Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:44

love_western schreef:
Hou jij dan eens op met commentaar leveren op mij! Bedankt alvast ;)

Nee, je hoeft gewoon niet zo vervelend te doen. Die extra opmerking was nergens voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:47

lieveli schreef:
love_western schreef:
Hou jij dan eens op met commentaar leveren op mij! Bedankt alvast ;)

Nee, je hoeft gewoon niet zo vervelend te doen. Die extra opmerking was nergens voor nodig.

Ik ga niet meer op jou in ;) Zelf vertoon je ook veel vervelend gedrag. Dus heb dan ook geen commentaar op een ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:49

Edit: Ik pb je. Dit is offtopic.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:15

Ik ben echt een hondenmens !! :j :j
We hebben altijd honden gehad, en katten zijn toch echt meer op zichzelf.
Een hond komt veel aandacht vragen, is meestal vrolijk en staat je altijd zo lief aantekijken.
Lekker samen wandelen, aan de fiets, rennen door het bos... echt een vriend voor het leven.

Een kat is ook vriendelijk maar ik heb het niet zo ermee.
Ze zijn naar mijn weten toch minder aanhankelijk.
En als een kat je niet mag.. merk je dat ook minder snel..
Ze hallen ineens die poot uit.. een hond laat dat ook meer merken :)
Bij mijn ouders heb ik altijd honden nu weer , vind het toch veel fijner.
Ze nemen ook niet van alles mee zoals : muizen,vogels.. enz
Voel me ook veiliger bij een hond als bij een kat.

P.s over het honden stinken:
Wassen met hondenshampo en de stank is weg ;)

& ik haat katten niet hoor :) vind ze wel grappig
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 21-06-13 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:24

Honden en katten vind ik geweldig, maar ik trek meer naar katten toe. Ik heb er momenteel 5, 2 volwassene en 3 kittens. 1 van de 2 volwassen katten is er een die echt op zichzelf is, komt zo nu en dan even kroelen maar dat is letterlijk 3 seconden en dan is ze weg. De andere poes, geweldig beest. Ze kan zitten, liggen en pootjes geven op commando, ze komt naar me toe als ik haar roep, kan hele gesprekken voeren want ze antwoord altijd. En als ik huil komt ze op schoot of naast me zitten en gaat dan spinnen en mijn aandacht proberen te trekken, geeft me kopjes in mijn gezicht en likt mijn tranen dan weg. Ze is echt geweldig, en ik zou niet meer zonder haar willen. :)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 18:43

wel leuk dat ze kan zitten en liggen en pootjes kan geven :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:18

BobbieLover schreef:
Ik ben echt een hondenmens !! :j :j
We hebben altijd honden gehad, en katten zijn toch echt meer op zichzelf.
Een hond komt veel aandacht vragen, is meestal vrolijk en staat je altijd zo lief aantekijken.
Lekker samen wandelen, aan de fiets, rennen door het bos... echt een vriend voor het leven.

Een kat is ook vriendelijk maar ik heb het niet zo ermee.
Ze zijn naar mijn weten toch minder aanhankelijk.
En als een kat je niet mag.. merk je dat ook minder snel..
Ze hallen ineens die poot uit.. een hond laat dat ook meer merken :)
Bij mijn ouders heb ik altijd honden nu weer , vind het toch veel fijner.
Ze nemen ook niet van alles mee zoals : muizen,vogels.. enz
Voel me ook veiliger bij een hond als bij een kat.

P.s over het honden stinken:
Wassen met hondenshampo en de stank is weg ;)

& ik haat katten niet hoor :) vind ze wel grappig

En dit snap ik dan niet, waarom zo stellig zeggen dat een kat 'toch minder aanhankelijk is', 'meer op zichzelf zijn' en dan over honden 'ze nemen ook niet van alles mee', 'vriend voor het leven', 'komt veel aandacht vragen':
katten komen ook om aandacht vragen net zoals honden. Mijn kat en mijn hond staan altijd met z'n tweeën om aandacht te vragen en echt evenveel. Net zoals ik katten ken die geen zin hebben in aandacht en katten die wel vollop aandacht willen. Ook honden die geen zin hebben om te knuffelen en andere honden wel. Mijn kat is ook mijn vriendinnetje voor het leven, al 15 jaar lang.

