Onze hond is goed ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:32

hopelijk word hij gauw beter..
heb je een noodnummer voor het geval het thuis fout gaat? (omdat je zegt dat je DA er morgen niet is)

normaals sterkte :(:)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:56

We kunnen de DA altijd bellen, maar hij zit niet standaard op de kliniek. Vanacht hebben we hem natuurlijk ook moeten bellen. Wat schaamde ik me zeg.. Maar goed hij zag zelf ook wel, dat het niet voor niks was. zulk soort dingen komen altijd 'ongelegen' uit

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:38

Tja bij ons hebben de dierenartsen gewoon nacht dienst hoor je hoeft je nergens voor te schamen is gewoon hun werk. Je hebt goed gehandeld dat blijkt wel weer. Hopelijk knapt hij snel op!
Bij ons woont de arts boven zijn kliniek ideaal! Toen onze hond kritiek lag konden we er zelfs tot 12 uur s'nachts blijven.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:47

Dat is inderdaad ideaal! Maar helaas niet het geval bij onze DA. Maar zodra we bellen komt die hoor. We waren er vanacht tot 4 uur. :Y)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:34

briitje schreef:
Dat is inderdaad ideaal! Maar helaas niet het geval bij onze DA. Maar zodra we bellen komt die hoor. We waren er vanacht tot 4 uur. :Y)

Ach, en hoe vaak zal het voor komen dat hij elke nacht zijn bed uit moet? Dan nog, het is wat dat betreft een beroep die je altijd op moet kunnen roepen. Dieren zijn immers net zo belangrijk als een mens, net als het redden van hun leven. Heb laatst zelfs een hele discussie gehad met mijn (auto)rijinstructeur over waarom een dierenambulance geen voorrangsvoertuig is. Nood is nood toch?

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:38

hopelijk hersteld hij goed van de operatie en knapt hij zienderogen op !

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:43

Hoe gaat het nu met je vriendje?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:00

ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met hem is? :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 20:14

Ik moet jullie zeggen, veeeeeeeeul beter dan gister. Ondanks die een flinke wond heb.

hij is eigenlijk heel enthousiast. wil graag aandacht.. en loopt best veel eigenlijk. Dus kan zeggen dat het eigenlijk goed gaat.. Maarja het kwaad is nog niet geweken he..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:17

Poeh dat zijn spannende dingen...... :(:)

Hopelijk gaat het goed.... ik weet uit ervaring dat dit soort gevallen nog een aantal dagen kritiek kunnen blijven.
Hou goed zijn temperatuur in de gaten en als hij stopt met eten of gaat braken oid.... direct aan de bel trekken!

Sterkte... ik duim mee!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 20:25

Nou wat netjes, de DA belt me nu net nog.

Hij heb wel eetlust en drinklust, maar mag amper wat. Maar klopt hoor, de 1e 3 dagen zijn kritiek en hij kan nog een terug val krijgen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:26

ik kan je alleen maar heel veel succes wensen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:46

Klinkt toch al heel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:47

Fijn dat het wat beter gaat :). Vreselijk gevoel is het wanneer je dier ziek is en je eigenlijk niet zo goed weet waar het door komt. Gelukkig ben jij erachter gekomen.

Sterkte voor je mannetje <3 .

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:13

Pfff jeetje zeg. Wat een achtbaan... Ik hoop nu echt dat dit het was en dat je schatje zich nu alleen nog maar beter gaat voelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:55

We blijven hier voor hem duimen hoor!
Maar ondanks het risico wat nog steeds om de hoek komt gluren toch een positieve uodate!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:08

hoe is je kanjer deze dag doorgekomen? wel goed dat hij zelf aantoont om eet en drinklust te hebben.
En zeker netjes van je da om je op te bellen over zijn toestand :j

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 17:19

Vandaag heb de DA weer gebeld en dat terwijl die gelovig is. Erg netjes!!! Me vriend had vanacht een t shirt bij hem aangedaan (heel slim!). zo kon die nu aan zn wond likken. Een kraag hebben we, maar vind ik zielig, aangezien die overal tegen aan loopt. Vanmorgen sprong meneer op bed en kregen we de kusjes dood! Uitlaten ging prima eigenlijk.

Verder likt die veel aan zn wond als ik niet oplet, maar gaat de goede kant op. Kans op lekkage is ookal heel klein zei de DA. Dus dat is mooi natuurlijk! hopen op een beetje geluk dat het nu eens mee gaat zitten en niet dat we weer een terug slag krijgen.

Vanaf dinsdag mogen we ze eten langzaam aan opbouwen. Zal die wel blij mee zijn, want hij heb echt honger!!!!

Bedankt allemaal!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:21

Aaah wat een super update :) , mag ook wel een keer nu zeg dat het geluk jullie mee gaat zitten, niet leuk hoe dit allemaal is gegaan pff..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:25

Wat fijn dat het zo goed gaat! Laat hem nog niet te actief zijn, hè! Hij heeft een zware operatie achter de rug en moet daar echt van genezen. Super trouwens dat hij weer zo'n trek heeft. Dat doet je goed. Het heeft hem dus echt ontzettend dwars gezeten.
Nu alleen maar vooruit! :j

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 17:32

Ik doe letterlijk niks met hem. Hij word 2-3 x per dag 5 min uitgelaten. Ik woon in een flat en wil zo min mogelijk de trap op en af.

Momenteel trilt die nu, denk dat die pijn heeft. maar dat is niet gek natuurlijk.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:36

Héél goed! Lekker rustig aan doen. Mijn hond heeft ook een flinke buikoperatie gehad en het duurde echt wel even voor ze daar echt van genezen was. Traplopen is inderdaad niet fijn, maar ja, soms kun je niet anders. Als hij het dan maar rustig doet. Het kan inderdaad best dat hij pijn heeft, maar genezen kost ook veel energie, dat kan het ook zijn. Gewoon lekker laten rusten. Ik krijg de indruk dat het wel goed gaat komen, hoor!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:06

Ik had het over een darmobstructie.... en dat was het dus ook... Wel vreemd dat ze dit niet hebben gezien op de foto en echo, maar dat komt helaas wel vaker voor. Wel balen dat ze het niet opgemerkt hadden!
Je hebt ook speciale petshirts voor na de operatie. Deze had Zoey ook na haar sterilisatie. Hier zie je een foto:
Afbeelding

Of de flexibele kap, deze is veel fijner voor de hond. Moby moest deze 6 weken dragen ivm een heftige anaalklierontsteking.
Deze kap is gemaakt van zacht materiaal en heet de Comfy Cone (ff googelen, je kan 'm op verschillende plekken bestellen).
Moby met de Comfy Cone;
Afbeelding

Hopelijk knapt je hond weer helemaal op!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:36

briitje schreef:
Ik doe letterlijk niks met hem. Hij word 2-3 x per dag 5 min uitgelaten. Ik woon in een flat en wil zo min mogelijk de trap op en af.

Momenteel trilt die nu, denk dat die pijn heeft. maar dat is niet gek natuurlijk.

trillen kan ook van de narcose zijn,dan hebben ze het vaak koud.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:57