Zijn wij geschikt voor een hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:34

nogmaals ze gaat alleen mee in adviezen die haar aanstaan,,,,kan je wel lezen????
Dus het topic had geen zin omdat ze toch wist van hoe of wat!
En kennelijk heeft ze niet nagedacht want de uitlaatsessies zijn gewoon veels te kort, dat is geen meming maar een feit! Zeker voor een gezonde jonge hond van 2,5 jaar! Ik zou zeggen verdiep je in het welzijn van de hond en praat dan nog eens verder.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:36

xSlvna schreef:
Jawel Tigra, TS is niet braaf en luistert naar Oenka.

Oenka is ook een behoorlijke doorzetter, ze weet dat ze er toch geen verandering in kan maken en toch moet ze haar mening 'opdringen', waarom? Omdat zij het zo beter vind, nah, ts niet, klaar.

er zijn mensen die in belang van een dier denken en niet in belang van zichzelf, en tsja daar val jij ook onder, die aan zichzelf denkt. Zulke mensen willen gewoon niet leren hoe je het voor het dier het beste maakt.
Aan zulke mensen merk je ook gelijk dat die zich er niet in verdiepen ook niet zullen doen! zonde van mijn tijd om die mensen proberen te helpen om goed voor hun dieren te zorgen, want ze zijn toch ego!

xSlvna

Re: Zijn wij geschikt voor een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:39

Ik besteed ook zo veel tijd aan school dat ik geen vrije tijd meer heb, is eigenlijk ook schandalig, dat mijn leven alleen uit werken/school en slapen bestaat, hier en daar tijd voor hobby of vrienden. Stel je voor de hond heeft dan geen perfect leven. :roll:

Mag ik vragen, ben je ook vegetariër?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:40

Ja, je hebt gelijk hoor. :wave:

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:41

Oenka, ik weet niet waar je voor leert, maar je brengt de informatie niet op een sympathieke manier. Anders zou je waarschijnlijk meer mensen bereiken met jouw idealen en mening.
Ik durf van mezelf best te zeggen dat ik veel weet van hondengedrag en het welzijn van honden en wat ik in al die jaren heb geleerd is dat alle honden en alle eigenaren anders zijn. En dat ze vooral niet volgens de regels en boekjes leven. Een hond heeft geen besef van tijd en als zijn behoefte na een half uur al vervuld zijn gaat hij echt niet klagen als dat volgens de boekjes en onderzoeken een uur zou moeten zijn.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:42

ik studeer kynologie

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:43

xSlvna schreef:
Ik besteed ook zo veel tijd aan school dat ik geen vrije tijd meer heb, is eigenlijk ook schandalig, dat mijn leven alleen uit werken/school en slapen bestaat, hier en daar tijd voor hobby of vrienden. Stel je voor de hond heeft dan geen perfect leven. :roll:

Mag ik vragen, ben je ook vegetariër?

nee, wat heeft dat er mee te maken?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:43

TS, hoe was het vandaag bij het bekijken van het hondje?
Was het een leuk hondje en hebben jullie het al mee kunnen nemen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:45

Dus, honden moeten het wel perfect hebben en wij mogen dus niet egoïstisch zijn, terwijl je dieren eet die echt alles behalve een perfect leven hebben gehad, nah dat is niet egoïstisch zeker?
Of trek ik nu de verkeerde conclusies?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:46

Sorry, ik vind dat echt veel te weinig beweging voor eender welke hond. En het gaat ook niet om de beweging, een hond moet ook mentaal uitgedaagd worden, heb je daar al eens gedacht?

Je zou ook kunnen gaan fietsen met je hond, maar volgens mij gaat dat beestje echt te weinig beweging hebben.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:47

xSlvna schreef:
Dus, honden moeten het wel perfect hebben en wij mogen dus niet egoïstisch zijn, terwijl je dieren eet die echt alles behalve een perfect leven hebben gehad, nah dat is niet egoïstisch zeker?
Of trek ik nu de verkeerde conclusies?

Ja jij trekt verkeerde conclusies. Vegetarier zijn of niet heeft NIKS te maken met het goed verzorgen en het naleven van de behoeften van jouw huisdier :)
Mijn hond eet ook vlees, moet ik die ook op aardappels zetten?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:51

De duur of frequentie van het wandelen is geen juiste graadmeter voor hondengeluk, dat heeft toch echt met de energie, gezondheid en temperament te maken en kan per hond verschillen. Dat een hond niet gemaakt is om heel veel alleen te zijn, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben maar kan iedere gedragstherapeut of goed boek je vertellen en dat geldt voor Iedere hond! Van begin ochtend tot eind middag alleen zitten, daar wordt geen hond gelukkig van. Dan zou je toch echt een uitlaatservice in moeten schakelen of een bekende die in de loop van de dag wat aandacht en tijd besteed aan de hond door middel van een leuke wandeling.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:52

Oenka schreef:
ik studeer kynologie

Dat is leuk!
Besef wel dat als je iets over wil brengen op andere mensen dat je dat niet op een dwingende manier doet want dan zetten ze zich tegen je af. En ik denk dat dat hier nu ook gebeurd. Je mening geven is prima, maar wat een ander daar mee doet is zijn of haar keuze.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:55

Heb je ook wel gelijk in, maar soms is het gewoon zo raar dat mensen je goede adviezen in de wind slaan, zeker als je er voor leert en je echt wel weet wat je zegt ;)
Al begon ik best lief toch :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:00

Oenka, jazeker! :)
Ik ben het ook merendeels met je eens.