Maar snap je, je hebt zo veel dieren met zo veel karakters: niemand kan stellig zeggen dat dit zo is en dat zo is. Je hebt paarden die geen vreemden om zich heen willen hebben, dan kan ik toch ook niet zeggen dat paarden 'minder aanhankelijk zijn'? Want de pony van mijn zusje houdt van aandacht -O-

Oh ja, ik heb ook honden gekend die overduidelijk lieten merken als ze je niet mochten. Dan kwam er een grote grom uit. Dan blijf je wel uit te buurt. Maar die katten heb ik ook gekend, daar blijf ik ook uit de buurt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:52

Ik heb sinds dinsdag een tweede kat erbij ze slaapt elke avond bij me en ook overdag wil ze de hele tijd bij me liggen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:57

Ik heb er van beide 2....

Maar ik ga toch voor de hond als ik moet kiezen.
Ik wordt nogal paranoid dat die kitten gewoon maar overal heensjouwen.
Binnen houden doe ik niet aan..... maar africhten werkt ook niet...........dus buiten op goed geluk :=

Dus...tja...hond dus ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:01

Ik heb met mijn vriend twee SUPER lieve katten, al van jongs af aan uit hetzelfde nestje, een dikke rooie, en een klein iel zwart katje, ze krijgen hetzelfde te eten maar die rooie is me toch een stuk groter en die legt drollen waar je eng van wordt. Mijn ouders hebben altijd honden gehad en dat zijn ook hele lieve dieren. Erg aanhankelijk, tevreden en prachtige karaktertjes en heb er nooit last van gehad.
De katjes zijn ook heel aanhankelijk, lief en doen geen stap verkeerd.

Ik ben een allebei mens.
Als wij ooit een hond nemen gaat het waarschijnlijk een grote worden op hoge poten. We hebben niets met die kleinere rassen. Moet ik alleen wel een groter huis hebben met een 10x grotere tuin haha.. Katten zijn dan wel makkelijker in buiten zijn, die hoef je niet uit te laten en je kunt ze makkelijk binnen halen na het buitenspelen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:00

Doe mij maar een kat, die luisteren nooit naar je.
Hoef je je ook niet verantwoordelijk te voelen voor wangedrag van je poezebeest :')
Ga je visite maar eens uitleggen waarom je welopgevoede hond in je gordijnen hangt bvb *\o/*

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:35

doet ie normaal nooooit :')

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:13

@nimfee;
het is mijn mening over katten.
Zullen vast katten zijn die heel anders zijn als het beeld dat ik van ze heb.
ik heb ook duidelijk gezegd dat ik ze niet haat.
maar ik vind een hond in mijn ogen leuker.
En ja katten nemen dingen mee naar binnen vooral waar ik woon doen katten het.
bijv : kat van me buren hartstikke leuk om fftjes een aai over zijn koppie te geven.
Maar nog vind ik honden leuker. :)
en een kat trekt vaak naar een persoon vooral in een gezin dat vind ik niet leuk
en een hond is meestal (niet altijd) een allemans vriend!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:14

BobbieLover schreef:
@nimfee;
bijv : kat van me buren hartstikke leuk om fftjes een aai over zijn koppie te geven.
en een kat trekt vaak naar een persoon vooral in een gezin dat vind ik niet leuk

Ik begrijp dat je katten niet haat, gelukkig hoor ;) maar je brengt deze zaken als een feit, wat gewoonweg niet zo is. Een hond neemt geen dingen mee naa rbinnen, logisch want die komt niet verder dan de tuin. Tenzij je dus in het bos loopt, want honden kunnen ook heel goed met vieze dingen aan komen (mijn hond rolt in paardenpoep en dooie vissen, heul fijn, dan heb ik liever dat mijn kat een half muisje brengt hoor!).

