Show je konijnenverblijf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:57

Dat dit topic nog bestaat := , leuk een schop enorm veel gebeurd sinds dit topic . Op mijzelf , verhuist veel konijnen overleden etc . Momenteel een koppel in de logeerkamer , dat is nu de konijnen kamer :+ . Na een marter aanval vorig jaar durf ik ze niet meer buiten te laten , 1 konijn heb in laten inslapen na die aanval en de andere hebben wij kunnen beschermen dat hij de volgende was (hoorde de voedster gillen midden in de nacht ,buurvrouw van straat grenzend aan de tuin met een depot voor kranten dacht een egel en is gaan kijken en heeft dus de marter laten schrikken. Sprong gelijk uit bed en de tuin in en samen zagen we het beest nog over de schutting gaan , beestje leefde nog maar te zwaar gewond en laten inslapen )

Afbeelding
Afbeelding

De kamer van Tarzan en Lilo

Mooie ruimte Nadia !

xXutopiaXx

Re: Show je konijnenverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:46

Leukkk dit topic!! Mijn konijntjes van destijds leven helaas niet meer en mocht van mijn ouders geen kooidieren meer.. rijtjeshuis vond ik eigenlijk ook te klein. Maar sinds 2 weekjes heb ik met mijn vriend een fijn vrijstaand huis gekocht en daar hebben we deze volières bij gekregen! Lijken mij perfect als konijnenhok!! Ik wil graag 2 dwergjes, dus ruimte genoeg denk ik :D En daarbij wil ik later nog een ren gaan maken van 20m2 ofzo (of groter, kan dat echt niet inschatten _O- ) met kipjes er ook bij.. veldje met fruitboompjes <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van links naar rechts nu 3 afzonderlijke hokken. Wat zouden jullie hiervan maken? Ik ben nog een beetje inspiratieloos... :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:35

Kun je er niet 1 geheel van maken?
Wel een gave ruimte.

Een flinke zandbak erin zitten om lekker te kunnen graven.
Een paar takken erin, hooiruifje en een schuilplek.
Die van mij vinden het heerlijk om in een kattenbak te slapen.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn konijnen krijgen deze week een nieuw verblijf, heel de plaats is vernieuwd, dus daar zal ik later een foto van plaatsen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:58

Sowieso een mooie plek om te graven en mss een mooie heuvel waar ze op kunnen uitkijken op de omgeving. Verder zou ik er een geheel van maken, met wat objecten waar ze in en op kunnen kruipen. Takken en houtblokken om aan te knagen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:43

Heuveltje is inderdaad wel leuk idee ja! :D En allemaal aan elkaar verbinden leek mij inderdaad ook een goed plan :j Een zandbak is ook wel heel leuk! In het weitje later zou ik graag iets van een mooi stroompje maken, en inderdaad ook een heuveltje, watervalletje die dan uitkomt op het stroompje, bruggetje er overheen <3 Qua weitje heb ik wel een hoop inspiratie, maar dit hok aankleden vind ik zo moeilijk!

Wat een schattige foto zo in de kattenbak :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:22

Utopia wat een toffe ruimte :D , komen al mooie ideeën voorbij :j . Wat schuilhokjes en een zandbak , wellicht een poepbak (ze doen het ook in de zandbak ) . Heb van marktplaats PVC buizen gehaald , wellicht een idee wat buizen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:25

Thanks! :D Kregen we er gelukkig bij :):) Dat is ook een leuk idee inderdaad! Dankje :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:32

Rebecca schreef:
Utopia wat een toffe ruimte :D , komen al mooie ideeën voorbij :j . Wat schuilhokjes en een zandbak , wellicht een poepbak (ze doen het ook in de zandbak ) . Heb van marktplaats PVC buizen gehaald , wellicht een idee wat buizen

Die van mij slapen en poepen in de kattenbak :)
Met houtkorrels eronder in en een laagje stro er bovenop liggen ze dan gewoon droog.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:53

Het nieuwe verblijf van mijn konijnen.
Nog wel wat kaal buiten maar daar moet ik nog wat voor halen om het in te richten.
Buiten verblijf is iets meer dan 4 m2 en binnen verblijf is ongeveer 1,5 m2.

En als we thuis zijn mogen ze op de plaats rondlopen.
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:27

Mooi hekje :j Met wat meer speeldingen zullen ze hier vast gelukkig worden :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:26

Dankje. Ja ik moet idd nog wat dingen halen.
In ieder geval wil ik zo'n klein huisje neerzetten dat ze buiten ook een overdekt stukje hebben.
En nog wat takken en verder nog even kijken wat ik er in wil leggen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:19

Wij hebben een lange, niet al te brede tuin. Hierbij onze ren waarin ze lekker kunnen racen maar die niet al teveel ruimte inneemt. Totale lengte ongeveer 10 meter.

Buitengedeelte voor overdagAfbeelding

Binnengedeelte voor overdag en s nachts, hier zit ook nog een gewoon hok aan vast maar daar zitten ze bijna nooit in.

