Zolang dat goed gaat, hoef ik ze toch niet te laten castreren?
Onze katten, paarden en schapen zijn wel gecastreerd
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hhilde schreef:Sommige DAs willen gewoon graag het geld van de castratie hebben
Wat een raar argument om te castreren trouwens: ik wil geen nestje of er zijn al genoeg honden op de wereld. Dus om dat je zelf te laks/lui/vul maar in bent om je reu onder controle te zetten stel je hem bloot aan grote risicos?
pluklief schreef:Dit is natuurlijk onzin, onze castraat staat heel prima onder controle. Niet de makkelijkste hond en moet ook wel echt onder controle staan anders loopt het fout af. Maar je weet nooit wat er gebeurt, onze hond ik geboren omdat een klein meisje een deur had op laten staan. Er kan altijd wat gebeuren, al let je nog zo goed op.
Hhilde schreef:Als er een loopse teef in de buurt was, zou ik mijn reu niet aan een klein meisje overlaten (sowieso niet, trouwens). Ik weet wel wat er gebeurd want ik ben er 24/7 bij en een dekking gaat echt niet zó snel dat mijn reu al gedekt kan hebben voordat ik hem eraf gegrist heb. Niet dat ik die situatie ooit voor handen heb gehad, omdat ik er al veel eerder bij ben. En je kunt het altijd nog af laten spuiten, als het al raak is. Niet dat dat goed is voor de teef, maar beter dan weer 8 asielhonden er bij.

MightyMike schreef:Bij mij gaat de voordeur dicht hoor wanneer ik er niet ben?! En de tuin is geheel afgesloten, knappe jongen die er dan van tussen kan.. Op straat aangelijnd, dus in die zin wordt er wel 24/7 op een hond gelet.

Nikka schreef:dierenfan schreef:ik blijf het niet begrijpen dat mensen alles zomaar klakkeloos aannemen omdat het op internet staat en het toevallig in hun voordeel uit komt dus het is waar.
En ik kan slecht begrijpen dat mensen met een relatief beperkt referentiekader op dit gebied zich wijzer achten dan een review verricht over 50 wetenschappelijke onderzoeken. Onderzoeken die ook nog door collega's getoetst zijn.
kani_ejj schreef:Hier ook als ik niet thuis ben blijven ze voor 1/2 uurtjes alleen anders gaan ze naar de oppas.
Snachts liggen ze in de slaapkamer met deur dicht dus knappe hond die binnen kan komen of eruit wilt gaan.
En no way dat een kind met een grote hond loopt onder ouder.
Dan vraag je om problemen.
Daarbij denk ik toch dat zo lang je kinderen hebt je nooit helemaal zekerheid hebt op binnen blijven, wij lieten vroeger ook weleens per ongeluk onze teef ontsnappen en dan had mij. Vader zelfs nog een honden sluis gemaakt in de tuin. 
kani_ejj schreef:Hier ook als ik niet thuis ben blijven ze voor 1/2 uurtjes alleen anders gaan ze naar de oppas.
Snachts liggen ze in de slaapkamer met deur dicht dus knappe hond die binnen kan komen of eruit wilt gaan.
Heb geen stamboom honden, maar van mensen die particulier nestjes heeft. Zijn niet getest, maar dat zegt niks.
Zo heeft mijn buurvrouw een stamboom poedel ouders op alles getest en hond heeft dus oogproblemen en patella.
Nee ik ben voor castreren, beter voorkomen dan later schreeuwen.
De gene die hond niet gecastreerd hebben hebben jullie geen last van voorhoud ontsteking, gele pus, kwakjes en constant gelik??
kani_ejj schreef:De gene die hond niet gecastreerd hebben hebben jullie geen last van voorhoud ontsteking, gele pus, kwakjes en constant gelik??
Heb geen stamboom honden, maar van mensen die particulier nestjes heeft. Zijn niet getest, maar dat zegt niks.
Zo heeft mijn buurvrouw een stamboom poedel ouders op alles getest en hond heeft dus oogproblemen en patella.
Nee ik ben voor castreren, beter voorkomen dan later schreeuwen.
De gene die hond niet gecastreerd hebben hebben jullie geen last van voorhoud ontsteking, gele pus, kwakjes en constant gelik??
x_Rebecca schreef:Mijn buurhond is niet gesteriliseerd, ondertussen is ze daar ook wel wat oud voor (spaanse hond en is nu 12). Twee jaar terug fietste ik met haar door het bos toen ze loops was en perfect opgevoed als ze was, bleef ze netjes naast mijn fiets lopen. Vanuit een totaal andere weg kwamen toen twee reutjes aangerend die haar maar bleven lastig vallen. Mevrouw de eigenaresse helemaal boos toen ze vroeg of 'mijn' hond soms loops was...
Hele preek naar mijn hoofd toegekregen over dat ik dan niet met het beest naar het bos moest gaan, omdat zij háár (niet geholpen) honden dan niet meer onder controle kon houdenIk geloof dat ze er wel een half uur over heeft gedaan voor ze die hondjes van dr te pakken had... Het was niet eens in een losloopgebied!
.
en ze zat netjes naast me (ook nog). Waarom laat je haar niet helpen, zei hij behoorlijk geirriteerd. Ach, zei ik kalm, je kunt hem ook castreren. MightyMike schreef:Bij mij gaat de voordeur dicht hoor wanneer ik er niet ben?! En de tuin is geheel afgesloten, knappe jongen die er dan van tussen kan.. Op straat aangelijnd, dus in die zin wordt er wel 24/7 op een hond gelet.