M_D_H schreef:wij hebben stenen in de tuin en de katten maken daar graag gebruik van als kattenbak...
ik hoef je niet te vertellen dat wij meerdere malen per dag de zooi de tuin uit kunnen gooien en de stenen weer moeten schrobben (dure natuurstenen die van stront verkleuren) omdat een eigenaar te lui is om zijn verantwoording te nemen...
dan kun je zeggen, een rondje buiten maakt dat dier het gelukkigste, maar je neemt een huisdier voor het gezelschap en als ik alles zo lees over de natuur van de kat, moeten we mischien de kat als huisdier ook maar op de zwarte poisiteflijst zetten...
totaal ongeschikt als huisdier dus want schijnbaar kan het niet in huis leven en zijn alle binnenkatten zwaar ongelukkig (onzin trouwens, je kunt katten prima wat aanleren en binnen blijven valt daar ook onder)
dat is erg vervelend dat snap ik.
en ik zeg dat t niet gaat over alle katten er staat duidelijk in de katten die erg ongelukkig worden, of katten die het
gewend zijn om hun ronde te maken, er zijn zat katten die een prima leven hebben binnen en 1000 keer liever binnen
blijven dan ook maar een poot buiten de deur te zetten. en ja natuurlijk kan je je kat dat aanleren om binnen te blijven, maar iets aanleren
betekent niet meteen dat je kat er zich gelukkig bij voelt, ik kan een hond ook leren in een kattenbak zijn behoeftes te doen
maar ik denk dat de meeste honden 100x gelukkiger zijn met een lekker wandeling. ik vind dat je daar als eigenaar dan ook goed
over na moet denken wat voor soort kat je aanschaft. en zoals als hier vaker word benoemd elke kat is anders.
t blijft een moeilijke stelling. met verschillende meningen.
wij hebben vroeger ook zat katten gehad stuk voor stuk liepen ze allemaal lekker buiten, heb nog nooit klachten over gehad moet ik eerlijk
zeggen, terwijl mijn buurvrouw wel een zeur is.
allen in moeten laten slapen of onderweg overleden. 
,feit blijft dat een kat niet beter weet,en jij als eigenaar zijnde wel aan welke gevaren jij je huisdier bloot stelt....
. Die leeft nu deels binnen, deels buiten.
.
Dan zou ik mijn moeder haar jack russels gaan uithalen en de labrador...