Honden en schapen samen --> Nee dus!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:23

Nikass schreef:
Klopt MWM, moet van beide kanten gewoon normaal gedaan worden. Ik hou ook niet van die "ik wals even over je heen honden" :n

Maar wij hebben in het super drukke Amsterdamse bos ook mensen die bijna gaan huilen van angst bij het zien van een hond. Dan denk ik idd: wat doe je hier?

hmm dat is niet handig nee :n

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:27

rainbow8 schreef:
Niet het hele topic gelezen, maar wil toch even reageren. In het bos hier in de buurt staat er regelmatig een kudde binnen een hekwerk te grazen. De honden die ik bij me heb reageren hier niet eens op, maar de honden van de herder vallen wel mijn honden aan. Als ik hier iets van zeg krijg ik een grote bek terug. Nee, geen grote mond. Maar echt een grote bek. Dit gebied is een losloopgebied. Laatst heb ik dus één van die honden een rotschop gegeven, omdat hij mijn honden niet zomaar heeft aan te vallen. Vervolgens werd ik dus aangevallen door de eigenaren... Is dit dan wel normaal?? Nee vind ik dus niet. Mijn honden kijken niet eens naar de schapen en hoeven daarom ook niet aangevallen te worden. Zo dat wilde ik toch even kwijt.

Nee, dat is niet normaal. Dat is gewoon een hork van een herder.
Als ik een collie bij de schapen zou hebben die zonder aanleiding een anddere hond grijpt had ie toch echt wel op zijn kop gekregen.

Andere honden moeten van mijn schapen afblijven, maar mijn hond ook van andere honden.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:40

Ik heb een hond gehad maar houdt niet van vreemden honden je weet nooit wat ze doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:00

Dat heb ik nou met mensen

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:51

Nikass schreef:
Dat heb ik nou met mensen

*proest*

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:08

Froukje1993 schreef:
rainbow8 schreef:
Niet het hele topic gelezen, maar wil toch even reageren. In het bos hier in de buurt staat er regelmatig een kudde binnen een hekwerk te grazen. De honden die ik bij me heb reageren hier niet eens op, maar de honden van de herder vallen wel mijn honden aan. Als ik hier iets van zeg krijg ik een grote bek terug. Nee, geen grote mond. Maar echt een grote bek. Dit gebied is een losloopgebied. Laatst heb ik dus één van die honden een rotschop gegeven, omdat hij mijn honden niet zomaar heeft aan te vallen. Vervolgens werd ik dus aangevallen door de eigenaren... Is dit dan wel normaal?? Nee vind ik dus niet. Mijn honden kijken niet eens naar de schapen en hoeven daarom ook niet aangevallen te worden. Zo dat wilde ik toch even kwijt.

Nee, dat is niet normaal. Dat is gewoon een hork van een herder.
Als ik een collie bij de schapen zou hebben die zonder aanleiding een anddere hond grijpt had ie toch echt wel op zijn kop gekregen.

Andere honden moeten van mijn schapen afblijven, maar mijn hond ook van andere honden.

Ik raad zomaar dat die herder te vaak horken van hondeneigenaren is tegengekomen die óók beweerden dat hun hond "niets doet" en vervolgens kon de herder zijn broodwinning aangevallen zien worden door die zelfde honden die "niets doen".
Broodwinning gaat voor luxe hondjes, dus ik kan me wel iets voorstellen van de reactie van die herder.
Of het slim is van die herder, nee, want je kunt in dit land maar beter lief en aardig zijn naar de hondjes van een particulier. Je bent van de sympathie van je medemens afhankelijk, ook als herder. Want teveel klachten en hij kan nergens meer terecht.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:14

Zoolgangster schreef:
Ik raad zomaar dat die herder te vaak horken van hondeneigenaren is tegengekomen die óók beweerden dat hun hond "niets doet" en vervolgens kon de herder zijn broodwinning aangevallen zien worden door die zelfde honden die "niets doen".
Broodwinning gaat voor luxe hondjes, dus ik kan me wel iets voorstellen van de reactie van die herder.
Of het slim is van die herder, nee, want je kunt in dit land maar beter lief en aardig zijn naar de hondjes van een particulier. Je bent van de sympathie van je medemens afhankelijk, ook als herder. Want teveel klachten en hij kan nergens meer terecht.

Helaas fout geïnterpreteerd in dit geval. De herder zag en hoorde heel duidelijk dat ik de honden bij me riep en naast me hield. Ik was al bijna voorbij toen zijn honden de mijne aanvielen. Buiten dat.. Wat heeft het in godsnaam voor zin om honden aan te vallen, terwijl de schapen achter gaas stonden?? :? 8)7 _-:(. Ook heeft de herder vaak horken van honden eigenaren gezien, wil dat nog steeds niet zeggen dat iedere hondeneigenaar zo is.. Buiten dat.. Het waren niet alleen mijn honden waar ik mee liep. Het waren meer honden van anderen dan van mezelf die ik bij me had en ze luisteren allemaal kan wel zeggen perfect. Krijg hier regelmatig ook complimenten over van andere mensen die in het bos lopen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 22:16

En het is weer eens raak.. Dit keer gelukkig niet bij ons, maar blijkbaar hebben een hoop mensen nog steeds geen idee waar ze mee bezig zijn. -O-

