Gevonden dieren zomaar houden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Gevonden dieren zomaar houden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:28

Misschien klinkt het onaardig, maar waarom heeft de buurvrouw dan niet gelijk ingegrepen :o ?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:33

Shirley schreef:
Misschien klinkt het onaardig, maar waarom heeft de buurvrouw dan niet gelijk ingegrepen :o ?

Ze dacht dat het haar poes was maar wist het pas toen ik zei dat er een poes ontbreekt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:03

Ah, op die manier :j

't Is ook eigenlijk te zot voor woorden dat iemand zoiets doet ....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:15

pff ik snap echt niet waarom het te moeilijk is om even amivedi te bellen /een postertje op te hangen/ briefjes in de bus e doen/ marktplaats te checken/ of op zijn minst even rond te vragen.
Even aanhalen kan altijd, maar geef ze geen eten en neem ze al helemaal niet zomaar in huis.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:45

sommige mensen begrijp je niet

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:11

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wou toch mijn mening geven, omdat dit bij ons ook pas is voor gekomen.
Als ik een dier vind zou ik er zeker eerst mee naar de dierenarts gaan, om te checken op chip, ziektes enz. Als die een chip heeft gaat die natuurlijk meteen terug naar de eigenaar. Bij ons wonen heel veel katten, dus dan weet je eigenlijk nooit of die van iemand is of niet..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:35

Ik heb niet het complete topic gelezen, maar misschien is het ook goed te realiseren hoe het wettelijk zit. Gevonden dieren en wat je ermee moet doen, is een gemeentelijke aangelegenheid. Elke gemeente heeft zorgplicht voor gevonden dieren en moeten er ook een beleid op schrijven. De ene gemeente besteedt het uit aan een asiel, de ander aan bijv een opvang in andere gemeente. Als je een dier vindt, zul je bij je eigen gemeente moeten informeren. Een dier zomaar houden mag dus niet, net zoals je een portemonnee niet mag houden ;-)

Amivedi is geen wettelijk "meldingsmiddel", dus daar hoef je een dier niet aan te melden, maar netjes is het natuurlijk wel.