwacht maar was er toch en dan is het een kleine moeite om even een rondje te maken.

Van mensen zoals jou moeten er meer zijn!!
Super dat je dit doet!! :)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:33

Jammer dat je zo ver weg woont anders had je mn hond gerust mogen lenen!
Hij js dol op katten en snuffelt hier de hele buurt af opzoek naar katten.

Heel veek succes nog!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 10:09

moyra schreef:

Super bedankt! In dat deel van de wijk moet ik nog posters hangen, ga ik denk ik vandaag doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:21

Potverdikke iedere keer als ik in dit topic kijk hoop ik zo dat je haar hebt gevonden! Sterkte met zoeken en in gedachten ben ik bij je!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:21

purny schreef:
Potverdikke iedere keer als ik in dit topic kijk hoop ik zo dat je haar hebt gevonden! Sterkte met zoeken en in gedachten ben ik bij je!

Ik hoop precies hetzelfde! En iedere keer is het helaas niet zo :(

Dit duurt nu wel erg lang Ts.. :( hoe zijn de andere huisdieren er nu onder?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 11:35

Het duurt nu inderdaad verschrikkelijk lang. Iedere keer dat de telefoon gaat krijg ik bijna een hartverzakking, omdat ik steeds denk 'iemand heeft haar gevonden!' maar dan is het altijd iets van een verzekeringsmaatschappij/mensen die vragen of we haar al gevonden hebben/mensen die voor mijn vaders bedrijf bellen (om 22.00 uur >;) )... We blijven hoop houden en websites checken! Ik hoop niet dat iemand haar gejat heeft en probeert te verkopen, zie haar dan nog maar eens terug te vinden :( Dit is namelijk een keer bijna gebeurd bij onze vorige kat (wel een buitenkat). M'n pa was d'r kwijt en hoorde van een buurtbewoner dat iemand haar zo van straat had gepakt en meegenomen. Gelukkig was m'n vader brigadier bij de politie en wist hij wie dat zou kunnen zijn, hij kon haar dus terughalen. Ik moet er niet aan denken dat dat met Abbey gebeurt ;( Dit is dus ook een van de redenen waarom we er binnenkatten van wilden maken.

Ginger (Abbey's zusje) mist haar heel erg. We moeten binnenkort wel een nieuwe kat nemen, want Ginny wordt echt depressief... Ze knuffelt nu de schoenen met nepbont erin van mijn zus :(
De hond begint nu weer wat normaler te eten (toen Abbey net weg was at hij niks). Hondlief is nu wel heeeel jaloers op Ginny, omdat Ginny nu wat meer aandacht van ons krijgt bij gebrek aan aandacht van haar zusje. Hond is sowieso snel jaloers, hij is al jaloers als ik m'n hamster op schoot heb :+ Hij blijft wel lief als hij jaloers is, hij komt dan alleen ook op schoot zitten (samen met zijn knuffelbeer, hij gaat nergens heen zonder knuffelbeer). Dan heb je dus een 38 kg wegende hond, een enorme knuffelbeer en een kat/hamster op schoot :+

Ik ga zo even een uurtje met mijn hond wandelen bij de Willem v.d. Bergh Stichting (voor verstandelijk beperkten) en het Coepelduin. Ik ga daar ook even posters ophangen. Bij de Stichting hebben ze ook een hondenuitlaatservice en een manege, daar hebben we wat contacten zitten. De cliënten van hoog niveau zijn vaak dol op dieren, en ze kennen ons goed (toen onze Guus weg was gelopen achter een loopse teef aan hebben zij hem gevangen). Zij zullen dus ook goed gaan kijken!