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155070/Ma ... erkwartier Beelden kunnen als schokkend worden ervaren trouwens.
Straks ook op Hart van Nederland.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:18

ik las het in de telegraaf...ga die beelden niet kijken als je het niet erg vind.Arme dieren |( |(

Froukje
Forever young

Re: Honden en schapen samen --> Nee dus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 22:28

Ook niet doen, ziet er niet lekker uit :n

Ik vind het echt belachelijk dat je dus gewoon je 2 herders maar de vrijheid geeft 's nachts zodat ze op pad kunnen om te killen :n

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:00

Wat een drama he.. Arme beesten. ;(
Het is hier niet ver vandaan, moet er toch niet aan denken. Wel eens een bouvier in mijn schapenwei gehad, 'gelukkig' was die alleen jong en speels dus de schapen hebben maar kort paniek gehad en de hond was wel weg te krijgen. Ook wel eens een rottweiler en een herder, ben er zelf ook geen fan van om daar meteen op af te stappen. Ten eerste schrik je je kapot omdat je zoiets niet verwacht en daarnaast ken je de hond totaal niet. Maar ze zullen toch weg moeten als de schapen je om de oren vliegen. Gelukkig deden ze niet veel behalve paniek zaaien.. Idioot is het. Een eindje verderop zit een bos/wandelpad, volgens mij zijn de baasjes vaak wel ergens in de buurt. (dit grenst dus niet aan mijn wei, er zitten nog een paar stukken tussen, wei ligt gewoon achter huis..) Maar het is toch zot dat de schapen (of welke dieren dan ook, er zijn vaak reeën met jongen op het land, wij richten het weidebeheer hier speciaal op in) zich kapot moeten schrikken omdat er weer een of andere hond creatief moet worden uitgelaten... En dan denk je nog niet eens aan hoe zoiets ook fout kan gaan. Gewoon een beetje zicht op je dier is voor sommigen al teveel gevraagd, zonde. Ook van de honden overigens.
Nog een artikeltje: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/sch ... 98693.html
De eigenaar van de honden neemt de schuld wel op zich maar voor de verzekering is er nog niet voldoende bewijs..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 09:14

Dat was heel simpel geweest door de honden te laten braken, maar daar wilden ze noet aan mee werken.
Als je dan toch je verzekering inschakeld kun je daar toch ook gewoon aan meewerken? Ja,hond voelt zich even beroerd, maar als dat alles is..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:51

Niet zo simpel; de honden hoeven niet van de schapen gegeten te hebben.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 09:57

1 van de schapen miste een hele bil en een stuk van zijn keel. Dan maak je mij niet wijs dat die honden niets binnen gekregen hebben.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:58

Orchid schreef:
Wat een drama he.. Arme beesten. ;(
Het is hier niet ver vandaan, moet er toch niet aan denken. Wel eens een bouvier in mijn schapenwei gehad, 'gelukkig' was die alleen jong en speels dus de schapen hebben maar kort paniek gehad en de hond was wel weg te krijgen. Ook wel eens een rottweiler en een herder, ben er zelf ook geen fan van om daar meteen op af te stappen. Ten eerste schrik je je kapot omdat je zoiets niet verwacht en daarnaast ken je de hond totaal niet. Maar ze zullen toch weg moeten als de schapen je om de oren vliegen. Gelukkig deden ze niet veel behalve paniek zaaien.. Idioot is het. Een eindje verderop zit een bos/wandelpad, volgens mij zijn de baasjes vaak wel ergens in de buurt. (dit grenst dus niet aan mijn wei, er zitten nog een paar stukken tussen, wei ligt gewoon achter huis..) Maar het is toch zot dat de schapen (of welke dieren dan ook, er zijn vaak reeën met jongen op het land, wij richten het weidebeheer hier speciaal op in) zich kapot moeten schrikken omdat er weer een of andere hond creatief moet worden uitgelaten... En dan denk je nog niet eens aan hoe zoiets ook fout kan gaan. Gewoon een beetje zicht op je dier is voor sommigen al teveel gevraagd, zonde. Ook van de honden overigens.
Nog een artikeltje: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/sch ... 98693.html
De eigenaar van de honden neemt de schuld wel op zich maar voor de verzekering is er nog niet voldoende bewijs..

Zulke honden moest ik hier thuis niet in mijn wei betrappen :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:04

Froukje schreef:
1 van de schapen miste een hele bil en een stuk van zijn keel. Dan maak je mij niet wijs dat die honden niets binnen gekregen hebben.

Ik maak je niets "wijs"; ik had hier overheen gelezen. Dit soort ellende draait iha om jachtinstinct, niet om honger. Ik zei de honden [b]hoeven[/b] niets gegeten te hebben.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:09

Zo'n 20 jaar geleden kwam de politie nog de honden afschieten als ze op dat moment nog tussen je schapen liepen, dat is helaas ook al lang verleden tijd..

Snap ik Kuggur. Maar in veel gevallen is er wel het een en ander in de maag terug te vinden na zo'n slachting.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:18

Ik denk dat de eigenaar ook wel zaken heeft gezien; wol blijft vaak in het gebit hangen, bloedvlekken op de hond.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 00:19

Tuurlijk! Maar als je dat gaat toegeven wordt je er ook verantwoordelijk voor gehouden en zul je je terrein bewakers moeten opbergen 's nachts zodat het niet weer kan gebeuren..
3 nachten achter elkaar ook :n Die van mij had nooit weer los op het erf gelopen, al was ik er zelf bij.