Maar nu gaat het topic helemaal niet meer over de TS en haar bezoekje naar het keeshondje vanmiddag.
Dat vind ik wel een beetje sneu voor de TS.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:01

mika11 schreef:
Oenka, jazeker! :)
Ik ben het ook merendeels met je eens.

Maar nu gaat het topic helemaal niet meer over de TS en haar bezoekje naar het keeshondje vanmiddag.
Dat vind ik wel een beetje sneu voor de TS.

dat is waar :P

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:01

Zoveel mensen zoveel meningen. Als we maar beleeft blijven tegen elkaar ;)

(ooh jee, lijk wel een schooljuf :o )

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:07

op de vraag van de ts neem een kat die kan heel de dag alleen thuis zijn.

ik vind gewoon als je langer dan 5 uur weg bent op een dag , en soms langer dat het zielig is voor het hondje
heb je er 2 kunnen ze zich wel samen bezig houden maar dan nog moeten ze er vaak genoeg uit.

ik heb zelf ook hele dagen gewerkt ben nu inmiddels afgekeurd maar ik heb nu dus katten in huis

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:05

Oenka schreef:
_kajo_ schreef:
Door niet mee te willen lopen. Hij vindt dat de wandeling er voor is dat hij poepen kan, heeft hij dat gedaan dan keert hij om en wil naar huis. Kan wel tig andere dingen opnoemen waardoor ik merk dat hij geen zin meer heeft. De ene keer loopt hij kwiek mee de andere keer is hij er snel klaar mee. Hangt van verschillende factoren af (weer, route etc).
Ik ging hem een keer uitlaten op een avond in de plenzende regen. Liep met mijn jas over mijn hoofd ons standaard 'korte slecht weer blokje'. In het begin liep hij nog achter me maar toen ik een even later weer keek was hij pleite. Veilige buurt dus geen probleem. Kom ik zeiknat thuis, zat meneer hoog en droog te wachten onder een afdakje, blij dat hij naar binnen kon.

En je weet zeker dat het geen angst is?

Voor de laatste keer off topic: Ja, dat weet ik zeker. Ik ben namelijk dierkundig ingenieur en heb tijdens mijn studie genoeg ethologie gehad om dat te kunnen beoordelen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:21

Wat een geneuzel. Als er iets niet gaat zoals sommigen willen, omdat ze blijkbaar ergens van overtuigd zijn, dan wordt de ts zoals gewoonlijk weer de grond in geboort. Leuke site verder hoor, bokt!

TS, ik wens je nu alvast heel veel plezier met het hondje, mochten jullie hem/ haar nemen. *\o/*

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:26

Wetenschappelijk bewezen dingen, zijn geen 'geneuzel'. Een hond is een roedeldier en niet gemaakt om hele dagen alleen te zijn!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:28

Naast het wandelen, TS al gedacht over wat voor voeding je de hond wilt geven? (Brok/KVV- welk merk of misschien BARF)
Er zijn ook zat mensen die de hond supermarktvoeding geven uit kostenbesparing, dat vind ik net zo passen bij het rijtje wel/niet geschikt voor hond houden als wandelen.
En al nagedacht over of je een training bij een hondenschool wilt volgen? Kan ik je heel erg aanraden voor je 1e hond. En als je genoeg gehoorzaamheidscursussen hebt gedaan kun je ook behendigheid of andere sporten doen (afhankelijk van hondenschool), ook erg leuk!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:32

Wetenschappelijk ja. Maar ik heb hier toch een aardig gelukkig hondje naast mij liggen en ook hij is wel eens een aantal uurtjes alleen thuis. Wij vermenselijken de dieren teveel.

Als je bij mijn stageboer komt, moet je ze eens horen over zogenaamde 'wetenschappers', die zeuren over het welzijn van een koe, maar ondertussen nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien. Wetenschap zegt mij wat dat betreft niet zoveel, praktijkervaring wel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:35

Weleens aantal uurtjes, is iets anders dan standaard heel de dag. Lijkt me niet dat een hond kan vertellen of hij wel of niet gelukkig is. Sorry maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om te erkennen dat een hond een roedeldier is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:43

Leffroi schreef:
Wetenschappelijk ja. Maar ik heb hier toch een aardig gelukkig hondje naast mij liggen en ook hij is wel eens een aantal uurtjes alleen thuis. Wij vermenselijken de dieren teveel.

Als je bij mijn stageboer komt, moet je ze eens horen over zogenaamde 'wetenschappers', die zeuren over het welzijn van een koe, maar ondertussen nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien. Wetenschap zegt mij wat dat betreft niet zoveel, praktijkervaring wel.

Die van jou is max 5 uur alleen, daar gaat het hier niet over. Het gaat om honden die vrijwel dagelijks langer dan dat alleen zijn. Plus dat mensen nog sociale verplichtingen hebben, de hond 's nachts alleen slaapt, sporten, boodschappen enz. Er blijft dan vaak maar weinig tijd over voor een dier.