vuurneon schreef:'Dit is een hele vriendelijke algeneter die klein blijft'
want het zo'n kreng die zich voedde aan de slijmlaag van mijn vissen en een stuk groter werd

Dus ts, het overkomt ons allemaal wel eens!
Algeneters... Praat me er niet van. Ik koop alleen nog maar algeneters wanneer ik 1000% zeker heb vastgesteld dat het de algeneter in kwestie is.
Zo zag ik laatst een Acanthicus adonis. Prachtig visje, 2 cm lang. Dus ik vragen aan een van de medewerkers van de aquariumzaak, wat is dit voor vis en hoe groot wordt ie? Meiske heeft me heel eerlijk verteld dat ze niet wist wat voor vis het was, maar ze wist wel dat het een visje is dat klein blijft.
Gelukkig heb ik een telefoon met google, Acanthicus adonis - 100 cm. BAM.
elizexbeau schreef:Wat moet ik dan met dat aquarium doen?
mn vissen in doen natuurlijk, maar ik bedoel:
Hoe start ik daarme op?
Dat is vrij eenvoudig

. Een tweedehands aquarium eerst goed schoonmaken, daarna helemaal vullen om er zeker van te zijn dat er geen lek in zit. Daarna het aquarium leeg laten lopen, bodem erin, deels vullen doormiddel van een tuinslang en een
bordje die je op de bodem zet (water op het bordje laten lopen), planten toevoegen op de plaats waar je ze wilt, aquarium helemaal vullen. Filter aansluiten, visvoer toevoegen en drie weken in laten draaien, daarna vissen erin doen.
Overigens ben ik van mening dat het sneller kan, maar die discussie hoeft niet hier

.