Dat een kat naar één persoon trekt in een gezin is dan ook weer onzin. Je hebt katten die dat doen en katten die dat niet doen. Net als mijn hond. Mijn hond is geen allemandvriend, vreemde mensen moet ze NIKS van hebben. Mijn hond ziet er onwijs schattig uit dus mensen willen haar vaak aaien en verwachten dat mijn hond dat leuk vind. Niet dus, mijn hond loopt gewoon weg of duikt weg. Mijn kat is nog veel socialer wat dat betreft, als er mensen op bezoek komen gaat ze iedereen af voor een aai en degene die de meeste aandacht geeft zit de rest van de dag met een kat op schoot :+

Maar dat bedoel ik dus. Je kant gewoon wat minder met katten hebben, dat is niet erg. Ik heb wat minder met paarden, omdat ik ze erg groot vindt en ik er voor mijn gevoel geen controle over heb met wat ze doen. Dat gevoel heb ik wel bij honden en katten. Maar dan ga ik dus niet vertellen dat paarden DUS gevaarlijk zijn, veel te groot zijn, eenkennig zijn, chagrijnig zijn, noem maar op. Want ik weet dat dat niet zo is, want ik ken paarden die chagrijnig en eenkennig zijn en ik ken paarden die ontzettend lief zijn.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:25

Nimfee schreef:
BobbieLover schreef:
@nimfee;

Ik begrijp dat je katten niet haat, gelukkig hoor ;) maar je brengt deze zaken als een feit, wat gewoonweg niet zo is. Een hond neemt geen dingen mee naa rbinnen, logisch want die komt niet verder dan de tuin. Tenzij je dus in het bos loopt, want honden kunnen ook heel goed met vieze dingen aan komen (mijn hond rolt in paardenpoep en dooie vissen, heul fijn, dan heb ik liever dat mijn kat een half muisje brengt hoor!).

Dat een kat naar één persoon trekt in een gezin is dan ook weer onzin. Je hebt katten die dat doen en katten die dat niet doen. Net als mijn hond. Mijn hond is geen allemandvriend, vreemde mensen moet ze NIKS van hebben. Mijn hond ziet er onwijs schattig uit dus mensen willen haar vaak aaien en verwachten dat mijn hond dat leuk vind. Niet dus, mijn hond loopt gewoon weg of duikt weg. Mijn kat is nog veel socialer wat dat betreft, als er mensen op bezoek komen gaat ze iedereen af voor een aai en degene die de meeste aandacht geeft zit de rest van de dag met een kat op schoot :+

Maar dat bedoel ik dus. Je kant gewoon wat minder met katten hebben, dat is niet erg. Ik heb wat minder met paarden, omdat ik ze erg groot vindt en ik er voor mijn gevoel geen controle over heb met wat ze doen. Dat gevoel heb ik wel bij honden en katten. Maar dan ga ik dus niet vertellen dat paarden DUS gevaarlijk zijn, veel te groot zijn, eenkennig zijn, chagrijnig zijn, noem maar op. Want ik weet dat dat niet zo is, want ik ken paarden die chagrijnig en eenkennig zijn en ik ken paarden die ontzettend lief zijn.

ik noem katten niet gevaarlijk :')
Maar inderdaad ik heb het er minder mee :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:35

Ik zeg ook niet dat je ze gevaarlijk vindt.. Ik zeg, dat ik voor mijn gevoel geen controle heb over paarden. Ik had dat ook anders kunnen verwoorden, door te zeggen dat ik ze dus gevaarlijk vindt. Maar eigenlijk bedoel ik daarmee dat ik, voor mijn gevoel, geen controle over paarden heb. Snappie ;)