Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSlvna schreef:Jawel Tigra, TS is niet braaf en luistert naar Oenka.
Oenka is ook een behoorlijke doorzetter, ze weet dat ze er toch geen verandering in kan maken en toch moet ze haar mening 'opdringen', waarom? Omdat zij het zo beter vind, nah, ts niet, klaar.
xSlvna schreef:Ik besteed ook zo veel tijd aan school dat ik geen vrije tijd meer heb, is eigenlijk ook schandalig, dat mijn leven alleen uit werken/school en slapen bestaat, hier en daar tijd voor hobby of vrienden. Stel je voor de hond heeft dan geen perfect leven.![]()
Mag ik vragen, ben je ook vegetariër?
xSlvna schreef:Dus, honden moeten het wel perfect hebben en wij mogen dus niet egoïstisch zijn, terwijl je dieren eet die echt alles behalve een perfect leven hebben gehad, nah dat is niet egoïstisch zeker?
Of trek ik nu de verkeerde conclusies?

Oenka schreef:ik studeer kynologie

Oenka schreef:_kajo_ schreef:Door niet mee te willen lopen. Hij vindt dat de wandeling er voor is dat hij poepen kan, heeft hij dat gedaan dan keert hij om en wil naar huis. Kan wel tig andere dingen opnoemen waardoor ik merk dat hij geen zin meer heeft. De ene keer loopt hij kwiek mee de andere keer is hij er snel klaar mee. Hangt van verschillende factoren af (weer, route etc).
Ik ging hem een keer uitlaten op een avond in de plenzende regen. Liep met mijn jas over mijn hoofd ons standaard 'korte slecht weer blokje'. In het begin liep hij nog achter me maar toen ik een even later weer keek was hij pleite. Veilige buurt dus geen probleem. Kom ik zeiknat thuis, zat meneer hoog en droog te wachten onder een afdakje, blij dat hij naar binnen kon.
En je weet zeker dat het geen angst is?
Leffroi schreef:Wetenschappelijk ja. Maar ik heb hier toch een aardig gelukkig hondje naast mij liggen en ook hij is wel eens een aantal uurtjes alleen thuis. Wij vermenselijken de dieren teveel.
Als je bij mijn stageboer komt, moet je ze eens horen over zogenaamde 'wetenschappers', die zeuren over het welzijn van een koe, maar ondertussen nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien. Wetenschap zegt mij wat dat betreft niet zoveel, praktijkervaring wel.