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 07:16

Echt gaaf om te zien dat jullie konijnen lekker de ruimte krijgen. Je ziet steeds minder kleine hokjes. Fijn!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:54

Wij hebben een weitje waar de konijnen inzitten samen met de kippen.
We hebben 3 dwergkonijnen en sinds kort zijn er 3 Vlaamse reuzen via knaagdieropvang bij.
Voorste stuk.
Afbeelding
En de rest.
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:03

Ziet er super leuk uit Eliana. Leuk dat 3 erbij goed gaat vind het altijd leuk om groepen te zien

Hier 2 in de keuken en 2 in de woonkamer

Woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding

(Let niet op de rommel :o )

Keuken:
Afbeelding
Afbeelding

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:47

Kunnen konijnen en kippen samen? Of kan dat alleen in een weitje? Ik heb straks in het nieuwe huis een ruime kippenren (officieel een voliere, maar gaat dienst doen als kippenren) met 4 kippen. Kunnen die samen in een ren met 2 dwergjes? Dacht dat kippen de konijnen wellicht gaan pikken ofzo

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:53

Ja hoor gaat zeker maar hoe groot is de voliere?

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:46

Dat is inderdaad ook mijn vraag. Ik heb 2 konijnen in een ren van 2 bij 2 ongeveer en een kippenren van 1 bij 3 meter. Als ik op stal ben dan lopen ze los in mijn afgezette paddock samen, maar als ik naar huis ga, zitten de konijnen en kippen ieder in hun eigen hok. Ik vraag me af of die 2 niet aan elkaar kan koppelen. En of ze elkaar dan niet in de weg zitten? Als de kippen op stok zitten bijvoorbeeld. Ik zou ook niet willen dat ze gestresst raken van elkaar.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 02:27

Ken wel iemand wiens konijn is dood gepikt door kippen. Er bestaat dus wel een risico waar je rekening mee moet houden vind ik

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:16

Ik heb al ong. 35 jaar kippen en konijnen samen, echt nog nooit problemen mee gehad.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:45

Hebben jullie nooit last dat je konijn gaat graven als je ze in een ren(netje) laat lopen? Of helpt het als ze gewoon flink de ruimte hebben?

Had nog niet m'n konijnen laten zien geloof ik! Degene die toevallig m'n volgtopic volgen hebben ze al wel gezien, maar hier nooit geplaatst :P En dus ook niet wat we uiteindelijk met het konijnenhok hebben gedaan haha. Hebben er voor nu alleen nog maar ff wat dingetjes ingezet, wil nog wat verhogingen maken hier en daar. Uiteindelijk ook een heuvel met tunnel er onderdoor naar de ren ernaast, maar dat is toekomstmuziek :P Is nog genoeg te doen thuis en voor nu zitten ze prima ruim :P

Het hokje vanaf het standpunt van de nijntjes :') :+:

Afbeelding

En van buitenaf, nog zonder de laatst gekochte spulletjes allemaal..

Afbeelding

Balletje gekocht om mee te spelen, hier op de foto net nieuw, inmiddels al flink toegetakeld _O-

Afbeelding

Nieuw voerbakje <3 Ik vind zulke dingen ook gewoon te leuk haha

Afbeelding

Brego vindt ze ook leuk :+: En zij Brego ook :') <3

Afbeelding

En wil er eigenlijk nog wel wat meer bij _O- Deze zaten in de dierenwinkel waar ik m'n paardenvoer haal.. zo verleidelijk om gewoon mee te nemen, maar heb mezelf voorgenomen niet meer in dierenwinkels te kopen... :(:)

Afbeelding

Samen peen eten :9

Afbeelding

Samen chillen :+:

Afbeelding

En lekker groenvoer uit de tuin af en toe :D

Afbeelding

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:54

Mag ik me ook hier melden? Leuk om al die verblijven te zien. Sinds een aantal maanden hebben wij ook 2 konijntjes, ook een zwarte en grijze, zoals die in de post hierboven. Al heeft de grijze van mij maar 1 hangoor :')

We hebben een ren aan het hok, maar daar zitten ze eigenlijk alleen maar s' nachts in. Overdag mogen ze los in de tuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog tips om een konijn aan te laten komen? Terwijl de andere dat niet nodig heeft.. Het grijze konijntje is aan de dunne kant. Ze heeft wel veel mee gemaakt al, door een ongeluk d'r pootje gebroken. Op een manier waardoor er geen andere optie was dan amputeren. Zij mist een achterpootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:03

Ik wil ook graag meelezen
Wil binnenkort een buitenverblijf voor de konijnen van mijn dochter maken want ik heb de paardenstallen binnenkort weer nodig
Denk dat de kippen er ook in komen

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:37

RoosTaffy schreef:
Iemand nog tips om een konijn aan te laten komen? Terwijl de andere dat niet nodig heeft.. Het grijze konijntje is aan de dunne kant. Ze heeft wel veel mee gemaakt al, door een ongeluk d'r pootje gebroken. Op een manier waardoor er geen andere optie was dan amputeren. Zij mist een achterpootjes.

Je kunt haar als extra Science Selective Junior geven, daar zitten meer eiwitten in dan in het gewone voer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:08

Wel heel schattig met dat ene oor nog omhoog <3 :P